Annons:
Etikettkänslor
Läst 1528 ggr
indaa
7/16/13, 2:21 AM

Vad ska jag göra? :(

Okej. Vill inte skriva hela historien för jag vill inte att någon ska förstå vem jag är..

Men iaf, jag träffade en kille för ungefär lite mer än en vecka sen. Vi sågs och umgicks ungefär varje kväll i 5 dagar och sov ihop (låg inte dock). På ett event typ. Sen när det var slut sa vi hejdå och åkte hem. Vi bor på helt olika sidor av landet..

Nu när vi kommer hem så la jag till han på facebook och har skrivit till han ett par gånger.. men det är alltid jag som måste skriva för att det ska bli någon konversation. När vi väl skriver verkar han intresserad, och de gjorde han när vi sågs också. Och han skriver liksom även fast han är upptagen och så. Men han börjar inte skriva själv.

Har aldrig haft känslor för någon förut (trots att jag är 22 och hade en pojkvän i ett år förut….dumt jag vet).

Men nu saknar jag den här killen så det gör ont verkligen. Jag fick verkligen känslor. Och jag har ingen aning om vad jag ska göra nu.

Ska jag ge upp trots mina känslor? han kanske bara såg mig som något tillfälligt sovsällskap?
Eller ska jag fortsätta skriva? Känner mig dock smått desperat eftersom jag alltid måste skriva först..tänk om han tycker jag är jobbig?

Jag vet att jag låter helt störd och överanalyserar som fan men jag har aldrig känt såhär förut och jag känner mig helt mindfuckad. Alla jag försökt prata med tycker jag är fjantig som tror att jag är kär i någon efter 5 dagar. Men kär vet jag inte. Men något är det. Kan inte sluta tänka på han. :( Vad ska jag göra?

Annons:
andgustav
7/16/13, 6:41 AM
#1

Ska jag vara ärlig mot dig så är han inte intresserad av dig så lägg ner det. Gå vidare det finns säkert någon annan är intresserad av dig.

Lorita
7/16/13, 9:20 AM
#2

Det är inte alla som börjar skiva av sig själv och han kan vara blyg.

Om jag var du skulle jag försöka få till att ni träffades igen och se om ni kan bli vänner så att det blir naturligt att umgås.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Honestyisdead
7/16/13, 9:29 AM
#3

Visst kan man bli kär efter fem dagar Du får nog fråga honom rakt ut om han vill ses igen.

Gur4m1
7/16/13, 9:47 AM
#4

Håller med #2 och #3 här. Att någon inte hinner ta initiativet till att skriva har inte så stor betydelse. Man kan gilla någon och vara intresserad av mer utan att bli helt besatt :)

Sen ärligt, en del killar är fanimej tröga på den fronten ;) De FATTAR inte att man är intresserad så de håller tillbaka lite. Nu vet jag itne om det är fallet här också. Han är kanske bara realistisk angående det faktum att ni bor på varsin sida av landet. Det är en ganska stor detalj- han är kanske inte redo att känna att "den här tjejen flyttar jag land och rike för". Jag skulle undvika att få sådana känslor för någon där möjligheterna att ses är ytterst små. Så du, som uppenbart är förälskad i denna kille, kanske ska fundera över hur realistiskt det hela är. Skulle du flytta för att vara med honom? Är det möjligt att ni kan ses snart igen? osv.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gibzon
7/16/13, 3:11 PM
#5

Jag och min pojkvän blev tillsammans när vi hade träffat varandra i 4 dagar och vi har varit tillsammans i över 5 år nu. Så visst kan känslorna komma flygande otroligt snabbt!

Om jag var du skulle jag nog inte skriva till han på ett tag och se om han hör av sig. Gör han inte det så kanske han inte fick samma känslor som du..

Lorita
7/16/13, 4:40 PM
#6

#5 men om han har samma känslor men inte vill tränga sig på för att inte riktigt är säker på att #0 har samma känslor som han har. 

Då är det nog bättre och vara ärlig och skriva mer rakt vad man känner utan att för den skull fria.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
Gibzon
7/16/13, 5:38 PM
#7

#6 visst kan de väl vara så att han är lite blyg, men de märker man väl om man varit ned en person i 5 dagar. Men sen är jag lite så att jag tycker att killen ska få jobba lite för en. Men så är ju inte alla :)

milow
7/16/13, 6:05 PM
#8

#0 Min erfarenhet är att man bör lyssna på sin magkänsla oftare. Om du tvekar TS, så finns det antagligen en anledning till att du gör det men.. Det är ju upp till dig om du vill satsa eller inte. :) Önskar dig all lycka i vad du än bestämmer dig för att göra.

Lorita
7/16/13, 6:23 PM
#9

#7 men om han nu inte tror han räcker till och att hon inte har känslor för honom………..ska det då inte bli något för att "killen ska få jobba lite" ……………………då hade inte jag varit lyckligt gift i dag 🤫

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Gur4m1
7/16/13, 6:26 PM
#10

Nu tror jag vi läserin alldeles för mycket. Att anta att han är för blyg, inte räcker till…så kanske han int eheller är mogne för ett distansförhållande för då måste man kunna uttrycka sig och "ta för sig" lite mer än "jag är så blyg….och har kass självkänsla bubhu"  -trots att tjejen tar ALLA initiativ. 

Sen har jag aldrig fattat grejen emd at någon ska ebhöva "jobba för en". Men att förvänta sig att inte stå ensam vid bollplanket och kasta boll är ju nästan självklart om det ska bli en relation.

Han kanske är blyg, han kanske är en nonchalant tölp, det vet vi inte. Sov killen ihop i 5 dagar med en tjej så är han nog inte så jätteblyg upplever jag själv… Jag hade inte gjort det och jag tycker inte att jag är speciellt blyg.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

indaa
7/16/13, 6:57 PM
#11

#8 Medan jag umgicks med honom så kändes det verkligen som att han gillade mig på något sätt iallafall, han ville att jag skulle sitta i hans knä osv hela tiden, vinkade dit mig när jag gick förbi och så.. och när vi skulle hem hade jag gått iväg en bit så det var även han som letade upp mig för att komma och säga hejdå.. :/ så när vi var där så kändes det verkligen bra. Men aa..

Dock tyckte jag att han kunde kännas lite blyg på "den fronten" eftersom när vi väl satt där var det liksom jag som fick starta igång samtalen, fråga saker, och ta lite initiativ osv…

Men jag ska nog göra så att jag väntar i kanske 2 dagar och ser om han hör av sig.. annars skriver jag nog till honom och berättar som jag känner. Så får jag väl helt enkelt se hur det går.

Tack så mycket för alla svaren, känns lite bättre att "bolla" fram och tillbaka. :)

Upp till toppen
Annons: