Annons:
Etikettkänslor
Läst 2168 ggr
lasse10
2013-07-02 16:12

Olyckligt kär i en nära vän.

Hej!!!

Tänkte bara försöka hitta lite stöd eftersom jag har haft den största krisen på 10 år. Jag har umgåtts med en tjej i nästan 2,5 år. Vi har blivit mycket nära vänner, jag har förstått att jag har starka känslor för henne, men vi har aldrig pratat om det. Vi har umgåtts, känt att vi tycker jättebra om varandra, för mig var det ingen tvekan om att det var hon jag ville ha. För en månads sen träffade hon en annan sk. vän, som jag vet att hon dejtar med. Jag fick ett känsloryck och skrev lite om vänskapen i frustration, vi löste det då. Nu hände det i förra veckan, eftersom deras relation verkar bli starkare, då rasade hela min känslovärld. Känns som jag levt i luftslott, med mina drömmar, jag måste hitta tillbaka till den vänskap vi haft. Men samtidigt talade jag om för henne hur jag kände för henne. Jag fick en respons att vi ska ta en promenad när hon kommer tillbaka från semestern. Nu är hon borta i tvä veckor. Hur ska jag göra… Jag har ju inte fått någon respons, trots att jag förklarat. Ska jag bara vänta… Ska jag bryta kontakten?, trots allt kändes det som en seger för mig att äntligen tala om mina känslor, men kanske till priset av en av mina bästa vänner…

Är det någon som har bra tips om hur man ska gå vidare. Har legat utslagen i fem dagar nu…

Annons:
tvättäkta bybo
2013-07-02 19:16
#1

känner igen mig… det är en seger när man talar om sina känslor, men en jävla smäll på käften när man inte får det svar man så innerligt önskar sig… jag lät tiden göra sitt… och visst gör den sitt även om man inte tror det… i mitt fall tog det närmare 5 månader för att det iaf skulle kännas okej… kärleken kan vara grym, väldigt grym… och man tänker "aldrig kommer jag att känna såhär för någon" -nä, kanske inte, men även om det låter helt omöjligt vid just detta tillfälle så kan jag säga; det blir bättre!

känner du att du klarar av det, var hennes vän, och var glad för hennes skull.

Upp till toppen
Annons: