Annons:
Etikettförhållande
Läst 7770 ggr
Honestyisdead
2013-07-18 22:29

Att vara vän med ex

Är du vän med ditt/dina ex?
Accepterar du att din partner är det?

Annons:
Sugar Mist
2013-07-18 22:31
#1

Jag är vän med mina ex(Har bara 2) och mitt senaste ex var helt ok med att jag var vän med mitt första ex, komplicerat men ah.. xD

-

Arinya
2013-07-18 22:32
#2

Näe det är jag inte och hade nog inte velat att min partner skulle vart det heller :/

[typellisch]
2013-07-18 22:33
#3

Ja, jag är vän med mitt ex som jag var förlovad med också. Han jag ''dejtar'' är också vän med ett av sina ex så det går ju jämnt ut där..

Jag gillar att vara vän med mitt ex. Han vet allt om mig och jag allt om honom och imorgon ska vi till stranden och chilla med min hund och med mat. :) Vi passade inte som partners men vi passar som vänner och det gör mig sjukt glad!

Stephanie
2013-07-18 22:33
#4

Det är sån stor skillnad på ex och ex så det är lite svårt att svara på bara sådär. 😛 Jag är givetvis vän med flera av mina ex, men har inte träffat nån på länge nu.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Amorell
2013-07-18 22:34
#5

Tror det beror på vad man hade för relation med sitt ex, några av mina ex har jag god kontakt med. Dock finns det några jag är medveten om att jag inte kan/vill träffa för att kunna gå vidare och inte backslida

~ Ysmn

Vyer
2013-07-18 22:38
#6

Nej, jag är inte vän med mitt ex. Vi är inte ovänner, men det är inte en människa som jag vill ha kontakt med/umgås med. 

Min sambo är vän med sina ex och jag ser inte vad jag skulle ha emot det. Min andra partner har inga expartners.


Annons:
rosablomma
2013-07-18 22:41
#7

Nej och Nej!!

Portie
2013-07-18 22:45
#8

Nej, den första ville jag inte ha någon fortsatt kontakt med och den andra blev det bara inte så med.. vårat förhållande rann ut i sanden. Vi har la skrivit med varandra på facebook 2 gånger sen det tog slut (mer än 3 år sen), men vänner är vi inte direkt.

[NinaCrown]
2013-07-18 22:47
#9

Än så länge är jag inte kompis med nå ex, men får se hur det blir med senaste exet. Just nu är vi nämligen i "vill inte prata med dig"-fasen och har inte ens lämnat tillbaka varandras saker 😟

Dock är vi inte direkt ovänner så vi får se, en dag kanske även om jag har lite svårt att se det då vi inte har några direkta gemensamma intressen.

Men angående frågan om jag skulle bry mig om en partner var kompis med sitt ex, så skulle jag säga nej men till en viss gräns. Är h*n jävligt jobbig och påträngande skulle jag be karln att säga till denne, då h*n går mig på nerverna… Dock skulle jag gjort det oavsett om det bara var en vanlig kompis eller hans ex…

Gur4m1
2013-07-18 23:18
#10

Jepp. Vän med många ex som i att vi hörs och chattar ibland osv. Kan ses på ett fika om jag är förbi. JAg är så pass inställd på att är det slut så är det slut av en anledning- men jag var även tillsammans med dem av en anledning. De flesta av mina relationer där jag behållit dem som vänner är just de killar där jag varit vän med dem inne i relationen- på riktigt. Gemensamma intressen, åsikter osv. Lätt att prata och umgås. Schyssta människor som gör mig glada även om de inte är mina pojkvänner längre. Kan prata med dem på en helt annan nivå än de flesta av mina andra vänner.

Så jo. Vän med ex där jag gått vidare, och inga "hårda" känslor finns kvar, absolut!

Skulle låta killen göra det också om han haft någon sådan vän. Nu är det som någon annan redan sagt; från person till person. Jag är inte vän med alla mina ex, alla mina ex har inte velat fortsätta vara vän med mig.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

vallhund
2013-07-18 23:26
#11

En del är jag vän med, andra inte. Självklart får en partner vara vän med ex.

Lika får partnern ha egna vänner oavsett kön.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Yllhilda]
2013-07-18 23:42
#12

Inte vän med en enda av dem. Hade gärna velat det, men jag verkar inte vara typen som kan ha sådana relationer, inte mina partners heller. 

Om jag skulle klara att dom hade kontakt med sina? Tror jag nog, om det var någon vettig, men med tanke på hur det ser ut med till exempel nuvarandes ex så tror jag att min kille hellre sätter eld på dem än kramar dem.

Carrolinline
2013-07-19 00:22
#13

Jag är inte vän med någon utav mina av olika anledningar.

Om min pojkväns ex hade skött sig lite bättre i början och inte varit så otroligt jobbig hade jag inte haft några problem med henne, men tyvärr blev det så att dem inte kunde vara vänner för hon inte kunde "bete" sig.

Annons:
[Devya]
2013-07-19 08:25
#14

Nej, det går inte. Han klarar inte av att vara min vän efter allt som har hänt. Jag tror inte heller att det skulle vara en bra idé om jag var vän med honom då jag väl hittar en ny kille. Jag och mitt ex var ändå tillsammans i 10 år så jag tror det skulle kanske vara lite för mycket att ta in för min framtida kille.

Jag vet inte heller om jag skulle klara av att min framtida kille var vän med sitt ex. Jag har en dålig erfarenhet där som har satt sina spår.

Fridaaaa
2013-07-19 08:31
#15

Jag har honom på FB men vi snackar typ aldrig och umgås inte.
Jag har något av mina sambos ex på fb, stör inte mig.
Men vi umgås inte med våra ex, jag & han anser inte att det är lämpligt, inte själva i alla fall, skillnad om ett gäng kompisar träffas.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Zorita]
2013-07-19 11:33
#16

Nej, om inte Facebookvän räknas då. Vi pratar nästan aldrig.

Den ena skickar konstiga meddelanden ibland, saker som "när du blivit rik kan jag gifta mig med dig". Det var ganska roligt, och mest tragiskt förstås. Tystnad följde efter min replik "tack, men jag är upptagen" men sen skrev han tillbaka igen. Jag tror inte han haft nåt seriöst förhållande sen mig, och det var 10 år sen vi gjorde slut, så jag låter honom hållas och tycker mest synd om honom. Sambon tycker också han är rätt kul, men skulle han tycka det var obekvämt skulle jag givetvis ta bort exet som fb vän. Inte som om han spelar nån roll längre…

Min sambo skulle väl få vara kompis med sina ex om han ville, men det är han inte. Tror han har dem på Facebook också, men jag vet inte vilka de är.

monstermash
2013-07-19 11:54
#17

Ja, däremot är jag inte vän med alla mina ex. Mitt ena ex, som är min absolut närmsta vän, pratar jag med dagligen och kan inte min nya partner respektera hur nära jag och exet står varandra så är det partnern som ryker direkt.

Nu är jag singel, men ja, självklart får mina partners umgås med sina ex eftersom jag gör det.

ChristineL
2013-07-19 14:00
#18

Jag ser inga problem med det, nu är varken jag eller min man vän med några av våra ex. Nu i efterhand har jag dock ett ex jag skulle kunna tänka mig att återuppta kontakten med, men just då ville jag inte ha med honom att göra.

PennyScarlett
2013-07-20 17:15
#19

Haha jag bodde tillsammans med min kille, mitt ex och hans nya tjej ett tag xD det funkade bra efter att jag tagit exets nya tjej åt sidan och förklarat för henne att jag INTE var intresserad av honom

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

citytjejen
2013-07-20 21:06
#20

Jag har tre ex och är vän med ett av dem. Han som jag är vän med är en av mina bästa vänner och vi ses väl en gång i veckan ungefär. Han och min man kommer bra överens också. Min man är vän med två av sina ex, jag är vän med en av dem (mamman till hans barn) och den andra har jag noll personkemi med haha, så hon är ingen jag umgås med🙂
Finns ingen svartsjuka åt nåt håll så det funkar hur bra som helst för alla inblandade.

/Christina

Annons:
Upp till toppen
Annons: