Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 2041 ggr
Zizza
2013-06-13 17:29

Sexuell läggning?

Tänkte höra med er på iFokus vilken sexuell läggning ni har?

Såg att de fanns en tidigare undersökning, men den var från 2008 så jag startar en ny å fräsch en..

Ni får gärna berätta om ni vill om eran läggning :)

Mvh. Sanne & Djuren

Annons:
Zizza
2013-06-13 17:30
#1

Jag är bisexuell, har haft pojkvän i nu 3år :) har aldrig haft ett förhållande med en tjej.

Mvh. Sanne & Djuren

[typellisch]
2013-06-13 17:35
#2

Bisexuell.
Haft en sorts kris på senaste där jag ifrågasatt vad jag egentligen är och kom fram till bisexuell. Jag menar, man blir kär i individer inte kön :)

karamell
2013-06-13 17:37
#3

Jag är heterosexuell. Jag blir enbart attraherad av motsatt kön.

ChristineL
2013-06-13 18:21
#4

Jag är heterosexuell, och anser inte att man väljer sin läggning.

Honestyisdead
2013-06-13 18:21
#5

Du glömde assexuell.

Jag är hetero.

regskylt
2013-06-13 18:36
#6

glömde pansexuell och ett "vet inte/osäker"

jag är pansexuell i alla fall, men fick kryssa bi

Annons:
[typellisch]
2013-06-13 18:37
#7

#6 Får jag fråga vad pansexuell är?

regskylt
2013-06-13 18:44
#8

#7 För att enkelt förklara så blir en pansexuell inte kär i konkret män eller Kvinnor, utan i individer, så man blir kär i män, Kvinnor, transpersoner, könlösa.. Typ så.

[typellisch]
2013-06-13 18:45
#9

#8 Ok!

Afturelding
2013-06-13 18:50
#10

Jag är bisexuell, och har "alltid" varit det. I alla fall sen jag blev sexuellt medveten :) Men nu är jag snart gift med en man och lever ett riktigt stereotypiskt hetro-liv ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Asexuell
2013-06-13 19:10
#11

Svarade hetero men är inte sexuell åt något håll egentligen men har bara varit med killar fast aldrig tänt på dom. Men jag har absolut inte valt att vara asexuell :/

Jetaime
2013-06-13 21:02
#12

Jag är hetro.

Jojaton
2013-06-13 21:11
#13

Hetro.

Johanna - Instagram

Annons:
eirwen
2013-06-13 21:38
#14

Jag känner egentligen mig mer som Pansexuell än Bisexuell.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

m4rkus93
2013-06-13 22:07
#15

heterosexuell för att jag känner att jag inte tänder på killar men på tjejer :)

Gur4m1
2013-06-13 23:14
#16

Jag har inte valt min läggning, jag  föddes med den och jag är heterosexuell. Kan helt klart uppskatta e kvinnas skönhet men jag har ingen sexuell längtan som ens lutar mot det kvinnliga hållet. Jag kan hångla med tjejer, för jag bryr mig inte. Har aldrig varit kär i en tjej osv osv. Ska jag ha en trekant så ska det vara en dubbelmacka av…män. Machomän i gepardfärgade g-strings och cirkusmustacher…

..Jag är heterosexuell med en nypa av begynnande ålders-asexuell. Alltid varit avundsjuk på mina bisexuella vänner för att man helt enkelt har mer att välja och vraka på. Men ja, jag föddes sån här, vad ska man göra. 

Ingen av mina bi-vänner har haft relationer med samkönade, enbart varit attraherade, kära eller haft sex- men alltid haft relationer med motsatt kön (för det är kanske enklast?). Jag blir inte kär i en person, jag blir kär i kukar, är ju helt uppenbart.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Aniara4
2013-06-13 23:15
#17

Jag anser inte heller att jag har valt någon läggning alls, men jag verkar ha kommit till världen till allra största delen hetero. Har aldrig uteslutit alternativen, men i slutänden har jag bara haft förhållanden med män.

Honestyisdead
2013-06-13 23:47
#18

Trodde alla föddes med en läggning, att det inte är något man väljer

Aniara4
2013-06-14 00:23
#19

#18 Jo, så är det ju.

TS formulerade sig nog lite olyckligt bara.

JustMySelf
2013-06-14 01:24
#20

Är hetero, ingenting jag har valt utan det bara är så.

Annons:
Tomteslakt
2013-06-14 05:59
#21

Hetero och BDSM-lagd.

Zizza
2013-06-14 11:39
#22

Haha att många orkar ens bry sig om att jag råkat skriva "Valt"… Jisses.. Kör på bara :) orka att många hackar på en å samma sak.. Livet går vidare ;)

och "admin" här kan ju ändra i texten, om de ser att de står galet.. istället för att hacka :)

Mvh. Sanne & Djuren

Honestyisdead
2013-06-14 11:42
#23

Zizza, Vet inte hur du läser tråden, för ingen har hackat på någon.

Zizza
2013-06-14 11:44
#24

Hackat = På pekar en å samma sak  :) Börjar bli en aning tjatigt, thats it. Ursäkta för att jag yttrade mig :)

Men samtidigt bra att alla vet att det är något man föds med och det vet förstås även jag :) *tumme upp*

Mvh. Sanne & Djuren

Honestyisdead
2013-06-14 11:46
#25

Förstår inte riktigt din inställning. 

För övrigt betyder "Hacka på", "mästa" "slå ner på".
Inte att man tjatar eller pekar på samma sak. Hacka på är negativt, och jag ser ingen som varit negativ mot dig.

Folk undrade bara eftersom du skrev som du gjorde. Det finns ju faktiskt de som tror att man väljer själv vad man vill vara. Var det bara ett misstag kan man skriva det utan att anklaga folk för att ha hackat.

Zizza
2013-06-14 11:48
#26

#25 Om du inte förstår min inställning så PM:a mig gärna så kan vi prata där och så kan du förklara vad du inte förstår :) tycker jag har gjort relativt klart för mig? :) 

Mycket kan misstolkas över internet får du inte glömma!

Så slipper denna tråden blir "kladdig" så att den istället håller sig till ämnet som jag hade tänkt :)

Mvh. Sanne & Djuren

Zizza
2013-06-14 11:52
#27

#25 Eftersom du "hanterade inlägget" så kanske du inte hann se att vi kan ta det här i PM istället.

Jag tycker mig ha förklarat vad jag menade med ordet Hackat = På pekat .. i inlägget ovan. 

Sedan om ordet inte har den innebörden så blev det kortsagt fel val av ord :) Men som sagt jag förklarade mig ovan vad jag trodde att det betydde. Tack för att du rättade mig :)

Mvh. Sanne & Djuren

Annons:
Zizza
2013-06-14 11:55
#28

#25 Men som jag skrev innan, så får du Hera.. om du har den möjligheten att redigera texten i inlägg #0 så att inte fler blir förbryllad utav den :)

Mvh. Sanne & Djuren

Wide Awake Dreamer
2013-06-14 12:12
#29

Jag är man och hetero. Enda gången jag tvekat var väl när jag var i yngre tonåren och inte riktigt förstod vad de olika begreppen innebar och man var omgiven av mer eller (tyvärr oftast) mindre intelligenta jämnåriga killar och deras inte alltför välupplysta syn på olika sexuella läggningar. Man blev också lite förvirrad av att man kunde tycka en kille såg bra ut, även om man aldrig "kände" något för samme kille, vare sig sexuellt eller emotionellt. Men det dröjde väl inte alltför länge innan jag insåg att det är fullt möjligt att vara hetero och ändå uppskatta och beundra utseendet hos en annan man. Det är dock inte alls samma känsla som jag får när jag ser en attraktiv kvinna.

Honestyisdead
2013-06-14 12:26
#30

#28 Så, nu är det ändrat 😃

Zizza
2013-06-14 12:32
#31

#30 tack så mycket :) sedan till nästa gång ifall du ser mig skriva fel, så har du min fullaste tillåtelse (om den ens behövs) att ändra texten utan att jag ber om det :)

Mvh. Sanne & Djuren

Honestyisdead
2013-06-14 12:33
#32

#31 Tyvärr vet ju inte jag om du skriver fel eller tror det du skriver 🙂

Fridaaaa
2013-06-14 15:25
#33

Hetro 🙂

Kan tycka tjejer ser bra ut, men skulle inte kunna vara tillsammans eller ligga med tjejer dock🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nwmo
2013-06-14 16:14
#34

Hetero.

- Emil

Annons:
Cochon
2013-07-09 17:21
#35

Har alltid varit flata, kollat åt killars håll men aldrig varit något intresserad. Sedan sommaren jag var 16 råkade jag bli kär i en kille som jag fortfarande är tillsammans med, (är 17 nu) så tydligen är jag bi trotts allt. :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Honestyisdead
2013-07-09 17:49
#36

#35 Då var du med andra ord aldrig "flata" ;)

Cochon
2013-07-09 17:52
#37

#36 tydligen inte :P men var ändån så icke intresserad av killar som man kunde bli. Men antagligen var jag bara så uppslukad av tjejerna att jag glömde bort att killar fanns. ;-P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Vyer
2013-07-09 19:21
#38

Heterosexuell, antar jag.


Anna4077
2013-07-10 09:47
#39

Heterosexuell men kan som sagt tycka att Kvinnor ser bra ut osv. Jag hade iofs känslor engång för en tjej eller jag tror det. Det var en väldigt turbulent tid men har bara varit tillsammans med män. Gillar kraftiga armar som håller om mig :)

Anna och taxen Max

tlover
2013-07-10 09:58
#40

Jag var osäker på vad jag skulle svara men svarade hetro

Jag tror nämligen att alla ligger på en "bisexuell skala" och man är bara mer eller mindre åt nått håll. (dvs nån kan vara väldigt mycket åt hetro hållet, en annan extremt mycket åt homo hållet och en tredje där i mitten)

Jag har däremot aldrig känt mig attraherad av en kvinna (kanske inte träffat "den rätta kvinnan" men jag har ju träffat den rätta mannen) därför svarade jag hetro

l'm back

Honestyisdead
2013-07-10 10:04
#41

40 varför har du fått för dig det? Jag ligger garanterat inte på någon "biskala". 100% hetero.

Annons:
tlover
2013-07-10 10:08
#42

#41 därför inom de flesta djurarter finns bisexualitet mer eller mindre utbrett

l'm back

Honestyisdead
2013-07-10 10:13
#43

42 jag är säker på att du har fel.

tlover
2013-07-10 10:18
#44

#43 om vilket? att bisexualitet finns i de flesta djurarterna eller min teori?

Största anledningen jag tror på "bisexualitetsskalan" är för att jag tror inte att benämningarna räcker till eller vad man kan kalla det.

Det hetrosexuella monogama samhället vi lever i idag är ju kulturellt skapat (med det säger jag inte att nått är fel eller så bara att det är skapat av människor snarare än genetik)

l'm back

Honestyisdead
2013-07-10 10:29
#45

44 fel i din teori. Hetero räcker långt och väl för mig. Det är något man föds till, inte formas till. Man föds till sin sexualitet.

tlover
2013-07-10 10:34
#46

#45 vad man än föds till så spelar kultur in till stor del av val av partner även situationen man hamnar i inom kulturen spelar roll eller hur man ska kalla det.

l'm back

Honestyisdead
2013-07-10 10:37
#47

46 det förändrar inte det faktum att en del aldrig attraheras av andra än män, en del aldrig av andra än Kvinnor och en del av båda.

Aniara4
2013-07-10 10:46
#48

Nu är det iofs inte bara #40 som har den teorin, utan den hör man lite då och då, även om jag är osäker på varifrån den kommer från början. Jag tycker det är en mycket rimlig tanke. De flesta ligger kanske i någon av ändarna (det finns ju ingenting som säger att det måste vara en jämn fördelning över hela spektrat!) men det finns ju en hel del personer som upplevt sig vara 100% hetero eller 100% homo men ändå i något sammanhang funnit sig själva i en situation med någon av det oförväntade könet. Kanske var de då i själva verket 99% eller 90%?

Samhället ser ju också ut så att om man nu skulle vara i det närmaste 100% hetero men ändå ha någon liten möjlighet i sig att bli intresserad av någon av samma kön, så är det väldigt mycket enklare att ignorera den delen och hålla sig till de attraktioner som sanktioneras av samhället. Man kanske inte ens blir riktigt medveten själv om att de starka positiva känslorna för kompisen eller snyggingen man träffar på faktiskt innehåller en dos attraktion. 

Och om man nu helt klart inte känner sig heterosexuell finns det också en förväntan om att nähej, då är man väl homosexuell och då ska man vara det ordentligt istället. Och klarar man verkligen inte att "välja sida" får man väl till nöds definieras som bisexuell med alla fördomar det innebär. Fast tänk om man känner sig bisexuell men än så länge bara har haft relationer med personer av ett och samma kön, då är man ju inte "riktig" bisexuell heller, tycker en del?

Det bästa tycker jag vore om man slutade vara så angelägen om att sätta etiketter på allting och bara konstaterade att folk blir attraherade av varann lite hit och dit, och det enda relevanta är väl om den andre känner samma sak och huruvida man vill ha samma typ av relation. Vill man leva resten av sitt liv med någon som bara ville ha ett fyllehångel är det ju jobbigt. Eller om man är toksugen på att hångla med någon som verkligen inte alls är intresserad. De känslorna borde väl vara ungefär desamma oavsett vilka kön de inblandade har?

Annons:
tlover
2013-07-10 10:57
#49

#47 det kan ingen övertyga mig förrens man tex träffat alla Kvinnor i alla situationer. däremot är jag väl medveten om att de flesta (för fortplantningssyfte rent genetiskt sett) är främst åt "hetro hållet" som #48 sa (i sitt helt underbart bra inlägg) så betyder ju inte att det är på en skala att det måste vara jämt fördelat.

l'm back

Honestyisdead
2013-07-10 11:15
#50

Tänker inte försöka övertyga heller. Det räcker att jag vet vad jag är och är trygg med det :)

Gur4m1
2013-07-10 12:45
#51

"#41 "därför inom de flesta djurarter finns bisexualitet mer eller mindre utbrett"

Vad nu DJUR har med människors sexliv att göra. *Något specifikt djur du tänker på, typ kossor? - för de är ju så lika oss människor i övrigt. 🤪

Att en annan art gör en sak är inte en förklaring för mig om varför människor (min art) gör en sak på ett visst sätt och jag är sjuk av leda att få i ansiktet när man säger att man är heteroseuxell "Alla är lite bi…tihihi., du har inte hittat rätt än bara". Efteroms jag tror att sexualitet är mer än en känlsomässig utveckling som påverkas av psyket- dvs är något vi faktiskt föds med, så känner jag att jag borde kunna veta _nu_ och även få säga att "såhär är det, ta mig för mina ord".

Som heterosexuell så är det nästan ofattbart för mig att en kvinna har sex med en annan kvinna (alltså för egen del). Jag dömer dock inte ut det, jag kommer däremot aldrig att riktig förstå grejen med det hela, de tär inte på något vis upphetsande. Jag accepterar och tolererar saker jag inte förstår eller delar men jag upplever ofta att det är bisexuella/homosexuella som har stora problem att förstå heterosexualitet. Men det är inte bättre att vara det ena eller det andra, däremot kanske FLER är bisexuella, vem vet?

Om kulturen i vårt samhälle skulle styra oss att bli hetero i så stor mån som folk verkar tro (vi styrs inte längre av svenska kyrkan och religionens sneda syn på sexualitet) så borde vi inte ha haft någonting annat än heterosexuella i vårt samhälle. Eller är vi heterosexuella., nej ursäkta. Jag menar såklart: är vi "Heterosexuella" bara lite svagare i sinnet, att vi inte vågat eller klarat av att använda hjärnan på samma höga nivå som alla ni som insett er sanna sexualitet? :P 

För det är ganska nedvärderande att påstå att en som säger att hon är hetero "inte har prövat alla Kvinnor så hon kan omöjligen veta". Varför kan inte bisexuella acceptera att heterosexuella har samma rättighet att ha sin sexualitet utan att bli ifrågasatt?

Bara en tanke.

ÄR det kanske så att en bisexuell inte kan förstå en heterosexuell eller homosexuell just för att ni lever mitt emellan. Viss social konstruktion finns det såklart som gör att EN DEL förnekar sin sexuella läggning (beror snarare på sin direkta omgivning än samhället i stort då vi är rätt gode så homovänliga i Sverige idagsläget -vill jag tro iallafall).

Var bi, var glad, jag är 100% hetero och supernöjd. Jag kan tycka att en kvinna är vacker men jag har aldrig varit sexuellt attraherad, berusad eller känslomässigt lockad av att ha en relation med en kvinna. Känns som jag borde kunna säga rätt säkert efter 32+ år i livet och jag har faktiskt försökt utforska den biten men nope, 100% hetero.

Ska jag skämmas eller behöva bli ifrågasatt för det? Det känns otroligt galet och på snudd kränkande.

"omvänd homofobi" :P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

tlover
2013-07-10 13:39
#52

#51 för att vi är djur kanske? dom djurarter där bisexualitet är mest utspridd är dessutom dom intelligenta som flera apor och delfiner tex

Och jag har aldrig sagt att hetrosexuella är svaga i sinnet, om det är en skala så borde det ju finnas människor i båda ändarna som sagt så tror jag att majoriteten är åt "hetrohållet" på skalan eftersom det funkar bäst fortplantningsmässigt.

Sen så är det uppenbart att man styrs av kulturen (jag nämde inget om religion) det gör alla fast kanske inom olika områden eller på olika sätt.

Själv så har jag ju aldrig varit attraherad av en kvinna (är själv kvinna för dom som missat det) så hittills i mitt liv har jag levt helt hetrosexuellt och eftersom jag har min kära man så kommer jag förhoppningsvis leva i ett monogamt hetrosexuellt förhållande resten av livet för jag är inte less på han än. Så jag hör inte till dom "ni" du pratar om på det sättet som du verkar tro.

l'm back

Gur4m1
2013-07-10 14:42
#53

#52 jag vet att vi är djur, men vi är fortfarande olika arter. Bisexualismen dominerar garanterat inte bland samltiga arter på jorden, så hur bestämmer vi vilka arter vi ska titta på? Så nu säger du att intelligenta varelser är bisexuella…ingen ände på detta ;)

Att bisexualitet existerar betyder inte att bisexuellt rä mer normalt eller eftersträvansvärt än homosexuealitet eller heterosexualitet, där är vi överrens?

Så jag skiter i om bonbons gökar urskiljningslöst med sina artfränder för det gör ju inte jag  :) Jag vill inte bli ifrågasatt som onaturlig, märklig eller höra att jag går emot anturlagarna pga att bonbons minsan gör så och de är intelligenta.

Religionen är ganska snävt virad runt kulturen. Det är en stor del av hur kulturen formas många gånger.

Jo du hör till "ni" som slänger ur sig saker som "Alla är bisexuella mer eller mindre"- "ni" :) Att du är heterotjej förstod jag. Jag förstår även tanken med skalan "mer eller mindre" som även bör inbegripa "inte alls" och sen är det inte kul som hetero att få höra att jag är hetero och älskar min man för det är "mest praktiskt ur förökningssynpunkt". De tär ju jättmemånga homo/bi där ute som också vill ha barn väldigt gärna. De tär även att ge en stämpel "hetero- mer biologiskt försvarbart", vad säger det då om de övriga sexualiteterna? 

Jag låte rhelt rabiat just nu men jag förstår vekrigen inte varför homiosexuela får finnas osm sexuell läggning utan någon evolutionär nytta what so ever, (Eftersom de inte kan få barn ihop) utan enbart för att man älskar varandra- men heterosexuela ska föringas till något biologiskt inprogrammerad kod för mänsklighetens fortsatta existens :P Kan man inte bara säga "Ja en del älskar bara samkönade, andra inte".

Istället för att "haha det vet du inte;)" varje gång en person säger att denne faktiskt är heterosexuell.

Någon där ute som förstår hur jag tänker`/känner?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

tlover
2013-07-10 14:54
#54

#53 altså jag försökte inte få folk att tycka samma som jag jag sa bara varför jag tyckte det var en svår fråga och det borde inte uppröra folk.

Eller blir ni upprörda om folk tror på en annan religion än ni?

Inte tror på monogomi?

Tror på karma?

Tror på andar och spöken?

Tror att skaldjur inte känner?

Tror att bin är demokratiska? etc etc (obs jag ger bara exempel, vissa saker tror jag på av det ovan vissa inte just det spelar ingen roll)

Jag behöver inte svara på dina frågor. Så för att slippa bli klampad på för att jag inte tror som du kommer jag inte att svara på dina frågor.

l'm back

Gur4m1
2013-07-10 15:17
#55

och ändå diskuterade du emot Hera. Jag diskuterar nu också. Eller uttalar min åsikt om din åsikt.

Men ja, ärligt. jag blir upprörd om någon i min närhet på allvar tror på spöken jag brukar be dem skärpa sig. På så sätt är jag inte tolerant alls.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
tlover
2013-07-10 15:19
#56

#55 jag svarade på en fråga sen blev det diskussion, jag hade just tänkt göra samma sak som i #54 när det löste sig själv (och du började istället)

l'm back

Gur4m1
2013-07-10 15:21
#57

JAg började diskutera och ifrågasätta (är alla överrens blir det sällan mycket till diskussion) men jag var även irriterad, skall erkännas. Men jag ser ingen mening med att alla bara säger sina åsikter och ingen får ifrågasätta/diskutera runt dem och varför man upplever det så/ Varför det kanske inte är så. Jag sa min åsikt och du får gärna bemöta det.

Att vi båda är olika personer med olika åsikter vet jag redan.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

pyromanen
2013-07-10 17:13
#58

Helt otroligt att det blir nån sorts diskussion om ifall de med viss sexuell läggning är bättre än andra. Trodde vi hade kommit längre faktiskt.

Jag är hetero.  Attraheras bara av män och så har det varit hela mitt 45-åriga liv hittills i alla fall.

Tina-A
2013-07-10 19:36
#59

Lite ot kanske men;
#53: "jag vet att vi är djur, men vi är fortfarande olika arter. Bisexualismen dominerar garanterat inte bland samltiga arter på jorden,"

Mjae, bland oss däggdjur förekommer det rätt mycket homosex inom nästan alla arter faktiskt. Det beror väl på hur man definerar olika saker men homosex är jäkligt spritt bland de allra flesta däggdjur. Definitivt i majoritet. Långt ifrån bara delfiner och apor utan också lejon, tigrar, hundar, katter, valar, getter, får, hjortar osv osv osv osv osv. Man har hittat drygt 1500 arter som utövar homosexualitet men det är garanterat galet mycket fler, bara vi som inte sett det ännu.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Gur4m1
2013-07-10 22:18
#60

#59 jo, att homosex förekommer bland däggdjur vet jag :) Men det är inte normen bland delfiner att vara bisexuella och sen är det svåra att fråga dem varför de valt en viss partner. :)Att en hund t.ex i stundens hetta sätter på en annan handhund eller en kviga hoppar på en annan kviga under brunsten räknar jag t.ex inte som ett homosexuellt förhållande. Nu var jag itne emot vare sig homosex eller bisex, utan emot påståendet att de flesta är bisexuella mer eller mindre.

Så om homosex finns eller inte har jag inte ifrågasatt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Tina-A
2013-07-10 22:29
#61

#60: Fast eftersom nästan ingen har förhållanden kan man nog inte definera dom som att dom har ett homosexuellt eller bisexuellt förhållande eller hur någon valt partner, eftersom dom inte har partner.. ^^ Man kan nog bara definera sexet! 

Och jag håller med, jag tycker också det påståendet är lite luddigt och inte helt 100%.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

tlover
2013-07-11 05:17
#62

#61 både apor och delfiner har homo eller bi förhållanden, vissa arter parar sig tex bara för att bevara arten men har sex för att det är skönt och håller ihop i homosexuella förhållanden.

l'm back

Annons:
Tina-A
2013-07-11 08:35
#63

#62: Svanar och pingviner lever också gärna i förhållanden, vilka emellanåt blir ett homoförhållanden :) Jag skrev inte att inga djur lever i förhållanden, men det är rätt ovanligt. Därför skrev jag "nästan ingen"

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

tlover
2013-07-11 20:56
#64

#63 inom vissa ap och delfinarter är homoförhållanden snarare normen än icke norm så ovanligt skulle jag inte kalla det.

l'm back

Tina-A
2013-07-11 20:59
#65

#64: Men 2 djurarter är ju inte direkt representativa för hela djurpopulationen, eller hur? Det är fortfarande ovanligt trots att finns de som gör det. Nu är det ju mycket fler än de 4 djurarter vi nämnt här som alltid eller nästan alltid lever i par, men det är fortfarande ovanligt. Se det ur det stora hela och procentuellt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

tlover
2013-07-11 21:06
#66

#65 jag missförstod trodde du menade ovanligt inom den rasen.

Men även om parförhållanden inte är vanliga i raser över lag (även om hel och halv permanenta par är vanligt inom många raser tex inteligenta fåglar men även andra arter) är ju fortfarande "homo aktiviteter" av olika slag vanligt.

l'm back

Tina-A
2013-07-11 21:40
#67

#66: Okej, då förstår jag. Och javisst, homoaktiviteter och homosex är supervanligt :) Det har hittats i ca 1500 arter än så länge, men det lär ju bli mycket fler. Vi har nog missat mycket ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Gur4m1
2013-07-11 22:13
#68

Ras är något helt annat än art btw om vi nu ska vara petiga.

Ingen har egentligen påstått att homosex eller bisex inte existerar. Jag står fast vid att vi inte kan dra rakt av vad vi ser bland vissa _arter_ och lägga det som en mall på människor och säga: Såhär är det. För andra intelligenta djurarter gör så.

Att homosex och bisex existerar bland arter där sex även är njutningsbart är ju inte egentligen märkligt alls men känns fruktansvärt OT på något sätt… Jag pratade inte ens om normen, norm är sak samma. JAg pratade först och främst om att man som hetero ska respekteras som hetero och inte bli förringad till en bäbisfabrik eller "inte utforskat sin sexualitet nog mycket". (inte testat alla Kvinnor eller hur sa ni nu?) ;)

Sen kan vi som sagt aldrig fråga djuren hur de tänker och känner runt relationerna de har, bara tolka det vi ser utifrån oss (människorna).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Tina-A
2013-07-11 22:18
#69

#68: Jag håller med dig helt och fullt att man inte ska bli ifrågasatt som hetro med motivering att man inte utforskat nog.. Man känner ju själv vad man är eller vad man vill prova och inte.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Upp till toppen
Annons: