Annons:
Etikettförhållande
Läst 4095 ggr
Saaara
7/15/13, 8:48 PM

Vill göra slut med honom...

Jag vet inte hur jag ska göra… Har vart ihop med en kille i två månader men egentligen har jag aldrig haft så starka känslor för han. Ni vet den känslan när man är kär och det känns som man flyger på moln hela tiden, jag har inte den känslan och har aldrig haft med honom.. När han kramar och pussar mej hela tiden tycker jag han känns klängig istället för gullig. 

Jag är så rädd för att såra honom men vet att jag tyvärr måste.. :( Mår jätte dåligt för nånstans inerst inne kommer jag nog sakna honom lite på något konstigt vis. Men jag tycker han känns mer som en kompis för mej bara att vi pussas och gör saker som man gör när man är ihop ni vet.. erhmm^^ Han kom hit igår och jag sa till han hur det va och han misstänkte det å han va inte glad. Skickade hem han idag för sa att jag ville tänka.

Hur ska jag göra slut? Jag vet inte vad jag vill.. Jag har inga känslor kvar för han. Jag känner mej hemsk för jag vet att jag kommer såra honom hur jag än gör. Jag kan inte vara med någon jag inte har känslor för men jag vet inte om jag vill mista han. :(

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
Honestyisdead
7/15/13, 8:54 PM
#1

Här får du lägga din egen rädsla för ensamheten åt sidan och vara snäll mot honom och göra slut. Han förtjänar att hitta riktig kärlek och den får han ju inte av dig. Så ju längre du håller kvar honom ju mer egoistisk är du. Det blir bara jobbigt för dig om du väntar. Han blir ledsen när du än gör det, men kanske mindre om det görs fort.

ChristineL
7/15/13, 8:57 PM
#2

Det bästa är att vara rak på sak, linda inte in det i massa tuttinutt. Det är svårt men du måste säga som det är "Jag kan/vill inte vara tillsammans med dig längre" Du kan ju byta ut "dig" mot "någon" om det känns bättre.

Saaara
7/15/13, 9:01 PM
#3

#1 Förstår vad du menar. Jag antar att jag typ inbillat mej att jag gillat han innan kanske.. Men du har rätt med att jag är rädd för att bli ensam, kan säkert vara därför jag vart osäker. Men inte fattat det själv..

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Saaara
7/15/13, 9:03 PM
#4

#2 Ja är väldigt ärlig och rak på sak och kommer såklart säga till han som det är.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

RebeccaG
7/16/13, 8:57 PM
#5

Säger som ovanstående, tror det bäst att göra slut😕
Är själv forever-alone, så känner igen rädslan för att vara själv, men du är en stark tjej så vet att du klarar det🤗

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

monstermash
7/17/13, 1:05 PM
#6

Gör slut med honom Sara. Du är värd så mycket bättre än honom i vilket fall som hit. Ring om det blir jobbigt, puss! ❤️

Annons:
Saaara
7/17/13, 3:07 PM
#7

#5 #6 Tack så mycket! Värmer verkligen ❤️

Vi, eller rättare sagt jag har bestämt att jag vill försöka lite till för jag känner att första gångerna jag träffade honom så var jag väldigt kär när jag tänker efter. Men nu vet jag inte om jag är rädd för att mista honom eller om jag är rädd för att bli ensam. :/

Vi ska ut på Torsdag och gå på bio och äta nånstans och typ snacka lite. Vill få tillbaka känslorna jag hade i början.. Och en kompis gav mej då tips om att vi får hitta på något tillsammans och inte bara sitta hemma som vi alltid gör. Sååå.. Får se hur det går. Hoppas att jag kommer fram till något efter denna kvällen hur jag känner då.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

monstermash
7/17/13, 7:41 PM
#8

#7 - ❤️

Jag hoppas det går bra på torsdag, men har känslorna försvunnit kanske det är bättre att avsluta direkt istället för att dra ut på det och hoppas att de ska komma tillbaka. I #0 är du helt säker på att du inte har känslor, och nu när du pratat med honom vet du inte längre, låter skumt. Men ja.. Som sagt, hoppas det löser sig :)

Saaara
8/8/13, 11:43 AM
#9

Det började kännas bra mellan oss igen men så kom det ganska plötsligt att jag skulle åka till USA och jag stannar i kanske rtt halvår - ett år så vi bästämde oss att göra slut. Fast vi båda älskar varan… Då brydde jag mej inte men igår kväll somnade jag gråtandes och insåg jag vill ha tillbaka han.. Så vi har pratat och vi vet inte men det blir svårt bå ha ett förhållande om jag är borta ett år. Jag måste nog gå vidare :(( Ska säga att om vi fortfarande har känslor för varan när jag kommer tillbaka så försöker vibpå nytt

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Gur4m1
8/8/13, 5:56 PM
#10

Känslor är svåra grejer :) Har också upplevt "berg och dalbana" när jag varit kär- ena dagen dödskär nästa vecka enabrt tvivel på om man någonsin varit kär- sen är man dödskär igen  :P Låter som ni är ganska unga och 2 månader in i relationen- så länge du gör det för din skull och inte av rädsla att såra honom så tycker jag att det är okej att ge "er" en till chans. Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Saaara
8/8/13, 6:12 PM
#11

Nu gör jag det för min skull främst och inte bara för hans skull. Han verkar tvivla om han detta men jag vill. Vi båda är 19 år och vart ihop i 3 månader. Hur hade ni gjort i min situation? Om ni skulle åka utomlands ett år?

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Gur4m1
8/8/13, 6:29 PM
#12

#11 jag skulle klara att vara "ifrån" min pojkvän ett år, men vi har varit tillsammans i över 5 år och man skulle ju träffas någon gång under året, lov osv.

Jag förstår att han känner tvivel eftersom du sagt vad du sagt- vilket var bra och ärligt men tydligne itne stämde med vad du ville.  Men tvivel msåte cokså få plats ibland och vill han istället göra slut i rädsla för att det komemr ta slut ändå så… ÄR det vad du har gjort? "stött bort" honom känslomässigt i rädsla att mista honom ändå, ska någon av er resa utomlands ett år? Missade ngo den detaljen.

Är jag kär så kan jag uthärda att vara ifrån den jag älskar en längre tid om jag vet att det bara är tillfälligt. Ett år är lång tid men fortfarande bara tillfälligt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Saaara
8/8/13, 10:55 PM
#13

#12 Har man vart ihop så länge kanske det blir lite lättare att vara ifrån varandra. Men när man är borta längre än man vart ihop så tror jag känslorna kommer försvinna och man kanske är otrogen. Jag tror inte jag skulle vara det sålänge jag har känslor för han. Men är rädd att han ska vara det då han har sagt till mej att han skulle inte kunna vara utan sex i ett helt år.. Och isåfall skulle det ju såra mej väldigt mycket om han va otrogen. Jag ska åka till USA på obestämd tid. Ingen aning hur länge jag stannar men blir högst ett år..

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
Gur4m1
8/9/13, 5:03 AM
#14

Perosnligne så har det där med sex ingen betydelse- ta mig inte fel, ja gär inte asexuell men är jag _kär_ och vet att situationen är tillfällig så löser man det. Jag hade ett distansförhållande med tåv killar, vib odde i norrbotten och den andre i Sthlm. Vi löste det med att sköta det själva, och att camma med varandra och liknande saker. Sex är jobbigt att avstå, men det är inte svårt när man vet att "detta gäller bara en period, inte resten av vårt förhållande". Men du skriver "på obestämd tid" så då förstår jag din pojkvän att han nog inte vill fortsätta.

Jag tror även att du får roligare på din vistelse om du är fri. När man är så långt ifårn varandra under en så lång tid så tenderar små problem bli mycket större, eller att man avstår från att prata problem över huvudtaget och problemen skjuts fram i relationen. Så ni borde kankse bara njuta av nuet och göra slut när du drar till andra sidan världen.

Men ja, jag skulle klara mig utan sex med min pojkvän, om jag visste att han kommer tillbaka. Litar man inte på den andre så blir det nog bara ett orosmoment som förstör resan. Jag skulle göra mig fri innan en sådan resa utifrån det du skrivit i tråden.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Saaara
8/9/13, 10:50 AM
#15

Ja, jag har sagt till han att jag vill vi ska vara ihop tills jag åker och att vi kan försöka när jag är utomlands å se hur det går. Men jag tror inte det kommer hålla.. Han har svårt att vara med mej nu när han vet att det kommer ta slut när jag åker. Och jag förstår han verkligen… Men somsagt ska vi försöka ett tag när jag är utomlands å se hur det funkar. Tror också det kommer kännas bättre om jag är fri faktiskt. Men vi får se hur det blir.. Jag kan också klara mej utan sex men killar verkar ha svårare med det. Iaf han för han har sagt att han nog inte kan klara ett helt år utan mej och kanske kommer vara otrogen isåfall. Vi båda satt och grät i telen när vi pratade om detta.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Gur4m1
8/9/13, 3:27 PM
#16

Var ihop tills du åker, sen tar ni "paus" och "gör slut" och ser sen vad som händer när du återvänder? Han har kanske gått vidare med en ny flickvän då, eller du har en ny pojkvän, sånt man inte vet- eller så väntar han på dig för det känns rätt just då.

Nej, det handlar inte om killar och tjejer, min pojkvän skulle klara ett år ifrån mig- om vi sågs under loven, något besök osv. En del värderar bara sexet med partner som så otroligt viktigt. Jag tycker det är skönt och viktigt men ja… om jag älskar någon så kan jag uthärda svåra perioder för att relationen ska hålla i längden. Båda måste ju känna så, annars går det ju inte.

Om han tror att han kommer vara otrogen så.. Gör slut :)

Det kan även vara hot. Hur vill han lösa detta? Eller vill han helst att du ska skippa resan?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Henrique
8/12/13, 9:06 PM
#17

tycker att du borde respektera hans känslor mer än vad som framkommer här.

Saaara
8/12/13, 9:26 PM
#18

#17 vad menar du?

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Sarah
8/13/13, 11:07 AM
#19

#11 en god vän till mig träffade sin kille då de var 19, efter några månader åkte hon till USA ett år. Han hälsade på lite bara. De är idag 31 år, gifta och har ett barn :) Men, de hade aldrig några tvivel, de visste direkt att relationen var där för att stanna.

Saaara
8/13/13, 11:21 AM
#20

#19 aw jag är också 19 år och åker till USA ett år och "lämnar" min kille här som jag bara vart tsm med i några månader. Men visst har vi känt tvivel ibland men vi har löst det nu så hoppas att det håller.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
Henrique
8/16/13, 12:40 AM
#21

Ber om ursäkt för min korta kommentar. Vad jag menade var att ni får helt enkelt diskutera om saken. Ni får ockå visa varann respekt i den meningen att ni ska vara osjälviska i förhållandet. 3 månader är en kort tid och det är inte en stor grund att stå på. Osjälviskhet är det som får förhållanden att fungera. Några egenskaper som också kan vara en bra grund för ett förhållande är omtänksamhet, godhet, tålmodighet och mildhet.

Gur4m1
8/16/13, 5:26 AM
#22

#21 fast det är ju han som inte vill fortsätta om hon åker? Ska hon skita i att åka på grund av en pojkvän hon bara haft en kort tid?Eller missförstår jag bara nu på morgonkvisten. I övrigt håller jag med dig, det är bra grunder i en relation.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Saaara
8/16/13, 11:22 AM
#23

#21 Vi har diskuterat om detta och vi vill försöka även fast jag är i USA men vi kan ju inte svära på att det kommer att hålla. Ja 3 månader är ingenting egentligen me tydligen betyder jag hela hans värld. Han betyder mycket för mej med men inte så otroligt att jag stannar hemma från USA för hans skull. Vi har bara känt varan drygt 3 månader. #22 Jag s till han att jag "tyvärr" vill välja min dröm före han. Förstår att han blir besviken men så är det här i livet. Hade vi vart ihop i flera år så hade det vart väldigt svårt att åka men då hade vi nog klarat oss från varan.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Henrique
8/16/13, 2:33 PM
#24

#22 Nej det menade jag inte. Jag försökte bara förklara vad jag menade i min första kommentar.

Saaara
8/24/13, 4:39 PM
#25

Nu är det helt slut mellan oss. Insåg att jag inte har några äkta känslor för han utan bara känt mer som en vän för han. När jag tog tillbaka han sist tror jag det var för jag är rädd att bli ensam… Inte för att jag saknade han. Jag tyckte det kändes skönt när han åkte hem och jag saknade han aldrig på det sättet som man brukar göra när man är kär. Så jag berättade för han helt ärligt och han blev bara sur och pratade om att han nu kan gå ut och ragga brudar med sina kompisar. Jag sa bara att jag inte bryr mej för hade inte gjort slut annars. Nu har jag börjat skolan (går på internat) igen så nu slipper jag känna mej själv hela tiden. Ska bo där tills jag åker till USA :-) Så känns skönt att jag slipper fokusera på detta hela tiden.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Gur4m1
8/24/13, 9:05 PM
#26

TS Låter dom ett bra beslut, lycka till i framtiden! :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Saaara
8/24/13, 11:32 PM
#27

#26tack så mycket!

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: