Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1176 ggr
taggigarosen
7/20/13, 3:18 PM

Hen är otrogen. Vill du veta?

Har ju varit lite prat om otrohet hit och dit här och huruvida man ska berätta eller inte osv. Vissa har sagt att dom inte vill veta om hens partner är otrogen en enstaka gång pga att dom inte skulle kunna förlåta och att det då är bättre att inget veta.

Därför undrar jag

Vill Du veta om din partner skulle vara otrogen?

Ifall inte allt syns så är alternativen:

Ja jag vill veta oavsett situation
Vill veta bara om det är upprepad otrohet. Ett enstaka snedsteg vill jag inte veta
Nej jag vill aldrig veta
Annat/Vill bara läsa

Annons:
[Mia-Li]
7/20/13, 3:21 PM
#1

Jag röstade för att jag vill veta oavsett situation.

fruktgumman
7/20/13, 4:29 PM
#2

Jag vill veta oavsett situation så jag kan avsluta mitt förhållande.

ChristineL
7/20/13, 4:29 PM
#3

Jag vill veta på en gång, oavsett situation!

Destany
7/20/13, 4:56 PM
#4

Ja jag vill veta oavsett situationen

Gur4m1
7/20/13, 5:06 PM
#5

JAg vill veta om det är en affär eller upprepade gånger för då anser jag att det är ett stort problem vi måste lösa. Är det bara en gång, beroende på omständigheterna så kan jag slippa veta det. Varför? För intellektuellt kan jag förstå att otrohet kan hända utan att det betyder att han inte älskar mig, känslomässigt skulle jag aldrig kunna förlåta honom och vår relation vore förstörd. Återkommande otrohet skulle ju tyda på att han kanske är även känslomässigt investerad i kvinnan och då vill jag ju veta, då lär det ta slut vilket som.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
7/20/13, 5:22 PM
#6

Jag skulle vilja veta så man kan ev prata igenom varför det alls hände, för nog borde nåt vara på färde om han hamnar med nån annan om än bara en gång.

Annons:
nottheonly
7/20/13, 5:46 PM
#7

Jag skulle vilja veta oavsett situation. Jag blir hellre sårad av sanningen än lycklig av en lögn, och om den jag är tillsammans med skulle vara otrogen mot mig så är det ju någonting som inte stämmer i vårat förhållande så då skulle jag vilja få veta det och ta ett beslut om man ska fortsätta tillsammans och lösa de eventuella problemen eller om det är dags att säga tack och hej.

Honestyisdead
7/20/13, 6:34 PM
#8

Ja, jag skulle vilja veta, trots att det hade förstört allt. Ärlighet är en grundsten för mig, likaså trohet.

Winta
7/20/13, 7:10 PM
#9

Ja vill veta oavsett situation….

[Tuulikki]
7/20/13, 7:38 PM
#10

Ja jag skulle vilja veta. Och då helst få det berättat av min partner istället för någon utomstående.

Gur4m1
7/20/13, 8:00 PM
#11

#10 ja det där är ju en ganska viktig detalj :>

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

VictoriaMilan
7/20/13, 8:17 PM
#12

Ja jag vill absolut veta det!

Och såklart helst att han berättar det själv. MEN om han nu skulle hålla på och smussla och inte vilja berätta.. och att någon av mina vänner/bekanta/arbetskamrater/grannar eller vem som helst annan som känner mig skulle råka se vad han håller på med så vill jag inte att den personen låtsas som det regnar utan låter mig få veta vad som försigår. Annars skulle jag bli besviken på den personen om det sedan kommer fram att hen visste om det men inte sa något till mig :/

oh-la
7/20/13, 8:29 PM
#13

jag skulle nog inte vilja veta. i alla fall om det bara handlar någon enstaka gång som det händer och han ångrar det. handlar det om en långtgående relation med en annan kvinna vill jag veta, men skulle det bara "hända" är jag hellre ovetande. jag skulle heller inte vilja att någon av mina vänner går och skvallrar. hellre då att man tar snacket med honom och så får han berätta själv.

Annons:
lkmf
7/20/13, 10:01 PM
#14

Jag skulle vilja veta oavsett situation. Och helst då av min partner skulle nästan kännas som ett dubbelt svek om han höll tyst om det och man fick reda på det från annat håll.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

[Devya]
7/20/13, 11:11 PM
#15

Jag vill inte veta om det är bara någon engångsgrej.

isafisa
7/21/13, 1:05 AM
#16

Jag vill veta oavsett. Har han varit otrogen är det av en anledning. Jag vill få möjlighet att ändra på det som drev honom till det eller välja att lämna honom. Så ja, jag vill absolut veta oavsett situationen.

pyromanen
7/21/13, 9:04 AM
#17

Jag vill veta.  Om inte annat så av smittskydds-skäl.  Jag tror jag skulle kunna leva med att han var med andra än mig, i alla fall funkar det i teorin.  Tror inte på att tvåsamhet och trohet är det enda rätta sättet för alla, världen är lite mer komplex än så. Kärlek är ingen ändlig resurs, ju fler man älskar desto mer kärlek finns det.

Maria
7/21/13, 10:06 AM
#18

Det är klart jag skulle vilja veta.

Men jag skulle bli irriterad både på honom som smugit och på de som "tjallat".

Jag är övertygad om att otrohet oftast kommer fram och att man märker det i ett förhållande. Det rör ju bara det enskilda paret och inte den moraliskt dömande omgivningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VictoriaMilan
7/21/13, 11:29 AM
#19

#18 Varför skulle du bli irriterad på den som tjallat? Menar du verkligen att om du upptäckte att din väninnas man var otrogen så skulle du strunta i att berätta det för henne?

Gur4m1
7/21/13, 12:02 PM
#20

#19 tycker hon beskrev det rätt bra i sitt inlägg varför hon tyckte som hon tycker. De tär få men du ser ävne att inte enbart jag känner osm jag gör och jag har pratat med både tjejer och killar under mitt liv som känt som mig. Men det är oftast inget man säger högt för folk brukar inte förstå.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
VictoriaMilan
7/21/13, 12:10 PM
#21

#20  ja vi tycker väldigt olika där bara. Om jag hade en partner som var otrogen och smög med det utan att berätta för mig. Och att det samtidigt fanns någon annan i min omgivning som vet om vad han gör så vill jag absolut att den personen berättar för mig.

Självklart bättre att min partner berättar men när han nu inte gör det då vill jag att andra som vet berättar. Jag vill inte vara den bedragna flickvännen som sitter hemma och tror gott om den jag lever med medan nån annan vet att han bedrar mig.

ja vi är olika bara som sagt

Portie
7/21/13, 3:00 PM
#22

Vill veta oavsett situation

[Tilde]
7/22/13, 11:45 PM
#23

Ja absolut! Så jag kan dumpa den skithögen!! 😡

Gur4m1
7/23/13, 8:33 AM
#24

#21 men jag vill veta om det är upprepad otrohet, dvs om han smyger runt med samma kvinna :) Men ärligt hade jag tyckt det var skitmysko att en ytligt bekant granne kom och berättade det- det skulle kännas uruselt om du gick runt och visste det utan att berätta- det är sättet du gick tillväga för att få reda på det som gör att jag har otroligt blandade känslor och de negativa är övervägande fortf inför det du gjorde.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Vyer
7/23/13, 8:54 AM
#25

Ja, efter som det vore vettigt att prata om varför han väljer att vara otrogen när vår relation är så pass öppen som den är.


andersson..
7/23/13, 9:08 AM
#26

Jag vill veta så jag kan dumpa fanskapet. De kvittar om det är en snokande granne som berättar eller nån annan detektiv. Bara jag får vetskap så jag kan fly. Jag vill inte leva med en otrogen man

annainorrland
7/23/13, 9:42 AM
#27

Ja jag vill veta oavsett situation- det skulle kännas förnedrande om någon annan visste men inte jag.

Annons:
Jetaime
7/23/13, 9:49 AM
#28

Jag hade också velat veta, oavsett anledning, även om det skulle förstört allt.

vallhund
7/23/13, 10:25 AM
#29

#27 Då är du ju redan förnedrad eftersom någon annan vet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Duvethon
7/23/13, 10:58 PM
#30

Jag hade självklart velat veta det, oavsett situation! När jag blir tillsammans med en partner, då ska vi lösa problemen tillsammans. Det är ju uppenbart något fel i ett förhållande om denne väljer att vara otrogen. Däremot finns det olika slags "otroheter" enligt mig.

Hade min partner insett att denne begått ett misstag hade jag nog tagit tillbaka denne, jag hade självklart velat höra det från min partner och inte någon annan! Det tycker jag, enligt mig, visar att man har begått ett misstag genom att berätta det själv.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Upp till toppen
Annons: