Annons:
Etikettsex
Läst 3680 ggr
trecko93
6/16/13, 1:11 AM

För trång?

Hej!
Jag har ett jätteproblem..

Jag har pojkvän sen ca. två månader tillbaka, jag var oskuld när vi träffades.
Problemet kommer när vi ska ha sex och det påverkar vårat sexliv jätte negativt..
Det gör svinont när vi ska ha sex, speciellt i början och när han kommer djupt in.
När det gör ont spänner man sig ju, och då blir allt ännu värre.
 Vilket gör att sex för mig handlar mest om att ha ont och försöka slappna av, eller att han måste ta det jätte försiktigt osv vilket gör allt bara stelt och konstigt..
Det har hänt att jag blödigt under och efter sex också.

Jag pratade med en som var "kunnig" inom ämnet om hon sa att det var för att jag inte var tillräckligt upphetsad och våt, det känns helt fel.
Vi har låångt förspel och jag är verkligen jätte upphetsad och våt när vi väl ska börja, jag tror det kan ha och göra med att han är stor(typ 20 cm) och har även stor omkrets, eller att jag är för trång helt enkelt.

Vet inte vad jag ska göra håller på att bli tokig, vill kunna tycka sex är skönt som de flesta andra.

Annons:
[Devya]
6/16/13, 9:13 AM
#1

För mig var det jobbigt de första 4 åren. Det var bara vissa ställningar jag klarade av. Jag blödde också ganska ofta efter att vi hade haft samlag.

Till slut började jag strunta i att det gjorde ont men det tog då 4 år för mig innan jag kom till den punkten. Tack vare att jag började strunta i smärtan så började det också göra mindre ont så det mesta kanske var just  i huvudet.. Jag kan dock fortfarande blöda lite efter ett samlag, och det trots att jag har varit så våt att det har runnit ur mig. Smärtan ha inte försvunnit helt men efter 10 år så är det betydligt bättre. Värre dock om det har gått några veckor emellan, då känns det som om jag vore oskuld igen.

Men jag tror jag skulle rekommendera glidmedel och att du försöker strunta i smärtan och fokusera på njutningen istället. Men stressa inte, för ni har nog inte haft sex särskilt många gånger under de här få månaderna. Ge det tid och ge inte upp.

nickiedockan
6/16/13, 9:21 AM
#2

#1 jag tycker faktiskt inte det låter som ett bra råd att strunta i smärtan. Jag tycker det är viktigt att lyssna på sin kropp om det gör ont och inte bara köra på ändå.

Gur4m1
6/16/13, 9:24 AM
#3

Använder ni glidmedel? :)

SKA ju inte ta ont så det blir ju svårt att ignorera smärtan. Han får helt enkelt köra det försiktigt i början. Känn inte att det är "stelt" utan ni gör det lugnt för att annars gör det ju ont för dig. Tjejer är så dålga på att ta plats på det viset. Allt ska vara perfekt och bra och får absolut inte vara till ebvär eller ivägen för killens sexualitet och längtan. Men ni får helt enkelt ta det lugnt, då han verkar vara över medelstor dessutom.

Att få ont när en kille kör in den i roten är inte heller kosntigt, då trycker den mot livmodershalsen och detta gör faktiskt mer eller mindre ont för alla Kvinnor, och känsligheten varierar med menstruationscykeln- gör som mest ont vid kanske ägglossningen t.ex. Jag känner normalt aldrig av det, jag tycker dne "smärtan" är SKÖN, men 5-6 dagar om månaden, runt ägglossningne om en kille stöter i mig så får jag enoooooorm smärta och kan ligga i kramper i flera timmar efteråt. Alltså tio gånger värre än mina mensvärkar.Har hänt att jag svimmat. Men det var när jag var yngre. Nu för tiden känner jag igen tecknen, trots att jag är jättekåt så avstår jag från sex den veckan och det får min pojkvän palla.

Så… en intim fråga TS men innan du miste oskulden med honom, lekte du med dig själv?Med dildosar eller liknande? Du kanske kan testa att göra sånt, vänja dig vid känslan osv utan pressen från en pojkväns närvaro och vilja.

Sen är det som Devya säger, jag hade iofs aldrig ont de första gångerna men _skönt_ var det inte heller. Tog 3-4 tillfällen innan jag kunde "njuta" sen tog det flera år innan jag ens fick min första orgasm och efter det blev sex såååå mycket roligare och framförallt skönare. Så ge inte upp, men var rädd om dig. Din pojkvn får int heller ut något i längden om du har ont.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
6/16/13, 9:25 AM
#4

#2 Grejen för mig var att jag inte lyssnade på min kropp, utan endast på smärtan vilket hindrade mig en massa. Sen då jag började fokusera mera på njutningen så försvann smärtan mer och mer.

Det är ju väldigt individuellt hur vi alla fungerar. Så det är kanske inte ett bra råd från mig. Men för mig fungerade det åtminstone att göra så. Tog dock länge för mig att komma dit och om jag inte skulle gjort så, så tvivlar jag på att jag skulle kommit bort från den onda cirkeln.

[silkesnosen]
6/16/13, 9:59 AM
#5

Glidmedel, lugn och se till att han är hänsynsfull. Han kan ju inte bara köra in den till roten. Nej man ska inte plåga sig, det är galet, då får man försöka hitta andra sätt att slappna av på och tillfedställa varandra. Kanske även ta en tripp till Gyn.

Elin-Li
6/16/13, 11:38 AM
#6

Jag har haft det problemet också. Jag fick tipset att köpa en dildo med liten omkrets men som var ganska lång. Jag använde den typ varannan - var tredje dag. det hjälpte mig. Det bör vara vibbration i den också;) Din pojkvän behöver inte veta;)

// Elin-li, 

Annons:
Gur4m1
6/16/13, 5:24 PM
#7

#4 fast för dig tog det _flera år_ och smärta ÄR att lyssna på kroppen. De tär smärtan man rpatar om när man säger att man bör lyssna på kroppen. Smärta är inget som någonsin bör ignoreras om man inte har en sjukdom som gör att nerver osv spelar spratt med en.

Smärta är tecken på att något är fel. Första gångerna man har sex är smärta normalt för att man är ovan och för att man kanske blir öm i "mödomshinnan" men ONT ska det inte göra, inte i flera år.

Sex är ingen uppoffring, sex ska vara skönt och man ska njuta av det- kan man inte det så är något fel och bör kollas upp. Man bör undvika saker som gör ont (om man inte tänder på den smärtan i sig).

Finns ingen anlending att uthärda smärta när det nästan garanterat finns sätt att lösa det på även om det kanske innebär att man inte har sex på exakt samma sätt som i en porrulle eller som partnern kanske vill ha det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
6/16/13, 5:28 PM
#8

#7 Ja, det tog många år eftersom vi slutade alltid då det gjorde ont och allt jag kunde tänka på var smärtan vilket gjorde att jag alltid spände mig osv. Han var alltid försiktigt och frågade alltid om jag var ok. Vi tog alltid lång tid på oss då det kom till förspel. Men som sagt, det fungerade inte.

Det var först då jag började strunta i det som jag kunde slappna av och njuta. Men som sagt, fungerar säkert inte för alla men för mig fungerade det och nu kommer jag varje gång då jag har sex. :)

htt
6/16/13, 5:40 PM
#9

Har samma problem, och nu har det gått så långt att min pojkvän känner prestationsångest och jag bara är rädd :(

JossanH
6/17/13, 8:55 AM
#10

Jag tror att det är viktigt att "börja om" och gå långsamt fram. Gör andra saker med varandra utan just själva penetrationen. Känn dig för vad som funkar och vad som inte alls känns bra och utgå från det.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Blomman235
6/17/13, 5:49 PM
#11

Min barnmorska har sagt åt mig att absolut inte ha sex när det gör ont. Min kropp har börjat försvara sig själv då jag har sex och spänner sig så mycket att jag får otroligt ont. Jag gör det omedvetet och kan då inte  bara slappna av så är det bra sen. Det kan ta lång tid att komma tillbaka!

Hon sa till mig att vi ska börja om från början och bara smeka och upphetsa varandra och så. Det kanske blir svårt för dig om du redan är upphetsad men ändå har ont. Men har ni testat olika positioner? Vet inte om det hjälper eftersom det är storleken det handlar om men…

Kan ju vara värt att gå till gynekolog och rådfråga.

Upp till toppen
Annons: