Annons:
Etikettsex
Läst 3099 ggr
nagelbiterska
7/3/13, 8:29 PM

Måste jag ställa upp?

Jag bor ihop med min pojkvän. Vi brukar ha sex en gång i månaden, ibland varannan månad. Någon enstaka gång har vi gjort det 2 gånger på en månad.

Nu får han snart semester och han säger att nu när han är ledig i 4 veckor så ska vi ha sex varje dag?? Vad tycker ni?

Jag vågar inte fråga mina vänner för vi pratar aldrig om sex.

Annons:
viktoria91
7/3/13, 8:54 PM
#1

Haha! Önskemål kan han väl ha men inga krav! Det är något man kommer överens om tsm.

-Cissi-
7/3/13, 8:56 PM
#2

Vad tycker du? vill du ha sex varje dag under den perioden? om inte ska du inte behöva "ställa upp" på sex bara för att han vill. Om man har sex så ska båda vara med på det. Jag tycker inte man ska ställa upp bara för att vara snäll även fast man kanske inte har lust.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

nagelbiterska
7/3/13, 9:25 PM
#3

okej. Men isåfall vill jag ju aldrig. jag har aldrig varit intresserad av sex. det låter kanske konstigt men sant. han var påväg att göra slut för flera år sen när vi inte haft sex på 2 år. Då började jag ställa upp på en gång i månaden för att jag älskar honom. Men han tycker det är för lite. så han vill "ta igen" det han missat under året nu säger han.

-Cissi-
7/3/13, 9:35 PM
#4

I min värd ska man ju inte göra nått man inte vill, och det är rätt viktigt när det kommer till sex. Du är inte asexuell?

Har du pratat med din kille om att du inte gillar sex? eller inte är intresserad av det?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

viktoria91
7/3/13, 9:43 PM
#5

Det finns dem som är asexuella. Kan han inte tillfredsställa sig själv?

-Cissi-
7/3/13, 9:45 PM
#6

#5 Det är ju inte samma sak som att runka som att ha sex.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
nagelbiterska
7/3/13, 9:58 PM
#7

jag vet inte om jag är asxuell men har bara aldrig lust och flera som gjort slut pga det. Min nuvarande är den enda som ställt upp på bara en gång i månaden. men helst vill jag ju inte alls. har inget behov lixom. medans han vill oftare. ja kanske finns dom som är asexuella men hur svårt som helst att hitta ipraktiken!!! men jag vill stanna hos min pojkvän men skitjobbigt när han  tycker vi har för sällan sex och jag tycker det inte behövs alls. är så trött på att alltid ha dåligt samvete medans han alltid är frustrerad.

nagelbiterska
7/3/13, 9:59 PM
#8

ja vi har pratat jätte mycket om det + att jag gått i terapi om det men ingen får mig att bli mer intresserad av sex tyvärr

viktoria91
7/3/13, 10:07 PM
#9

#6 Nej det är det inte men vill inte hon ha sex får han väl ha egentid.

nagelbiterska
7/3/13, 10:09 PM
#10

o ja han tillfredsställer sig själv ofta men jag vet inte hur ofta men han har sagt att han gör det ofta, men det känns som att vara singel säger han att behöva göra det så ofta fast han har en flickvän som aldrig vill.

han säger att han lättare kanske kan stå ut med en gång i månaden om vi kunde ha sex varje dag på semestern. Själv har jag ont i magen och vill nästan hellre att han ska jobba

viktoria91
7/3/13, 10:11 PM
#11

#10 Du ska inte gå och vara rädd för att ha sex, han får respektera att du inte har samma behov som han. Han borde kanske skaffa en hobby?;)

-Cissi-
7/3/13, 10:28 PM
#12

#9 Han kanske är ute efter närheten med sex oxå och det får man ju inte genom att ta hand om det själv. Men förstår hur du ser det.

Jag skulle inte kunna vara i en relation med nån som inte har samma behov av sex om det behovet nu är obefintligt eller väldigt stort.

(Menar inget dumt med det utan vill bara säga hur det funkar för mej)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

viktoria91
7/3/13, 10:35 PM
#13

#12 Man kan ha närhet utan sex.

Annons:
[silkesnosen]
7/3/13, 10:55 PM
#14

Var rak och tydlig och säg hur du känner, sedan kanske ni får kompromissa, men det får ju aldrig kännas som om du begår ett brott mot dig själv. Jag kan även tycka att du kan be en läkare se över dina värden, hormoner och så kan du fundera över vilka eventuella p-medel du tar, då en del kan ta bort sexdriften.

Honestyisdead
7/3/13, 11:17 PM
#15

#11 Känns lite konstigt att säga att han ska skaffa en hobby för att han vill ha sex med sin kärlek.

Det måste ju vara hemskt att inet få dela sex med den man älskar.
Har knappast med att göra att man inte har något annat för sig.

Inte lätt när den ena partnern aldrig vill om den andra har en normal sexdrift.

Vet inte hur man löser sådant, om det ens går.

Det är inte rätt mot honom att han aldrig får sex, men sedan ska man ju inte ha sex heller om man inte vill.

TS; ni har aldrig pratat om ett öppet förhållande?

Clementinbarn
7/3/13, 11:48 PM
#16

Hade jag varit dig hade jag slutat ha sex för hans skull just för att inte skada dig själv. Att ha sex när man inte vill kan sluta upp i både vestibulit och vaginism som det kan ta flera år att bli av med och då är det banne mig inget sex med i bilden på länge! 🤔

Så var försiktig!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

viktoria91
7/4/13, 7:26 AM
#17

#15 Antar att du missade smilies?

-Cissi-
7/4/13, 7:41 AM
#18

#13 Självklart kan man det men för mej är det en annan närhet när man har sex än när man tex sitter och myser i soffan.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Asexuell
7/4/13, 8:26 AM
#19

Det kunde varit jag som varit Ts.

Gud vad jag känner igen alltihop. Jag tror absolut att du är asexuell. Jag har själv varit på alla möjliga utredningar, läkarbesök och psykologer hit å dit men ingen har hittat något fel på mig. Jag är bara totalt ointresserad av sex precis som andra kan vara ointresserade av barn eller någonting annat. Det är bara det att sex det förväntas alla gilla mer eller mindre.

Jag har haft ca 10 förhållanden, alla med fina bra killar som i början sagt att det är ok att jag inte har nån sexlust. Men nej det har i längden inte alls funkat. För jag har inte låg sexlust jag har noll sexlust, och vem vill ha sex med en som bara ligger och längtar tills det är över?

Visst onani kan ersätta en del av sexet men ingen jag träffat har varit ok med att det ska ersätta all sex med en partner.

Jag har bestämt mig att leva som singel nu. Jag trivs inte alls med det, jag vill ha en livskamrat nån att dela allt med, men det är så jobbigt när det inte funkar när männen vill ha sex och inte jag.

Det finns säkert asexuella män också men jag har då verkligen aldrig hört talas om någon enda!

Gronstedt
7/4/13, 8:46 AM
#20

TS, det är absolut inget fel med att inte vilja ha sex och du ska inte "ställa upp" om det känns otrevligt eller ointressant. Samtidigt har din partner sexuella behov, och det går inte att komma ifrån. Kanske ett öppet förhållande, där ni har kärleken tillsammans men han har sex på annat håll, skulle fungera för er? Annars är det svårt att lösa när ni har så olika behov. Men kom ihåg: Det är INTE fel på dig!

Annons:
Honestyisdead
7/4/13, 9:12 AM
#21

13 man kan ha annan typ av närhet ja. Men ingenting kan ersätta sex. Det går inte att komma ifrån att många människor faktiskt behöver sex pch mår dåligt utan. Lätt att säga att dom får leka med sig själv, men det visar på att man inte har en aning om vad sex med en annan människa kan ge. Anser du då att det är rätt att tvingas vara utan? För mig är det lika fel som att ha sex när man inte vill.

ChristineL
7/4/13, 9:52 AM
#22

Du ska aldrig, under inga som helst omständigheter ställa upp på sex! Du är antagligen asexuell, och det är inget konstigt med det. Antingen får din pojkvän acceptera det eller så får ni separera så ni hittar varsin med samma/liknande behov.

[Devya]
7/4/13, 10:06 AM
#23

Otroligt knepig situation som inte kommer att hålla i längden om ni inte kommer fram till en lösning som ni båda mår bra av.

Jag skulle också föreslå ett öppet förhållande. Det kanske är lättare för dig att acceptera som asexuell? Dock är det ju lite knepigare att veta om din kille kommer att tycka om idén. Jag kan ju föreställa mig att han inte endast vill ha sex utan kanske även vill ha den närhet och kärlek som man kan dela då man har sex. 

Annars finns det väl inte så många andra lösningar om han nu inte accepterar situation och mår dåligt eller så har du sex med honom lite oftare och mår dåligt. Oberoende så lär ju någon av er hamna i en dålig sits där en av er mår dåligt. Det är inte rättvist mot honom eller dig och jag tycker att ingendera av er ska acceptera läget som det är nu.

Antingen finner ni en lösning eller så måste ni väl gå skilda vägar vilket är synd om det annars fungerar mellan er.

[Devya]
7/4/13, 10:10 AM
#24

#22 Jag tycker inte att han ska acceptera situationen för det lär ju han må dåligt över men hon ska inte heller börja ställa upp för det är något som hon mår dåligt av. Det måste finnas en annan lösning utan att den ena ska lida av det.

Det känns lite fel att människor här tycker att det är bättre att han lider istället för att hon lider. Ingendera av alternativen ska vara ok. Det är inte meningen att man ska gå omkring och må dåligt i ett förhållande. =/

nlinds
7/4/13, 10:39 AM
#25

Öppet förhållande ? …

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

nagelbiterska
7/4/13, 11:23 AM
#26

svar till er som föreslår öppet förh:

jag har sagt det till honom för ett tag sen men han blev väldigt upprörd av det och sa att har man förhållande så håller man sig till den och att han aldrig skulle kunna älska en person och samtidigt ha sex med en annan. Jag sa att det var ok för mig att han träffar andra om det "bara" är sex men han tyckte inte alls att det kändes bra.

Även om jag skulle kunna hitta en annan kille som skulle vilja ha ett öppet förhållande så vill väl han också ha sex med mig då. Att ha öppet förhållande innebär väl inte att man har sex med andra men inte alls med sin partner?

svar till er som tycker tycker vi ska separera och hitta varsin mer likasinnad att leva med:

då är jag dömd att vara ensam hela livet. det är minimal chans att hitta en kille som vill ha allt utom sex. verkligen omöjligt. Han jag är med nu är ju ändå den som är mest lik mig. eller minst olik kanske man ska säga, för han vill ju ha sex betydligt oftare. Men han är den som respekterat mig mest och stannat längst hos mig. De andra förhållandena jag haft har varit mer konflikter om sex. De har inte kunnat avstå en enda månad utan att ha varit riktigt griniga. Min nuvarande har verkligen haft tålamod och försökt hjälpa mig på alla sätt och vis. Vi har det så bra på alla sätt i övrigt och jag tror inte jag är beredd att avsluta det vi har pga sexet.

nlinds
7/4/13, 11:25 AM
#27

Jag menade mer öppet förhållande på hans sida, eftersom han känner behov av sex. Men vill han inte så finns det ju inte så mycket att göra
Och det lär också vara svårt att ha ett öppet förhållande för dig, i och med att majoriteten av folk gillar att ha sex 😐

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
Gronstedt
7/4/13, 11:43 AM
#28

#26: "Även om jag skulle kunna hitta en annan kille som skulle vilja ha ett öppet förhållande så vill väl han också ha sex med mig då. Att ha öppet förhållande innebär väl inte att man har sex med andra men inte alls med sin partner?". Förhållanden finns i alla varianter, det finns inga regler. Men det kan vara svårt att hitta eftersom många som inte är intresserade av sex har resignerat och väljer att leva som singel, precis som du är rädd för att bli tvungen till.

Jag tror också att det kanske är svårare för en man att acceptera att han är asexuell och att accepteras som asexuell, så de är kanske svåra att hitta. Men de finns, jag har träffat flera som varit asexuella eller av andra skäl inte velat ha sex.

En annan sak är att det finns homosexuella män som gärna lever med en kvinna "till vardags" för att de vill dölja sin läggning. Kanske du kan hitta en sådan vän?

Finns det ingen intresseorganisation för asexuella som kan ge råd?

Honestyisdead
7/4/13, 11:45 AM
#29

#26 Menade mest att han skulle få ha öppet förhållande, eftersom det är han som har behovet av sex som du inte kan ge honom. Ingen mening att du ska ha det eftersom du inte vill ha sex.

Men vill han inte det, så får han ju välja. ett liv utan sex med dig, eller så får han gå vidare.

Det finns även män som är assexuella.

ChristineL
7/4/13, 12:49 PM
#30

#26 - Det finns massor av män som är asexuella! Sök och du skall finna ;)

andersson..
7/4/13, 12:51 PM
#31

#30 massor är väl att ta i eller? Jag har inte heller träffat på nån karl som varit ointresserad av sex

Honestyisdead
7/4/13, 12:55 PM
#32

31 har du träffat många Kvinnor som helt saknar sexlust?

andersson..
7/4/13, 1:02 PM
#33

#32 nej det har jag väl aldrig sagt heller. Jag har bara sett 2 st Kvinnor skriva om det här på forumet

Honestyisdead
7/4/13, 1:37 PM
#34

#33 Tyckte bara det såg ut som att ni tror att det finns många fler Kvinnor än män som är det. Men så är inte fallet vad jag har läst.

Så finns ni så finns det ju män.
Sen att ni inte träffat just sådana män är inte konstigt då det faktiskt är vanligare att man har sexlust.

Borde finnas samlingssidor för assexuella precis som för andra.

Annons:
Gronstedt
7/4/13, 1:42 PM
#35

#33: Jag tror inte det är många fler Kvinnor än män som är asexuella, men det är nog lättare för Kvinnor att "komma ut" som asexuella. Det finns ju till och med de som tror att asexualitet är normaltillståndet för fina flickor 😮.

ChristineL
7/4/13, 1:59 PM
#36

#31 - Det finns kanske ingen statistik på det, men bara för det inte är något som det pratas om så betyder det inte att det inte finns. Och det är långt ifrån omöjligt för en asexuell kvinna att hitta en asexuell man. Jag är väldigt säker på att vi haft minst en asexuell man som skrivit här, men det var ett tag sen.

andersson..
7/4/13, 2:05 PM
#37

Nej jag tror inte det är fler asexuella Kvinnor än män ute i samhället. Men jag tror att de få som finns (av bägge könen) nog får svårt att hitta åt varann då jag tror att det inte är många. Och jag tror definitivt inte att det finns massor av asexuella av varken Kvinnor eller män. Varför jag skrev just "karlar" i #31 var för att det var menat till #30 som skrev: "Det finns massor av män som är asexuella!"

nagelbiterska
7/4/13, 2:14 PM
#38

man kanske ska starta ett forum för asexuella

men… vi skulle väl bli så få medlemmar så det är väl inte ens lönt😛

ChristineL
7/4/13, 2:18 PM
#39

Här kanske du hittar lite vad du söker: http://asexuellt.blogspot.se/

Honestyisdead
7/4/13, 2:25 PM
#40

#37 Massor är kanske att ta i ja, men jag tror det finns betydligt fler än vad man tror. Mörkertalet är stort eftersom det är skambelagt.

dejtbar
7/4/13, 5:03 PM
#41

Om man som asexuell söker en partner kan man inte gå in på någon kontaktsajt på nätet och skriva där vad för slags person man vill träffa. Berätta att man är asexuell och söker en likasinnad.

Det måste väl vara bättre än att gång på gång träffa "fel" personer som tror att man är en sexuell person.

Annons:
Maria
7/4/13, 7:06 PM
#42

Jag tror man räknar med att 1% av befolkningen är asexuella.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[typellisch]
7/4/13, 8:25 PM
#43

Min vän är asexuell och han är kille! Så hopp finns det ;)

För övrigt ska du TS aldrig gå med på nåt som inte känns bra för dig. Så är det bara!

ramm5tein_
7/27/13, 6:38 AM
#44

Hoppas ni har pratat mer om det och att du har gått ut med att du är asexuell till honom. Ni båda förtjänar ju att vara i ett jämställt förhållande där ni får det ni vill på sexplanet. För hans del, att han får ha sex (det är ju en kärleksakt för många, han vill ju inte ligga med någon annan än dig, det är inte bara fysiskt) och i ditt fall att du verkligen inte behöver ha.

Sex och den närheten har så stor betydelse ofta, oavsett om det är ett starkt sexbehov eller inget existerande. Man måste få leva sexuellt "som man vill", och det måste bli rätt för er båda där.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

PennyScarlett
7/28/13, 6:30 AM
#45

Haha män säger alltid så, men det är ytterst sällan det skrider till verket om du frågar mig ^^ Och har han inga problem att ta ett nej i vanliga fall så kommer han nog inte ha det under den perioden heller. Låter mest som han vill visa att han saknar dig och vill ge dig bekräftelse :) 

Drömmar och önskningar kring sex kan man ha bäst man vill, men det finns absolut inga måsten i det.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Croatoan
8/3/13, 2:38 PM
#46

Låter som om ni är i en jobbig sits, inte bra om du ska gå och oroa dig och må dåligt över om han vill ha sex eller inte. Men samtidigt är det säkert väldigt frustrerande för honom som vill ha sex med den han är tillsammans med, tråkigt att han inte var intresserad av ett öppet förhållande. Men hur det än är så ska man inte ha ångest eller må dåligt i ett förhållande.

Vad ni ska göra? det kan bara ni två komma fram till, men ni verkar ha en bra dialog och öppna med varandra.

majalisa e
8/4/13, 10:08 AM
#47

Du måste såklart inte ställa upp men ni kanske inte passar ihop så bra om han vill ofta och du sällan/aldrig.

Upp till toppen
Annons: