Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2048 ggr
ChristineL
2013-07-18 18:30

"A Beautiful Body"

Annons:
[Yllhilda]
2013-07-19 00:29
#1

Jag tycker vi ska ha mer sådant! Mycket bra sida. 😂

ChristineL
2013-07-19 09:49
#2

#1 - Eller hur? Hittade den alldeles lagom nu när det snackas plastikoperationer både här och på gravidsajten. Man är vacker som man är!

[Yllhilda]
2013-07-19 10:12
#3

Precis! Plastikkirurgi på gravidsiten också? Jag trodde man nästan lite automatiskt mår bättre i sin kropp efterom den lyckats skapa ett helt nytt liv.

[Zorita]
2013-07-19 13:16
#4

#3 Nej långt ifrån automatiskt 🙂 Jag försöker fortfarande vänja mig vid att se ut som en randig heffaklump.

[Devya]
2013-07-19 13:27
#5

Skönheten ligger i betraktarens ögon.

Fina bilder och fina Kvinnor, men jag personligen vill inte se ut sådär.

Gur4m1
2013-07-19 13:45
#6

"inte se ut sådär" hur var det då? Såg en massa Kvinnor med olika utseenden…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
ChristineL
2013-07-19 13:58
#7

#3 - Ja, tyvärr dök frågan upp där också. Jag tycker det är vackert och kvinnligt att se en kropp som har skapat liv.

[Devya]
2013-07-19 14:23
#8

#6 Skrynklig mage och tigerränder. Det är ju inte precis något jag längtar efter ju. :)

Sen ser brösten inte så trevliga ut efter att man har ammat ett par barn i sitt liv. Så jag ser heller inte fram emot skrynkliga taxöron, vilket man nu inte kan se på de där bilderna.

Jag fick nog se min mammas kropp då jag var yngre och den var inte precis vacker efter att hon har fött 4 barn. Jag minns att då jag var liten så var rädd för hennes skrynkliga degiga mage och bröst. Tråkigt men sant. Men hon var inte lika bra i skick som dem på bilderna sen.

Nå, jag får bara acceptera sen att jag lär se likadan ut efter att jag har fött barn men vackert är det inte i mina ögon.

Sen finns det ju de som är skrynkliga och har tigerränder fast de aldrig ens fått barn. I gymnasiet så råkade jag se en mulligare tjej som hade en massa röda bristningar på magen och höfterna. Jag trodde att hon hade fött barn men så var givetvis inte fallet.

Tigerränder säger åtminstone inget om man har fött barn eller inte.

Zizza
2013-07-19 14:32
#9

Jag tycker att det är modigt utav personer som är lite rundare att visa upp sig på detta sättet :) Inget jag någonsin själv hade kunnat tänka mig att göra. Men jag anser det strakt gjort!

Sedan tycker jag väldigt mycket om de gravida bilderna :) riktigt fina!
Gravida magar är så fina så :)

Mvh. Sanne & Djuren

[Devya]
2013-07-19 14:36
#10

Då jag tänker på vackert så tänker jag så här oftast:

Jag ser en kvinna med långt vackert hår: Oj vad vackert, jag önskar att jag hade så långt och fint hår.

Oj vad vita raka fina tänder du har. Jag önskar att jag också hade lika fina vita och raka tänder.

Jag skulle aldrig få för mig att säga: Oj, vad fin skrynklig mage med bristningar du har. Sådan mage vill jag också ha.

Visserligen kan man ju tycka att något är vackert, men nej tack inte för mig.

Jag menar inte att uppröra någon på något vis nu. Det är bara så här jag känner. Jag tycker ju som sagt inte att de där kvinnorna är fula men jag önskar inte att se ut som dem heller. Jag hoppas att ingen tar illa upp, för det är ju inte meningen som sagt.

[Devya]
2013-07-19 14:37
#11

#9 Jag tycker att gravida magar är skrämmande och fascinerande på samma gång. Men mest skrämmande för det är så svårt att förstå att ett litet liv finns där innuti. Helt otroligt.

Honestyisdead
2013-07-19 14:41
#12

#8 Här har du en som varit fet och pga det fått bristningar. Tyvärr finns dom ju kvar även när man blivit smal igen.

[Devya]
2013-07-19 14:46
#13

#12 Ja, de vill ju inte försvinna men de bleknar ju förstås. Jag visste ju inte då jag var yngre att även de som inte varit gravida kan också få bristningar.

Fast bristningar har alla mer eller mindre. De brukar man inte komma ifrån, men de är ju inte så farliga precis. Dock vill jag inte ha flera bristningar än vad jag redan har. De jag har är mer än tillräckligt!:)

Annons:
Zizza
2013-07-19 15:05
#14

På talan om bristningar.. bara för att jag sitter på apoteket nu så är jag lite arbetsskadad…

SMÖRJ IN ER ORDENTLIGT, gärna med olja och flera gånger per dag :) så är chansen större att man får mindre bristningar :)

Jag har inga bristningar på min gravida mage :)

Mvh. Sanne & Djuren

ChristineL
2013-07-19 15:25
#15

#8 - Alla får inte bristningar och man måste inte amma ;)

#14 - Ingen olja i världen kan hjälpa en att få mindre bristningar, det är genetiskt. Jag smörjde knappt nånting och har bara fått litegrann på lovehandelsen. Många smörjer massor och får massor många smörjer ingenting och får ingenting.

Honestyisdead
2013-07-19 15:26
#16

Precis, bristningar antingen får man eller inte, oavsett hur man gör.

Zizza
2013-07-19 15:39
#17

#15 Hur kan du säga med säkerhet att "Ingen olja i världen" påverkar hur mycket bristningar man får? :) Du vet väl att de har att göra med att huden blir för fort uttöjd och om man dessutom är torr i huden så brister man destå mer? :)

Skulle gärna veta vart du fått tag på den informationen :)

Mvh. Sanne & Djuren

Gur4m1
2013-07-19 15:43
#18

Man måste inte tycka bristningar är fint men man ska inte heller behöva dölja och skämmas för dem om man nu råkar ha dem- de tär nog poängen :) Att få se NORMALA Kvinnor på bild, inte enbart matas med en stereotypisk, såklart perfekt, bild av "normalt". En kvinna med degig mage kan fortfarande ha ett underbart leende och vara glad och stolt och må bra. Att vara vacker är ju mer än att bara vara vacker i främlingars ögon men att vara fin för andra är väldigt upphöjt som något jätteviktigt idag. För mig är det som att försöka vara perfekt eller vara alla till lags, normalt men inte så hälsosamt om man gör allt i sin makt för att påverka det och inte kan acceptera sig själv- eller andra.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
2013-07-19 15:47
#19

Det är intressant att även i en tråd om naturlig skönhet och acceptera sina 'brister och bristningar' att så många lägger fokus på vad man inte tycker om istället för att hylla det som är unikt. Har sett flera liknande trådar med samma spinnoff.

Annons:
Gur4m1
2013-07-19 15:53
#21

#17 därför brisntingne sker inte enbart i huden, det påverkas av både hormoner och underhudsfett-lagret. Därför får vissa bristningar, andra inte. JAg tror, nu tror jag bara, att det även kan vara som med "apelsinhud" och Celluliter- att man kan ärva sårbarhet för det också.

MEn vissa saker kommer man inte ifrån om man pressar kroppen till sin "brisntingsgräns" som vid kraftig viktuppgång eller graviditet ^_^ t.ex åderbrock och bristningar. Huden är ju skadad, och likt ärr så bleknar de med åren men de försvinner inte med krämer osv.  

Hört teorier om att ju mindre underhudsfett man ahr desto lindrigare blir bristningarna i huden men jag vet inte hur det ligger till på den fronten :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Zizza
2013-07-19 15:56
#22

#20 Är det någon hudterapeut som har kommenterat något av de ovanstående länkar? :) är mest intresserad av att läsa vad de säger.

Mvh. Sanne & Djuren

Honestyisdead
2013-07-19 15:57
#23

#17 Du får gärna visa fakta på att det kan hjälp.
Det har inte med torrhet att göra, bristningar är djupare än yttersta lagret.

Min mor fick havandeskapsförgiftning och gick upp närmare 40kg på någora månader, inte en bristning trots att hon inte smörjde.

en väninna gick inte alls upp mycket men fick brisntningar över allt trots att hon smörjde med vad so då sades vara det allra bästa.

ChristineL
2013-07-19 16:56
#24

#22 - Nej, det är det inte, men jag tycker inte det behövs någon hudterapeut för att dementera vad andra människor, vanliga människor, har för erfarenheter. Och som #21 och #23 säger, det är inte bara yttersta huden som brister utan djupare än så.

pyromanen
2013-07-19 18:06
#25

Tycker det är vackra Kvinnor på bilderna!

Och det är viktigt att visa mer bilder på vanliga Kvinnor. Det finns SÅ många Kvinnor som är missnöjda med sina fullt friska, normala och välfungerande kroppar på grund av den sneda bild som förmedlas av hur "man" ser ut. Och mår dåligt alldeles i onödan.  

Faktum är att inte särskild många Kvinnor ser ut som den bild som förmedlas via reklam, filmer, TV, o.s.v.  Tänk om vi kunde bekymra oss om viktigare saker än lite streck här eller där, nån fettvalk här eller där nån proportion som inte är "perfekt" här eller där. 

Bindvävsbristningar sker djupare än huden och det hjälper inte en skit att smörja huden!

Jag fick en drös med bristningar på sidorna av brösten då de växte mycket snabbt då jag var runt 16 år.  Såg hemskt ut ett tag men blektes och har "suddats ut".  Från min första graviditet har jag kvar två "bristningsstrreck", ett på varje sida av magen.  De har blekts men syns ändå och känns även med fingrarna (just för att det är djupare).  Men nästa 3 graviditeterna tillförde inte ytterligare streck varken på magen eller brösten.

Grytlapp
2013-07-19 20:51
#26

Vilka fina bilder!

#8 Jag har fött 7 barn och ammat alla några månader vardera. Jag har varken bristningar eller jätte hängtuttar ;)

andgustav
2013-07-20 08:30
#27

Hej!

Fina bilder!

Annons:
Bine93
2013-07-20 14:50
#28

Tycker det är väldigt vackra bilder! 

#8 och #12

Har också bristningar på mage och höft. Mådde väldigt dåligt under stor del av mitt liv, rörde mig dåligt och tröståt. Gick upp en del i vikt, var inte superstor men mullig. 
Nu när jag lyckats komma ifrån det och mår mycket bättre med mitt liv har jag börjat träna och tappat en del. Men bristningarna kommer jag få leva med. Det är något jag får acceptera. Kan villigt erkänna att jag än så länge skäms lite över att jag har dem, men tycker inte att man borde göra det. Man är vacker som man är.

PennyScarlett
2013-07-20 16:57
#29

Vad underbart! Sånt här vill man verkligen se mer av…alla människor är vackra :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Upp till toppen
Annons: