Annons:
Etikettotrohet
Läst 4288 ggr
cinajo
7/7/13, 5:07 PM

Medhjälp till otrohet

Jag har en väninna som har ett sexuellt förhållande med en gift man. Det har pågått i nästan ett år nu och jag försöker förmå henne att bryta med honom.

Det är inte min ensak, jag vet, men hon har trots allt berättat för mig. Jag hade inte brytt mig om mannen varit singel såklart men nu har han en fru och 2 barn och jag försöker få min väninna att sätta sig in i hans familjs situation och att det ju handlar om otrohet. Men hon menar på att hon är singel och inte gör något fel. Men enligt mig så är även medhjälp till otrohet fel - hon vet ju om att den hon ligger med är gift så då borde hon backa tycker jag. Hon håller inte med och säger att hon är emot otrohet och att hon aldrig skulle kunna vara otrogen om hon själv är i en relation men att mannen i fråga bedrar sin fru genom att dom har sex det har hon inga problem med.

Är inte medhjälp till otrohet, om inte lika illa så rätt så illa iallafall?

Jag tycker det är konstigt att en person som säger sig vara emot otrohet samtidigt kan ligga med en gift man

Annons:
Afturelding
7/7/13, 5:15 PM
#1

Tja, alla har vi olika moral. Jag skulle aldrig kunna vara "medhjälp" till otrohet själv, eftersom att det skulle gå emot min personliga etik. Men samtidigt så känner jag lite att om inte din vän har sex med honom, så hittar han någon annan att vara otrogen med. Det måste ju såklart inte vara så, det kanske är kemin mellan dem båda som får honom att vara otrogen, men samtidigt så är han ju faktiskt kapabel till att vara det i vilket fall.

Att påstå att man är emot otrohet samtidigt som man ligger med en människa som lovat tvåsamhet till någon annan är dock en annan femma. Det går inte riktigt ihop tycker jag. Då är man snarare emot otrohet i sitt eget förhållande, men okej med det annars.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Tarotstollan
7/7/13, 5:20 PM
#2

Det är illa. Vet du vem mannen är kan du säga till honom att bryta förhållandet.

Hade en arbetskamrat (man) som konstant var otrogen mot sin fru.
Hans fru hade kommit på honom en gång tidigare och det tog hus i😈, då bröt han med älskarinnan och var trogen i något år sen skaffade han en ny älskarinna.
Han talade om för mig att en gång hade han haft 3 st. älskarinnor samtidigt!
Han t.o.m. stötte på mig och jag blev vansinnig och sa till honom att han skulle passa sig så jag inte ringde hans fru. Ångrar att jag inte gjorde det, de hade en liten dotter också tillsammans.

Vet att jag antagligen hade förstört deras äktenskap om jag hade ringt  men enligt mig hade han redan förstört det genom att vara otrogen!

Dessutom hade det nog inte kommit som en överraskning för frun.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

ChristineL
7/7/13, 5:20 PM
#3

Du har rätt i att det inte är din ensak, men hu så hemskt att vara medveten om vad som försiggår! Jag vet inte om jag skulle kunna ha det på mitt samvete. Och det är ju dubbelmoral att säga att man är emot otrohet samtidigt som man är "den andra kvinnan". Vet du vem mannen och hans familj är?

cinajo
7/7/13, 5:23 PM
#4

Jag är väl ovanligt känslig bara. Jag har inte ens sett mannen i fråga, än mindre hans familj, men ändå mår jag dåligt av att veta att hans två barn 3 och 5 år gamla och deras mamma sitter hemma i tron att han åker på en massa tjänsteresor, som han enligt min väninna säger till familjen när han i själva verket tar in på hotell med sin älskarinna eller är hemma hos henne.

cinajo
7/7/13, 5:26 PM
#5

Som sagt aldrig sett honom men hon har sagt hans namn och var han arbetar så jag kan ju lätt kontakta honom om jag skulle vilja men det har jag varit för feg för.

Tarotstollan
7/7/13, 5:29 PM
#6

Nej. du är inte extra känslig. Det är fruktansvärt att veta vad som försegår och inte veta varken hur eller vad man skall göra!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Gur4m1
7/7/13, 6:09 PM
#7

Tycker de tär din väninnas ensak och hon är inte dne som är otrogen och "medhöjälp till otrohet"- vettefan alltså. Själv vill jag inte vara med upoptagna män men ärligt- alla vi som någonsin haft en ons- vet vi med äskerhet att de int eljugit, att de inte är gifta, har flickvänner etc? Så skit i din väninnas moraliska/etiska val här i livet och be henne sluta prata om det med dig om det går dig så upp i halsen.

Du bör absolut inte kontakta honom… det vore nog ett stort misstag. Målet handlar väl inte om att sabba för din väninna, utan det är väl mer så att du inte förstår hur din väninna kan göra en handling som du själv tycker är vidrig- dvs HANS handling. Du känner inte honom eller hans tjej- om du känt hans tjej så skulle jag förstått omd u gått "till handling" men ärligt…

Låt folk göra sina misstag ifred. jösses.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
7/7/13, 6:10 PM
#8

#6 är väldigt enkelt, man gör ingenting åt det- Not your bizniz. Vore en annan femma om otorhet fortfarande var OLAGLIGT men det är det ju inte. Springer ud och skvallrar till allt och alla varje gång en lögn/skitsnack uppdagas? För det är på samma nivå- ett svek. Folk sviker sina partners,s hit happens. TS är en vän till en tjej som är med en otrogen man- VAD ska man göra? Inte ett skit, skött ert eget! :)

Avreage person get lied to 200 times a day. Lycka till med moralpaniken!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

cinajo
7/7/13, 6:20 PM
#9

#7 Ja men det här är inget one night stand. Dom har ju hållit på ett år snart och verkar inte ha planer att sluta heller. Och han vill inte lämna sin fru för han "trivs med sin familj" kan han ju inte göra, nåt måste ju fattas - ja spänning.. och det ger min väninna honom. Men vill man ha sådant öppet förhållande så ska man prata med sin partner om det, vilket han absolut inte gjort nej så dom måste vara "väldigt diskreta" säger hon så att inte frun anar något.

Hon har ju röjt hans identitet för minst en person (mig) inte för att jag kommer tjalla men ändå, diskreta skulle dom ju vara..

[typellisch]
7/7/13, 6:27 PM
#10

#9 Är du såhär ärlig mot henne med? Eller ler du mot henne och skrattar lite och sen går till internet och pratar? En undran bara, inget illa menat.

Låt dom vara är mitt råd. De må vara väldigt tråkigt och fel gjort men man ska bara sköta sitt och låta andra sköta sitt. Så ja, jag håller med Gur4m1.

cinajo
7/7/13, 6:32 PM
#11

#10 Är du såhär ärlig mot henne med? Eller ler du mot henne och skrattar lite och sen går till internet och pratar?

Varför skulle jag le mot henne och skratta lite? Och varför skulle jag inte vara ärlig mot henne? Vad skulle jag vara oärlig om menar du? Det är väl klart att jag är ärlig!. Jag förstår verkligen inte vad du menar? Tror du jag låtsas inför henne att jag tycker det är helt ok det dom håller på med eller hur menar du??

[typellisch]
7/7/13, 6:33 PM
#12

#11 Det finns dom som inte kan vara ärliga mot sina vänner. :) Dom brukar liksom bara skratta till lite och le och inte våga säga vad dom tycker och tänker. Så var bara nyfiken på om du sagt till henne vad du tycker och tänker om det hela.

Gur4m1
7/7/13, 6:37 PM
#13

#11 klarspråk: Har du sagt "du om int eni lägger ner så går jag och skvallrar på honom!" :P 

Du är inte medhjälpare till otrohet. Du skulle vara det om du behövde hjälpa till för att upprätthålla en lögn, nu råkar bara din väninna vara korkad nog att prata med andra om en sånhär privat och känslig grej. Hon är ju inte den som far illa av det hela- utan en familj och ärligt. En del vill veta, andra vill INTE veta. Låt de ordna med det där själv, blanda dig inte i- du har inte en aning om vad den där frun vill eller inte vill. Du vet ingenting om dem eller deras situation. Du har inte en aning om hur det skulle påverka deras livsituation och vad det skulle leda till. Precis osm du inte ansvarar för att berätta, så ansvarar inte "den andra kvinnan" över vad en otrogna mannen gör mot _sin_ partner. 

Men att främlingar ska blanda sig i utifrån sin egen moral… 💣

// En som blivit bedragen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
cinajo
7/7/13, 6:38 PM
#14

#12 Ja jag är 100% ärlig om vad jag anser om saken till henne. I #0 skriver jag också att jag försökt förmå henne att bryta med honom. Och det har jag försökt med många gånger med tanke på hans familj.

[typellisch]
7/7/13, 6:38 PM
#15

#13 😎

[typellisch]
7/7/13, 6:38 PM
#16

#14 Härligt att höra!

cinajo
7/7/13, 6:41 PM
#17

#13 Du missförstår mig helt. Jag menar inte att JAG är medhjälpare till otrohet. Jag menar såklart att min väninna är medhjälpare till otrohet eftersom hon ligger med en gift man. Men hon tycker inte att hon medverkar till otrohet eftersom hon är singel. Men eftersom hon vet att han är gift så anser jag att hon gör det.

Gur4m1
7/7/13, 6:42 PM
#18

Men ja TS jag tycker också det är bra att du försöker påverka din väninna. Det är därifrån du bör köra det, såvida du inte är redo att mista henne för en främmande familjs skull så att säga. Eller förtjänar inte en "otrogen/andra kvinna" vänner här i världen? :)

Jag skulle iallafall inte kasta bort en väninna (som anförtror mig sådana saker) för att "rädda" en total främling från en "riktigt hemsk make" :)

Har så många jag mött som stannat hos män trots otrohet, Kvinnor som vetat om det. Däremot skulle nog inte din vän ta lätt på det om du lade dig i, du skulle nog ganska säkert förlora henne.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
7/7/13, 6:45 PM
#19

#17 han skulle vara otrogen med eller utan henne. Det är inte hon som är otrogen. Jag tycker Kvinnor som raggar upp upptagna män gör fel, men på slutet av dagen så är det fortfarande den med partner som måste säga nej, sätta stopp och tänka på "de andra" som skadas av det. Själv tänder jag inte på män som behandlar sina partners på det sättet så det vore direkt avtändande men din väninna är tydligen helt okej med det. Handlar uppenbart om sex, inte kärlek. Förr eller senare vill nog din väninna ha mer, en gift man har sina begränsningar men en del Kvinnor gillar egooosten…men hon är fortfarande inte den som är otrogen och det är knappast under hot som han har sex med henne.

Hon är rätt så mycket utan skuld i mina ögon. När hon avslutar det finner han någon annan att täcka sitt behov med.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Maria
7/7/13, 8:54 PM
#20

Jag förstår inte problemet.

Vuxna människor gör som de vill. Jag tycker inte du ska bry dig om hur din väninna väljer att leva eller hur en för dig okänd man väljer.

Huvudsaken är att din väninna vet att du inte gillar det hela Det räcker långt. Valet är endast hennes (och hans)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anna4077
7/7/13, 10:54 PM
#21

Jag har inte läst hela tråden nu. Är trött och bara 'ramlade in' i tråden :)

Jag har varit med killar som är upptagna. Det jag skäms mest över vad en gång när jag var med en kille som var förlovad vars fästmö var gravid. När jag va singel brukade jag 'respektera' om killen hade förhållande. Alltså jag försökte aldrig medvetet försökt ragga upp en upptagen kille. Brukar inte ens flirta med dom. Men om dom raggade upp mig trots att jag inte flirtat mer med dom än någon annan (är ganska flirtig av mig när jag druckit men brukar hålla mig lite undan upptagna killar) då tycker jag att jag inte gjort något fel som varit med dom.

Även om jag inte är stolt över det eller klänger efter dom efteråt. Den killen som skulle bli pappa ville att jag skulle ta hans nummer och ringa honom osv men de tyckte inte jag kändes bra. Tyckte att han själv i nyktert tillstånd kunde avgöra om han ville söka upp mig igen. En bekant till mig var en gång med en upptagen kille och gick till hans tjej och blev jätte upprörd när han förnekade att dom varit med varandra. det tycker jag är 'mer' fel. kanske låter konstigt men så tycker jag.

Jag menar om någon klänger på min pojkvän väl medveten om att han är min då blir jag fly förbannad. Men om han väljer att ragga upp en tjej trots att han är med mig så är det bara han som får skulden i min värld. Om jag inte är kompis med tjejen då. Den andra kvinnan har inga förpliktelser gentemot mig. Sen kan jag inte säga att jag hade blivit kompis med någon som satt på min pojkvän men ja. Så tänker jag kring det hela.

Anna och taxen Max

Underbarn
7/8/13, 7:00 PM
#22

Finner det också konstigt…! Jag fick intresse för min pojkvän (numer ex) när han var i en relation (som inte var så bra) och jag gjorde inget för än han hade gjort slut.

Har också en vän som hade en "affär" med en äldre man som varit i en relation i ca 7 år med sin tjej, och tjejen pluggade på annan ort. De höll på i fler månader, innan tjejen fick reda på.

[glitterglam]
7/9/13, 9:50 AM
#23

Om min kompis skulle berätta något liknande, skulle inte jag vara tyst. Visst, det borde vara deras ensak, men mina vänner vet nog att jag aldrig skulle vara medhjälp till otrohet, för jag tycker det är fruktansvärt illa.

[Devya]
7/9/13, 10:03 AM
#24

Vem vet, kanske hans fru också går omkring och är otrogen. Kanske en eller båda ungarna inte ens är hans egna. Man kan omöjligtvis veta vad som händer i det där förhållandet och därför tycker jag att man som utomstående ska sköta sitt eget istället.

Människor får göra sina egna val. Om vi väljer att lägga oss i så får vi vara beredd på att vi dras in i något som kan vara svårt att komma ut ur.

Du kanske inte tycker om de val som din väninna ha gjort, men det är bara att finnas där för henne eller sluta vara hennes vän. Man behöver ju inte alltid tycka om det ens vän beslutar sig för men det är hennes/hans liv. 

Dubbelmoral kan det kanske tyckas vara, hennes sätt att resonera kring otrohet. Men det är så hon ser på saken och då får du väl bara acceptera det.

Honestyisdead
7/9/13, 10:10 AM
#25

Själv hade jag haft väldigt svårt att fortsätta umgås med en person som  har ett förhållande med en upptagen man.

Oavsett om man känner mannens kvinna eller inte, så finner jag det oerhört fult att ha ett förhållande med någon som man vet har en annan. Man bidrar till att troligtvis såra en annan människa oerhört och det tycker jag säger en del om personen.

Jag hade inte lagt mig i om mannen inte var någon jag kände, men jag hade tagit stort avstånd från det och vet inte om jag hade kunnat umgås med väninnan.

Gur4m1
7/9/13, 10:42 AM
#26

#25 du är hård mot dina vänner i saker som inte borde röra dig? VAD säger detta om väninnan menar du? HUR kan hennes val att vara med en gift man på NÅGOT vis "visa vilken människa hon är" på ett sätt som berör DIG som vän? Att hon är en dålig vän, hur då? :) Utifrån det där kan jag bara tänka att du dömer din omgivning väldigt hårt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
7/9/13, 11:30 AM
#27

#26 det visar hennes värderingar. Och jag brukar omge mig med folk som delar mina värderingar i de stora frågorna.

Respekt för andra är viktigt för mig.

Annons:
fruktgumman
7/9/13, 11:49 AM
#28

usch vad jobbigt. Jag skulle tycka det var mycket obehagligt om jag hade en väninna som berättar en sådan sak för mig. Jag skulle ha svårt att bara koncentrera mig på att ha trevligt med henne tror jag. Jag skulle nog fokusera för mycket på att försöka få henne att sluta med det hon håller på med så risken är att det skulle förstöra vår vänskap. Men ja, svårt att sätta sig in i. De jag umgås med är väldigt emot otrohet så det händer förhoppningsvis inte.

Gur4m1
7/9/13, 11:57 AM
#29

#27 det är viktigt för mig också men med den attityden skulle en kvinna som är med en gift man inte ha några vänner kvar- dvs vi styr våra vänner hur de vill vara/ska vara och tänka och känna. Trodde det handlade om respekt för en själv, hon är kanske respektfull i mångt och mycket men kan inte motstå den här mannen av någon anledning. Vilka är vi att döma det? Jag har lite svårt att se hur detta skulle tillföra någonting till världen, snarare gå tillbaka i utvecklingen. Tolerans, acceptans osv. varför skulle du #28 t.ex  engagera dig i att försöka förändra din väninna? Be dem att inte prata om det, förklara att ni inte kan hantera detta. Vi vet inte allt om våra vänner, det är kanske meningen. 

Alltås vill inte hoppa på dig Hera så du inte tar det så. Men detta är vad jag ser: Du är hård mot dina vänner, förmodligen för att du har samma hårda regler du själv lever upp till. Jag umgås också helst med likasinnade och jag är inte pro-otrohet om du fått för dig det, jag ogillar att höra om sådana "affärer" och har alltid uppmuntrat mina vänner att avsluta/argumenterat för vad det är de gör fel- men sne är det allt. Jag vet inte varför jag skulle avsäga mig bekantskapen med en bra vän i övrigt bara för att denne har sämre omdöme än mig när det kommer till kärlek och sex?

Så vi kan vända på det, du tycker det handlar om respekt, jag tycker det handlar om fördömande. Jag hoppas att du aldrig gör något misstag och behöver stå där ensam. Det är allt. :)

Jag hade förstått lite mer om din väninna VAR otrogen och du känner vederbörandes partner och liknande. Moral är svåra grejer.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
7/9/13, 12:06 PM
#30

#29 Förstår inte din kommentar. Att JAG väljer på det viset betyder ju knappast att alla andra gör det?

Det är så jag är och tänker. Det står dig fritt att vara vän med vilka du vill, jag ändrar inte på mig för det eller för att du lägger fram det på olika sätt.

Det är det som är det fina med att vi kan välja själva vilka vi vill omge oss med. 

För mig handlar det inte om att inte kunna hantera något, det handlar helt enkelt om att jag inte gillar en personlighet som medvetet kan göra så mot en annan människa. 

Tillföra något till världen? Vad menar du?
Måste alla mina val tillföra något till världen? Mina val gör jag för min skull då det kommer till vilka jag väljer att umgås med.

fruktgumman
7/9/13, 12:14 PM
#31

#29 Varför jag skulle engagera mig i att försöka förändra min väninna? Därför att jag är en person som är väldigt emot otrohet och då skulle jag ha svårt att bara rycka på axlarna om en vän till mig berättade en sådan sak som i ts fall pågått snart ett år.

Gur4m1
7/9/13, 1:02 PM
#32

#30 att man dömer ut folk pga val de gör som inte egentligen berör en själv, är vad jag menar, kort sammanfattat. Vi talar inte direkt om mord. Men i Sverige är synen på otrohet i nivå med något olagligt trots att det faktiskt inte är det. Jag förstår att mångas liv verkligne FÖRSTÖRS när en otorhet uppdagas. Det är allt.

Jag är varken otrogen eller "för otrohet" men har väldigt svårt att förstå ändå…Men klart iv väljer själva vilka vi ska umgås med, men ja.. Om ändå alla var som du Hera. Nästan som Jesus. 😉

Elelr nej menar mer såhär: Jag håller med om att de tär tur att vi alla är väldigt olika. Om alla tänker och agerade som dig skulle många där ute vara utstötta och utan vänner. Hur DU gör med DINA Vänner och du förhopningsvis (på ett positivt sätt) blir behandlad likvärdigt om du hamnar i en snårig situation är ju helt din ensak.

För mig är det ofattbart att folk faktiskt lägger sig i sina vänners privata saker, men nästan mer ofattbart att folk som dejtar en gift man faktiskt pratar om det…och inte känner sina vänner bättre (dvs inte har vett att hålla tyst om det och bevara en hemlighet)- öför att i sin tur bedra sina vänner som fortsätter att tor at tman är dygdigheten själv  🤪.

Vi skapar förutsättningarna.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
7/9/13, 1:08 PM
#33

Ser nu att du lagt till saker i #29 som inte stod när jag svarade i mitt förra inlägg.

Jag är inte hård mot mina vänner. De delar samma syn som jag.

"Jag vet inte varför jag skulle avsäga mig bekantskapen med en bra vän i övrigt bara för att denne har sämre omdöme än mig när det kommer till kärlek och sex?"

Det är det ingen som har sagt att du behöver göra heller.

Jag har gjort misstag i mitt liv. Det gör alla. Blev inte ensam.
Jag är inte orolig för att bli ensam om jag gör misstag igen, eftersom jag behandlar min familj och vänner på bästa sätt och de behandlar mig likaså. Om jag däremot skulle såra någon i min närhet, då väntar jag mig inget annat än att denne inte vill känna mig mer. Det är helt naturligt för mig och inte mer än rätt.

Däremot har jag aldrig sårat någon eller medvetet gjort något som jag vet kan förstöra någon annans liv. Att ha en affär med en gift man är för övrigt ingenting som har med misstag att göra. 

"Om ändå alla var som du Hera. Nästan som Jesus."
Ganska löjlig kommentar som hånar mig och mina val.

"Om alla tänker och agerade som dig skulle många där ute vara utstötta och utan vänner"

Eller så hade fler tänkt efter fler gånger innan de gjorde val som kan såra andra. Kanske hade fler visat mer respekt för sina medmänniskor.

cinajo
7/9/13, 1:41 PM
#34

Nej men jag har ju inte sagt att jag ska avslöja henne heller då jag inte känner mannen och hans familj men jag mår dåligt av det ändå bara. Lite som nån skrev att det förstör vänskapen. Hon vet att jag hatar otrohet ändå säger hon detta till mig.

Och nu är hon så nere för hon kan inte träffa honom på 4 veckor för han och frun har semester och ska åka bort och då är det ju så SYND om min stackars väninna för han ÄR ju så mysig och underbar… måste hon bara påtala hela tiden.

Annons:
[Devya]
7/9/13, 1:48 PM
#35

#34 Men berätta åt henne att det gör dig illa berörd då hon talar om det där. Be henne att hålla det för sig själv. Har du sagt åt henne att du mår dåligt av att lyssna på hennes prat om den här mannen?

Om hon inte respekterar det så tycker jag att du gott kan hålla henne på avstånd för du ska ju inte gå omkring och må dåligt.

cinajo
7/9/13, 2:03 PM
#36

#35 Ja men det "slinker ur" henne hela tiden säger hon, eftersom hon är så "kär" ock eftersom dom "klickar så bra" så kan hon inte hålla tyst. Och så är det ju bara mig hon pratar med för hon har inga andra vänner.

Ja jag har helt klart blivit kallare mot henne under det här året. Jag påminns ju hela tiden om vad hon gör och jag trodde inte hon var kapabel att göra så innan hon berättade detta. Eftersom hon alltid sagt att otrohet är så fel och inget hon nånsin kommer kunna göra mot någon.

[Devya]
7/9/13, 2:18 PM
#37

#36 Men då får du bara säga åt henne att om hon inte börjar tänka sig för innan hon pratar så tänker du inte umgås med henne längre. Det förklarar du bara med att du helt enkelt inte mår bra av att höra om allt det där.Det om något borde få henne att skärpa sig tycker man ju. Hon tycks ju klara av att inte säga det åt någon annan? 

Jag tror minsann att en sådan varning lär få henne att faktiskt tänka om och vara mera försiktig om hon nu är rädd om dig. Tror knappast att något lär slinka ut då. Jag tror nämligen att hon inte tar det så allvarligt om du inte har visat att du är seriös med att du inte vill höra om hennes längtan.

[typellisch]
7/9/13, 3:29 PM
#38

#36 Vissa människor tar längre tid på sig att förstå, som i ditt fall/hennes fall, att vissa människor inte vill höra om sånt här. Om ord inte hjälper henne att förstå, så lyft på rumpan och gå ifrån henne nästa gång. Det behöver inte betyda att du sagt upp kontakten men det visar en tydligen signal till henne att du verkligen inte vill höra. Om hon blir sur så behöver du bara påminna henne om att du redan sagt att du inte vill vara en del av hennes svek. 🙂

Ibland måste man agera mot vissa människor då ord inte sätter sig i deras hjärnor.

cinajo
7/9/13, 4:54 PM
#39

Sen så försvarar hon också honom med att han får aldrig sex av sin fru (som han säger iaf) För om han skulle samtidigt ha sex med sin fru så skulle hon inte varit intresserad menar hon. Men HUR kan hon veta att det verkligen är så? Han kanske visst har sex med frun men vill ha en "krydda" bara.

Det verkar ju i varje fall vara väldigt viktigt att inte frun får veta för "då är det kört" har han sagt.

Så konstigt då att dom inte håller sin romans enbart mellan varann och inte pratar bredvid munnen.

Gur4m1
7/9/13, 5:10 PM
#40

#39 hon kan säga vad hon vill, klart han säger sådant och klart hon väljer att tro på det för att mildra sitt samvete (även om jag tycker att samvetet ska vara på honom). När min pojkvän (ex) var otrogen fick jag på omvägar höra hur jag varit en så heeeemsk flickvän, aldrig gett honom sex. Vi gökade som kaniner. Klart en man inte säger åt sin älskarinnan "du…det första jag gör nu när jag lämnar din säng är att gå hem och tar min hustru mot diskbänken". Det skulle ju sabba hela illusionen. En man i en verkligen hemsk relation skulle _lämna_ den, efter 1 år med en ny älskarinna.

Hon pratar för någonstans verkar hon ha dåligt samvete är vad jag tyckes ana i det du berättar. Så gör som andra sagt, lyft på rumpan och gör klart att du inte vill höra på det där något mer.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

cinajo
7/9/13, 5:16 PM
#41

ja precis jag tänker att han skulle ju isåfall lämna sin fru om det är så dött mellan dom + att han klickar så bra med min väninna men nej tiden bara går o smusslandet fortsätter. Men ja jag ska försöka strunta i det

Annons:
Upp till toppen
Annons: