Annons:
Etikettsex
Läst 6819 ggr
annanybbe
2013-06-05 13:47

Är det fel på mig?

Det är som så att jag är en tjej som har en pojkvän. Han är väldigt sexuell och måste ta på mig jämt. Han tar på mig så fort vi är ensamma. Jag stod ut i början men nu har jag börjat säga ifrån. Jag känner mig bara äcklad. Han tar alltså inte på neutrala ställen utan rakt på brösten eller stoppar in en hand innanför trosan om jag har kjol på mig och kör in en finger. Sist han gjorde det var igår. Jag stod i köket och skar kött och var alldeles blodig om händerna. Då kom han bakifrån och stoppade en hand i trosan och körde in 2 fingrar. Jag bara skrek sluta men han gjorde inte det. Efter en stund när jag vridit mig loss så frågade han vad det var för fel på mig som inte vill att min pojkvän ska röra mig på intima ställen. Jag grät och sa att det vill jag men inte jämt och ständigt och i alla situationer när jag inte alls tänker på sex. Då bara skrattade han. Det har varit såhär jätte många gånger. Han bara sticker in fingrar och drar upp min tröja och börjar dra i bröstvårtorna. Det värsta är att jag börjar bli avtänd när vi ska ha sex. Jag bara äcklas av hans händer överallt och mår illa. Så var det inte i början men har blivit så pga att han tafsar på mig jämt annars oxå. Han blir jättearg när jag kallar det för att han tafsar. Han säger att det inte heter tafsa efter som han är min pojkvän och då är det ok att ta på sin flickvän som man älskar. Jag vet inte om det har någon betydelse att han är från Irak och inte bott i Sverige så många år men han pratar bra svenska

Annons:
[rumelle]
2013-06-05 14:09
#1

Nej, det där är inte ok! Bara för att man är tillsammans betyder det inte att man har fri tillgång till att pilla närsomhelst och varsomhelst på varandra. Jag tycker du ska ta ett allvarligt snack med killen och om han inte verkar vilja förstå så tycker jag att du ska bryta med honom. Kan hända att han är uppvuxen med en annan kvinnosyn eller att han har sin egen syn på saken, i vilket fall som helst bör han tänka om. Kan han inte det så förtjänar du verkligen någon bättre.

ChristineL
2013-06-05 14:35
#2

Det är honom det är fel på! Det är aldrig acceptabelt att göra på det viset!

Afturelding
2013-06-05 14:43
#3

Detta måste väl nästan räknas som sexuellt övergrepp?

Visst kanske man har lite mer "frihet" vad gäller varandras kroppar när man är tillsammans, men ett nej är alltid ett nej. (och så mycket frihet har nog ingen, jag skulle inte heller uppskatta om min sambo tog och stoppade upp sina fingrar i mig bara sådär).

Du är fullt normal, och din pojkvän verkar lite annorlunda. Jag säger inte att det är fel på honom, men det är inte ett vanligt beteende.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Wide Awake Dreamer
2013-06-05 15:09
#4

Klart att det kallas för att tafsa om det sker mot en persons vilja, även om det är en parner!

Intehärutandär
2013-06-05 15:10
#5

Det är inte okej! Förklara att Du inte är något allmänt föremål att tafsa på hur som helst. Han bör lära sig hur man uppför sig. Ska han tafsa så, så ska det vara med en inbjudan från dig först. 

Skulle han inte kunna svenska, så kan man läsa kroppspråk.

pyromanen
2013-06-05 18:22
#6

Vilken brist på respekt!  Självklart är det inte OK att göra sånt som känns otrevligt eller kanske t o m kränkande för den andra. Man respekterar sin pojk- eller flickvän och vad hen gillar eller inte.  Om du dessutom tydligt sagt ifrån att du inte vill det och inte gillar det då är det övergrepp!  Stå på dig och kräv att bli respekterat!

Annons:
[silkesnosen]
2013-06-05 19:22
#7

Det spelar ingen roll vilket land man är född i! Det där räknas faktiskt som respektlöst i vilken kultur som helst! Nej, han har inte rätt att ta på dig hur som helt och du äger fortfarande rätten till din kropp, även i ett förhållande! Det där kallas övergrepp och brist på hänsyn.

Jag har träffat män som bara pötsligt har grappat tag om ett bröst. Eller plötsligt tagit mig mellan benen, då har jag sagt ifrån att det inte är okej, det är bara respektlöst (bägge killarna har varit svenssons). Det är dags att stampa ner foten och förklara att det där betendet gör att du inte vill vara intim med honom och inte attraheras av honom.

[Yllhilda]
2013-06-05 19:25
#8

Var karln kommer ifrån spelar ingen som helst roll. Antingen så fattar han och respekterar dig eller så gör han inte det. Jag känner flera irakier(eller män i allmänhet från mellanöstern) som faktiskt fattar vad nej betyder. Okej, helt perfekta är dem inte eftersom vissa kan helt flippa ut av svartsjuka och vara lagom lata i hemmet, men överlag är dem ok.

annanybbe
2013-06-05 19:27
#9

Okej tack så mycket. Jag ska försöka ta upp det igen med honom.

[Yllhilda]
2013-06-05 19:37
#10

#9 Det låter bra. Jag förslår att du först testar den diplomatiska approachen och använder termer som "när du gör sådär känner jag mig såhär". Om detta inte funkar efter några samtal kanske den mer direkta funkar; "du din klåfingrige fan ska sluta fara fram med dina lemmar där dem inte hör hemma!" 

Men sanningen att säga blir jag missmodig över att han skrattar när du gråter..

Gur4m1
2013-06-05 22:17
#11

Håller med #10. Det är ottäckt att han skrattar åt dig. Som andra redan sagt är hans beteende otroligt respektlöst!

Han må vara från ett land med en annan kvinnosyn men nu bor han i Sverige, och han har sin bild av hur "det är" och du får ge honom chansen att "lära om, lära rätt". Sen bör du göra slut om det inte blir bot och bättring!

Det är normalt att en man vill taffsa men ber man honom sluta /att inte alltid göra det så ska du ju respekteras. Utifrån din beskrivning framstår det ju som att du är en sak han äger nu för ni är ju tillsammans- allt han vill är automatiskt det du vill. Han kommer från en kultur där kanske våldtäkt fortf inte är något som kan ske inne i ett äktenskap. Den sidan i boken lämnade Sverige (Rent lagmässigt) för några år sedan och jag tycker du ska vara försiktig och måna om _dina_ rättigheter, DITT välmående främst. En iransk kille som jag dejtade, hans mor, och han också, brukade säga såhär" En lycklig hustru/kvinna/mor är ett lyckligt hem". Han gör inte dig lycklig med den där attityden och beteendet.

Vill även tillägga att även om detta är ett beteende jag nästan förväntar mig från…folk med en viss kultur bakom sig /Kvinnosynen alltså (I LANDET- som tar sig uttryck i TEX LAGAR/BESTRAFFNIGN; TENADE Kvinnor som blivit VÅLDTAGNA- som någgra exempel)/ så har jag mött svenska män som beter sig minst lika svinigt och respektlöst. Så ingen tog mitt inlägg som kritik mot iranier som bor i Sverige (Irak och IRan kritiserar jag absolut helt öppet som länder :P (regimer för den som läser ordagrant).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[silkesnosen]
2013-06-05 22:32
#12

#11 Det låter en aning fördomsfulllt… Han har den synen…det är knappast representativt för samtliga män från Irak….

Sarah
2013-06-05 22:39
#13

#11 den synen är helt förkastlig! Fördomsfullt och åt det rasistiska hållet. Att kritisera regimer är en sak, men att dra alla människor i landet över en kam… själv har jag bara mött svenska killar som betett sig svinigt, medan de utländska killar från jordens alla hörn jag har varit underbara och de mest respektfulla. Inte tar jag för givet att alla svenska killar är våldtäktsmän bara för att 2 av dem har våldtagit mig. 

TS, din kille är en idiot och hade jag varit du hade jag satt ner foten en gång för alla och hjälper det inte efter en ordentlig tillsägning hade jag gjort slut direkt.

Annons:
Gur4m1
2013-06-05 22:41
#14

#12 jag sa ju precis det. Läs hela mitt inlägg. Det är knappast fördomsfullt att säga att DE länderna har, i mina ögon, otroligt förlegd kvinnosyn. Han är från ett sådant land och kan vara färgad av den. Jag skrev inte ens "dumpa irakiern, go svensk". Jag tyckte jag ganska tydligt uppmuntrade till att han får förändra sitt tänkande. 

#13 LÄSER du något? VAd skre vjag i slutet. Det är såklart REGIMERNA jag motsäger mig. MEN kutluren (som styrs av regimerna) är inte direkt kvinnovänliga (Lagar etc). Kvinnornas status (i svenska mått) har ju sjunkigt enormt om man jämför med hur det var på 70-talet. Iraks situation känner jag inte till lika nära, men det är oftast från IRak man hör om Hedersmord/atacker på kvinnor- som ett exempel. Jag fördömer inte deras matkultur, eller religion (Religionen är inte det som gör att en man tror sig stå över en kvinna).

Jag har vänner från irak, muslimska vänner osv och de har inte den där kvinnosynen. Jag tog upp hans etnisitet för det ska inte ha någon betydelse. JAg skrev även att svenska män kan bete sig som skit. Men det kan även handla om kulturkrockar men det betyder att han får tänka om. Gjorde mitt förra inlägg lite tydligare. Jag röstar alltås inte på SD om någon fick för sig det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
2013-06-05 22:49
#15

#14 du uttrycker dig lite oklart isf… "Vill även tillägga att även om detta är ett beteende jag nästan förväntar mig från…folk med en viss kultur bakom sig" fick både mig och #12 att reagera… Men, misstolkade jag allt så ber jag om ursäkt.

Gur4m1
2013-06-05 22:52
#16

Det är en viss kultur. Men man kan läsa in myket i "viss kultur". Jag tänker på den allmänna kvinnosynen som LANDET styr iomed sina regler. Men nu var tråden inte om IRan eller IRak, så jag ber om ursäkt TS. JAg har alltås ingne kritik mot att du valt en IRakisk man som partner. Jag tycker männen från denna del av världen är mycket vackra, ömma och helt underbara om de inte är…svin. :) Svin finns överallt. Själv tänkte jag gifta mig med en persisk man, men han var ett litet svin (men helt underbar ändå)…:P Men han behandlade mig aldrig sådär som TS beskriver.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[silkesnosen]
2013-06-06 08:42
#17

#14 Regimer är en sak. Sedan har ju kvinnors situation förbättras, framförallt i den kurdiska delen, då ekonomin blivit allt starkare just där. Min erfarenhet är verkligen att kvinnan är hyllad och omhändertagen, inom samtliga kulturer. Tyvärr finns det avarter överallt, men de är ju inte representativa..i mitt fall har jag stött på en hel del stolpskott, främst Svenssons…men inte säger jag att de är representativa, då skulle jag behöva fly landet… Läs #15 reagerade på samma formulering.

Gur4m1
2013-06-06 09:49
#18

Men kurder r inte Irakier, Kurder är ju sitt eget folk med en rätt annorlunda kultur. De vill väl får styra sitt så mycket de kan. Att ni reagerade på det har väl ingen betydelse efterosm jag förklarar vad jag menar och sen får man dra det till att vi har helt olika uppfattningar. Men kom inte och kalla mig rasistisk eller fördomsfull för att jag har en åsiktom en kultur bara för dne inte är som din, åsikter som delas av en del av deras egna landsmän- jag hyllade inte heller Sveriges män direkt. Såatte…. nu känns det mest som att ni blev sjukt ivriga att få kalla mig rasist och oavsett vad jag skriver så är jag en stackars dum/oförstående och såklart, smygrasistisk Svensson. Eftersom den här tråden inte handlade om det så kan vi försöka respektera det och du kan släppa din idé om att jag uttalat mig rasistisk, om än klumpigt. Sen i övrigt har vi helt enkelt olika erfarenheter och uppfattningar. Min, generellt är att TS kna ha visst överseende men skall kräva förändring och självklart respekt. JAg tror så att säga inte att han ebter sig så för att han är "dum i huvudet och har det i sina "ras-gener", men att man kan avar afärgad av sin omgivnings åsikter/Familjens. Och det har ju inget med raser att göra. Att kritisera en bit av en kultur (t.ex åsikter och attityder som stödj av landets regler och gör dem legitima även om de flesta inte gillar dem eller finner dem som vettiga) eller regim är inte rasistiskt i mina ögon.

Känns apjobbigt att behöva försvara sig på den punkten men förstår och känner att det behövs.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
2013-06-06 21:00
#19

#18 Om det är någon tröst så tror då jag att du inte menade något som helst illa eller rasistiskt i nåt inlägg.

ramm5tein_
2013-07-28 02:41
#20

Det där är helt sjukt. Köra in två fingrar i din vagina och skratta när du tycker det är obehagligt. Klart som F*N du tycker det! Det där hade sabbat en relation för mig direkt. Så lite värd och sexobjekt är jag inte att min pojkvän ska våga köra in fingrar i mig då HAN känner för det.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
PennyScarlett
2013-07-28 06:13
#21

Hade det varit min pojkvän hade jag packat mina väskor. Tål inte att en man blir arg för att jag inte vill att han rör mig. 

Din kropp är din och endast din oavsett kultur, kön, hudfärg, religion or what so ever. Ingen har rätt att röra dig utan din tillåtelse! Jag har fått prata med min bror för att jag tyckte att det var jobbigt för att han kramades jämt..folk ska bara respektera ett nej. Det ska inte ens diskuteras! 

Jag tycker inte att det är någon pojkvän värd att slösa tid på när du inte verkar vara så mycket värd för honom…Iallafall inte om han inte börjar skärpa sig och respektera dig. Och det ska han inte göra imorgon eller nästa vecka. Det är något han ska sätta igång med redan NU, idag. Respekt väntar man inte på. Respekt kräver man.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

andgustav
2013-07-28 07:53
#22

Hej!

Han visar mycket dålig respekt mot dig. Gör slut med honom. Är man inte överens så ska man inte fortsätta med detta.

Exxozzie
2013-07-28 12:00
#23

#22 Det har väl inget om att vara överens att göra? Det här är brist på respekt. Jag är inte alltid överens med min fästman men vi visar varandra respekt. Jag har heller aldrig behövt "komma överens om" att vi inte ska trakassera varandra sexuellt eller att vi ska respektera varandras kroppar.

Nej, det handlar inte om att man inte kommer överens. Det är nog många som inte kommer överens med sin partner om vissa saker. Men en partner som visar respekt är nog flera gånger mycket vanligare.


Inaarah
2013-07-28 13:34
#24

TS, hur har det gått för dig? Har du pratat med honom om det?

Jessicahagstrom94
2013-07-28 22:04
#25

Alltså jag hade dumpat honom direkt för en sån kille är inget att ha enligt mig.

Anna4077
2013-07-29 02:19
#26

Dumpa honom. Vem vet vad för friheter han kan ta för sig om han tycker det är ok att köra in fingrarna i dig bara så där. Det är INTE ok. Nästa gång kanske han inte lyssnar om han bestämmer sig för att ha sex torts att du inte har lust? Det han gör är illa nog och tror det faktiskt är brottsligt även om ni är tillsammans. Sätt ner foten och ta dig där ifrån!

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: