Annons:
Etikettallmänt
Läst 2513 ggr
Angel3
2013-06-17 11:40

Dricker

Jag har insett att sedan jag och min nya kille har träffats så har han druckit vin, sprit eller öl varje helg, fredag och lördag. Det är flera glas.

Känner nu att jag har tröttnat på detta. Själv så dricker jag inte så mycket.

Vad ska jag göra, har ni några tips??

Annons:
cinajo
2013-06-17 12:49
#1

Prata med honom. Säg att du vill göra annat nån helg när ni inte dricker.

Vill han inte ändra sig är det väl inte mycket att göra. Då får du fundera över om du ändå vill vara tillsammans med honom trots att han dricker så mycket.

Honestyisdead
2013-06-17 13:07
#2

Dricker han så att han blir full och förändras?
Tyvärr är det vanligt att folk dricker flera glas både fredag och lördag.
Det är ju inte hälsosamt, men om det inte blir fylla av det så har jag personligen inget problem om någon i min närhet väljer att ta ett par glas.

Åsa S
2013-06-17 13:53
#3

Även om man inte blir tydligt full kan det vara problem man behöver inte dricka sig själv berusad för att ha alkoholproblem. Ett tecken på att man har problem är ju ifall man inte klarar av att avstå från att dricka en en enda helg för att göra något annat tillsammans med ex. en partner. Då bör man verkligen fundera ifall man vill satsa på den killen speciellt ifall man tänker sig barn i framtiden. Det är inget bra liv för ett barn att växa upp med en förälder som inte kan avstå alkohol.

ChristineL
2013-06-17 14:06
#4

Min man drack ett glas wiskey och/eller öl i stort sett varje dag efter jobbet när vi träffades. Jag sa rätt åt honom att för mig är det inte okej att dricka så mycket och då slutade han bara sådär. Jag tycker du ska göra samma sak, säg vad du känner :)

Honestyisdead
2013-06-17 14:10
#5

#3 Det var därför jag frågade. Självklart är det ett problem om man hellre sitter hemma och dricker varje helg och aldrig kan hitta på något annat.

Det framgår inte om han hellre dricker än gör annat.

andersson..
2013-06-17 15:16
#6

jag skulle inte vilja ha förhållande med en som måste dricka varje helg både fredag lördag, men det är ju olika vad man tycker är ok. Du säger att du börjat tröttna på det, då är det ju inte ok för dig.

Även om han inte super sig full  skulle jag tycka det var tråkigt i och med att vi inte kan ut och åka bil då han inte kan köra bil om han druckit. "kör du då" tänker ni, nej jag har inte tagit körkort än.

Men ja, du kan egentligen inte göra så mycket mer än att säga som du känner till honom. Har du pratat med honom om det`?

Annons:
Honestyisdead
2013-06-17 15:17
#7

#6 Tänker väl snarare "ta körkort då" 😎

andersson..
2013-06-17 15:20
#8

japp jag ska det, men ekonomin tillåter inte just nu.

Och jag menade inte att han måste skjutsa runt mig på alla möjliga platser som nån slav.. men mer att det känns trist om vi aldrig kan besöka vänner osv på helger pga alkoholen

Honestyisdead
2013-06-17 15:22
#9

Fast frågan här är ju om han avstår från annat för att dricka, eller om de helt enkelt bara är hemma utan andra planer.

Självklart är det tråkigt om annat blir åsidosatt.

Angel3
2013-06-18 20:00
#10

Jo, jag får nog ta och prata med honom.

Han kan sluta jobbet kl 17 och börjar dricka kl 17.15 och sedan hela kvällen.

Förstår inte varför jag har dragit mig för att ta upp detta ämne, men det är ju känsligt.

Han hade bråkat och tjafsat med exet en gång då gick han raka vägen till systemet och köpte vin och drack.

Honestyisdead
2013-06-18 20:29
#11

10 ja då handlar det ju om ordentligt drickande/supande. Lycka till med snacket.

ChristineL
2013-06-20 17:43
#12

håll oss uppdaterade!

Honestyisdead
2013-06-20 19:26
#13

12 håller med. Vill gärna veta hur det går!

Annons:
Angel3
2013-06-20 19:55
#14

Återkommer senare om detta.

Angel3
2013-07-01 11:48
#15

I helgen sa han själv att ha måste dra in på alkoholintaget. Så han har säkert tänkt till nu.

Upp till toppen
Annons: