Annons:
Etikettkänslor
Läst 2973 ggr
[Zlarviig]
6/10/13, 1:06 PM

Gillar han mig? (Långt!)

Jag ska ta det här från början nu. Min kompis, B, har flörtat med en kille, N, under en längre tid, han jobbar i kassan i en affär vi går till ofta. En gång skulle han bjuda över henne på middag och skulle då bjuda över sin jobbkompis, D, som i sin tur skulle ta med en tjej. Men när tjejen sen inte kunde komma så bjöd min kompis med mig istället. Under kvällen pratade jag inte så mycket med D förutom några enstaka ord. När vi sen skulle sova så sa han att han ville sova bredvid mig, visst tänkte jag som gillar att ha någon att krypa upp hos när jag sover, dessutom är han snygg så ;). B kom ut till oss och ville att vi skulle ta en cigg med henne och under det samtalet såg vi till så att D fick reda på att jag hade mens så att han inte skulle försöka med något. När vi sen sov på riktigt så låg han och smekte mig på armarna och magen. Sen bad han om att få min mobil så att han kunde skriva in sitt nummer. Vi smsade lite några dagar efter det. Sen en gång skulle jag sova hos B och vi ringde D på natten och tog en promenad och gick och bada i sjön. D pratade inte så mycket med mig då heller utan höll på och småknuffas och kittlas med B istället. Det var dock B som höll på mest.. Sen gick vi hem till D och tittade på film, när vi väl låg i Ds säng så höll han armen om mig och höll ett litet avstånd till B, trots att jag låg bakom honom och B låg framför. Sen sa B att hon var tvungen att gå hem men att hon tog hand om min hund, som sov hos henne, om jag ville stanna och sova där, vilket jag gjorde. Vi hade sex, jag blev alltså av med min oskuld. Efter det har vi träffats några gånger igen med B och N och då har det varit samma visa, mest uppmärksamhet på B från D. Och så en dag så frågade jag om D ville träffa mig och B, och han sa att han hellre ville träffa mig själv. Sen ringde han en kväll och frågade om jag ville komma över eftersom hans kompis var där och dem förkröka innan dem skulle till krogen. Hans kompis pratade med mig som att jag och D var ett par, typ lovade att se till så att ingen tjej höll på med D och så kallade han mig för "D…s tjej" när han pratade med en annan kompis. Alla vi blev lite fulla och det slutade med att jag och D låg och hångla medans hans kompis satt med datorn. Sen skulle jag och D på bio i lördags och han skulle bjuda mig eftersom jag inte hade pengar men jag ville inte det så vi gick hem till honom istället och då myste vi på soffan framför fyra filmer och när vi rökte på balkongen pratade vi om P-piller och han tyckte att jag borde skaffa en P-stav som B har. Sen frågade han om jag ville sova där, vilket jag ville. Och det slutade med att vi hade sex två gånger. Sen låg han och höll om mig hela natten. Dagen efter skulle N hämta honom eftersom dem skulle iväg och gymma och innan D gick så kysste han mig. Sen skrev han också att han gärna skulle träffas igen. Nu är det så att jag är inte helt säker på vad han är ute efter, om han bara vill ha sex eller om han faktiskt gillar mig. Han är jättedålig på att svara på sms, skriver bara när han själv känner för det. Och varje gång vi har träffats så har det varit jag som tagit kontakt. Jag tänkte att anledningen till att han inte pratat så mycket tidigare kanske är för att han varit så nervös? Enligt N är han ganska blyg, vilket jag är också så därför har det varit tyst mellan oss. Han sitter förresten också i kassan, och varje gång jag handlar i hans kassa så blir han nervös när han ser mig i kön och vågar inte riktigt ta ögonkontakt när jag ska betala. Det här är faktiskt första gången jag har träffat någon på det här sättet och har bara råkat ut för omogna eller konstiga killar innan så jag har aldrig haft ett riktigt förhållande, är därför inte så bra på sånt här! Någon som kan hjälpa mig tyda det här?

Annons:
KimE
6/10/13, 4:12 PM
#1

Du måste fråga rakt ut och få han att prata. Det är svårt att förmedla känslor via sms det kan lätt bli missförstånd.

Zizza
6/10/13, 4:54 PM
#2

Att tyda allt som har hänt är snäppet till omöjligt. Man måste vara personen i frågan (Du) för att kunna känna av signaler som man får av killen. Det är en viktig del som har blivit missad i hela texten och jag kan tänka mig att även om du försökte förklara dem så kan alla tyda alla signaler olika.

De du kan göra är att antingen avvakta och se vart det tar vägen, fortsätta i denna stil om du uppskattar den.. annars lugna ner dig på fronten med att ha sex, om du är oroad att han endast är ute efter det. Men om det inte gör dig något.. så skulle jag om jag var du bara köra på och se vart det hamnar.

Eller så frågar du honom helt enkelt "Vad är du ute efter?" "Är du en som söker ett förhållande?" osv osv… 
Fråga honom helst personligen och inte via sms.. mycket kan misstolkas då :) de är bättre du tar de någon kväll ni sitter och myser eller något.
Visst kan det vara nervöst.. men du vinner mer än vad du kan förlora genom att fråga :)

Mvh. Sanne & Djuren

[Zlarviig]
6/10/13, 5:27 PM
#3

Tack för era svar! Jag förstår att det är svårt att tyda bara genom en text :/ Jag suger verkligen både på att tyda signaler och att prata om sånt här.. Och jag vågar inte fråga än, det kanske är för tidigt? Men jag har inget emot om han inte är ute efter ett förhållande, jag skulle nöja mig med så vi har nu. Vad är det för tecken jag ska leta efter egentligen? Han vill ju utan tvekan vara nära iallafall, han kramar mig hela tiden och så. Han blir som sagt lite nervös och ler när han ser mig. Det måste ju betyda något, eller? Det känns ju som att han gillar mig på riktigt, men min kompis, B, säger att hon tror att han bara är ute efter sex, men hon är ju utan tvekan tänd på honom så jag vet inte om jag vågar lyssna på det..? Jag blir så förvirrad av det här.. Jag förstår ju att jag måste fråga, men jag vågar inte än! :/

Zizza
6/10/13, 5:33 PM
#4

För det första skit i vad din kompis säger å tycker. Hon är antagligen bara svartsjuk och därmed inte så himla bra kompis (tyvärr).
Sedan så gå efter ditt hjärta, de brukar visa rätt väg.. låter lite vagt kanske. Men mycket sanning finns i det.

Om du nu vill "leka katt å råtta" med denna killen och inte gå rakt på sak…(de är aldrig förtidigt att fråga honom vad han känner, speciellt inte när ni har haft sex.. då är det knappast förtidigt.)
Men som sagt om du nu vill "leka katt å råtta" med honom så gå efter tecken som tyder på att han uppskattar dig. Att han bryr sig om dig i alla lägen. Att han försöker charma in sig hos dig…

Sedan kan du ju alltid ge honom vinkar som visar vad du känner för honom :)

Utöver det, ha kul tillsammans.. Hur ni än gör med detta, om ni frågar honom eller inte. Så kommer det i slutändan komma fram svart å vitt hur det blir med det hela :)

Men ha kanske inte förstora förhoppningar än om denna killen, man vet aldrig.

Mvh. Sanne & Djuren

[Zlarviig]
6/10/13, 6:13 PM
#5

Åh tack för svar igen! Det uppskattas verkligen! Jo min kompis är utan tvekan svartsjuk. Hon gillar inte N och har slutat träffa honom men vill följa med mig när jag ska träffa D.. Men jag ska tänka på det du skrivit och samla mod till att fråga någon gång. Men tills dess ska jag bara ta det som det kommer, om det inte blir något så är det faktiskt okej för mig, även om jag gillar honom!

Zizza
6/10/13, 10:26 PM
#6

Då tycker jag du kan säga till din vän att du vill träffa "din" kille själv :)
Var ärlig mot henne, säg att du tycker om honom och vill umgås med honom ensam också :) De är inte mer än acceptabelt enligt mig.

Sen att ni kanske alla tre eller fler hittar på något då och då, är ju en helt annan sak. Men vill man kanske få den där kärleksgnistan så kan de vara bra att få egen tid.

och du behöver ju som sagt inte säga till din vän när du umgås med honom och vart :) de har ju inte hon med att göra.

Vad bra att det ger något, tar bara av ren sann fakta från mina egna svängar när det gäller killar hit å dit. :)

Kram på dig :) allt löser sig ska du se

Mvh. Sanne & Djuren

Annons:
[Zlarviig]
6/10/13, 10:57 PM
#7

Haha jo, jag sa att vi ville träffas själva och då blev hon sur och trodde att jag skulle överge henne.. Jag tror inte att D vill träffa henne mer just nu eftersom hon är på honom hela tiden och tar liksom all plats så att vi inte får någon chans att prata. Men jo det är sant, hon behöver ju inte veta allt ;) Tack igen och kram! :)

Upp till toppen
Annons: