Annons:
Etikettallmänt
Läst 1654 ggr
JessicaOlin
2013-07-17 22:35

håller ni med?

Om din tjej/kille säger att han/hon älakar dej och sen verkar konstig och smsar med sitt ex hela tiden varje dag och döljer vad dom skriver och nekar att pratat med exet Va ska man tro?

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Annons:
alvaegrymm
2013-07-17 22:41
#1

de låter som din partner har ljugit och de är väl aldrig någonsin okej. jag vet inte vad man ska tro, men de låter som du kanske behöver prata med han/hon om hur du känner dig.

* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥                                                                      

   ♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥  

[Yllhilda]
2013-07-17 22:57
#2

Jag kan tänka mig två saker; Denne är rädd att göra dig arg eller ledsen men är samtidigt rädd att bli osams med ett eventuellt krävande ex eller är fortfarande kär i sitt ex/ligger med sitt ex. Oavsett borde du kunna bevisa vad han gjort och sen förklara att det sårar dig att han ljuger än att han talar sanning, för sådär kan det inte hålla på. Vet du vad de skriver om?

monstermash
2013-07-17 23:01
#3

#2 - Eller så är personen kompis med sitt ex, och inte otrogen.

Gur4m1
2013-07-17 23:18
#4

En av mina bästa vänner är ett ex, det har nog irriterat en del mindre förstående flickvänner genom åren :) De har känt sig otroligt hotade- men han har alltid varit öppen och ärlig om det just därför. Det är det bästa sättet att gå- jag har också alltid varit för att möta dem, så de ser "ingen fara här, inga hemliga kärleksmöten- "just fun´old me"

Så problemet här är ju att han ljuger för dig (Men en fråga, HUR vet du att han pratar med sitt ex? Gissning eller har du snokat?). Har du vattentäta bevis på att han ljuger så ställer du honom mot väggen, är det pga att du snokat så får du nog skämmas lite.

Varför känner du dig osäker kring han och exets relation?

Hur länge har ni varit ett par och vem av de gjorde slut (Hur länge innan ni blev ett par?).

Lögner är inte okej men att undanhålla saker är faktiskt det. Dvs han har ingen skyldighet att berätta för dig att han chattar emd sitt ex, såvida ni inte tillsammans diskuterat detta förut och han gått med på at t"inge mer chattande med exet". Om han pratar med henne så är det väl ok? Men varför ljuger han om det?

ÄR det för att "de är på gång igen"

Eller är det för att de är vänner`och pratar saker som faktiskt inte rör dig.

Eller är det för att han antar att du skulle bli sur (likt många tjejer skulle bli) och (enligt mig) felaktigt förnekar det/ljuger dig rakt upp i ansiktet.

Nä..prata ut om det med honom direkt. Någon annan, mer finkäsnlig och smart perosn får gå in mer exakt vad du ska säga och hur du ska säga det ;) Jag skulle köra ganska rakt på bara och sen skulle jag nog bli antingen dumpad eller önska att jag dumpade honom :P 

Men kanske nämna att det får dig att känna dig lite osäker runt hela grejen att han verkar ha så mycke kontakt med sitt ex. Att du int evet var de har sin relation. Fråga vad du kan göra för att han inte ska känna att han måste ljuga om att han har kontakt med henne osv. 

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

JessicaOlin
2013-07-17 23:20
#5

Han hatar henne sger han…. men varje gång dom bråkar så har han tårar i ögonen o allt men inte när ja o han bråkar då skiter han i vilket :/

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

JessicaOlin
2013-07-17 23:22
#6

Nä han har sån när nån ringer/smsar så säger mobilen namnet som smsar …. och sen visade hans ex mig ett sms med…. då han berättade känslorna för henne o hon tillbaka….

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Annons:
Gur4m1
2013-07-17 23:28
#7

oj

Alltså…det där är inte okej. Har hoin visat ett sms  där HAN berättar att han fortf har känslor för henne? Eller missförstod jag helt? Den killen borde inte vara i en relation just nu om jag inte missförstod dig.

Det vore inte alls rätt mot dig och ärliigt- då är du en rebound om det är på det viset (utgår då från att ni blev ihop när de gjort slut). Varför inte lyssna på dina magkänsla?

Jag hade sluppit mycket lidande under många relationer om jag gjort det. Man älskar någon men den personen är helt enkelt inte redo för sådana åtaganden…eller att älska en tillbaka på samma sätt. Allt man gör är att såra sig själv väldigt djupt. Man ger allt och lämnas som en trasig trasmatta…

Eller kräver att de tar uppehåll i kontakten med varandra tills de kan prata som normala vänner. Han var en idiot som inte löste allt med sitt ex innan han började något nytt med dig. Eller har detta pågått länge?

Vem gjorde slut som sagt, om hon gjorde slut- varför visar hon då ett sådant sms- och varför fortsätter han hålla kontakten om han "hatar henne". Eller hatar henne för att hon sårat/sårar honom?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

JessicaOlin
2013-07-17 23:36
#8

Mm asså de va ett bra tag eftrr vi blev ihop och de va hon som lämnade han troe jag

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

[Devya]
2013-07-18 07:28
#9

#8 Det spelar ingen roll. Om han har fortfarande känslor för henne så har han. Det låter som om de har inte ännu kunnat gå vidare. Det bästa för dem vore att skära av kontakten helt, men om de ännu klänger sig fast vid varandra och bråkar och har sig, så börjar man nog undra.

Gur4m1
2013-07-18 10:03
#10

i detta läget skulle ajg inte ha några problem att sätta ultimatum. "hon eller jag, ok, hejdå" men då ska man vara redo för konsekvensen (att man blir dumpad/får lov att dumpa honom).

_Jag är ju helt ok med att man är VÄNNER med sina ex men vänner kan man sällan vara före båda gått vidare.

Ställ honom mot väggen och fråga vad som pågår, hur det se rut mellan honom och exet och att det faktiskt gör dig osäker att han har så mycke kontakt med henne- angående det d'r sms:et med känslorna osv- har du tagit upp det med honom? Vad sa han då? Om du inte gjort det så borde du berätta att du vet. 

Jag har varit i exakt likadan sits som jag får intrycket av att du är i nu. Min pojkväns ex började försöka få tillbaka honom igen efter att iv blev tillsammans- att hon totalt ignorerat honom och gjorde slut flera månader innan var som bortblåst.

Jag var ju tyvärr ganska oerfaren och livrädd att inte bli vald så jag väntade ut det hela (men blev arg, ledsen, och otroligt sårad). Han valde slutligen mig, efter månader av hennes bekräftelsebehov och kärleksförklaringar till honom- helt öppet. -_-

Mig försökte hon vara vän med, hon gjorde samma sak dä- sa att min pojkvän besvarade hennes känslor, fortfarande älskade henne osv. Jag kunde dock hantera att man kan ha förvirrade känslor, älska fler än en person men jag är monogam, hon var inte välkommen in i vår relation -_- Slutligen fick hon en ny pojkvän och hon glömde bort mitt ex. :P

Min dåvarande kunde helt enkelt inte stå emot henne- hon var väldigt manipulativ. Jag är ganska säker på att han avskydde henne men samtidigt var hon någon han älskat och hon visste exakt vilka knappar hon skulle trycka på för att göra honom arg, ledsen och sårad- och sårbar för att säga saker som han inte kunde stå för senare.

Vi höll inte heller, trots att jag orkade genomlida farsen med exet så blev min tillit till honom och tryggheten i relationen totalt förstörd. Jag avlägsnade mig känslomässigt under ett års tid och gjorde sedan slut. 

Ex som vänner =Ok, Ex som spökar i relationen = Inte ok :(

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Tilde]
2013-07-18 21:54
#11

Jag hade aldrig blivit involverad med en kille som fortfarande hade tydliga känslor för sitt ex (även om det bara är vänskapskänslor - för om man någonsin har älskar någon försvinner det aldrig helt).

Honestyisdead
2013-07-18 22:12
#12

#11 Hur menar du då?
Som vuxen har de flesta älskat någon i sitt liv, menar du att de då aldrig helt tappar de känslorna för ex?

Kan du inte vara tillsammans med någon som är vän med ett ex?

[Tilde]
2013-07-18 22:18
#13

#12 Personligen tycker jag att det är awkward om jag skulle träffa min pojkväns ex eller om de skulle umgås ibland. Alla tycker ju olika om saken, men så är det för mig. 🙂 Ex på latin betyder ju bland annat utanför, så för mig så ska ex:et ligga i det förflutna, utanför livet så att säga.

Annons:
[Devya]
2013-07-18 22:26
#14

#13 Jag tror jag är likadan som dig där. Jag skulle inte klara av om min framtida kille fortfarande var vän med sitt ex. Jag är för osäker för att klara av det, skulle jag tro.

Jag hade en liten grej på gång med en kille en liten stund sedan, alltså bara för någon vecka sedan faktiskt. Han var fortfarande vän med sitt ex som han hade gjort slut med för ett par månader sedan. Det var otroligt jobbigt för mig och gjorde så ont. Jag ville ju att han skulle fokusera sig på mig och inte på att skypa och skicka sms till henne. Värre blev det då han kunde jämföra mig med henne, t.ex. : "Din rumpa är så mycket snyggare än hennes, din är så rund och uppåt, men hennes hängiga rumpa känns mycket skönare."  -.-

Usch… Så tack vare den upplevelsen skulle jag ha svårt i framtiden med att ha en kille som fortfarande är vän med sitt ex. Det skulle komma för nära inpå. Före jag var med om det där så resonerade jag annorlunda.

Gur4m1
2013-07-18 22:27
#15

Ex sätter man ju framför allt möjligt :P Så vad det betyder på latin är väl irrelevant egentligen. Frågna till dig Tirin är att om din nuvarande plötsligt känner för att bli vän med sitt ex, för de hade mycket kul ihop, men han är helt över henne- du får också umgås med dem. Skulle du göra slut då? tjura? Ställa ultimatum, förbjuda honom`?

Om min kille idag skulle förbjuda min relation med mitt ex (vilket varken jag eller exet gett honom anledning till under dessa 5 år) så skulle jag nog fega ur och göra som min pojkvän vill- men under vilda protester. Men jag skulle inte vara glad åt det alls och förmodligen skulle det skada vår relation mer än vänskapen med exet.

Nu är jag inte vän med alla mina ex (friendly- vi kan hälsa och höra hur läget är om vi ses, inga iskalla blickar eller löjligt ignorerande om man möts på stan). Nu är min pojkvän väldigt trygg med mig och stör sig inte på min relation emd exet. Däremot har en del av mitt ex´s flickvänner stört sig på mig men de har varit väldigt…osäkra och bekräftelsekåta tjejer /Menar inte att man är det om man inte accepterar ett ex men just dessa tjejer var inte speciellt sunda alls- därmed är de också hans EX; sm han INTE är vän med idag/ men den tjej han är seriös med nu sedan år tillbaka är ganska okej med vår relation :) Vi har träffats och umgåtts. Man säger inte "åh hej, vill du ha SEXTIPS för jag ha rju haft SEX med DIN pojkvän, säg bara til om du vill ha relationstips! Visst snarkar han mycket?" :P 

Så jag tror inte alla måste bli vänner med sina ex, alla relationer har nog inte det som krävs (intresset, viljan, kemin) att fortsätta något efter en relation. Men det är tråkigt när folk ser sådana relationer som ett hot- två jättebra vänner får inte vara vänner för att de någon gång för länge, länge sedan haft en kärleksrelation.

Men i det här fallet med TS så luktar det skunk om det hela.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Tilde]
2013-07-18 22:28
#16

#14 Vaaa, så kan man ju inte säga! Ska man verkligen jämföra sin nuvarande med ett ex så ska man ju alltid få sin nuvarande att vara så mycket bättre! Det fattar väl alla killar? 🤪

Honestyisdead
2013-07-18 22:30
#17

Här har vi en ny tråd om ex, så vi inte tar över tråden med det.

http://relationer.ifokus.se/discussions/51e8500d8e0e745093002abe-att-vara-van-med-ex

Gur4m1
2013-07-18 22:35
#18

#14 ja det där lät inte som en speciellt mogen eller empatisk kille. Usch. Jag hade ju rent spontant bara gått därifrån om en kille som är med mig skulle börja säga sådana där saker. Men kul att du har en perky rumpa iaf ^_^

Hela grejen emd vänskap med ex…är att man är ÖVER sitt ex. Tyvärr är ju alldeles för många inte det när de inleder nya relationer.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
2013-07-18 23:37
#19

TS: Så han är fortfarande kär i sitt ex? Eller, kan det vara så att din kille skäms över att så mycket av hans tankar går till exet trots hans motvilja emot henne? Att han vill vara med dig men den känslomässiga rävsax han sitter i förhindrar honom från det. 

Eller är det rentav så att du är *svälj* rebounce? 😮 Har själv varit det. Man blir en snabb lösning för den andre att komma upp i sadeln igen efter ett långt förhållande eller sorgligt slut. Jag hoppas i vart fall inte det eftersom du verkar tycka mycket om denna kille.

Har du pratat med honom nyligen? Ge oss mer kött på benen TS.

vallhund
2013-07-18 23:42
#20

Det är inte OK att snoka i sin partners mobiltelefon eller dennes internetkonton.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
JessicaOlin
2013-07-19 00:59
#21

Inte Nokat nångång… han som gör i min inte jag

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

[Devya]
2013-07-19 08:32
#22

#16 Nä, man skulle ju tycka det. Men som han sa, han är ärlig om allt och säger rakt ut saker och ting som de är. Med andra ord blev jag ständigt sårad.

#18 Jag tyckte väldigt mycket om honom, men jag orkar inte att bli sårad hela tiden så inte fungerade det där. Jo, kul att ha en perky rumpa men synd om den är för vältränad att den inte känns lika skön som en mjukare otränad rumpa. =/

Sen då ts kille går omkring och smyger på sådär så skulle jag bli misstänksam. Åtminstone med den kille jag hade ihop det med var iaf superärlig om allt så man visste ju vart man hade honom.

Ts, du måste nog bara prata med din kille om hur du känner dig då han håller på sådär. Han måste nog ta och välja. Han mår ju tydligen inte bra av att hålla kontakten med honom om det slutar med bråk och att han blir ledsen. Det att han blir ledsen och får t.om. tårar i ögonen efteråt visar att det finns många känslor som han inte har tagit itu med ännu. Hur längesen gjorde de slut?

Upp till toppen
Annons: