Annons:
Etikettkänslor
Läst 2499 ggr
Honestyisdead
2013-07-01 21:02

Angående abort

Hur skulle ni göra om ni av misstag blir gravida och er partner inte vill ha barnet men du vill?

Män; skulle du kunna fortsätta vara tillsammans med din partner om denne gjorde abort?

Kvinnor; Skulle du kunna behålla barnet trots att din partner inte vill?

Annons:
Nerdysiamese
2013-07-01 21:05
#1

Nope, jag känner att mitt barn skall känna sig så välkommen till livet som möjligt och önskad och älskad av båda föräldrar.

man kan säkert göra ett bra jobb som ensam förälder också, men jag känner att barnet kommer undra en dag, och då är frågan om barnen verkligen är okej med att veta att ens pappa aldrig ville ha en?

Medarbetare på Datorspel I Fokus

felzena
2013-07-01 21:41
#2

Jag har gjort abort tidigare pga att jag själv inte var mogen och att min partner inte ville behålla det. Hade jag blivit gravid idag haft jag med största sannolikhet behållt det beroende på hur min livssituation såg ut. Min partner vet att jag kommer behålla det om jag skulle bli gravid.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

viktoria91
2013-07-01 22:23
#3

Män; skulle du kunna fortsätta vara tillsammans med din partner om denne gjorde abort?

Jag kan svara för min sambo: han hade inte velat göra abort om jag blir gravid.

Kvinnor; Skulle du kunna behålla barnet trots att din partner inte vill?

Då jag inte vill ha barn så kan jag inte svara på frågan.

Honestyisdead
2013-07-01 22:25
#4

#3 Så med andra ord skulle han vilja ha kvar barnet, men inte du?
Hur skulle ni lösa det?

viktoria91
2013-07-01 22:28
#5

#4 Transplantera över min livmoder till han och gå skilda vägar. ;) Nej, jag med min dåliga kropp vill inte bära barn. Sen finns varken tid eller pengar till det.

[typellisch]
2013-07-01 22:28
#6

Båda partner ska vilja ha barnet, annars kan det bli knas med att kanske ena föräldern tar 100% ansvar medan den andra förnekar det eller dylikt.

Annons:
Honestyisdead
2013-07-01 22:30
#7

#5 Haha 😎

fruktgumman
2013-07-01 22:54
#8

Omöjligt att svara på eftersom ingen av oss vill ha barn, men OM han velat ha barn skulle jag aldrig kunna behålla det bara för hans skull då jag absolut inte vill ha barn själv. Gjorde ju en abort för några månader sedan och hade han då velat att vi behöll barnet skulle jag ändå gjort abort.

oh-la
2013-07-01 23:37
#9

skulle jag bli gravid trots preventivmedel skulle jag behålla, även om min sambo inte vill ha barn just nu, och det vet han om. jag har gjort vad jag kan för att förhindra att jag blir gravid, med de  medel jag kan använda, och vill han vara ytterligare säker är det upp till honom att skydda sig ytterligare. jag gör absolut inga aktiva försök eftersom jag själv inte vill bli gravid just nu, men skulle "olyckan" ändå vara framme skulle jag inte ha tillräckligt med skäl eller vilja att ta bort det. jag kör med helt öppna kort, min sambo är väl medveten om hur spelreglerna ser ut för mig. jag gör som sagt inga aktiva försök alls att bli gravid, men jag måste vara ärlig, och i slutänden är det min kropp.

min mens var sen nu i våras i ett par veckor. inget vanligt för mig, och jag var helt övertygad om att jag var gravid. jag har ALDRIG varit sen innan. han förklarade att han inte var redo att bli pappa, och jag förklarade att jag inte kunde ta bort det om jag var gravid. han stannade med mig, och skulle göra det även om det visade sig att jag var gravid.

jag anser att det är lite en risk man tar, oplanerad graviditet, om man har sex. bara man är ärlig mot varandra från början och ger partnern möjlighet att själv ta ansvar för att jag inte blir på tjocken så ser jag inget moraliskt fel i det hela. det är en skitsvår fråga annars, och någon blir bränd. jag skulle aldrig klara av att ta bort vårt barn, och jag skulle antagligen må fruktansvärt dåligt och ångra det beslutet i resten nav mitt liv.

vi har varit ett par i 7 år, och planerar barn med varandra i framtiden.hade jag svarat på frågan för så sent som två år sedan hade svaret varit ett annat.

[Citronpaj]
2013-07-02 08:03
#10

Svårt att kunna svara på, men abort troligen. Jag vill inte bli ensamstående förälder.

Men det vore väldigt konstigt om jag blev gravid.

Emelie-E
2013-07-02 09:38
#11

Jag behöll trots att fadern inte ville. Vi gick skilda vägar men efter ett tag så kom han tillbaka och ville vara med. Nu är sonen 2.5 år och han är så otroligt älskad av både mig och sin pappa.

[silkesnosen]
2013-07-02 09:38
#12

Det beror på … I den åldern jag är idag, så skulle det troligen luta åt att jag behöll barnet. Jag är i en ålder där jag inte har många chanser kvar.. Har både jag och partnern skyddat oss så gott det går, så är det väl troligen meningen och för mig en möjlighet. Jag är rak och har upplyst de jag varit intresserad av, att så är det. jag önskar givetvis att jag ska få barn i ett parförhållande, men om han är en ryggradslös skit (min åsikt, har man sex så är det en chans/risk..om man dessutom inte vill använda kondom) så klarar jag det själv och det finns andra goda manliga förebilder. Nu väljer jag män som är intresserade av barn och som är i det stadiet.

Intehärutandär
2013-07-02 11:56
#13

I min värld fanns inte abort, då jag blev gravid. Du missade dock ett alternativ Hera. Vid våldtäkt, hur ställer man sig då? Många som tänker på saken bara säger att de skulle göra abort. Jag är en av dem som behöll barnet. Han blev min Räddning i ett rent helvete. Att bli ensam, var en självklarhet sedan barnsben. Är evigt tacksam att han (den sk spermadonatorn) hållit sig borta. De ggr han dykt upp, så är det enbart för att hota och vara dum. Inte fråga något om sin son. För min del, får fanskapet lägga sig ned och försvinna för evigt. Vi är många Kvinnor som skulle bli lättade då. Fadersgestalt saknar min son inte. Han har haft morbröder, morfar, låtsasmorfar, gammalmorfar, låtsas-gammalmorfar osv. Idag skulle jag nog göra abort dock, för jag känner mig alldeles för gammal och orkar inte en gång till - fysiskt som psykiskt.

Annons:
ChristineL
2013-07-02 12:01
#14

Jättesvår fråga! Jag kan inte se mig själv göra abort med tanke på vad vi kämpade för att bli gravida, och syskon till dottern får gärna ske snart. Jag kan faktiskt inte svara på frågan.

Honestyisdead
2013-07-02 12:01
#15

13 nej jag glömde inte, det var inte något jag undrade. Men tack för att du delade med dig.

Gur4m1
2013-07-02 12:13
#16

Om min partner inte vill så skulle jag inte behålla barnet, för jag älskar min partner och skaffa barn är något jag vill göra tillsammans med pappan, inte ensam. Jag vill inte tvinga någon att bli pappa bara för att jag är okej med att bli mamma, speciellt inte nu då jag i princip lovat att hantera konsekvenserna ´på det viset, annars vill ju inte han ha sex. Så han är ju medveten om riskerna och vill inte ha barn. Säger jag "ja men det är lugnt" så känns det som att jag är den som får takonsekvenserna. Men det är så jag känner och jag förstår att många andra känner på andra sätt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Migobus
2013-07-02 13:31
#17

Innan jag hade berättat för pojkvännen att jag var gravid var jag övertygad om att jag skulle behålla barnet oavsett vad han ville. Även om det var oplanerat så har jag längtat och bara tanken på abort var för skrämmande. Men när jag berättade och såg hur dåligt han mådde blev det ett mycket svårare beslut. Plötsligt var jag lika rädd för att förlora honom som för att göra en abort. Att förlora honom när jag behövde hon som mest? Nej det går inte. Det blev abort och nu bara några veckor senare så tror jag att jag fattade rätt beslut.

[Emma--]
2013-07-02 13:55
#18

Om jag skulle vilja ha barnet skulle jag behålla det ändå. 

Tror det kan vara en sak man verkligen bör diskutera i ett förhållande för har man sex så finns risken att det händer. 

Jag tror inte jag vill ha barn, jag vet att min sambo inte vill ha barn men vi har diskuterat det en del vad som händer om jag trots allt skulle bli gravid. Jag har sagt att jag tror inte jag kommer vilja ha barn, men kan inte garantera hur jag skulle känna senare och om det faktiskt skulle hända. 
Och då är han ju ändå medveten om det och väljer att ta den risken ändå så då förväntar jag mig att han tar sitt ansvar OM det skulle bli så.

Jag tror ju att tar man bort ett barn man verkligen vill ha, så kommer man tänka på det resten av livet.

Honestyisdead
2013-07-02 14:03
#19

Jag älskar min partner för mycket för att ha kunnat behålla ett barn han inte ville ha. Han är viktigare, vår kärlek är viktigare.

Men så är jag inte intresserad av barn heller. Kanske hade jag känt annorlunda om jag verkligen ville ha barn.

Nu skulle han aldrig tvinga mig att göra abort, för vi har sagt händer det så händer det. Men jag hoppas på att skyddet jag använder fungerar i all framtid  :P

Jetaime
2013-07-02 16:14
#20

Jag är rätt säker på att jag inte hade kunnat göra abort om jag blev gravid, så om min pojkvän (har ingen just nu, men om jag hade en) inte hade velat ha det så hade det blivit väldigt komplicerat. Jag vet inte helt ärligt. Jag hoppas aldrig att jag hamnar i en sån situation.

Annons:
[Zorita]
2013-07-02 18:27
#21

Nej jag skulle nog inte behålla barnet om jag visste att min partner inte ville det. Den enda situationen detta skulle vara aktuellt för oss just nu vore om barnet skulle ha en allvarlig störning eller handikapp, och då tycker jag vi båda ska ta beslutet gemensamt eftersom det har en rätt stor påverkan på vårt framtida liv.

Jag vet att min pojkvän inte skulle lämna mig för mitt beslut, vilket känns väldigt skönt. Troligtvis skulle han inte ens säga vad han ville utan rätta sig efter mig.

Men hade jag varit med en annan man som inte ville ha barn i min ålder just nu hade svaret låtit annorlunda. Då hade jag möjligtvis behållt och tänkt "good riddance" om pappan stack. Barnlängtan jag kände innan jag blev gravid var otroligt kraftig och för mig närmast omöjlig att stå emot. Som tur var har jag en kille vars biologiska klocka började ticka samtidigt som min 🙂

Upp till toppen
Annons: