Annons:
Etikettsex
Läst 2446 ggr
Blomman235
2013-06-02 18:49

Vad har hänt?!! *sex*

Hej allihopa.

Jag är förtvivlad!!!

Pojkvännen och jag kan inte ha sex eftersom jag är alldeles för trång helt plötsligt. Kan verkligen inte förstå vad detta beror på. Vi har snart varit tillsammans i 4 år. De senaste tre gångerna nu så har jag haft otroligt ont och det svider som bara den.

Innan de tre gångerna så var det länge sedan vi hade sex. Vi använder alltid kondom trots att jag nu har börjat med p-spruta för att slippa mens och graviditet. Pojkvännen absolut vägrar ha sex utan kondom då han inte vill att jag ska behöva gå igenom abort eftersom jag inte vill ha barn ännu. Men det har ju i och för sig inte varit ett sånt här problem tidigare när vi använt kondom.

Det har alltid varit så att det efter ett tag svider när vi använder det. Men nu är ju problemet att jag knappt får in han över huvud taget! Det gör väldigt ont! Hur tusan kan det bli så? Köpte idag kondom utan latex eftersom jag tänkte det kanske var felet att jag inte tål det längre eller nåt.

Pojkvännen tror helt enkelt att jag behöver utvidga mig genom att använda dildo emellanåt. Vad tror ni? Jag förstår inte hur det kan bli en sådan enorm skillnad? Eller kan det vara en mental spärr eftersom jag länge haft ont vid sex med svidande? Har dessutom testat med huuur mycket glidmedel som helst med. Tycker inte det hjälper alls!

Tack på förhand. Ursäkta att det blev så långt…

Annons:
[silkesnosen]
2013-06-02 18:55
#1

Ha inte sex om du har ont, då drar du ihop dig. Sedan kan ju hormoner påverka dina slemhinnor så att du blir skörare. Likaså kan du reagera på glidmedel. Nu har du ju p-spruta, så att använda kondom verkar ngt hysteriskt. Utan kondom kan du prova olja istället. Den enda som jag kan ha på mina slehinnor heter Ceridal, men jag är extremt känslig. Annars har PJUR glidmedel för känsliga slemhinnor. Ta det lugnt och du kan även behöva testa hos en gynekolog om du har svamp.

Blomman235
2013-06-02 19:02
#2

#1 Jaha okej. Innan p-sprutan så hade jag p-stav men det har inte varit några problem med sexet då. Sedan tog jag ut den. Efter det blev det p-spruta men vi hade ju även sex innan det då det gjorde ondare än någonsin. Vet inte varför jag fortsatte att försöka. Det var väl för att vi inte hade haft på så länge och för att jag tänkte det går nog över.

Min kompis sade något jag verkligen reagerade på. Det där är frivillig våldtäkt! Du ska ALDRIG ha ont och fortsätta.

Vet inte varför jag gör det. Är väl för ivrig att få ha skönt sex med honom istället för att ha ont. Jag är verkligen skitledsen för det här och jag sade att p-spruta är säkrare än kondom men han tror inte på det!

Ja jag får nog ta och gå till en gynekolog då för att fråga vad man kan göra :( Det kan inte vara något annat det beror på? Att jag behöver utvidga mig ibland? Eller är det bara en dum tanke man fått för sig kanske?

[silkesnosen]
2013-06-02 19:43
#3

Nej du behöver verkligen inte utvidga dig!!! Spänner man sig, så drar man ihop sig. Du är ju knappast tillräckligt upphetsad eller utvidgad av dig själv just nu, när du inte hittat ett sätt som fungerar. Testa PJUR den för känsliga Kvinnor. Låt bli sex ett tag och kolla upp med ett prov om du har svamp. Sedan får ni ta det lilla lugna här.

Även jag har ägnat mig åt frivillig våldtäkt allt för mkt, så låt bli! Det blir mkt svårare att komma tillbaka sedan!

Gur4m1
2013-06-02 20:13
#4

Behövs inge tutvidgande "emellanåt", är ju inte ett hål som "växer igen" som iofs en del män verkar fantisera ihop. haha…skrattade gott åt din pojkväns kommentar ;)

Första du ska göra innan du ens tänker på sex igen är att boka tid och gå till gynekologen och göra en koll där nere. Det kan vara sköra slemhinnor, allergier eller rent av …nu vill jag inte skrämmas, tumörer/cysta som vuxit ut och kommit i vägen. Så kolla upp dig tycker jag, absolut. Kan även handla om att du har en infektion där nere… Då kna det svida som f*n om man försöker stoppa in saker, men det brukar ju gå över.

…gå och kolla upp!!😓

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Flubben
2013-06-03 10:00
#5

Vestibulit?

[silkesnosen]
2013-06-03 10:05
#6

#5 Man kan definitivt få det av att ha sex när det inte känns bra, men det här låter inte som vestibulit och förhoppningsvis så blir det inte så heller om man bara vilar och tar reda på fakta.

Annons:
Aniara4
2013-06-03 10:15
#7

Kan vara vaginism, och i så fall blir det värre av att "tvinga" sig till att ha sex när det gör ont. Kroppen börjar förknippa "sex" med "ont" och musklerna i slidan spänner sig i nåt slags missriktat försvar. Så var rädd om dig, gör inget som inte känns bra, och gå till en gynekolog för att kolla upp tänkbara utlösande faktorer som hormoner, svamp osv.

Blomman235
2013-06-03 10:34
#8

Tack så väldigt mycket för era svar!

Ska ta och ringa en gynekolog så får jag hoppas att det inte är något allvarligt fel helt enkelt.

#7 Jag tror med att det kan vara att jag förknipar sex med ont. Det är inte precis många gånger vi haft riktigt skönt sex. Han är av den typen att han tror det räcker att pilla på bröstvårtorna lite så är jag riktigt upphetsat sen -.-… Men men det är ett annan sak som jag tyvärr inte försöker ändra tillräckligt mycket.

[silkesnosen]
2013-06-03 11:45
#9

#8 Ni har varit tillsammans i fyra år om han inte är intresserad av att du har det bra med, tja då är det dags att bli förbannad! Rak kommunikation. Kanske kan du visa honom tråden! Jag har varit du och jag vägrar göra samma korkade sak igen!

Åsa S
2013-06-03 12:03
#10

Låt bli och ha penetrerande sex tills allt känns bra igen och du har fått hjälp hos gynekolog. Tills dess kan ni väl testa annat sex som inte involverar penetration, har din pojkvän så extremt dålig kunskap om Kvinnor och sex är det ju hög tid han börjar utforska alla erogena punkter hos en kvinna och det kan man ju göra genom smekningar, oralsex och dyl. De allra flesta män brukar se det som en njutning och som något positivt att kunna få en kvinna att njuta enbart med händer och tunga.

Blomman235
2013-06-03 15:21
#11

#10 Herregud jag vet inte hur jag ska få honom till att göra det. Han har gett mig oralsex 2 gånger. 1a gången var när vi hade sex första gången helt enkelt. 2a gången var för flera år sedan. Han pullade för ett tag sedan men då gjorde det ont. Hade redan då börjat spänna mig antar jag. Han är riktigt nervös inför sådana saker. Jag fick tjata en del för att han skulle göra det. Han skjuter ofta upp det. Vi gör det nästa gång…

Han vill inte erkänna det men han tvekar och ser så osäker ut. Det är så grymt olikt honom så jag ser det ju så jäkla tydligt. Jag förstår inte vad han är så rädd för. Det är SVÅRT att tillfredsställa en tjej eftersom vi är så himla känsliga på vissa ställen. Tom JAG har ju svårt att hitta rätt punkter ibland har jag sagt. Men han verkar ändå tro att han BARA gör fel.

Ändå kan jag säga att det är skönt men att känslan försvinner efter ett tag. Har även läst att man blir som bedövad när det stimuleras för mycket. Min pojkvän är som ett frågetecken när det gäller sånt här. Jag vet inte heller riktigt vad som skulle kunna göra mig upphetsad när vi knappt testar något. Han är dessutom min första pojkvän och jag hans första flickvän.

Jag måste verkligen prata med honom om detta. Vet inte om jag vill visa honom tråden men kanske ska skriva upp det jag vill ha sagt eftersom jag ibland har så svårt att uttrycka mig i ord.

Nu har jag i alla fall fått tid hos min gynekolog på Onsdag så jag får hålla tummarna att det inte är något fel där nere helt enkelt. Tyvärr är jag alldeles för snäll och går med på saker. Men fortsätter vi så här kommer det ta längre och längre tid att få ha skönt sex igen. Om det nu är en mental spärr men det tror jag absolut mest på att det är!

Aniara4
2013-06-03 18:02
#12

Bra att du tar tag i det! Kolla upp dig själv först och få lite råd och stöd, sen kanske ni behöver hjälp med en sexolog att prata med varann om hur ni båda ska kunna få det bra? Eller om han tycker det känns pinsamt kanske han kunde gå ensam och få erkänna att han tycker det är svårt att veta vad han ska göra och få lite tips?

Det viktigaste är att du slutar göra våld på dig själv. Det verkar väldigt sannolikt att det är det att du har "ställt upp" på penetrering som har skapat det här mönstret.

Om han fick mer och mer ont i snoppen varje gång ni hade sex, tror du han skulle bita ihop och genomföra det ändå bara för att det var skönt för dig?

Blomman235
2013-06-05 19:09
#13

Idag har jag varit hos gynekolog. Det var inget fel på mig alls allt såg väldigt bra ut förutom att jag är lite känslig om slemhinnorna när jag rakar mig. Men det är ju inget konstigt med det.

Jag pratade med henne om vårat sexliv och jag tom grät och var väldigt ledsen över hur vi har det. Hon var mycket bra och stöttande och gav mig råd. Det är en underbar barnmorska jag har och känner att jag kan berätta allt för henne.

Hon tyckte det lät som att han är väldigt osäker på det här med sex och inte alls vet hur han ska göra. Det är verkligen sant då han ser ut som ett frågetecken. Jag säger hur han kan göra och så men han vill inte försöka för att jag kanske säger: -Nej inte där, rör mig där istället. Då känner väl han att han bara gör fel. Men även JAG kan göra fel och måste hitta rätt har jag sagt. Måste väl uppmuntra och berömma han mycket mer.

Hon sa även att vi måste börja om från början helt enkelt. Ta oss tid att smeka varandra men inte på könsorganen de 2 första gångerna och sedan jobba sig uppåt helt enkelt. Jag måste även känna mig säkrare på min kropp och ta reda på vad jag egentligen tycker om och går igång på. Jag ska prata med honom om detta och vill han inte lyssna eller ta till sig efter upprepade försök så är vi helt enkelt inte ämnade för varandra.

Så tror jag absolut inte det blir, men jag säger bara att jag inte tänker stå ut med ett dåligt sexliv längre. Vi kunde även gå till henne och prata tillsammans om allting. Man får ge honom ett ultimatum helt enkelt. Det är tydligen 9/10 killar som tror att tjejer blir kåta på direkten hahaha xD Men han får allt lyssna och förstå när jag säger att så är det inte, och jag ska INTE behöva upphetsa mig själv!

Tack alla för er hjälp! :)

Annons:
[silkesnosen]
2013-06-05 19:16
#14

Låter bra:) Om det skulle kännas som ngt annat så stå på dig! Köp även ett mildare glidmedel som det som Pjur (naturl glide) har exempelvis. Ta det lungt och ta hand om dig!!

pyromanen
2013-06-05 20:46
#15

Bra att du tog tag i att besöka barnmorskan och att hon var så bra att prata med!

Inte lätt om han är jätteosäker, hur ska han bli mindre osäker eller göra bättre om han inte får tydlig respons från dig.  T.ex. genom att du inte går med på att gå snabbare fram än att du är helt med på noterna. Gå inte vidare till samlag innan DU längtar så mycket efter att få in honom att du nästan inte står ut med att vänta. Då känns det så mycket mer!

Zofia89
2013-06-06 17:23
#16

Nu menar jag inte att TS skulle lida av detta eller så men tittade ganska nyligen på en dokumentär där det framgick att det faktiskt finns en sjukdom som gör att slidan kan växa fast, kvinnan i dokumentären hade denna sjukdom (som jag inte minns namnet på) och fick inte ens in ett finger längre.. Hon genomgick sedan en operation där de öppnade  henne igen…

Detta skrev jag närmast för att man inte ska gå och tro att det är en omöjlighet att man skulle växa fast =) Men tror absolut inte att TS skulle lida av detta =)

Gur4m1
2013-06-06 17:46
#17

#16 jo men denna kvinna lider av en väldigt ovanlig åkomma också. Därför finner jag idena tt man ska gå runt och "töja ut sig" emellan samlagen, för att en manslem ska kunna komma in- då är det nog mannen som får börja lära sig hantera sin lem istället.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Zofia89
2013-06-06 18:00
#18

ja det är ju klart att TS inte ska gå och töja ut sig mellan samlagen, det ska ingen behöva göra och jag skrev ju att jag verkligen inte tror att TS problem är nåt i stil med vad kvinnan i dokumentären hade..

Upp till toppen
Annons: