Annons:
Etikettkänslor
Läst 3371 ggr
[hananas]
2013-07-06 22:02

Vad ska jag göra med mitt ex?

Jag har lite problem med mitt ex… vi gjorde slut för 3 månader sen ungefär men jag ångrade mig ganska snabbt och ville att han skulle ge mig en till chans men det ville inte han, däremot ville han fortsätta vara vänner och jag tänkte att det är väl bättre att ha honom som vän än inte alls.

Nu tre månader senare så känner jag fortfarande samma, jag älskar honom och han vet om det men han vägrar fortfarande, men vi fortsätter ändå vara vänner… men då är mitt problem att jag vet inte om jag orkar mer, allt han säger, skriver och allt han gör sårar mig, mitt hjärta och hela min kropp gör verkligen ont och tanken av att se honom med någon annan går verkligen inte.
Men grejen är det att han verkar verkligen vilja ha mig i sitt liv, för jag har typ "hotat" med det innan att säga upp kontakten med honom och genast då blev han väldigt försiktig och vek sig nästan, han tog med min före detta kompis till midsommar som han vet att jag inte tyckte om, jag tycker dessutom inte om den här tjejen för hon är en riktigt falsk människa och det går inte o lita på henne för fem öre och att han ens hade mage till o göra så sårade mig jättemycket o jag sa till honom "om du strular med henne så kommer jag aldrig någonsin prata med dig igen" o sen efter den helgen sa han till mig "jag gjorde inget med henne iaf så du vet, för du sa ju att du inte skulle prata mer med mig isf" så han sätter ju mig före, men ändå känner jag mig så utnyttjad, vi pratar bara när det passar honom, på vardagar när han är på jobbet eller när han har något han måste fråga mig. Jag orkar inte mer nu, jag älskar honom så fruktansvärt mycket men hur länge ska man behöva kämpa egentligen för att han ska fatta?! och varför håller han på som han gör? Varför känns det som han ger mig signaler.. jag är jätteförvirrad och vet inte vart jag ska ta vägen…

Annons:
[rumelle]
2013-07-06 22:06
#1

Jag tycker att du ska bryta med killen. Han utnyttjar det faktum att du fortfarande älskar honom och han leker med dina känslor. Han har kanske inte tagit uppbrottet så lätt och det här verkar vara hans sätt att hämnas trots att han kanske fortfarande vill vara vän med dig. Bryt med honom! Åtminstone för en tid, tills alla jobbiga känslor har hunnit lägga sig för er båda och ni kan samtala som vänner igen.

[hananas]
2013-07-06 22:22
#2

#1 Jag tror faktiskt jag ska  göra det… för min egna skull, sen får han känna hur det känns att bli lämnad åter igen för jag tolererar inte att han ska leka med mig så. 
Förvisso har jag frågat honom flertal gånger om han gör så för att hämnas, om han gör det med mening men han säger hela tiden att han inte gör det för att jävlas eller för att hämnas på något vis och han är verkligen inte den som ljuger, han har alltid varit ärlig och världens snällaste, vi var tillsammans i fem år och jag vet att han inte är sån.. men å andra sidan har han förändrats rätt mycket på dom här tre månaderna så man vet ju inte..

ChristineL
2013-07-07 09:08
#3

#1 - Skrev allt jag tänkte! Du kan inte fortsätta ha kontakt med honom, det bryter bara ner dig.

Upp till toppen
Annons: