Annons:
Etikettsorg
Läst 1476 ggr
Hokus pokus
2013-06-13 18:13

Jobbig dag

Idag vaknar jag till att min pojkvän kommer hem från jobbet, säger att han inte vill jobba och tog ledigt. Sedan stört grinar han i min famn.

En av hans nära vänner hängde sig själv i natt. 21 år ung med hela livet framför sig. De hade gått i samma klass i 6 år.

Alla byns ungdomar är ledsna, det är ingen kul stämning alls. Min pojkvän vill vara ensam. Jag vet inte hur jag ska bete mig. Min bästa vän hade en relation med han i vintras och hon är lika ledsen. Jag är verkligen jätte dålig på att trösta också.

Någon här som varit med om något liknande?

Annons:
Honestyisdead
2013-06-13 18:20
#1

Inte varit med om självmord, däremot tog en skolkamrat överdos av misstag i högstadiet.

finns inte så jättemycket man kan göra annat än visa att man finns där.

ChristineL
2013-06-13 18:23
#2

Usch vad hemskt! Det enda du behöver göra är att vara där för din pojkvän!

[silkesnosen]
2013-06-13 18:25
#3

Du kan bara finnas. Du kan inte få sorgen, förlusten att försvinna, men visa du finns som stöd och visa på att livet fortsätter framåt,så att han kan se det fina igen.

Afturelding
2013-06-13 19:01
#4

Som de andra skrivit- bara finns där. Låt honom ta initiativ till att prata, och pressa honom inte. Men låt honom veta att du finns där om/när han vill. Allas sorg är olika, och du ska nog vara beredd på både att han vill prata mycket, eller inte alls. Tankar kan också komma långt efteråt, när chocken lagt sig. Det kan ta flera månader innan han vill prata om saken.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: