Annons:
Etikettallmänt
Läst 2073 ggr
[Devya]
2013-06-01 13:19

Udda (små) egenheter

Nu då jag är singel är jag lite orolig sen då jag längre fram kommer att ge mig ut i "singellivet".  Det verkar som om de flesta killar har konstiga ovanor.

Jag har redan stött på en som suger på tummen, en som har en snuttefilt som han hela tiden måste röra då han ska sova och en annan som måste ha på sig blöja om nätterna. Finns det ingen "normal" kille där ute?

Jag vet inte varför sådant där skrämmer mig. Jag antar att man vänjer sig med sådant där så länge killen är annars ok. Hur är det med er själva? Har ni några "hemligheter" som ni inte vill att andra ska få veta?

Jag har tänkt och tänkt och inte kommit på något förutom att jag tycker om att ha en kudde i famnen då jag äter. Fast den ovanan har jag börjat göra mig av med. :)

Annons:
[Blodpudding]
2013-06-01 13:20
#1

Fast killen med blöjor var väl ingen ovana, det måste berott på sjukdom?

Men självklart finns det killar som inte gör något av detta.

[Devya]
2013-06-01 13:23
#2

#1 Nej, det berodde på psykiska problem. Tråkigt värre. Jag tycker verkligen synd om honom, stackarn. =/ Annars är den killen helt perfekt också och man måste väl komma ihåg att ingen är perfekt. ^^

[Blodpudding]
2013-06-01 13:25
#3

#2 Ja, sjukdom.

Om han är perfekt i övrigt, varför inte köra på honom?

[Devya]
2013-06-01 13:57
#4

#3 Nä, är nog inte redo för något. Men jag börja fundera på hur det blir då jag börjar väl söka efter någon. :)

[Devya]
2013-06-01 15:25
#5

Nja, han föreslog också att jag borde testa det där med blöja själv. Lite mer än en sjukdom som spökar på där skulle jag tro. :)

Åsa S
2013-06-01 17:18
#6

Jo finns ju många konstiga killar har man märkt när man börjat dejta är förvånansvärt många killar i 40års åldern exempelvis som fortfarande bor hemma hos mamma och liknande men har nog aldrig mött nån med blöjfeticher och liknande utan mera killar som frågat om man kan tänka sig piska dem el dyl men sånt har aldrig varit nått för mig är nog bättre de får hitta nån annan tjej då.

Annons:
[typellisch]
2013-06-02 08:08
#7

Jag skulle nog aldrig klara av att vara med någon som har blöja.. snuttefilt och suga på tummen är jag osäker för, ingen aning hur jag skulle göra där.
Eller så är det jag som har höga krav, haha.

Äh, det finns normala killar där ute, du får leta bara!

[Devya]
2013-06-02 08:56
#8

#6 Knepiga saker. Jadu, jag blev nog förvånad det där med blöjorna. Vet inte riktigt hur jag ska hantera den biten.

#7 Inte jag heller, men det med tummen är inte så farligt för det går ju nog att vänja bort. I alla fall så känns det inte lika dåligt som det där med blöjorna. :D

[typellisch]
2013-06-02 08:57
#9

#8 Ja, blöjor är ju…… knasigt 😐

[Devya]
2013-06-02 09:01
#10

#9 Alltså jag förstår ju varför vissa kan behöva det, men sen att vilja att man testar själv är att gå för långt. Det känns bara för udda. Jag är inget barn och jag har inga problem med min blåsa som skulle göra att jag behöver använda sådant.

[typellisch]
2013-06-02 09:02
#11

#10 Men precis!

[silkesnosen]
2013-06-02 10:56
#12

Och jag som tycker mina dejter varit intressanta, fasen mina har ju varit extremt normala XD vet du vad det finns ingen anledning att stressa in in ngt.

Gur4m1
2013-06-02 12:34
#13

Alla killar har inte "udda" ovanor som verkar ha med trygghet att göra. Jag har aldrig mött någon kille som gör något av de saker du nämnde så jag skulle se över varför DU alltid stöter på just dessa män- är det något hos dessa män med "problem" som attraherar/lockar dig eller kanske rent av gör att du är självsäker nog att söka kontakt?

När man ser ett mönster får man vrida oh vända på det. Det är inte männen som är problemet i detta fall anser jag, utan du är den gemensamma nämnaren, då jag själv mött många män i mina dar och ratat en del men aldrig pga problem som du tar upp. Ett exempel vore t.ex valet av dejtingsite eller krogeller var du var när du mötte dessa män.

Mött killar med vanor som inte passat med mig eller "ovanor" men ingen med tvångsvanor…"måste göra si eller så- ranodm grej för att klara av livet"-saker. För mig är blöjor eller nannefilt för att kunna sova inte ovanor utan andra saker. Tvångsvanor kna jag ha större överseende med än Fetisher- för en fetish känner jag förtjänar få vara med någon som delar den eller är öppen för den. Jag har ingen blöjfetish så den där mannen med bköjor vore en dealbreaker för mig. Däremot om killen i sig behöver suga tumme för att sova, det skulle knappast störa mig (skulle dock undra över varför, och om föräldrarna osv).

Ovanor är att lägga smörkniven på paketet, skapa skidbackar i osten, klia sig i rumpan och lukta på den, gräva sig inäsan bland folk, fjärta vid matbordet, släpa fötterna när man går, alltid spilla ut oboy på skärbrädan, aldrig komma i tid, göra "märkliga saker" som t.ex suga tummen när man sover, inte diska efter sig. Inte tvångstankar osv. Utan mer Irriterande saker man gör utan att man tänker på det tills någon i en omgivning säger "Men vafan?" 😡eller stör ens partner till tusenmiljoners men man fortsätter göra av gammal vana för man har "alltid gjort det" utan att tänka. Att ha regler som att "msåte dra i handtaget exakt tre gånger innan jag lämnar hemmet" hör inte till en ovana, utan mer mot …tvångstankar-hållet. Tycker jag. Jag är ingen expert :P Men så delar jag upp det.

Men förstår att du blir konfunderad när du kommer ut på marknadne och möter på "sådana dära" killar. Passar deras egenheter inte dig, oroa dig inte som sagt, det finns fler, bättre lämpade partners för dig där ute. Garanterat!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[Devya]
2013-06-02 15:57
#14

#13 Det är egentligen dem som har tagit kontakt med mig sen jag blev singel och jag känner dem från förut (gamla klasskompisar, en vän till en vän osv). Så jag vete tusan om det är mig som det är fel på då jag inte tog kontakt med dem, men kanske de dras till mig? Ingen aning.

Vana var kanske fel ord. Men jag tror bestämt att de här killarna har svåra trygghetsproblem. 

Det med tummen och filten kan jag klara av men inte det med blöjorna.  Det blir för mycket. Alltför avtändande.

Tomteslakt
2013-06-03 06:41
#15

#1 och #5, varför skulle det automatiskt vara en sjukdom för att han vill ha böja när han sover?
Om det är så att han har en fetisch för det, dvs känner sig trygg, hel, kåt what ever så är det nämligen så att socialstyrelsen nyligen lyft bort sjukdomsstämpeln på BDSM-läggningar (ja, alla fetischer klassas in under BDSM-begreppet), så alltså är det ingen sjukdom om han inte är inkontinent eller har någon annan fysisk problematik.

Och varför skulle det vara ett trygghets"problem" för att man vill ha en blöja på sig och känna sig hel?
En del känner sig trygga hela när de är ute och rider, när de spelar schack, när de målar eller spelar musik, har man trygghetsproblem då?
Måste alla vara mainstream vanliga som grå medelssvenssons?

Gur4m1
2013-06-03 10:26
#16

jag gillar inte blöjor, så förmig vore det ett problem. Tomteslakt, vad är fel på oss vanliga vanilla svenssons då? :) Måste man alltid ha en fetish eller va speciell för att duga något till och undkomma påhopp.

Det nka vara ett problem eller inte vara ett problem. Det blir ett problem pga omgivningen. För honom är det knappast ett problem.

Om Devya sagt "jag söker en kille som älskar att bära bljor" hade jag tykte att det är ok det med, men nu verkar jag och hon dela åsikt/känsla inför blöjbärande män och sådana får vi väl ha? Precis osm du uppenbart avskyr vanligt folk som inget förstår.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
2013-06-03 12:23
#17

#15 För han sa själv att det hade att göra med det. Han blev slagen av sina föräldrar då han var liten och han tror att det är på grund av det som han kissar på sig då han sover. Så det är ju inget jag har dragit ur tomma intet. Sen att han har utvecklat någon sorts fetish för det är en annan sak.

Oberoende så är det inget för mig. Killen är annars fin och jag har inget emot att bara vara hans vän.

[Devya]
2013-06-03 12:28
#18

#16 Ja, för mig är det också ett problem. Men som jag sa till honom, det finns säkert andra tjejer där ute som går igång på sådant men inte jag. Jag tyckte inte heller om då han försökte envisas med att jag borde åtminstone testa det först. Det gjorde mig bara mer avtänd. Om jag känner avsmak för att själv testa på det så tycker jag inte att han ska envisas med att få mig att testa. 

Det är inte för alla helt enkelt. Och jag ser ingen orsak till att ens testa på något sådant där. Jag behöver helt enkelt inte det och jag ser inget upphetsande med det eller någon sorts bekvämlighet med det.

Tomteslakt
2013-06-03 12:46
#19

#17, då är jag med. Då har det ju en reell orsak, inkontinens av någon orsak.
Då köper jag att klassas som "sjukdom".

#16 har inte sagt att det är något fel på de som är svensson eller mainstream. Men blir en aning trött på oförstående och inskränkta människor (och åsikter). T ex den att har man en fetisch är det detsamma som att vara konstig eller sjuk. Som #1 skriver, att det måste ha berott på en sjukdom. Det kan alltså inte ha att göra med att han skulle kunnat njuta av det, eller känna sig trygg.
som #5 skriver så är anses det att nog är mer än "en sjukdom som spökar", alltså måste det vara något annat fel på honom för att han har blöja.
Klart man får ha sådana åsikter, man får även tycka illa om judar, muslimer, småbarn och katter och hundar m.m. Absolut.
Dock är det viktigt att förstå att en del saker är inte någon sjukdom eller något sjukt eller fel.
En hel del blir ganska arga om man öppet säger att judar är hemska, muslimer är hemska eller att bögar är vedervärdiga. Det är något folk över lag inte brukar gilla att man yttrar, men att anse att fetischer är något sjukt och pga en sjukdom är fortfarande ok att uttrycka.
Eller har jag fel?

[silkesnosen]
2013-06-03 13:07
#20

Det känns som om den här killen använder det som en trygghet, då han sover i det konstant (som jag uppfattade det). En fetish hör väl ihop med att man är sexuellt aktiv på ngt sätt. Sedan verkar det ju aningen respektlöst att dra fram det direkt med ngn. Kanske kan vara bättre att lära känna ngn lite mer först. Vad jag förstår så har han ju inte blöja på dagen, så han verkar ju inte lida av urininkontinens.

Varje person får göra sina egna val. Personligen har jag inget emot att personer har fetisher, så länge jag slipper påtvingas dem. Jag kan tycka att det är respektlöst att slänga upp sina lustar och begär i andra människors ansikte och bara bergära att andra ska behöva handskas med ditt intima liv.

Utifrån min åsikt, så förstår jag inte alls hur et här kan kopplas till religion, vilket för mig är en helt annan diskussion och där jag definitivt inte anser att det visas respekt för oliktänkande. Det är viktigt att inte tvinga på andra sina åsikter och lustar.

Annons:
Gur4m1
2013-06-03 13:10
#21

DEtkna ju berott på en sjukdom, sne kom man in på att det kunde handla om en psykisk sjukdom. Men att det kunde vara t.ex att han har inkontinens (som tydligne är fallet) så är det väl en rätt korrekt slutsatt att göra innan man har alla fakta?

Förstår att någon som är såinsatt blir less på alla som inte förstår sig på fetisher och BDSM men man kan inte veta allt här i världen så det är ju skitbra att du kämpar på med att informera oss- men jag gillar inte att du svänger runt med att man är trångsynt för att man inte vet nog mycket om fetish som du. Den tonen gör inte heller att man blir sugen på att lyssna/bry sig. Helt ärligt.

Att tro att någon är sjuk pga att en vuxen man använder blöjor- är inte jämförbart med att hata judar.

Jag kan absolut säga att jag ogillar lesbiskt sex, dvs jag vill inte utöva det själv, tanken äcklar mig. Däremot bryr jag mig inte om vad andra par gör. Så jag ser inget fel i att folk säger att en viss fetish är avtändande för dem, däremot är det väl fel att kalla en man för sjuk- bara för att han har en speciell läggning. Men just i detta fall är det ju lätt att anta att det handlar om t.ex inkontinens.

Går en man runt och säger att han vill binda eller äta bajs så skulle jag t.ex aldrig utgå från att människan är sjuk, därmeot skulle jag veta att vi inte har något gemensamt, rent sexuellt. Jag tycker inte att han är äcklig, jag tycker att det han gör är äckligt, vill han bjuda in mig i det måste jag ju kunna uttrycka mig runt det hela. förstår du mig rätt, jag tror att jag förstår dig iallafall.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: