Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2165 ggr
Honestyisdead
7/23/13, 10:36 PM

Festival

Många städer har festivaler under sommaren. Har du varit på någon eller ska du gå på någon?

Annons:
Jojaton
7/23/13, 10:41 PM
#1

Jag skulle åkt på Siesta! i Hässleholm, men den blev ju inställd… Men ska till Big Slap, en ny en-dags housefestival i Malmö den 3 augusti. Hade gärna åkt till Emmaboda och Bråvalla också, men så blev det inte. 

Nästa år ska jag åka ner till Tomorrowland i Belgien! 😃 Älskar festivaler, men under den här sommaren har jag jobbat mycket.

Johanna - Instagram

Anna
7/24/13, 12:29 PM
#2

Var på Bråvalla förra månaden, underbart! Brukar bli en festival om året för min del. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

citytjejen
7/24/13, 1:55 PM
#3

Förra sommaren var jag på mitt livs första och enda festival, Sollentuna Rock eller vad det nu hette. Bra musik men festivalformatet var inte min grej, för mycket öl, skrål, lera och äckligt med bajamajor😃

/Christina

Itchy
7/24/13, 3:32 PM
#4

jobbade på Bråvalla i Norrköping

kul att se vissa band, men resten var rent sagt uruselt

You can't spell Bitchy without Itchy

ChristineL
7/24/13, 9:24 PM
#5

Nepp, nyblivna mammor får stanna hemma ;)

[Yllhilda]
7/25/13, 1:40 AM
#6

Bara de lokala festivalerna. Är annars ingen stor festivalbesökare.

Annons:
JossanH
7/25/13, 12:20 PM
#7

#4 berätta mer om Bråvalla! Tänkte åka dit men pengarna och tiden räckte inte till, hade jag bott kvar i Norrköping så kanske.. Men vill gärna höra vad som var så dåligt med festivalen. Har varit på Hultsfred Hayride annars var det tomt på festivaler i år.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Inaarah
7/25/13, 12:24 PM
#8

Har bokat till Way Out West nu i augusti. :)

Itchy
7/25/13, 2:29 PM
#9

#7 de hade tagit dsej lite vatten över huvudet, och inte riktigt anordnat det som det borde ha gjort, bland annat så fanns det bara ett ställe att hämta vatten på på hela campingen, vilket betyder att man kunde få gå 10-30 minuter för att kunna hämta vatten i skållande värme…

och som funktionär var det hemskt att vara på pass, vi kunde få stå upp utan rast eller ens möjlighet att sitta ner i 9 timmar, eller längre om våran gruppchef glömde bort oss :(

det fanns inte heller någon säkerhetskoll på campingen eller ens festivalområdet, vilket ledde till att vårat dyra 6 manna tält blev nersprayat på funktionärscampingen :/

You can't spell Bitchy without Itchy

lkmf
7/25/13, 5:09 PM
#10

Ska jobba på Sabaton open air (Rockstad:Falun)

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

semenius95
7/25/13, 5:12 PM
#11

Ska gå på helsingborgsfestivalen, och malmöfestivalen bara :)

Honestyisdead
7/25/13, 5:21 PM
#12

Här blir det också helsingborgsfestivalen. Började idag.

[Emma--]
7/25/13, 6:33 PM
#13

Dom ändrade ju så att det i år var gratis i Luleå. Vilket innebar en massa svenska artister jag inte ville lyssna på. Verkar vara ungefär samma utbud på pdol i år. Gillar inte att det blir så stökigt och gillar inte att vara bland så mycket folk men hade gärna lyssnat på något bra band. Men är tyvärr så långt till bra festivaler.

Annons:
JossanH
7/25/13, 8:28 PM
#14

#9 det låter ju som ren skit! Bästa festivalen jag varit på och den jag har besökt flitigast är Roskilde just för deras fantastiska upplägg och mycket att sysselsätta sig med. Det är ju asviktigt med många toaletter och vattenställen! Och att det är bra anordnat så att man kan känna sig relativt trygg.. Och då får man tänka på att Roskilde är mer än dubbelt så stort som Bråvalla!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Clementinbarn
7/25/13, 9:28 PM
#15

Var också funktionär på Bråvalla och håller helt med #9!
Hade ett nattpass på 8,5 timmar och fick stå upp hela tiden utan någon mat!
Dessutom var det jättemånga som kom och klagade under mitt dagspass på att bajamajorna på den vanliga campingen var så fulla att man inte kunde sätta sig ner. Så dom på den campingen fick vandra 20 minuter för att gå på toa!😮

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Honestyisdead
7/26/13, 1:40 PM
#16

15 fyyyyyyy vad räligt!! Fruktansvärt, och så har folk betalt!

[Odde]
7/27/13, 1:09 AM
#17

Trästocks var riktigt grymt även fast vi hade otur med vädret ;D

Upp till toppen
Annons: