Annons:
Etikettsex
Läst 4898 ggr
josefin_olsson
6/13/13, 6:56 AM

14 årig tjej hjälp

hej en 14 årig tjej här jag ska antagligen ha sex med en kille om han får sova över hos mig för mina föräldrar

vad ska jag tänka på om jag har sex med honom.

jag är i oskuld.

Annons:
cykelpumpen
6/13/13, 7:14 AM
#1

Du ska bara ha sex om du verkligen vill det och då ta det i din takt och inte känna någon press på dig. Jag tycker egentligen ni ska vänta tills du är 15. Hur gammal är killen?

josefin_olsson
6/13/13, 7:15 AM
#2

hur gammal han är vill jag tyvär inte gå in på

cykelpumpen
6/13/13, 7:19 AM
#3

Har han fyllt 15 eller är äldre tycker jag nämligen inte du ska ha sex med honom för det har ni inte rätt till då du inte är byxmyndig

josefin_olsson
6/13/13, 7:20 AM
#4

han är 4 år äldre

annikanyfiken
6/13/13, 7:28 AM
#5

Är han 18 tycker jag ni ska vänta med sex

polgara
6/13/13, 7:34 AM
#6

Oavsett hur gammal han är så ska ni vänta med sex tills du fyllt 15 o får ha det lagligt

Annons:
[rumelle]
6/13/13, 7:47 AM
#7

Som de andra säger så är du inte byxmyndig än. Det betyder att din kille kan råka illa ut om han har sex med dig och ngn får reda på det. Det är ju upp till er om ni vill riskera det, men det är nog ingenting man vill ha i sitt register. Om ni ändå tänker göra det så ska ni absolut använda kondom.

ChristineL
6/13/13, 9:17 AM
#8

Förutom det de andra säger, planera inte att ha sex för det blir inte bra. Bara för att man sover ihop behöver man inte ha sex, det blir faktiskt mysigare om man inte har det :)

[jajustdet]
6/13/13, 9:48 AM
#9

Ha sex om du känner för det. Det spelar ingen roll hur gamla ni är. Känns det rätt så kör hårt! Det finns många som har haft sex innan de är 15-16 år. Jag tycker dock att du INTE borde ha sex om ni inte är tillsammans. Många unga tjejer brukar bli utnyttjade. Men känns det till 100% helt rätt så kör hårt! Men som #8 sa, planera inte utan ta det som det kommer :)

Gur4m1
6/13/13, 10:25 AM
#10

Kondomer. Gärna även piller eller så. Ifall kondomen går sönder. Som andra redan sagt: Tvnga inte fram det, planera det inte. Var bara öppen för möjligheten gneom att vara förberedd med t.ex kondom.

Det viktigaste är 1. Att inte tvinga dig själv vill något. Känns det inte HELT rätt så avstå. Övertalas inte. Gör inget för "hans skull".

Tro int eheller att en kille gillar en MER för att man har sex. De gillar säkert sexet men man får inte en bättre/bra relation enbart för att man har sex med en kille.

Att be dig väna tills du är15 är knappast en idé…Tillåter dina föräldrar att han sover över så ger de mer eller mindre tillåtelse till sexuellt umgänge. Så… :)

om de inte är supernaiva och du ljuger dem rakt upp i ansiktet om det.

Så, vill du så lär du väl göra det. Var rädd om dig, är det bäst tipset. Planera inget, mys, kramas, pussas. PRata. Känn om det känns bra. Känns det inte rätt just d så kan det faktiskt vänta- säger han att han inte kn vänta- så är han nog inte rätt kille för dig. Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
6/13/13, 10:59 AM
#11

Det känns som om du tvekar lite. Jag tycker att du ska vara fullständigt säker på om du vill ha sex med honom, så att du inte ångrar dig.

Jag väntade tills jag var fullständigt säker på att jag ville göra det och jag hann bli 19 år gammal. Men sen då det hände så var det fantastiskt.  Inget ont någonstans utan bara ren och skär nöje, vilket inte skulle varit möjligt om jag inte hade varit redo till 100% både fysiskt och psykiskt. Men alla är vi olika och fungerar på olika sätt. :)

Om du är riktigt säker på att du vill ha sex med honom så är det viktigaste att tänka på kondomer. Jag hoppas att killen kan använda den på rätt sätt (om inte du kan), för om inte så är det lätt att den spricker tyvärr. Då står man där och funderar på vad för sjukdomar man eventuellt har råkat ut för och om man inte går på pillret så börjar oron över att man har evenuellt blivit gravid.

Litar du på killen? För man kan ju även få könssjukdomar trots att man använder kondom. Därför är det ju viktigt och skönt att veta att man kan lita på killen.

Jag försöker inte skrämma upp dig men det är ju sådana här saker som man bör tänka på oberoende hur gammal man är. :)

[Yllhilda]
6/13/13, 11:07 AM
#12

Jag känner flera som förlorade oskulden vid 14 med äldre. Vissa kände sig pressade och hade önskat ta det senare eller med en annan person, andra var bara glada att dem gjort det och med någon de tycker om.

Jag hoppas du kommer hamna i andra kategorin om du går igenom med det. Dvs att du är helnöjd flera år efteråt. 🙂

Upp till toppen
Annons: