Annons:
Etikettotrohet
Läst 45238 ggr
x50
2013-07-08 08:08

Kan min fru vara otrogen?

Hej! jag vill fråga er Tjejer/Kvinnor om ni kan hjälpa mig att lösa mina misstankar.

Jag och min fru har varit gifta i 10 år. Vi hade sex nästan varje dag tills det började en gift kille i hennes ålder där hon jobbar. Efter ett tag,  märkte jag att hon började köpa sexiga och färg kladda string-trosor, BH, röka sig snyggt underlivet, dem dagarna hon använder de exklusiva underkläder, då, undviker hon sex på kvällen. ibland det inte att röra hennes där nere för det är så ömt, klagar ofta ont i ryggen, när jag tittar i hennes trosor, dem är fullt med vitaktigt kladd som torkad spermier eller vit som man har torkat vanilj glas med trosorna.

Det har hänt så många gånger. Ibland vissa dagar, kommer hon hem, går direkt till toaletten och byter trosor. När jag tittar på trosorna är de ALLTID blöta med kritvita kladd fult i.

De dagarna hon inte byter trosorna direkt från jobbet, har vanligt kvinnors flytningar. Inte kritvita.

Nu frågar jag är: vad tycker ni om beteendet?

Hur ser vanlig kvinnors flytningar ut? Är de vita som spermier?

Hoppas på svar från er!

Med vänlig hälsning/x50

Annons:
Gur4m1
2013-07-08 08:27
#1

Eh…alltså..

Trosorna blir inte fulla med kritvit spermier, är min egen erfarenhet. Däremot låter det som möjligne t.ex svamp? Jag byter också gärna trosor efter en lång arbetsdag- men använder hon p-piller?

Det går inte att LUKTA sig till om en kvinna haft sex. Att hon är VÅT och det är VÅTT i trosorna är inte heller ett sätt att se om en kvinna är otrogen. 

Innan du ens börjar med att fantisera ihop om otrohet och beksylle rhenne för det bör du ha bättre bevis än att hon ibland duschar efter jobbet, eller byter trosor. Ni har varit ihop i 10 år, en kvinnas kropp förändras- man kan få mer eller mindre flytningar, man kan få mindre urinläckage/trängningar eller vad det kallas.

Kvinnans "flytningar" kan vara just väldigt vit periodvis, beroende på.
Själv har jag haft mycke och ofta sex men aldrig hittat vitt eller "som döda spermier" i mina trosor…andra får gärna komma med sina erfarenheter kring just denna detalj :> Ingen av de män jag varit med har lämnat sådana spår i mina trosor…

Det jag skulle fokusera på är väl just att ni har mindre sex- vilket kan förklaras eftersom ni varit tillsammans i tio år. Förklarar att det blir en skillnad alltså. Att hon helt plötslgit börjar raka sig, köpa sexiga underkläder men inte går med på att ha sex låter däremot helskumt, håller jag med om. Du borde kanske ifrågasätta detta och höra hur hon tänker runt det hela?

Inte "du är torogen!!" Men mer "Varför rakar du dig och köper fina kläder om du inte vill ha sex med mig?" förutsatt då att ni slutat ha sex- jag har erfarnehet av att män /såklart ävne kvinnor/ har en tendens att överdriva.

Ja, att ha sex en gång om dagen och plötsligt bara få det en gång i veckan kan kännas som "jag får INGET sex". Så ajg frågar. Får du sex iallafall en gång i veckan? Eller är det helt stopp på den fronten?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

x50
2013-07-08 09:02
#2

Tack för ditt svar gur4m1!

Jag trodde när män kommer sprutar in spermier, och kvinnan tar trosorna på direkt, så rinner de i trosorna vilket skapas vita beläggningar. Men nu vet jag hur det för andra.

Apropå sex, vi har idag en gång på två veckor eller två på tre veckor.

LinaLj
2013-07-08 09:12
#3

Håller med #1. Det kan finnas flera orsaker till vita flytningar. Att hennes sexlust minskar kan även det ha många orsaker. Nu vet jag inte hur gamla ni är men om hon är öm i underlivet kan det ju vara tecken på hormonförändringar som påverkar slemhinnorna i underlivet. 

det bästa är ju som sagt att prata med henne utan att vara anklagande. Då får du förmodligen de bästa svaren.

Honestyisdead
2013-07-08 09:37
#4

Visst kan spermierna hamna i trosorna om hon inte "tömt" sig. Men det kan vara flytningar som påpekat, och då förstår jag att man byter trosor. Bäst är att prata med henne.

x50
2013-07-08 09:45
#5

Tack LinaLj!

Jag är 53 år hon 47 år. hon är öm i underlivet bara vissa dagar.

Jag har faktiskt funderat på att prata med henne men vill gärna ha konkreta bevis.

Jag undrar också varför vita flytningar bara visa dagar med inte när hon har semester? inte heller när hon är två till tre dagar ledigt? det kommer bara när hon jobbar eller när de sover på konferenser eller studie besök?

fruktgumman
2013-07-08 09:50
#6

Jag tycker det verkar väldigt konstigt av dig att över huvud taget kolla hennes trosor. Prata istället.

Annons:
x50
2013-07-08 09:51
#7

Hej hera!

Hur ut flytningar? är dem kritvit som spermier?

Jag har frågat henne men hon säger det är flytningar…. men varför ser dem olika vissa dagar och aldrig likadan om hon är hemma på semester eller under en helg? Det kan jag inte förstå!

Honestyisdead
2013-07-08 09:51
#8

5 det kan ingen annan än hon svara på.

pyromanen
2013-07-08 10:02
#9

Tror inte på att börja kolla i trosorna…  Flytningar kan variera.

Däremot det med att börja köpa snyggare trosor än förut och bry sig om frillan därnere mer än förut trots att hon är mindre intresserad av sex låter ju mer konstigt tycker jag.  

Jag skulle nog fråga rakt ut:  Har du sex med någon annan?

x50
2013-07-08 10:03
#10

hej fruktgumman!

jag märkte det där med trosorna när jag en dag skulle tvätta. Det är inget medvetet eller systematiskt kontroll

x50
2013-07-08 10:11
#11

#9 Tack! Jag glömmer allt det där med vita flytningar på trosor. Jag frågat henne rakt ut om hon har någonting som hon döljer för mig eller om hon har någon annan. Men svaret var att hon skulle ALDRIG vara otrogen och det är bara jag som är hennes livs man.

LinaLj
2013-07-08 10:21
#12

Hon kan ju vara på väg in i klimateriet och då brukar sexlusten variera, slemhinnorna blir skörare och man får flytningar. Att man inte har samma flytningar varje dag är inte konstigt, det varierar från dag till dag beroende på saker som temperatur, var man är i sin cykel osv. 

Om du har frågat och hon säger att hon inte är otrogen så kan du ju fråga varför ert sexliv har förändrats. Det finns som sagt flera orsaker. Kanske har hon börjat köpa snyggare underkläder osv för att hon själv känner att hon börjar bli äldre och vill känna sig sexig.

Aniara4
2013-07-08 10:37
#13

Det är konstigt, jag får en sån stark känsla av att ha läst den här tråden förut. TS, har du diskuterat ditt dilemma här eller någon annanstans tidigare?

I alla fall så är nog enda lösningen att diskutera med din fru hur du upplever förändringen i er relation och se om du kan få en begriplig förklaring till hennes beteende. Men dra inte in trosorna i det hela. Prata om relationen, och antingen blir resultatet att du förstår henne och tror på henne, eller också gör du inte det och då måste du ju välja hur du ska hantera det faktum att du inte längre litar på din fru.

Annons:
Honestyisdead
2013-07-08 11:32
#14

#13 Just det här med koll av trosor har vi haft uppe på tapeten förr.

Maria
2013-07-08 14:43
#15

Jag är 51 och har varit tillsammans med min man i över 30 år och jag skulle bli skogstokig om han kollade mina trosor.

Har ni ingen kommunikation? Pratar ni inte med varandra om ert samliv när ni har varit tillsammans såpass länge som 10 år?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zizza
2013-07-08 17:17
#16

Herregud.. prata med kvinnan din och sluta kolla upp hennes trosor.
Man kan ha olika sorts flytningar, hon kan lika gärna ha fått problem med sina flytningar.

Ställ en rak ärlig fråga, om hon har en affär med någon annan?
Vem säger att man måste ha bevis för att kunna komma med en fråga?
De är ju inte precis så att du behöver vifta med hennes smutsiga trosor framför henne och säga vad är det här?

Jisses… ursäkta men jisses.

Mvh. Sanne & Djuren

[typellisch]
2013-07-08 17:49
#17

Kommunikation. :) Sätt er ned, säg ut det du vill på ett förståndigt och lugnt sätt. Om du pratar i ord som är anklagade kommer det bara göra henne förbannad. Så prata med henne, säg det du har på hjärtat, fråga om hon mår bra (hon kanske håller på att gå in i klimakteriet?) och var inte dömande (som man lätt kan bli). Man är oskyldig tills motsatsen visats sägs det ju. :) Har du inga tydliga bevis till 100% så kan du inte anklaga henne heller för otrohet.

Underbarn
2013-07-08 18:36
#18

#16 haha jag dör, jaa jag måste väl hålla med!😂

x50
2013-07-09 07:53
#19

#15 Jag och min fru har jätte bra kommunikation med varandra. eftersom det är jag som lagar mat, så har vi ofta mycket tid själva i köket och pratar om hur dagen har varit, planerar för helgen, framtid, olika minnen av vara relation, som konstnärer har vi mycket att prata om. Vi pratar om allt! Men ämne SEX!!!!, där blir nästan STOPP! är hon inte villig…. Ibland hör jag att "Vi män tänker BARA på sex"….

Jag kan förstå henne nu, när jag läser era inlägg att ni Kvinnor börjar tappa sex lust redan innan klimakteriet! Det är inte lätt för oss som vi njuta av livet ofta och länge när ni tappar lust så här tidigt. Men vad ska man göra? det är bara att infinna sig i problemet. Och tack så mycket för råden.

x50
2013-07-09 08:13
#20

#16 Jag började misstänka henne för 3 år sedan men jag trodde att jag inbillade mig saker om henne. Men för 5 veckor sedan, skulle jag tvätta precis när hon kom hem. av slump under kläd sortering, råkade jag känna att hennes trosor var blött och hade vita flytningar son spermier. Då började mina tankar snöra. Det var så jag började kolla trosor.

För en vecka sedan frågade jag henne om hon var otrogen men hon sade: ALDRIG!

Du säger att jag ska fråga, man behöver inte ha bevis. Jag frågar dig och andra här: Känner ni någon som har varit otrogen och berättat direkt eller efter flera prasslande?

Annons:
x50
2013-07-09 08:23
#21

#13 jag är medlem här för 2 dagar sedan… Och har ej diskuterat ämnen någonannan stans förut heller!

[typellisch]
2013-07-09 09:07
#22

#20 Det måste vara en väldigt jobbig situation du befinner dig i och jag hoppas det löser sig för dig och din fru.
OM (nu säger jag inte att hon är, men jag säger om) hon är otrogen så brukar folk förneka, det är rätt vanligt att dom gör det. I sådana situationer måste du visa en positiv sida och en förståelig sida av dig själv. Du kan inte vara attackerande mot henne. Jag vet inte hur förlåtande du är för otrohet? Om du kan förlåta henne OM hon varit eller är otrogen så kanske du kan börja konversationen såhär: ''Jag har misstänkt att du varit otrogen ett tag nu och vill ha ett ärligt svar. Om du varit eller är otrogen kan vi alltid jobba på vad problemet nu än är men jag vill veta sanningen. Om du fortfarande säger att du inte är och har aldrig varit så måste jag lita på dig, men om du säger att du är eller har varit så kan jag förlåta dig om det inte upprepas.''

Man måste verkligen vara mjuk och förståelig i sådana här situationer. Att attackera och starta drama förvärrar saker. Om hon är eller varit otrogen måste hon känna sig bekväm och säker med att vara 100% ärlig och berätta hur det ligger till.

Men om hon fortfarande säger att hon inte har varit otrogen eller är otrogen måste du lita på henne. Vad mer kan du göra?

Jag var tillsammans med en kille på distans förut. Han höll på med sitt ex de sista dagarna av vårt förhållande. Han förnekade trots bildbevis. Samma dag jag såg första bilden så satt hans ex i hans knä och dom pussades, samma dag gjorde vi slut. Han förnekar än idag. :) Men han försökte vara otrogen med mig mot sin fästmö förra året, han reser en del i sitt jobb och var i mina trakter då och då och ville ses. Så där har jag ännu ett bevis på att han helt enkelt är en otrogen-typ.

Jag kan berätta en rätt privat sak ang. spermier i trosorna. Jag dejtade en kille för ett tag sedan och en gång hade vi sex medan mina trosor var på och mina trosor var verkligen genomblöta efteråt. Av både min egna vätska och hans spermier. Och spermier luktar också, det är ett tips. Spermier luktar inte som flytningar. Och mina trosor vart inte vita efteråt heller som det kan bli av flytningar.
Vet inte om det var till någon hjälp direkt..

Men varför misstänkte du att hon började vara otrogen för 3 år sedan?

x50
2013-07-09 10:06
#23

#17, #22 Du är en underbart människa med dina intelligenta svar. Jag svarar till senare under dagen eller imorgon. Tack så länge :)

[typellisch]
2013-07-09 10:11
#24

#23 Haha, tack så mycket för komplimangen! 🙂

Gur4m1
2013-07-09 10:50
#25

#20 jag har varit med om där den torogne både förnekat - hur mycket jag än böna och bett om sanningen (för att jag känt att hans ord varit osanna och inte stämmer med vekrligheten) men även varit med om där perosnen som avrit torogen berättat det samma kväll, har även avrit med om där en kille var otrogen och berättade/erkände när jag frågade rakt ut "Är du otrogen, har du någon annan?". Så det är så olika, ibland måste man ha bevis- jag är en sådan att jag aldrig skulle "anklaga" någon för otrohet utan vattenfasta bevis. Att fråga om någon är otrogen eller träffar någon annan, är att anklaga anser jag själv- Jag skulle ta mycket illa vid mig om min pojkvän frågade mig det.

Därför skulle jag hellre fokusera runt sexfrågan, se om det finns någon lösning och om hon är villig att förstå din situation också.

Även en kvinna i klimakteriet kan njuta, Kvinnor kan och vill ha sex även upp i åldern men det blir lite annorlunda, sexdriften blir kanske inte lika stark- sen är kanske inte alltid en relation så jättespännande,s sexuellt, efter flera år tillsammans- även om man vekrligen älskar sin man och livet man lever i övrigt. Är hon kanske nöjd med det som det är och rädd att ta tag i det?

Vet själv att man känner stor skuld och sedan press, när man har lägre sexdrift än sin partner, till slut vill man knappt ha sex alls. Det blir en ond cirkel. Ni borde kanske fokusera på annan närhet, massage, att umgås bara, som du säger att du lagar maten och ni pratar och umgås låter ju jättebra :)

Så har du inga fler indikationer på att hon träffar någon annan mer än att hon har mindre sexlust, så kanske du hellre ska gå på den delen:; Varför har vi nästan inget sex längre. Hur ska vi göra med det? Berätta vad du behöver.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

x50
2013-07-09 12:21
#26

#25 jag blir bara klokare o klokare av er svar. Ditt svar gör att jag ska tanka annorlunda på problemet. Närhet, har vi ganska mycket på kvällarna när barnen sover. Men hon är ofta trött efter jobbet, har ont i ryggen vid svanken, somnar ganska fort när vi sitter i soffan för att mysa lite.

Andra indikationer jag har är när vi har inte haft sex på länge, men hon kan vara VÄLDIGT ömt där nere! Det går inte varken röra eller slicka den! Hon bara hoppar till så fort jag rör den! Hon vill inte heller ha sex när hon kommer från en 2-3 dagars konferens/studie besök!

99 gånger av 100, har vi sex bara när hon vill. Då kan jag slicka, röra utan det gör ont (ömt) eller hon hoppar till när jag rör där. Däremot när jag insisterar till sex då händer det!

Svårt att tolka henne….

Gur4m1
2013-07-09 12:58
#27

Det låter osm hon har kontorsjobb? Att sitta mycket, långa dagar (t.ex efte rkonferens) kan vara jobbigt både för ländryggen, axlar, rygg och även underlivet. Nu kan jag inte svära på att din hustru inte är otrogen, det återstår att hon lagt ner mer tid till sin "sexuella appeal" utan att du fått ta del av den ;) Det är faktiskt märkligt.

Men att en kvinna som kommer upp i åldern har ont i svank och är öm i underlivet måste inte ha med sex att göra. Jag är inte öm i underlivet efter sex, inte bruka rjag få ont i ryggen speciellt ofta heller- men därmemot jobbar jag med kontorsjobb ibland och då kan jag bli stel och få ont i ryggen. Periodvis blir jag även öm där nere,då ska inten annan avra där. Det ha rju med slemhinnorna att göra.

Problemet rä ju att om man har sex då, eller ens slickar, så kan det svida och värka i timmar efteråt. Så det sätter ju lite stopp för "spontaniteten" som ni män oftast älskar så ;) och sätter makten "när " ni ska ha sex. Det är kanske okej?

Det är nog ingne bra idé att insistera på sex för att du vet att då "sker det" om hon visar att hon inte vill, speciellt om hon skyller på värk eller liknande för det kan faktiskt förvärra problemet i den långa sikten.

Ni kanske kan hitta andra sätt att ha sex på tillsammans, där hon inte upplever värk och sånt? De tär sådant ni behöver prata om.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[silkesnosen]
2013-07-09 13:01
#28

Alltså slemhinnorna blir väldigt sköra med åldern. Generellt sett så fungerar de bäst under och ngn vecka efter ägglossningen. Några dagar innan mens blir de ofta sköra igen. Kvinnan är påverkad av ett flertal hormoner. Om det är så att hon är öm…. Alltså går du för fort fram? Förför du? Fråga henne, be henne gå till en gynekolog, då du är orolig för att hon kanske har ont. Det finns hjälp att få.

Sedan finns det ju inget så avtändande som anklagelser och press. ..

Den intressanta frågan här är ju hur du tänker och hur du vill leva! Vill du ha det så här, om inget förändras? Kommunikation, utan anklagan, brukar vara det bästa.

x50
2013-07-09 13:47
#29

#22 Jag började misstänka henne när hon var på olika studiebesök/konferenser.1* Det hade börjat en ny gift kille i hennes ålder på samma avdelning. Hon pratar varmt om alla på jobbet, om deras problem, sammarbete, vad de gör på jobbet… Allt! Jag känner också alla där och vet om deras liv (som hon har berättat), men pratar inget, inte så mycket av den nya kille. När jag kommer på besök, alla hälsar på mig men han drar sig undan. Han vänder sig bara. Han är med på resor där de sover på hotell, han jobbar över när min fru jobbar sent. Min fru jobbar ibland enligt schema till kl.18 eller 19. Då jobbar han också längre än 16 när alla har gått.

 2* min fru skulle jobba ensam under semester när allt var stängt så hon till mig, från kl.7-17. Jag frågade henne vilka andra som skulle jobba? Då nämnde hon killens namn att han skulle bara jobba några dagar längre än andra.

 3* De dagarna var hon väldigt trött, ont i svanken, hade bara kjol på sig de dagarna killen jobbade, kanske för att det är lättare att dra upp kjolen än att ha byxor? (bara en gissning)

 4* Hon plötsligt slutade jobba till 17 när killen tog sitt semester.

 5* En kollega till henne som hon litar till 100%  ringde till henne när hon var hemma, att de (Kollega) behövde komma in i min frus dator för att hämta ett dokument men de behövde hennes lönsenord. Min fru gåv de hela tiden olika felaktiga lönsenord. (mars13) bland annat. Men kollegan provade mars2013, då kom hon i min frus dator vilket hon sade HUR KUNDE DU KOMMA IN NÄR JAG HAR ALDIGT SKRIVIT mars13????? Där tänkte jag direkt  kanske var saker hon ville inte det ska synas. Vad döljde hon??? mail mellan hon och killen? De har inte hemliga saker på jobbet som kan göra henne rädd.

Det var några misstankar jag har haft.

x50
2013-07-09 14:03
#30

#28 Jag förför henne alltid! jag har ALLTID långa, lääänge förspel. Jag kommer ALDRIG i henne innan 25 min. förspel. det är min princip! Det konstiga nu är att när jag tog upp med henne att hon är så öm nu för tiden, Plötsligt! allt är bra nu utan en ENDA gång sedan dess har reagerat när jag rör henne. Hur kan du bara upphöra om det var av naturliga orsaker?

Jag har varken pressat eller anklagat henne om alla dessa problem jag upplever nu. Därför har jag frågat och bett er om hjälp innan jag tar upp om allt.

Det ända jag sade till henne var efter sex att : du var väldigt öm idag! Sedan dess blev hon ömt fri!!!!

[Devya]
2013-07-09 14:07
#31

#29 Det låter som om du läser alltför mycket in i saker. I mina öron så låter det bara som om du är otroligt svartsjuk av dig och går omkring och letar efter varje minsta lilla grej som skulle kunna tyda på att hon är otrogen.

Först går du omkring och tittar i hennes trosor och sen går du och börjar spekulera om att varje gång hon har haft kjol så har hon ont i svanken? Tror du inte att de kan ha sex fast hon skulle ha på sig byxor?  Jag vet inte men jag tycker det låter otroligt överdrivet.

Det där med hennes kollega. Då jag ska ge mitt lösenord till någon så lyckas jag alltid säga fel. Det är för att jag inte kan minnas det helt. Det är som om minnet finns i fingrarna. Jag kan bara skriva in rätt lösenord om jag får logga in själv eller åtminstone använda mitt keyboard för att se vad det är för tangenter jag trycker på.

Du har nog alltför lite att gå på och jag tror att det mesta hittar nog din hjärna på.

Du får nog ta och kommunicera bättre med henne istället för att komma på de mest otroliga spekulationer jag någonsin har hört. Jag hoppas att det ordnar sig men med tanke på att det har gått så många år utan att du har lyckats ta itu med det hela så verkar det ju lite hopplöst. Det kanske aldrig lär dyka upp några konkreta bevis och kanske för att hon är faktiskt inte otrogen. Men du kan ju som sagt inte gå omkring och faktiskt leta efter bevis. Då läser du in för mycket i saker som kanske inte alls stämmer.

[Devya]
2013-07-09 14:10
#32

#30  Kanske hon tidigare har sagt att hon är öm för att hon helt enkelt inte har lust? Låter verkligen INTE troligt att hon faktiskt säger att hon är öm om det är så att det är pga att hon har haft sex tidigare. En som är otrogen så ser nog till att inte säga något som kan eventuellt avslöja henne/honom.

Jag brukar hitta på att säga liknande saker då jag var tillsammans med mitt ex just för att jag ville inte bara säga att jag inte har lust. Jag ville inte göra honom ledsen och därför hittade jag på lama ursäkter.

Om det är så att det stämmer att hon var öm så kan det faktiskt också helt plötsligt upphöra. Kroppen är intressant på det viset. Jag hade knäproblem i fem månader och plötsligt försvann smärtan utan att jag hade gjort något åt saken. Kroppen kan bete sig underligt.

x50
2013-07-09 14:34
#33

#27 hon jobbar som konstpedagog så det inte mycket sittande.

jag gillar spontanitet i sex. Det gör att jag blir upphetsatt och galen. ;)

När vi har sex, det är som vi har precis träffats. Så intensivt,  läänge, i timmar, med några pauser. På den fronten, inga bekymmer alls!!! :)

[typellisch]
2013-07-09 15:22
#34

#33 Din fru är väl till åldern? Ryggproblem kan uppstå, klimakteriet träder in, hormoner flyger och far, knäproblem, sköra slemhinnor i underlivet, svettningar träder in som kopplas till klimakteriet och mycket mer. Och att hon arbetar med konst är också en anledning till svanksmärtorna osv. Jag får också otroligt ont i min svank när jag står för länge, speciellt när jag diskar och står i samma position. Det är en väldigt smärtsam smärta.
Att hon byter trosor mycket kan bero på klimakteriet, mera flytningar som faktiskt blir vita (och ibland lite gula om det är mycket hormonrubbningar osv) och hon kanske helt enkelt har blivit varm där nere under arbetsdagen? Att hon har kjol kanske hjälper mot det varma underlivet? Jag som har lår som går ihop blir väldigt varm vid låren, som svettningar. Om din fru har lår som går ihop kanske det också är en anledning till kjol? Att få det svalt och skönt. Kanske hon har varit hos gynekologen och fått konstaterat att hon är på väg in i klimakteriet och att kjol rekommenderas så det svalkas? Man ska trots allt helst inte bära tajta byxor osv pga vårt underliv, bakterier kan bildas och orsaka rubbningar. Eller så har hon inte varit hos gynekologen utan är helt säker på att det är klimakteriet och hon blir väldigt varm där nere och har mycket flytningar så när hon kommer hem vill hon bara känna sig fräsch efter en heldag på jobbet!

Annons:
x50
2013-07-09 16:02
#35

#34 hon som kostpedagog, jobbar på ett konsthal med visningar. men inte så att hon går runt hela tiden och visar. Bara om det är beställningar. Hon är så smal 180cm, 69 kg.

Jag håller med dig om att tajta byxor och värme kan orsaka problem i underlivet. Och kanske min fru är eller på väg i klimakteriet. Jag är inte så påläst i ämnet, men ska försaka göra det nu när jag har semester.

Jag skulle upplysa alla att hon har VÄLDIGT, VÄLDIGT lite flytningar. Av de 12 till 13 trosor jag tvättar, har hon max 2 -3 trosor som är i fallet. (Jag tvättar en gång per vecka) De trosor hon använder efter jobbet eller helger eller när vi är i stugan, har inte de tecken som jag hävdar.

[typellisch]
2013-07-09 16:08
#36

#35 Men flytningar kan komma i omgångar också. Jag själv har mer flytningar en dag och knappt något alls nästa dag.

x50
2013-07-09 16:18
#37

#31 Jag förstår dig men jag tror du har inte läste alla mina inlägg. Det första om du läste , jag har förklarat hur kom jag på trosor spåret.

Om kjol och byxor för att det är lätt, snabbet bekvämt med kjol än byxor ifall det kommer en kollega. i deras jobbet kommer folk till olika tider. särkilt om de har visning.

Min fru har bättre minne siffror än dig för du klarar inte ett lönsenord som du använder varje dag. Hon kan allas personnr. telefonnr. av bekanta… super duktig är hon!

Jag är inte svartsjuk som du inbillar dig! Om jag var det skulle vi haft mycket bråk om saken….

Läs gärna innan du svarar, Tack!

Gur4m1
2013-07-09 17:03
#38

#37 Jag har haft ditt problem, sökt tecken- det är ju onekligen någonting som säger ditt undermedvetna att något är fel.

Du har inte funderat på att…kolla upp det?

Vi i tråden kan aldrig någonsin ge dig svaret på det du undrar- inte mer än det vi redan förklarat om hur situationen _kan_ vara.

Men den där berä'ttelsen om hennes kollega som undviker dig- det är vibbar man kan få. Jag har varit där också- och då har min magkänsla stämt till 100%.

MEn det KAN vara något annat som gör att den mannen undvek dig just då osv. Din svartsjuka KAN leka med dig och luraihop en verklughetsbild som inte är på riktigt men stämmer med din idé.

Sen tar du upp en massa detaljer som jag undrar hur du kan hålla koll på/veta det om du inte faktiskt ÄR väldigt svartjsuk och kontrollerande…

t.ex det där medarbetstider, när ha jobbar, vad som sker på konferenser osv., antal trosor osv. 

Om jag var du så skulle jag åka dit nästa gång du märker att något inste stämme roch kontfontera henne. Problemet med sådana här saker är att man även måste vara redo att ta konsekvenserna.

Kan bara önska lycka till.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

vallhund
2013-07-09 20:30
#39

#31 +1 på det inlägget.

TS förklarar hur han funderade när han hittade en fuktig trosa, men det ursäktar inte att han fortsätter studera/analysera hustruns trosor.

Hade jag kommit på en partner med att studera mina trosor i tvättkorgen, snokat i min mobil eller dator så hade hen varit rökt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Anna4077
2013-07-09 22:04
#40

Har inte läst hela tråden men det där med att ni inte har sex lika ofta kan bero på hundratals saker. Jag älskar min sambo och ibland går det länge mellan gångerna inte för att jag ligger med någon annan, inte älskar honom, inte tänder på honom utan kan vara allt från att jag mår dåligt psykiskt, är öm "där nere", svamp, torr, har tankarna på annat håll. Det kan finnas tusen tals anledningar. Att det känns som ni bara har sex när hon vill beror nog på att du vill oftare. Om hon vill 3gånger när du vill 10 så blir det ju naturligt att det bli mest när hon vill. För sex ska man inte ha bara för att ens partner vill. Om du vill att hon ska " ta en för laget" kan du lika gärna skaffa något uppblåsbart. Sex ska man bara ha när man vill och båda vill. Annars förstör det förhållandet totalt. Prova med att uppvakta henne. Kom hem med blommor eller något annat. Visa att du älskar henne. Ta tid för varandra. Ett förhållande måste vårdas.

Anna och taxen Max

[Devya]
2013-07-09 23:03
#41

#50 Jag menade förstås att du fortfarande går och tittar i hennes trosor och försöker analysera fenomenet. Det låter inte riktigt friskt i mina öron. Jag har läst alla inlägg.

Man behöver inte ha en massa bråk om man är svartsjuk. Om du inte är svartsjuk så är du åtminstone väldigt kontrollerande som går omkring och undersöker varje minsta lilla grej. En person som inte är kontrollerande eller svartsjuk går knappast omkring och tittar i sin kvinnas trosor eller börjar dra en massa slutsatser.

Med det säger jag inte att hon inte är otrogen. Det kan mycket väl vara att hon är det. Men jag tycker att du borde sitta ner och tala ut ordentligt med henne istället för att låta det gå flera år innan du pratar om dina misstankar. Sen igen ska du kanske inte nämna det om trosorna. Om jag var henne så skulle jag blivit upprörd. Det känns otroligt äckligt att tänka på att ens partner skulle gå omkring och titta i ens använda trosor. Lite respekt måste man väl ha för sin partner. 

Däremot skulle det ju vara intressant att höra om hur hon skulle reagera av att få höra om alla dina spekulationer. 

Det att du ens nämner om det där med att hon använder kjol är också otroligt absurt. Märker du inte själv att du överanalyserar angående det?

Du måste göra något åt saken helt klart och jag hoppas som sagt att det ordnar sig. Det kan knappast vara särskilt hälsosamt för dig att gå omkring och göra som du gör. Jag förstår inte heller sen om du tror att hon är otrogen och du inte är alls svartsjuk. Varför inte? Det brukar vara en känsla som dyker upp om man tror att ens partner har någon annan. Om man inte känner något alls så är det ju ganska konstigt.

Men ja, vi är väl alla olika. Du verkar ju inte precis upprörd då du skriver om saken. Om du inte är svartsjuk, ledsen eller nere av det här, vad är då problemet? Att du inte får ha sex lika ofta? Jag förstår inte riktigt.

Annons:
Gur4m1
2013-07-10 01:05
#42

#41 håller med i allt du skriver men det angående upprörd, sånt är ju svårt att veta. TS verkar ha problem med att skriva som det är så att tolka hur känslotillståndet är känns inte helt lätt :) För mgi blir det fler stavfel/slarvigare skrivet ju mer passionerad jag är runt det jag skriver/Upprörd/stressad osv.

TS berätta gära hur det gick, om du tog dig en stund att prata med henne!

Och ja, det är kanske självklart för vissa men när man får rådet att t.ex uppvakta med blommor, middag osv- så är det ju "utan motkrav" så man inte går och förväntar sig att få "sex" tillbaka. Jag upplever att många som köper blommor och gör romantiska gester, sedan blir otroligt ledsna, frustrerade, förvirrade och besvikna när det ändå inte vankades något sex vid sängående :) Det är en bit på vägen, något litet eller stort man gör för varandra -för att i längden må bättre och uppskatta varandra (och få sexet att fungera bättre förhoppningsvis).

Bästa sexet är ju det kravlösa sexet när båda verkligen vill.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

x50
2013-07-10 08:41
#43

Jag tackar er alla som har hjälpt mig att insy min fru är inte otrogen. Vårt förhålande i allmänt är så underbar. Jag uppvaktar henne ofta med blommor,  spa weekend, bio, restaurang besök, ostbricka med vin, eget bakat keso med hjortronsylt framför tv, goda middagar med tända ljus, frukost på sängen, massage, fylla badkar med (bubbel vin, musik, tända ljus), mys på bryggan en vacker kväll… Bara den sexuella sida som vi har olika grad av lust. Jag förstår henne bättre nu när jag har analyserat era erfarenheter, resonemang och synpunkter. Tack för all hjälp.

[Devya]
2013-07-10 10:42
#44

#42 Med det att han inte verkar upprörd då han skriver om det så menar jag att han inte nämner något om att saken är jobbig eller att han känner sig ledsen osv. Oftast brukar det ju vara så att man nämner sådant.

[typellisch]
2013-07-10 10:56
#45

Lycka till ts. :) Hoppas det blir bättre mellan er! Kom ihåg att sex inte är allt och att kvinnors kroppar går igenom mycket i 47-55 års åldern där omkring. Som sagt, klimakteriet är ingen rolig period vad jag har förstått det som. Så att bara vara ute efter sex om hennes kropp går igenom en stor förändring är inte snällt eller rimligt. I detta läge är det ju ''tyvärr'' henne du får gå efter då det är hennes kropp som gör ont, då får du lägga dina behov åt sidan om du verkligen bryr dig om henne. För om du är på henne att vilja ha sex hela tiden kommer hon inte känna sig omhändertagen eller uppskattad, hon kommer troligen bara känna sig som en sexslav. Och då kommer det verkligen krascha för er i framtiden. Och att ta hand om henne menar jag inte filmkvällar, vin på en brygga, bubbelbad osv.. utan det är omtanke psykiskt. Du pratar med henne, lyssnar, stöttar, frågar om du kan hjälpa henne med något. Sånt gör också stor nytta i en människas liv. Fast ni är gifta är ni fortfarande 2 personer att ta hänsyn till. Om du vill ha så mycket sex så får du runka. :) För din fru behöver hänsyn och psykisk omtanke just nu kan jag tänka mig!

x50
2013-07-10 12:32
#46

#45 Tack! som  sagt, vårt relation är fortvarande  på topp tröts viss tjafs som  finns alltid i alla förhällande, hittar vi alltid en kompromiss. Jag är en lyssnare personne och kommer att ta med nig all råd jag fick här. Jag och min fru, finns alltid för varandra i alla situationer. JAG BEKLAGAR DJUPT mitt handlande samtidigt är jag glad att jag tog upp frågan för att befinna mig i lugn vilket jag fick från er.

Jag hade inte tänkt om kvinnornas lust i klimakteriet eller hur en kvinna förändras innan och under klimakteriet. Nu fick jag lite kunskap och kommer att fördjupa mig i ämnet.

 Jag har aldrig runkat i hela mitt liv men det blir en utmaning! Tack!!!

[typellisch]
2013-07-10 12:37
#47

#46 Lycka till! Kram 🙂

x50
2013-07-10 12:47
#48

#47 Tack så… Du är en underbar människa! Kram.🙂

Annons:
[typellisch]
2013-07-10 12:49
#49

#48 Tack så himla mycket! Du verkar vara en rar och fin människa du med. :)

x50
2013-07-10 12:58
#50

#49 OH! Vad jag blir rörd! Jag kommer leva länge med dina ljuvliga ord.

[typellisch]
2013-07-10 13:00
#51

#50 🤗

x50
2013-07-10 14:40
#52

#51 🤗  🙂

zzzAnGeLzzz
2013-08-05 17:08
#53

Jag tror att hon är otrogen

Calcifer
2013-08-05 17:24
#54

Jag blir bara mörkrädd av hela tråden.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

abelyn
2013-08-06 11:42
#55

#54 Haha va? varför det? 😎

Annons:
Gur4m1
2013-08-06 11:47
#56

#55 svartsjuk man som kollar isn hustrus trosor ;) Även om man fått förklaringar (som jag inte köper helt och rakt av ;). Hoppas att hon är ärlig mot honom och att de löser det (löst det?) :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Maria
2013-08-06 11:47
#57

#54 Håller med. Mörkrädd var rätta ordet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

andgustav
2013-08-06 11:48
#58

Hej!

Över min döda kropp att jag skulle snoka i min frus tillhörigheter och börja misstänka något tycker jag låter helsjukt. Om inte ert förhållande inte funkar ta en dialog och var ärliga mot varandra. Ta en egen kväll med middag, tända ljus och vin. Felet med dagens förhållande är att folk inte kommunicerar med varandra och är mycket självupptagna. Det värsta är när barn kommer i kläm. Själv har jag varit gift i 20 år och respekterar min fru.

abelyn
2013-08-06 11:53
#59

#56 Haha jahaaa ☝️ nu klickar det till i hjärnan.
Jo jag skulle inte klara av det, hade känts alldeles obekvämt 😮

Gur4m1
2013-08-06 11:59
#60

#58 men läser man hela tråden så berättar han ju att de gör mycket sådant tillsammans, pratar, tända ljus, myser och har det bra i vörigt- är bara sexlivet som blivit lite sämre (mindre sex?) om jag förstått och mins rätt :)

Misstankarna kom från att han började pusslaihop små sammanträffanden med varandra med att hon kanske är otrogen. Men ja, skulle min kille säga "dina trosor är kladdiga…har du ahft sex med någon?" så skulle han åka ut…ur min lägehet. :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

abelyn
2013-08-06 12:06
#61

#60 Jo men ja, komplicerad situation men det där med trosorna kändes lite läskigt på något sätt…lite over the top.  haha de förstår jag!

andgustav
2013-08-06 12:07
#62

#60 Bra sagt av dig.

Annons:
Gur4m1
2013-08-06 12:08
#63

"Jag ser vit SPERMA i dina trollor!" - Nä..*pinsam tystnad* Jag…jag har svamp. Sånt där man inte vill konfronteras av sin älskare och make…helt enkelt.

Det var det det

!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gronstedt
2013-08-06 12:10
#64

Det låter mer som kronisk svampinfektion än som otrohet …

Calcifer
2013-08-06 13:34
#65

Ja precis, jag tycker det är läskigt att man tycker det är okej att kolla i sin partners underkläder och sen inte själv fattar varför folk reagerar över det. Om man misstänker att ens partner är otrogen finns det några få vägar att gå. De bästa är att konfrontera direkt. Man kan även göra slut om tilliten tryter så. Men att rota i deras underkläder? Ursäkta, men usch.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: