Annons:
Etikettkänslor
Läst 1873 ggr
molam
2013-07-11 03:39

Från hat till Kärlek?

JAg känner en kille, en riktig fjant i mina ögon Även fast han har en mysig personlighet när han försöker, men i vilket fall som helst, den här killen har jag känt sen jag gick i femman alltså sen jag var 11 är 19 nu, men han har alltid typ jävlats med mig tagit mina saker pennor mm i skolan även förstört ritblock och liknande och han har sagt ett flertal gånger att han hatar mig och att han aldrig vill se mig igen, och eftersom jag inte bryr mig särskilt mycket om han så har jag skitit i det.

Men nu till frågan

Nu på sistone har han addat mig på fb han har frågat om mitt mobil nummer han sitter och chattar med mig länge och väl genom fb ol, kan det vara så att han har börjat gilla mig, eller vill han bara liksom flörta in sig hos mig för att sen trycka ner mig långt ner i skiten?

GÅr han att lita på eller ska jag hålla avstånd? Är det bara ett skämt eller verkliga känslor?

jag fattar mig inte på killar. No offence guys

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
FlutterShy
2013-07-11 04:23
#1

Håll honom på avstånd lite, inte komma för nära. Men verkar han pålitligt så go for it ;)

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

vallhund
2013-07-11 08:45
#2

Varför chattar du med ett sånt miffo?

Skär av all kontakt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[typellisch]
2013-07-11 10:24
#3

Jag skulle aldrig ha kontakt med någon som varit så elak mot mig. Så bryt kontakten, du förtjänar inte sådana personer! Man ska respektera sig själv väldigt mycket. :)

Honestyisdead
2013-07-11 11:04
#4

Folk förändras ofta när de växer upp och blir äldre, mognare. Det han höll på med var när ni var små gissar jag?

Wide Awake Dreamer
2013-07-11 11:17
#5

Kan det vara så att han alltid har varit lite småförtjust i dig? Riktigt unga killar har ibland underliga sätt att visa sitt intresse på.

molam
2013-07-11 12:34
#6

Alltså från dess att jag gick i femman till dess att jag gick andra året på Gymnasiet har han hållit på att fåna sig, försökte klippa av mig håret i sexan stal pennor ur mitt skåp och så Petade på mig med en penna under flera av lektionerna så jag blev allmänt irriterad och när han var med sina kompisar sa han liksom saker som jag hatar dig och bla bla bla men när vi började gymnasiet höll han sig mer på sidan och liksom bara tittade åt mig ett par gånger och så fort jag tittade på han blev det nån ful min eller så, andra och tredje året på gymnasiet så när jag har tittat på han har han givit mig ett lite avvaktande leende och nu efter studenten har han typ börjar snacka med mig på Fb i fråga om vi kan hitta på nått nångång.

MEn jag vet inte om det är för att han ska flörta in sig hos mig för att sen hitta på något dumt, jag har ingen aning.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Honestyisdead
2013-07-11 12:42
#7

Låter mer som att han har mognat. Har svårt att se att han skulle välja ut dig, flörta sig in för att sedan trycka ned dig.

[mansolsson57]
2013-07-11 13:02
#8

jag tycker du ska ha kontakten med honom

Gur4m1
2013-07-11 13:55
#9

Folk är inte samma när de är i mellanstadiet som när de är vuxna 19åringar. :) Handlingarna han gjorde mot dig kna rent av vara pga att han alltid tyckt om dig men som banr vet man sällan hur man ska hantera sådana känslor och relationer. Jag skulle ta upp kontakten och visar han sig ha blivit en trevlig person som du gillar idag så är det ju bara bra. Jag är absolut inte samma person som när jag var 11 år. Det du uplevde sm något taskigt beteende och hemsk period med honom- mins han förmodligen på ett helt annat sätt. När man är i dne åldern cirklar saker runt oss själva på ett helt annat sätt. Så ge honom en chans om han verkar vettig och snäll nu. 

Om vi skulle dömas ut som miffon utifrån hur vi var när vi var 10-11 år så skulle vi alla mer eller midnre vara miffon.

Låter mest som att han inte riktigt kunnat hantera det han känner för dig faktiskt. Någon vuxen borde tagit tag i honom och förklarat att det inte är rätt sätt att få en tjejs uppmärksamhet men han har kanske behövt mer tid på sig att mogna. "retas" är ett sätt för vissa att komma nära andra, men man ska såklart inte godta vad som helst, så sätt genast ner foten om han går över någon gräns och ni hamnar i samma mönster igen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Maria
2013-07-11 14:20
#10

Jag gissar också att hans klumpiga handlande beror på att han varit förtjust i dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

molam
2013-07-11 14:47
#11

Ja alltså han är ju jätte trevlig när det bara är han men så fort en av hans kompisar kommer in i bilden då blir han en ignorant Fjant

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Honestyisdead
2013-07-11 14:52
#12

11 fråga honom varför han gör så. Låter som en väldigt osäker kille.

Winta
2013-07-11 15:49
#13

Du får akta dig för honom. Han kanske har mognat till men ändå han kanske har bara en sak i tanken utan att det skulle bli något mer om det skulle hända… Kanske så att du blir bränd sen efteråt.

Ställ honom mot väggen och fråga varför?

Annons:
molam
2013-07-11 15:54
#14

Joo har funderat på att ställa han emot väggen och rakt ut fråga varför ahn beder sig så, men då kommer jag på att han slingrar sig om man pressar han pga dålig hemmamiljö

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Winta
2013-07-11 16:02
#15

Om han skulle slingra ur sig och med dålig ursäkter så är det nog inget värt att slösa sin tid på honom… Skulle han ha dåligt samvete och komma med ursäkt hur han behandlat dig och att ni fått prata ut riktigt så kanske kan det fungera…

Gur4m1
2013-07-11 17:04
#16

Han evrkar ju inte betett sig illa under tonåren utan under grundskolan om jag fattar rätt och räligt, jag skulle som vuxen idag inte orka med att folk ska kräva att jag ska förklara mig för saker jag gjorde som 11-13åring  ;)

Vad vill du med honom då? Ha sex? Vara vänner? Romans? Är du det minsta nyfiken eller möjligen attraherad av honom? :) Att en man i den åldern gärna har sex (Kvinnor med för den delen) är ju inget märkligt eller ondskefullt (syftar på inlägg #13). Ä*ven om han abra ville ha sex så är det ärligt få killar osm lovar "jag ska älska dig hela livet" sen har sex och skiter i att ringa tillbaka- Däremot hör jag ofta tjejer bli "blåsta" för de går med på att ha sex och TROR att det betyder att man är tillsammans, men det var "bara" sex). Ni har inte sex om du inte vill det, så ha inte sex innan du vet vad han faktiskt vill. Ganska enkel matematik.

Han verkar däremot inte så jättemogen (därav osäkerheten och märkliga beteende skulle jag tro). Så han skulle säkert kunna vara jättebetuttad i dig, bli tillsammans men efter en månad eller två känna "nej det här var kanske ändå inte det jag ville, tyvärr, hejdå!" :) Sånt man aldrig kan veta i förväg ;P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

molam
2013-07-11 18:15
#17

Ja alltså jag har aldrig haft direkt känslor för han men nu, jag börjar bli lite nyfiken på han för att han är så udda vissa dar en helt gulli gull andra dar ät han liksom Skit i det du

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anna4077
2013-07-11 19:57
#18

Jag blev mobbad av ett gäng i högstadiet. Han sa saker som "ingenn kommer nånsin vilja ha dig" "du är ful och äcklig" När jag sprang på honom när jag va 18-19 kanske 20år och han senare stöter på mig tänkte jag att folk växer ju upp. I mitt berusade (läs dyngrak) tillstånd gick jag med honom hem. Det gick väl sådär, ingen av oss va direkt nyktra men han sa att han ville ha mig. Med tanke på att hans ord om hur äcklig jag va följde mig sedan 7an så kändes det fantastiskt att han ville ha mig i säng. Dagen efter kändes det väldigt korkat gjort men inte mer med det. Träffade honom någon vecka eller två senare och tänkte säga hej, vi var ju vuxna nu. Han skämdes och hans kompisar va i närheten och dom skrattade att han hade varit med någon så äcklig som mig. Dom höll fast och drog i mig precis som i 7an. Det var fruktansvärt. Jag förväntade mig inte något förhållande när jag gick med honom hem, det ville jag inte heller ha med honom. Det kändes bara bra att han plötsligt åtråde mig även om det bara va min kropp. Jag tror inte denna killen är sån men va så din vakt om han var jätte elak eller mobbade dig. Troligen har han växt upp och fattat tycke för dig. Att utforska det om du känner dig nyfiken är inget farligt. Men jag skulle vara på min vakt.

Anna och taxen Max

molam
2013-07-11 20:03
#19

Joo det är det jag är orolig för.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

m4rkus93
2013-07-11 21:17
#20

ja håll han på avstånd men säg inte upp kontakten fel många gånger vet inte killar hur dom ska visa och allt kan bli fel… eller så har hans kompisar reat honom för att han tycker om dig och då har han kanske gjort såhär föratt han inte vågar visa att han gillar dig då hans kompisar kanske skulle säga nått… 

men håll kontakten försiktigt och känn efter själv om han är en bra kompis att ha eller inte och som sagt man kan ju förändras under tiden :D men ja va på din vakt och lita inte för mycket på han än :D

Annons:
karamell
2013-07-11 23:11
#21

Ge honom en chans. Han kanske är en blyg kille som inte vågar visa känslor. Han kanske har varit kär i dig länge men aldrig vågat säga något men ändå velat ha din uppmärksamhet.

Han verkar ha mognat ordentligt så jag tycker du borde ge honom en chans om du verkligen vill det. Han kanske är en toppenkille! :)

molam
2013-07-11 23:38
#22

Jo som sagt så är han helt underbar NÄR det bara är han… men så kommer hans kompisar och då blir det bara skit av allt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karamell
2013-07-11 23:42
#23

Är han sån fortfarande när vännerna är i närheten? Isåfall tycker jag du ska fråga honom varför han behandlar dig så illa när han är med dem. Han kanske vill visa sig lite tuff, typ "broes before hoes" om du förstår. Vissa killar vill inte "toffla" för tjejer när deras tuffa vänner är med. Vilket är riktigt barnsligt!

molam
2013-07-12 00:03
#24

JO men precis, men vill som sagt inte ställa han emot väggen heller då han har dålig hemma miljö och är sjuktsårbar tittar man ilsket på han börjar han i princip att gråta (om han inte är med kompisarna) Är han med kompisarna slingrar han sig

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Honestyisdead
2013-07-12 00:06
#25

#24 Ser ju ut som du redan känner honom?

molam
2013-07-12 00:13
#26

Jag har känt han sen i femman, tror jag har nämnt det tidigare, eller kanske inte, jag vet inte, men ja jag känner han ganska väl har liksom känt han i 8 år, han  har gått i min parallell klass alla dessa år

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anna4077
2013-07-12 03:20
#27

Om han nu beter sig konstigt när kompisarna är med, ställ han mot väggen, fråga honom varför. Kanske på ett smidigt sätt och inte anklagande. Han kanske inte är medveten om att han gör det? Bara för att han har det jobbigt hemma kan man inte bete sig hur som helst. Jag har också haft det jobbigt (inte hemma men med annat) och inte betedde jag mig dumt för det. Killar ska oftast vara lite macho. Jag brukar ta det med en nypa salt och inser att ibland måste "manligheten bevaras". Men jag vet också att om min pojkvän skulle bete sig dumt eller vara elak mot mig så slutar han direkt om jag säger till. Sen skulle det till 99,9% vara för att han är jätte duktig på att säga saker som låter väldigt konstigt i mina öron utan att han menar det så. Ett klassiskt exempel han kommer få höra tills han dör är när vi precis började träffas och jag bytte om till ett par jeans tajts. Har står och ser på mig konstig och tillslut frågar jag honom varför han ser så konstigt på mig, han hade sett mig utan kläder förut. Så säger han "töjer dom där sig verkligen så mycket?" Och jag håller på att dö av skratt för jag inser att han inte menar att jag va tjock eller något i den stilen som det låter som utan att han genuint är förvånad och imponerad över att tajtsen töjde sig så mycket.

Anna och taxen Max

Annons:
Gur4m1
2013-07-12 06:16
#28

hint- du ska inte ställa han på väggen när han är med sina vänner, utan det gör du med honom när ni är ensamma. Det verkar som att han  söker styrka när han är med sina vänner.

Sen att gå parallellklass och att man känner till situationen betyder inte att man faktiskt _känner_ personen bakom allt man "tror sig veta" om en person :) Är min erfarenhet och tankar om saken.

Berätta hur det går/gick.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

molam
2013-07-12 13:58
#29

Ska träffa han lite senare får se vad som händer då

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karamell
2013-07-12 14:15
#30

Jag har inte läst de andra kommentarerna så jag vet inte vad du skrivit mer än det som står i #0.

Anna4077
2013-07-12 16:14
#31

#29 hoppas du får det trevligt

Anna och taxen Max

molam
2013-07-12 23:40
#32

Träffade han på City Café vid 6 tiden, vi åt en macka pratade och hade trevlig, sen gick vi in på torget och satte oss på stora scenen Vi pratade och skrattade och hade jätte trevligt, så kom han kompisar och han sa till mig "kom så går vi" så gick vi till Shantis för han skulle visst tatuera sig och skulle lämna nånting där en skiss på vad han skulle tatuera.

När det var klar gick vi och satte oss på en bakgata och fortsatte prata sen frågade jag, varför han höll på som han gör när hans kompisar är i närheten då tittade han på mig med orolig blick och sa att det är en lång historia, men då sa jag att jag hade tid att lyssna då slingrade han sig sen kysste han mig bara sådär…

Sen pratade vi lite till sen körde han hem mig… förstår mig verkligen inte på killar.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Sweelin
2013-07-13 00:41
#33

#32 Att han inte kan bete sig vuxet och som en normal människa runt sina kompisar när han är med dig så har han ju problem som han borde ta tag i eller troligtvis byta umgängeskrets. 

Jag vet inte, känns det bra för dig? För jag tror att han borde få några fler år sig att mogna till lite innan han går in i ett förhållande. 

City café äger btw ❤️

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

molam
2013-07-13 00:48
#34

Aa finns en risk för det Han borde ju kunna berätta vad hans problem är tycker man

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Sweelin
2013-07-13 00:55
#35

#34 Och kanske stå för att han umgås med dig och tycker om dig utan att smussla med det? Usch jag gillar inte slingriga människor… Raka och tydliga kort är det som gäller tycker jag från din sida, slingrar han sig så upprepa frågan igen och lika tydligt och vill han inte svara så kan han ju förhoppningsvis berätta en anledning till detta. 

Personliga problem inom familjen som är kopplade till vännerna etc ska han ju inte gå in på såklart om han inte vill, men kanske förklara att det är på det viset. Men i så fall så får han ju börja bete sig annorlunda mot dig om ni skulle gå till nästa steg.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Anna4077
2013-07-13 12:52
#36

Han kanske bara blev ställd och behöver tid att smälta frågan och att du vill ha svar? Jag skulle ta upp det igen och se hur han reagerar då. Låter som ni hade trevligt iallafall :)

Anna och taxen Max

molam
2013-07-13 14:58
#37

Det var jätte trevlig och om han vill träffas nån annan gång ska jag fråga igen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: