Annons:
Etikettallmänt
Läst 5822 ggr
andgustav
2013-07-24 15:26

Sova som gud skapade en!

Hej!

Sedan jag flyttade hemifrån har jag inte haft en tråd på kroppen. Skulle aldrig investera i en pyjamas. Min fru och jag sover alltid helnäck. Känner mig instängd i kalsonger. Dessutom är det underbart att krypa ner helnaken i rena lakan när man är nyduschad. Man sover skönast när man är naken. Hur sover ni mina vänner?

Annons:
andersson..
2013-07-24 15:38
#1

i flanellpyjamas

andgustav
2013-07-24 16:01
#2

Låter jobbigt!😴

[Mustangcab]
2013-07-24 16:13
#3

Underkläder, polojumper och långkalsonger eller vad det heter för Kvinnor, samt pyjmas över och underdel. Dessutom en NATO-tröja på överkroppen. Nej vi har inte kallt här, det är bara jag som är väldig frusen.😂

Honestyisdead
2013-07-24 16:56
#4

Trosor på sommaren. Får se hur kallt det blir i nya lägenheten på vintern. I förra sov jag med fleecepyjamas, morgonrock, mössa och vantar under täcket!! Hoppas man slipper det.

[Mustangcab]
2013-07-24 17:00
#5

#4 Vantar det är t.o.m mer än vad jag använder. Men jag glömde tillägga att jag har sockar också.

[typellisch]
2013-07-24 17:04
#6

Trosor och oversize t-shirt (största storleken från herravdelningens t-shirts, haha).

Annons:
[Tuulikki]
2013-07-24 17:15
#7

Trosor och alldeles för stor tshirt

citytjejen
2013-07-24 17:48
#8

Alltid klädlös, så även min man. Skönast så och det blir för varmt annars. Och så ökar chanserna till sex ännu mer🙂

/Christina

MarHai
2013-07-24 18:31
#9

Naken. I t-shirt och trosor när jag sover borta/har någon på besök. På vintern har jag ofta strumpor.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

LLLINN
2013-07-24 19:49
#10

På vintern trosor/hotpants och stor t-shirt. På sommaren bara trosor/hotpants eller naken om jag precis rakat mig ^^

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Kaiia
2013-07-24 20:02
#11

Oftast bara trosor, men ibland i en t-shirt och ibland helnaken :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Denna kommentar har tagits bort.
Angelfish
2013-07-24 20:30
#13

När det är kallt bara trosor, när det är varmt kort eller långt nattlinne. Plus 1 duntäcke och 1 vanligt täcke.

När jag är förkyld, kläder i många lager plus en extra filt.

Annons:
MiniW
2013-07-24 20:44
#14

Jag sover oftast i hotpants året runt - kan väl hända att jag råkar somna i pyjamasen, som är en t-shirt i XXL, nån gång ibland också.

Hade jag inte haft konstiga tankar för mig så hade jag nog hellre sovit naken. Men jag har den där lilla tanken i bakhuvudet, att om det börjar brinna eller så och jag måste ta mig ut, att jag ska slippa stå helt näck inför hela grannskapet 😛

JossanH
2013-07-24 21:12
#15

Oftast sover vi båda nakna men ibland får även jag dumma tankar som #14 och då sover jag i trosor och t-shirt..

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
2013-07-24 21:30
#16

Trosor, det känns bäst så. Har en del flytningar jag inte vill ska kladda mellan benen eller på lakanen.

Maria
2013-07-24 21:51
#17

Förr sov jag alltid naken men numera har jag flanellpyjamas men inte sockar nu på sommaren😉

Min man sover naken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

isafisa
2013-07-24 21:54
#18

Naken. Kan sträcka mig till ett par trosor några dagar varje månad, men helst inte :)

[Friton]
2013-07-24 22:04
#19

Ja det är olika ibland naken o ibland med trosor. Sambon vägrar dock sova utan kalsonger, han tycker att "den" är i vägen 😂

[TheMiko]
2013-07-24 23:36
#20

Näck allt annat blir för varmt och obekvämt.

Annons:
[Devya]
2013-07-24 23:48
#21

Trosor. Ville aldrig sova utan trosor och tillät aldrig mitt ex att sova utan kalsonger för jag tycker att det är ohygieniskt annars. Jag vill hålla mina rena lakan RENA och FRÄSHA så länge som möjligt ju. :)

Brukar då sova med trosor och en lång och lös t-skjorta. Mysigt och bekvämt då man stiger upp på morgonen och ska äta morgonmålet.

[Zorita]
2013-07-25 09:11
#22

Trosor, sover helst inte helt naken, det blir så kladdigt. På vintern kan jag ta på mig ett linne också om det är kallt. Helst ett som sitter åt lite så det inte korvas när jag vrider på mig.

Jetaime
2013-07-25 10:24
#23

Sovtröja och trosor för det mesta. Ibland bara tröja, och ibland helt naken.

citytjejen
2013-07-25 11:21
#24

Har ett ex som verkligen inte ville att jag skulle sova naken i sängen för han var rädd att det skulle bli kladdigt. Så här i efterhand tycker jag det är helt sjukt att inte vilja att ens partner är naken när man ligger i sängen😕

/Christina

[Devya]
2013-07-25 11:37
#25

#24 Det handlade väl då inte om att han inte ville att du är naken, men att han inte ville att du skulle smutsa ner lakanen. Varför skulle det vara så sjukt?

Jag ville inte heller att mitt ex skulle sova naken och jag ville inte heller själv sova helt naken. Jag får i allafall flytningar och vill inte ha något sådant i sängen. Mitt ex kunde lätt få stånd och försats och inte ville jag ju heller ha sånt på mina nya rena lakan och täcken. Det hade inget att göra med om att man tycker illa om att ens partner e naken. ;) Man vill bara vara fräsch, är det sjukt så vet jag inte vad…

Jag tycker inte det är sjukt om man vill sova naken eller om man väljer att ha underkläderna på. Jag vill åtminstone ha trosorna på för jag orkar inte börja byta sängkläder alltför ofta. 2 gånger i månaden orkar jag byta lakan, inte mera än så. Har ju inte så pass mycket sängkläder till att börja med. 

Om jag skulle sova helt naken så skulle jag vilja byta sängkläder oftare och det orkar jag inte med. Så det har att göra med helt praktiska skäl. Jag känner nog ett par andra som tycker så och det ska väl inte anklagas för att vara ett sjukt betende? :) Varför skulle det vara sjukt? Kanske du kan förklara bättre för mig det där. Ursäkta om jag hakade upp mig lite på det där.

JossanH
2013-07-25 11:40
#26

#25 hur gör ni då om ni har sex? Plastar sängen? ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

citytjejen
2013-07-25 11:53
#27

#25 Jag förstår ditt resonemang men tycker ändå att det känns lite nojigt att trosa/kalsong "måste" vara på, det är ju i så fall på lakanen och på täcket som diverse utsöndringar hamnar. Och det blir det ju även om man har sex. Men så länge det funkar och man är nöjd så är det ju toppen🙂

#26 Hehe, ja tänk om det skulle krävas, "älskling, hämtar du storpacket med platsfolie, tänkte att vi skulle ha sex!" 😃

/Christina

Annons:
[Devya]
2013-07-25 12:04
#28

#26 Du behöver ju inte förlöjliga de som väljer att inte sova nakna i sängen.

Då jag och mitt ex hade sex så gjorde vi det i sängen förstås. Men då använde vi kondom (enda preventivmedlet som fungerade för oss) och det blev aldrig kladdigt på det viset i sängen. Säkert kom det nu litegrann någonstans men det är ju inte överdrivet farligt.

Däremot jag som har rikliga flytningar och han som alltid blev tänd på mig oberoende, vill ju inte sova dag ut och dag in utan underkläder. Då blir det ofräscht snabbt. Som sagt, orkar inte byta med jämna mellanrum. Jag älskar fräscha sängkläder. Jag njuter av den känslan och den försvinner snabbare om man börjar sova utan underkläder. Jag har förstås sovt naken förut, men kom underfund med att det inte passade mig.

#27 Jo, som sagt. Jag tycker inte att någondera av lösningarna är sjuka. Om man njuter av att sova naken så fortsätt med det. Om man hellre vill sova med underkläder på oberoende vad orsaken till det är så är det inget sjukt med det heller.

Så det var ju bara det jag motsatte mig. Det är inte ett sjukt beteende oberoende. :)

Honestyisdead
2013-07-25 12:04
#29

Det räcker väl med en enkel handduk om man inte vill få kladd i sängen ;)

[Devya]
2013-07-25 12:18
#30

#29 Jo, om man inte använder kondom eller om man inte vill smutsa ner just de nya lakanen man har lagt i sängen så är ju handduk en lösning om man nojjar sig. Jag och mitt ex brukade nu inte vara så pass nojjiga. Det mesta kladdet hamnade ju ändå inne i kondomen.

Men jo, det beror sen på från person till person om man vill och kan sova naken i sängen. Vissa har rikligare flytningar än andra. Jag har alltid haft rikliga flytningar och jag vill inte ha sådant kladd i sängen. Speciellt inte i en nybäddad säng.

Jag och mitt ex brukade sova nakna i början då vi flyttade ihop. Vi höll på så i ett par månader men det blev opraktiskt i längden med tanke på att han blev så tänd av att ha mig fullständigt naken bredvid honom så det kom en del försats och jag med mina rikliga flytningar. Det blev att byta sängkläder ofta och jag hade nog med tvätt att ta hand om. 

Sen är det obehagligt att om man har duschat och är fräsch för att sedan lägga sig och sova i en säng som har några synliga fläckar här och där (Speciellt om man hade mörka sängkläder). Fläckarna dök ju upp oberoende om man hade bäddat rent dagen innan eller inte. Kanske är jag lite knepig där men jag kan inte rå för det. Om jag är nyduschad så vill jag inte sova i en säng som har fläckar på lakanet. Men då som sagt kanske jag har rikligare flytningar än de flesta och mitt ex fick ovanligt mycket försats ganska ofta. :) Oberoende så föredrar jag att sådant kommer i underkläderna som man kan byta flera gånger om dagen om man så vill. Jag har så många underkläder men inte tillräckligt med sängkläder. :)

Men visst blev mitt ex ledsen då vi slutade sova nakna tillsammans. Det var ju mysigt på sitt sätt men inte praktiskt.

Inaarah
2013-07-25 12:23
#31

Vanligtvis sover jag i spetsshorts och linne, ibland trosor och stor t-shirt. Brukar även ha strumpor ibland, blir lätt frusen annars.

JossanH
2013-07-25 12:25
#32

#28 tagga ner! Jag förlöjligar ingen. En enkel fråga hur ni gör när ni har sex om ni är så extremt rädda för "kladd"? Okej en handduk kanske funkar om man ligger stilla på samma ställe hela tiden och inte svettas eller tar på varandra mellan benen utan att torka av sig emellan.. Annars förstår jag inte hur man helt kan undvika kladd i sängen. Alla sover som dom vill, och jag har inte skrivit något annat om saken.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Honestyisdead
2013-07-25 12:31
#33

28 tycker mer du ska tagga ner. Visst se det ut som att förlöjliga när du lägger till en kommentar om att plasta in efter din fråga.

Honestyisdead
2013-07-25 12:33
#34

För övrikt finns det badlakan som även ordnar svettproblem. Och alla är inte vilda i sängen, en del ligger på en plats :)

Annons:
JossanH
2013-07-25 12:42
#35

#33 på riktigt?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Honestyisdead
2013-07-25 12:44
#36

35 lika riktigt som när du ber henne tagga ner för att hon ber dug att inte förlöjliga :) vad är det att tagga ner?

[Devya]
2013-07-25 12:47
#37

#32 Jag är inte upprörd på något vis så det förstår jag inte vart du har fått ifrån? Jag bara inte uppskattade det faktum att du verkade försöka förlöjliga mitt val.

Läs om ditt inlägg igen om du inte förstår varför det kan missuppfattas väldigt lätt. Jag uppfattade det åtminstone som om du ville förlöjliga de som inte sover utan underkläder då du nämnde om plastet, men inte blev jag överhuvudtaget upprörd så jag behöver inte "tagga ner" som du ber mig att göra. :)

Jag har inte heller ens sagt att jag är "extremt rädd" för lite kladd. Var har jag ens nämnt det? Snälla, sätt inte in ord som jag inte ens har nämnt för jag är inte rädd för kladd. Jag vill bara hålla mig fräsch och det är allt. Det betyder inte att jag är "extremt rädd" för kladd. :)

Sedan tror jag att jag har i efterhand nämnt hur jag och min förra partner brukar ha sex. Vi har väl nog haft normal sex, i sängen utan handduk eller något extra skydd på så sätt. Lite kladd är inte farligt, det är då fläckar syns som jag vill byta lakan (samt då det börjar kännas ofräscht) och det skulle ske mycket oftare om vi hade även sovt nakna. :)

[MikeW]
2013-07-25 12:48
#38

Kalsonger bara. Fast föredrar naken men gör det inte så mycket för jag är rädd att mamma eller pappa ska komma in på morgonen och se.

Ibland brukar farsan dra bort täcket så jag ska vakna.. Skulle vara VÄLDIGT pinsamt om han gjorde det och jag var naken .-.

[Zorita]
2013-07-25 14:25
#39

Uh när jag sa kladd menade jag att det blir obekvämt mellan benen. Lakanen bryr jag mig inte ett dugg om ;)

andgustav
2013-07-25 19:24
#40

Hej hopp! Kul att höra era synpunkter själv tycker vi att det är naturligt att sova helnäck. Min f d fru var väldig rak älskade att gå naken hemma. Hennes sköna kommentar "det första jag gör när jag kommer hem från jobbet är att slita av mig naken"! Henne har jag en vacker dotter ihop med men hennes personliga integritet lägger jag mig inte i. En gång sov jag över hos en tjejkompis då sov jag i kalsonger hon erbjöd mig att sova tillsammans när vi skulle sova lade hon sig jämsides med mig helnaken och jag brydde mig inte. Hon sade att hon kände sig instängd med trosor och vi sov mycket gott.🤪

[Russinflarn]
2013-07-26 00:39
#41

Jag är nakenfis! Dels för att jag är så himla varm och dels för att jag alltid trasslar in mig i alla kläder. Och så tycker jag det är grymt skönt och kan relatera till "instängdhetskänslan" i #40.

Är jag sjuk och fryser eller det är kallt i lägenheten kan det hända att jag klär på mig (om det inte räcker med extra filtar). Har faktiskt sovit med både långfilsingar, t-shirt, tjocktröja, tjocksockar, vantar och mössa ett par gånger - men då var det fel på elementen (givetvis mitt i smällkalla Norrlandsvintern)…

Annons:
andgustav
2013-07-26 08:23
#42

Min personliga uppfattning är att man sover mycket gott naken och har man duschat efter en motionsrunda är det alltid skönt att vänta en stund med kläderna. Barnen är utflugna sedan fem år tillbaka och vi har ingen insyn. När vi är längst ute i havsbandet badar vi och solar precis gud skapade oss. Nudiststränder är inget för oss men en tidig morgon när man seglat i naturhamn är det skönt att bada naken. När båtar kommer är det badkläder som gäller.

ramm5tein_
2013-07-27 01:35
#43

Det beror på årstid! Klär på mig/av mig beroende på hur det är i lägenheten, vilket hos mig i alla fall varierar en hel del. Nu under sommaren är det sjuukt varmt. Men en trosa mer eller mindre gör ju ingen värmeskillnad. Eller? Ifall det tänktes på det.

Jag tror dessutom att de flesta räknar med kladd om man har sex, men nu pratade vi ju inte om sex utan om eventuella icke-tänkta vätskor/vad man nu vill kalla det medans man sover. Att det blir kladd när man har sex - självklart, men man kanske inte vill ha kladd resten av tiden under nätterna för det! Om man ser det ur det perspektivet.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

ChristineL
2013-07-27 09:02
#44

Haha, kom på att jag ju sover i amningslinne nu för tiden ju ;P Men i vanliga fall är det bara trosor som jag tidigare skrev.

andgustav
2013-07-27 14:06
#45

Hej!

Inväntar gäster nu är det morgonrock som gäller när man går ut från sovrummet och sexlivet kommer att ligga nere i minst en vecka. Ingen idé att köra när man gäster och det får man bara respektera.

PennyScarlett
2013-07-28 07:59
#46

#30 jag kan helt följa dig i det där med duschandet och att man har det rent runt omkring sig! Nu har jag inte så rikligt med flytningar att det hamnar i lakanden om jag sover naken, men jag kan som jämförelse säga att jag aldrig, någonsin, ever skulle kunna ta på mig ett par använda trosor efter att jag duschat…spelar ingen roll om jag tog bara bara någon timme innan duschen. Så jag kan absolut förstå att om man får samma "problem" med sina sängkläder så väljer man att sova med underkläder…det hade jag också gjort isåfall :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

skrollan
2013-07-28 20:24
#47

Trosor och ibland en alldeles för stor tshirt

Jessicahagstrom94
2013-07-28 22:07
#48

Sover jag hemma har jag bara trosor, sover jag borta har jag trosor och strumpor, sover jag med pojkvännen har jag trosor och strumpor. 

HAHA fråga mig inte varför jag har strumpor…

Annons:
bellanova
2013-08-26 14:09
#49

Sover i princip alltid helnäck Om jag sover hos kompisar så frågar jag om det är Ok och oftast får jag ja till svar Tjej eller killkompis spelar ingen roll

[rumelle]
2013-08-26 15:35
#50

Nattlinne och trosor. Ibland utan trosor. Ibland utan nattlinne. Ibland helnäck. Ibland med BH. Sover bättre med lite kläder på. Tycker inte om när mina fettolår klibbar emot varandra som de gör när det inte finns trosor där. Och tycker inte om när mina äckelhängpattar flabbar omkring.
Min sambo sover oftast i T-shirt och kalsonger.

Rita-S
2013-08-26 15:52
#51

pyjamas. Jag tycker det är underbart! Jag sover gärna naken med iof, men jag älskar att mysa ner mig i mysiga pyjamaser höst och vinter, och jag älskar fräcka nattklänningar i låtsas-siden.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

andgustav
2013-08-26 20:06
#52

En kvinna talade om för mig att det bästa som finns är när man nybadad har rena lakan och går lägger sig helt naken med sköna duntäcken. Min fru sover alltid som gud skapade henne och jag känner mig instängd i kalsonger.

Rita-S
2013-08-26 20:37
#53

#52 detta sade du ju redan i #0 :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Timmorn
2013-08-26 21:51
#54

Jag sover oftast naken, men ibland i trosor. 
Annars trosor + gigantisk tshirt
Pyjamas, men det är oftast på vintern när det är -20 och jag har duschat tidigt på kvällen. 

Däremot låter jag oftast inte min sambo sova utan kalsonger haha för om vi ska skeda så blir jag antingen kittlad och irriterad av hår, eller vägrar ligga nära för att det blir för varmt så att han svettas haha

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

andgustav
2013-08-27 10:09
#55

#53 Hoppsan det är sådant som händer. Ha nu en bra dag!

Annons:
Rita-S
2013-08-27 12:09
#56

#53 lätt hänt :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Yllhilda]
2013-08-27 23:53
#57

Eftersom jag har fått för vana att duscha strax innan sängdags och kasta av mig täcket när det blir för varmt har det blivit t-shirt à la bar-stjärt.

MissLindiz
2013-08-28 13:26
#58

Naken!

Sofie-Marie
2013-08-28 18:13
#59

Naken hos särbon (såklart!) vilket jag håller med om är det bästa!

Men hemma i min egna lägenhet sovs det i mjukisbyxor och för stor t-shirt, mest för att hunden har tillåtelse att vara i min säng (inte hos särbon) vilket gör det ganska hårigt bland lakanen och dessa håren kan sätta sig på ganska intima ställen fick jag en natt erfara.. Och eftersom jag VILL ha hunden i sängen så är det bara att klä på sig! :) (Eller acceptera ett argt underliv haha)

andgustav
2013-08-28 19:31
#60

Min dotter började med att sova naken när hon började gymnasiet. Citerar hennes kommentar känner mig helt instängd i nattkläder enda gången jag har något på mig är när jag har det alla Kvinnor har en gång i månaden. Min f d fru och jag var särbo när hon började gymnasiet. Jag satte upp stränga regler för henne att hon aldrig fick gå utanför sitt sovrum utan kläder när hon bodde hos min nuvarande fru och mig i under helgerna. Enda gången hon gjorde det var när hon tog hem en pojke i vår villa och kom ner i köket. Jag hade med en arbetskamrat för vi skulle landa ett projekt och hon hade inte räknat med att jag skulle komma hem tidigare. Vidare har jag aldrig gått in i hennes rum för att flukta utan det där är något hon fått med sig från sin mamma som är exhibitionist. Det är hennes business och vem bryr sig.

andgustav
2013-09-14 11:35
#61

Det är mycket varmt i sovrummet och där kan man ha mysigt när andan faller på. Igår var det fredag och efter middag tog vi ett beslut att ta med champagne till sovrummet. Drar ner för att slippa insyn och klär av oss helt nakna. Ligger hud mot hud för att titta på Youtube. Utan att ha sex. Ibland är livet underbart):

monstermash
2013-09-14 13:45
#62

#61 - Helt och hållet OT, men varför skriver du ): i situationer där du verkar glad över saker? Det är en ledsen smiley.

Annons:
Geru
2013-09-14 15:32
#63

#3 Skaffa tjocka duntäcken:D?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Jojaton
2013-09-15 03:21
#64

Hemma sover jag i trosor, borta sover jag i trosor och tshirt. Tycker det är obehagligt att sova naken, tycker inte det är så bekvämt att vara naken överhuvudtaget.

Johanna - Instagram

Ove-D
2013-11-01 00:34
#65

Olika… Oftast med trosor men inte alltid. Tycker det är skönast med, men om jag är exempelvis nyduschad så tar jag inte på mig trosorna för att lägga mig.
Om det är kallt har jag gärna mjuka strumpor på mig då jag lätt fryser om fötterna.
Ibland med T-shirt.  Jag brukar inte ha pjamasbyxor.

Winta
2013-11-02 01:04
#66

Trosor + shirt. Obekvämt att sova naken. :)

Zofia89
2013-11-03 10:14
#67

Jag sover alltid naken när jag är hemma! Sambon sover med t-tröja och kalsonger, på vintern även långkallingar ;) Men ibland somnar han nog naken och sover gott iaf, jobbar på att övertala honom om att man sover bättre naken =P

[MikeW]
2013-11-03 13:17
#68

Kallingar. Ibland naken, beror på.

Upp till toppen
Annons: