Annons:
Etikettkänslor
Läst 2427 ggr
[liisssaaaa]
2013-06-21 21:21

avundsjuk på min syster

jag har vart singel på et rätt långt tag och försökt med killar ett x antal gånger men det blir inget av.. känns som dom typ hatar mig eller nått.. min syster har skaffat sig ny kille och dom är skit kära i varann. skit kul för dom men dom kan aldrig ge sig att pussas och kramas rakt framför näsan på mig!! jag vet att dom måste få göra de men ändå min syster vet att jag inte tycker om de och ändå ska hon göra det hela tiden.. värkligen skit jobbigt!!

Annons:
[YukiOni]
2013-06-21 21:29
#1

Har samma problem.
Min bror drar hem nya tjejer så gott som varje vecka. Själv är jag 19 & har haft 1 pojkvän, vilket gick sådär. 

Stå på dig bara & stå ut. Det finns någon för dig med🙂

"Till min blivande pojkvän: Skynda dig!"😉

[liisssaaaa]
2013-06-21 21:38
#2

ojda :O ah får nog göra de, ah säkert :) hahah 😉

[YukiOni]
2013-06-21 21:40
#3

Det bästa jag vet är att retas med honom(som syskon gör😇)
Är lite forever alone, men man slipper lägga all ledig tid på nån snubbe + att man får hela sängen för sig själv😃

[liisssaaaa]
2013-06-21 21:53
#4

hahahahahahahahah 😃

karamell
2013-06-21 22:06
#5

Varför skulle de inte få pussas framför dig? De pussas väl när de vill. Det är ju inte deras problem att du är avundsjuk.

[liisssaaaa]
2013-06-21 22:15
#6

#5 du skulle inte vilja se hur dom dom gör det är nästan äckligt ju

Annons:
karamell
2013-06-22 02:40
#7

#6 Finns inget äckligt med att pussas/kyssas/hångla. Du är bara avundsjuk och stör dig på att de gör det. Vad glad för din systers skull istället.

[liisssaaaa]
2013-06-22 02:43
#8

#7 okej sant, glad är jag ej hon kan ändå få varenda kille hon vill ha så

karamell
2013-06-22 02:47
#9

#8 Hur gammal är du? Vad spelar det för roll om hon kan få vem hon vill? Man kan vara glad för andras skull ändå.

Gur4m1
2013-06-22 10:51
#10

Förstår din avund till din syster men du får backa lite. Systrar är konkurrenter men ni kan även vara stöd och bra vänner. Ni är båda unika så det finns ingen anledning att jämföra dig med henne och känna dig sämre bara för att ni är systrar.

Jag tror att jag förstår vad du menar när du känner att deras hånglande inför dig känns äckligt- jag gillar inte heller att se folk grovhångla å pussas (medtunga) framför mig, och jag har pojkvän, världens snyggaste, goaste pojkvän (tycker ju jag) ;) lol.,jag är inte det minsta avis, jag tycker det ser så otrevligt ut.

Sen brukar folk fläka ut sådär inför en i HOPP om att provocera, visa hur bra man har det osv- det är smaklöst anser jag själv. Upplever sådant som bekräftelsesökande och desperat.

Så mitt tips är:
1. jämför dig inte. Du kommer också hitta en pojkvän eller någon. Det är ingen tävling!! Flest pojkvänner när du dör är kanske inte det som gör någon av er lyckliga? 
Min syster fann sin "livs kärlek" redan i gymnasiet och trots at hon är flera år yngre än mig så har hon allt jag vill ha - en familj, ett hus, ett fast jobb ;) Men, jag hittade min kärlek för några år sedan, och skulle helt ärligt aldrig vilja byta bort alla män/upplevelser jag hade där emellan. Min syster är nöjd med sitt liv men även hon sneglar iblant mot hur jag lever och uttrycker att hon önskade att hon kunde göra samma sak- flytta, studera, ha kk. Sådant hon aldrig riktigt hann göra då hon mötte sin kärlek så tidigt. Men vi stöttar varandra och hon vet att jag gärna haft som henne också- men vi är båda glada över det vi har också. Främst är vi glada för varandras skull

2. Sluta sura osv, Sådant märks och triggar nog dem bara mer att faktiskt göra det rakt på din näsa! :D   

3. Tävla som sagt inte mot din syster även om varje cell i din kropp beter sig så :P Du är du, hon är hon. Bara för att hon har "lättare att få killar" så betyder det inte att hon är bättre eller sämre än dig, eller förtjänar KÄRLEK mindre. Om hon har så lätt att få killar kanske du ska be henne om hjälp oh tips? Men är hon bra på att behålla killar då? Så försök vara glad för din syster, tänk på att den här killen förhoppningsvis gör henne gladare, och om han är elak så behöver hon också dig.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: