Annons:
Etikettförhållande
Läst 5988 ggr
gerblove
2013-06-06 17:30

vad vill mitt ex?

Hej! Den 26 Janurai vart jag tillsammans med en kille som jobbar på samma jobb som mig.. det höll i tre månader.. sen sade han att han inte hade några känslor kvar för mig och att han inte visste hur han ville ha det.. jag tror dock inte på det med att inte ha några känslor kvar.. då han var lite så hela tiden ena dagen hade han det och andra inte.. så en vecka senare gjorde jag slut för jag orkade inte med att han inte visste hur han ville ha det.. Men hur som helst han ville vara min vän och jag sade att jag vill inte vara hans vän för jag klarar inte av det.. så nu var det bara att gå till jobbet och jobba och se honom varje dag.. En dag gick jag fram till honom och sade att jag saknar honom han sade att vi tar det senare.. jag skrev till honom på fb samma dag och han svarade att som sagt han vill vara min vän.. han vill hitta på saker tillsammans med mig i sommar.. bara han och jag.. han planerade typ för att göra det och det kändes konstigt i och med att han är mitt ex.. men jag stod fast vid att jag inte vill vara hans vän och då vart ha typ sur och sade att han älskar singellivet och inte vill tillbaka.. Där avslutade vi den konversationen och efter det hälsade vi inte ens på Varandra när vi möttes på Jobbet och det har nu gått en månad sen dess.. I Torsdags så skrev jag till honom bara för att höra hur han mår och då pratade vi lite.. han frågade vad jag hade i görningen och så.. och han berättade om sina projekt han har igång och att han inte har tid över till nåt annan en det.. I Måndags förflöt på som vanligt.. vi hälsade inte på varandra.. bara höll ögonkontakt när vi möttes och så. Men i Tisdags var allt annorlunda.. Första gången vi möttes den dagen så sade han hej.. snacka om att jag blev förvånad.. men sade iaf hej tillbaka.. Lite senare skulle jag gå med en hög kartonger och slänga de.. då jag mötte honom igen och efter vi hade mötts så tappade jag några kartonger typiskt nog.. jag ser hur han i ögonvrån vänder sig om och går mot mig för att hjälpa mig.. han säger klantskalle och jag svarar bara jaja sånt händer med en skämtsam ton.. sen går han därifrån.. saken är den att jag tappat kartonger förut och då mycket mer en den här gången då han sett men då har han bara struntat i det.. Ytterligare lite senare så pratade jag med en arbetskamrat som ville han min hjälp så jag hjälpte henne och när jag kom tillbaka stod hon och pratade med honom så jag var ju tvungen att gå dit en då och då bad hon mig göra en sak jag aldrig gjort förut så jag tvekade och då tittade mitt ex på mig och sade äsch det är bara att säga nej kärring.. i skämstam ton.. Och innan jag gick hem så sade han till och med hej då.. Nu undrar ju jag då om det betyder nåt? vad vill han? Några veckor tidigare så stod jag och höll på och fälla upp en bur som jag skulle kunna lägga tom kartonger då gick han förbi.. han stannade och tittade på mig.. han började gå mot mig men ångrade sig och gick därifrån och det var innan jag skrev till honom.. så vad tror ni? Jag har ju känslor kvar för honom så hoppas ju alltid på att det betyder nåt… förlåt för den långa texten.. hoppas ni orkar läsa för jag behöver verkligen eran åsikt! Tack!

Annons:
pyromanen
2013-06-06 17:56
#1

Förlåt att jag är rak på sak, men jag tycker det låter som att du försöker tolka pyttesmå saker som att han ska vilja va med dig för att du gärna vill att det ska vara så.

[silkesnosen]
2013-06-06 18:19
#2

Han vill väl flirta och eventuellt ha sex med dig och du är kär och tolkar allt till din fördel. Låt det vara och om han vill ngt så får han ju arbeta för det.

Gur4m1
2013-06-06 20:26
#3

Han har varit tydlig- han vill vara vän oh du vill itne det.. Han har respekterat det och du är den som inte vill vara vän men ändå är den som tar kontakt med honom om och om igen som jag uppfattar det. Han har varit TREVLIG mot dig :) Han tror kanske/hoppas kanske att ditt meddelande nu senast var tecken på att nu är du redo för den där vänskapen som han uttryckt att han vill ha med dig. Acceptera att er relation är över, gå vidare. Såvida han inte börjar prata om att han vill ha en relation med dig igen. Tyckt einte något i hans beteende i sista episioden var annat än normal trevlighet som man är mot alla sina kollegor.

Se hur det utvecklar sig. Om du vill ha tillbaka honom och ni jobbar på samma ställe så får du nog bitaihop och tråna i smyg eller komma över honom- orka vara "ovän" med en kollega man måste se varje dag. Känns ju inte speciellt trevligt alls.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
2013-06-06 21:34
#4

Som jag fattat det verkar ni ju båda vara lite obeslutsamma. Jag tror han nog vill samma som förut. Han vet inte, men nu vet han, fast sen vet han inte.  Till och från, stopp och gå (gör att jorden snurrar runt ♫).

polgara
2013-06-07 01:27
#5

Varför över huvudtaget ta kontakt med honom om du inte vill vara hans vän? Hans signaler tolkar jag som helt vänskapliga

Sarah
2013-06-11 13:31
#6

Tolka inte in massa saker, han har sagt att han inte vill och då är det så.

Annons:
Upp till toppen
Annons: