Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 3209 ggr
taggigarosen
7/25/13, 8:26 AM

Om du blev gravid

Om du blev gravid idag trots eventuella p-medel du använder skulle du/ni då fullfölja graviditeten?

Annons:
Vyer
7/25/13, 8:36 AM
#1

Nej, absolut inte. Jag vill inte ha barn.


viktoria91
7/25/13, 9:06 AM
#2

Nej, har varken tid eller intresse.

[Zorita]
7/25/13, 9:08 AM
#3

Jag är gravid nu, planerat, så… Svarade annat :)

oh-la
7/25/13, 9:13 AM
#4

ja, skulle jag bli gravid trots spiral skulle jag behålla.

isafisa
7/25/13, 9:43 AM
#5

Svarade annat då jag inte använder p-medel och vill bli gravid :)

[typellisch]
7/25/13, 9:48 AM
#6

Nej, skulle göra abort.

Annons:
Duvethon
7/25/13, 10:23 AM
#7

Då jag är 15 skulle jag med största sannolikhet vara tvungen att göra abort.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Jetaime
7/25/13, 10:23 AM
#8

Jag skulle nog behållt det, för jag är rätt säker på att jag inte hade klarat av att göra abort. Jag vill ju ha barn, men det får gärna vänta lite, skulle det dock ändå hända nu, så skulle jag nog ändå vilja behålla det.

Honestyisdead
7/25/13, 11:08 AM
#9

Abort. Inte alls rätt tid nu, och barnlängtan har inte innfunnit sig.

citytjejen
7/25/13, 11:25 AM
#10

Det skulle absolut bli en abort. Har inget intresse av barn, mitt liv är för bra för det.

/Christina

Kaiia
7/25/13, 11:29 AM
#11

Åh, jag vet inte. Det första jag tänkte när jag fick mens var "åh, nu kan jag få barn", men när jag var fjorton blev jag gravid och gjorde abort utan att blinka.

Nu är jag 18, och har ingen barnlängtan alls och har framtidsplaner som just nu inte innefattar barn. Men kommer jag i situationen att jag blir gravid kanske jag låter skitungen leva. Jag vet faktiskt inte…

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

JossanH
7/25/13, 11:29 AM
#12

Jag skulle absolut behålla! Vill gärna ha fler kids :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Afturelding
7/25/13, 11:32 AM
#13

Vi skulle behålla. Vi planerar lite löst om att försöka få barn om tre år, men skulle det ske nu så får det vara så.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Emelie-E
7/25/13, 11:46 AM
#14

Jag skulle troligtvis behålla då jag inte vill göra abort. Sen vill jag väldigt gärna ha ett helsyskon till min son, men samtidigt är jag jätterädd för att jag inte ska klara av ett barn till. Men skulle jag bli gravid nu så skulle jag aldrig klara av att göra abort.

LLLINN
7/25/13, 11:48 AM
#15

Abort! Är 15 och inte på långa vägar redo för barn.

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Fridaaaa
7/25/13, 12:45 PM
#16

Vet inte. Vill studera klart plus bättre ekonomi först. Större boende med skulle vara ett måste

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EllenAlicia]
7/25/13, 12:51 PM
#17

nejnejnej xD är 14 år så.. och vill nog aldrig ha barn

CelsiusT
7/25/13, 1:47 PM
#18

Kör oftast avbrutet nu, eller med kondom. Skulle det bli något är det varmt välkommet, även om vi inte planerar det förän om något/några år. 

Har känt senaste åren att jag inte skulle vilja göra abort då jag har fått stor barnlängtan som bara har vuxit sedan jag fyllde 20.

Medarbetare på westernridning.ifokus

lkmf
7/25/13, 5:13 PM
#19

Skulle behålla de det så jag inte skulle klara av att genomgå en abort..

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

ChristineL
7/25/13, 6:21 PM
#20

Skulle absolut behålla. Tog två år och en IVF-behandling innan jag blev gravid med dotter som snart är två månader, vi har inte planerat syskon än, men blir det så blir det, vill inte behöva gå igenom samma skit igen.

Annons:
fruktgumman
7/25/13, 6:44 PM
#21

Jag skulle göra abort om jag blev gravid

Jase
7/25/13, 7:43 PM
#22

Är osäker på hur vi skulle göra. För min egen del vet jag inte om jag skulle orka med tre barn, och sen tänker jag på ekonomin och att huset blir för litet. Men det är så det känns nu.

vallhund
7/25/13, 10:01 PM
#23

Beror ju helt på situationen o vilken relation man har, om man har någon.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Russinflarn]
7/26/13, 12:26 AM
#24

Jag skulle behålla. Utan tvekan. Är 33 år och skulle jag bli gravid skulle jag bli överlycklig, vare sig livet just nu "passar" eller ej. Jag har alltid velat ha barn, gärna ett halvt fotbollslag eller något ditåt. Men åren går…

Calcifer
7/26/13, 1:53 AM
#25

Förmodligen. Jag vill absolut inte bli gravid nu, överhuvudtaget. Blotta tanken skrämmer mig. Men tror inte jag skulle kunna göra abort, det är inget alternativ som passar mig.

Meeeen nu har jag inget sexliv att tala om så blir nog inte aktuellt. ;)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Smultronflicka]
7/26/13, 3:07 AM
#26

Eftersom p-piller gör så man inte ska bli gravid och jag använder det. Så skulle jag aldrig i hela mitt liv föda barnet, då jag inte är redo ännu. Att göra abort skulle jag inte se som ''mord'', som endel anser. Att föda ett barn man inte är redo för, har tid, pengar, jobb, bostad eller liknande skulle bara vara förjä*la orättvist.. Skulle aldrig utsätta någon för det, just nu trivs jag bra med endast fästmannen och hundarna! :)

tlover
7/26/13, 6:40 AM
#27

Jag och min man försöker att skaffa barn så p-piller har inte funnits med i bilden på läänge,

men även om jag inte skulle planera det skulle jag nog behålla barnet (förutsatt att min man inte är emot det förstås men han har velat ha barn sen han var 6 år så…) delvis för att jag kände mig mogen att skaffa barn långt innan vi började försöka och delvis för att jag skulle inte kunna göra abort om inte alternativet var hemskare.

edit: svarade altså "ja absolut" trots att jag inte går på p-medel så jag vet inte om det blev "rätt", den var svår att svara på om man planerar att bli gravid.

l'm back

Annons:
Fridaaaa
7/26/13, 7:53 AM
#28

#26 p-piller är inte 100% säkra, ca 95% säkra. Finns dem som blivit gradvida med det ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

viktoria91
7/26/13, 8:55 AM
#29

#28 Jag tror hon menar att hon tar p piller för att hon inte vill ha barn och skulle därmed inte behålla om hon blev gravid.;)

mikkan01
7/26/13, 10:10 AM
#30

Riktigt svår fråga, fram tills förra månaden hade jag nog svarat att jag skulle behållt men nu är jag väldigt osäker, är egentligen inte redo alls men samtidigt vill jag inte gå igenom en abort. 

Valde "kanske/vet inte" för jag har absolut ingen aning hur jag skulle gjort, får hoppas att det inte händer på ett bra tag 😉

~mikkan

Fridaaaa
7/26/13, 11:33 AM
#31

#29 Ja texten kan tolkas på mer än ett vis så, men så kan man läsa det också ja 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Smultronflicka]
7/26/13, 12:55 PM
#32

#26 Självklart vet jag det, och så lyder frågan också: ''Om du blev gravid idag trots eventuella p-medel du använder skulle du/ni då fullfölja graviditeten?''      ;)

#29 Helt rätt! Är absolut inte redo än, men om något/några år så! :)

[Friton]
7/26/13, 1:00 PM
#33

Skulle vilja behålla, det hade väl gått men det är absolut inte rätt för oss att redan få ett barn. Hoppas att vi slipper göra det valet.

Honestyisdead
7/26/13, 1:37 PM
#34

23 "fniss" det är ju precis det alla svarar utefter ;)

Annons:
Inaarah
7/26/13, 6:05 PM
#35

Jag skulle göra abort. Är 17 nu och ser helst att jag är runt 30 när jag skaffar barn.

pyromanen
7/26/13, 6:40 PM
#36

Skulle göra abort. Jag är 45 år gammal och helt mätt o nöjd med barn-grejen och skulle inte orka ta hand om ett barn.

Kida
7/26/13, 7:07 PM
#37

Absolut! Jag har blivit gravid tidigare och helt oplanerat, och blir lika lycklig varje gång ändå! Helt otroligt att det fungerar egentligen! Det skulle bli mitt 8e barn och varje gång blir man lika lycklig!! Finns verkligen inget härligare än ungar ❤️

polgara
7/26/13, 11:07 PM
#38

Jag är kluven, är ju lite till åren kommen o har redan 3 vuxna barn, skulle nog tänka igenom det både 2 o 3 gånger

Sugar Mist
7/26/13, 11:26 PM
#39

Abort. Vill inte ha barn, tycker de är äckliga, skrikande, jobbiga, illaluktande dvärgar(No offence), jag håller mig till hundar.

-

[Yllhilda]
7/27/13, 12:37 AM
#40

#39 Har du övervägt sterilisering?

Sugar Mist
7/27/13, 12:40 AM
#41

#40 Ja, det har jag. Däremot är jag än bara 15 så det får vänta ett tag tills det händer, hehe

-

Annons:
[Yllhilda]
7/27/13, 12:46 AM
#42

#41 Haha, ja det är ett tag innan du kan det.

Fridaaaa
7/27/13, 9:34 AM
#43

#41 Är du bara 15 år kan du ändra dig med åren 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[[Mellebelle]]
7/27/13, 1:57 PM
#44

jag skulle aldrig klara av att göra abort så jag skulle behålla det. men nu är jag inte så dum som inte använder skydd då man har sex.

felzena
7/27/13, 4:24 PM
#45

Jag skulle absolut behålla det OM min kille gick med på det. Jag vill ha barn snart men min kille vill helst vänta nått/några år och det får jag acceptera.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

vallhund
7/28/13, 1:28 AM
#46

#44 TS fråga var om man skulle behålla barnet om man blev gravid trots att man använde preventivmedel.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[[Mellebelle]]
7/28/13, 2:58 AM
#47

Jaha läste fel, men skulle endå behålla barnet

Destany
7/28/13, 6:53 AM
#48

Skulle behålla barnet vill ha syskon till min son som e 7 veckor nu

Annons:
PennyScarlett
7/28/13, 8:04 AM
#49

Svår fråga tycker jag då det i mitt fall hade kunnat finnas mer än en pappa att gissa sig till. Är inte i något fast förhållande och det blir så konstigt att tänka att man skulle ha barn med någon man inte är tillsammans med, eller skulle man vara tillsammans för barnets skull? 

Enklaste är att ta bort det, men bara tanken av att ha en påbörjad bebis i magen får mig att smälta och jag hade nog klandrat mig själv resten av livet. Eller när man väl fått barn senare så hade man tänkt "Dom skulle egentligen ha varit två…"

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Julip
7/28/13, 9:58 PM
#50

Skulle göra abort utan tvekan.

Jessicahagstrom94
7/28/13, 10:00 PM
#51

Skulle inte tveka en sekund utan abort är enda alternativet i mitt liv. 

Jag vet inte om jag någonsin kommer våga/vilja skaffa barn med risk för att utsätta barnet för det jag fått utstå i snart 19 år. (handikapp som barnet säkert kommer ärva med min otur..)

Niini
7/29/13, 9:41 AM
#52

Har en 6 veckors kille här hemma så jag svarade annat då jag troligen inte ens kan bli gravid för tillfället ;)

vallhund
7/29/13, 2:06 PM
#53

#52 Det har många Kvinnor trott, tills de blev gravida.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Hundens
7/29/13, 4:49 PM
#54

Jag skulle göra en abort tror jag, vill inte ha barn just nu. 

#46 TS frågade inte heller efter en person som ville påpeka andras svar.

Honestyisdead
7/29/13, 5:16 PM
#55

54 ändå gör du det ;)

Annons:
SuperLimm
7/30/13, 8:49 AM
#56

Jag vet ärligt talat inte. Jag vill inte ha barn i dagsläget och känner heller inget behov av barn i framtiden (som det känns nu). Jag har spiral så risken att jag blir gravid är väldigt liten. Men jag vet inte om jag skulle klara av att göra en abort. Det skulle nog bero en hel del på vem som är pappa till barnet också. Vill inte han heller ha barn så skulle jag nog ha lite enklare att göra abort.

Mvh Linn

Denna kommentar har tagits bort.
decembercelsius
7/30/13, 5:30 PM
#58

Skulle helt klart behålla då jag anser att jag skulle klara av det, även om jag inte vill ha barn just nu,

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


MarajLowajz
7/30/13, 7:31 PM
#59

Blir nog abort för min del då jag inte har ett stadigt förhållande.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

LinaLj
7/30/13, 7:42 PM
#60

Jag skulle nog behålla barnet även om det inte alls är planerat. Dels så kan jag ge det ett bra liv, har bra ekonomi, ett bra ställe att bo på och ett bra nätverk av vänner och familj. Dels så vet jag att jag kommer att ha svårt att få barn den dagen jag vill börja försöka. Så det känns dumt att "slänga bort" en möjlighet när den kommer.

Buffaomini
7/30/13, 9:32 PM
#61

vill ha barn men det fungerar inte just nu, så de skulle bli en abort

NinniH
7/30/13, 9:33 PM
#62

Svarade annat, då jag är gravid nu och det var planerat. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Sophie-Anne
7/30/13, 10:04 PM
#63

Abort. Jag skulle inte kunna ge ett barn ett värdigt liv tyvärr.

Portie
7/30/13, 11:40 PM
#64

Jag vet faktiskt inte, kan nog inte svara på det förrän man har varit i den situationen. Men som jag känner just nu så vill jag inte ha barn.

Åsa S
7/31/13, 8:46 AM
#65

Osäker. Tror ju inte jag kan få barn nu jag är 42år och har inga barn (och fertiliteten sjunker snabbare för Kvinnor som inte varit gravida tidigare) så jag vet inte hur jag skulle reagera i en sån situation.

annainorrland
7/31/13, 9:24 AM
#66

skulle göra abort

Emmetem
7/31/13, 5:29 PM
#67

Jag är 17 år och jag skulle definitivt ha gjort abort. Jag har ju knappt upplevt någonting än! Jag skulle inte vara redo för att bli förälder, och skulle bara tycka synd om barnet. Visst är det sött och otroligt underbart med en bebis, men jag skulle nog vänta några år till då jag fått hus, man och en bra inkomst. Fast jag har faktiskt inte planerat att föda ett eget barn. Jag vill adoptera! Men ju äldre jag blir kommer jag väl bli allt mer bebissjuk och det kommer väl resultera i att jag åtminstone föder ett barn :) Jag vill inte föda barn då jag är otroligt rädd för att något ska gå fel.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[pelan]
8/1/13, 11:38 PM
#68

Skulle göra abort, är bara 16 Men skulle nog dö av ångest efter då man typ jag vet inte dödar den . :/

[Tilde]
8/2/13, 9:52 AM
#69

Svårt! Jag fyller 22 och är i ett fast förhållande, vi har köpt hus ihop och har planer på att gifta oss i framtiden. Dock ska jag börja studera och min sambo likaså. Ett barn skulle försvåra min karriär och belasta oss ekonomiskt. Jag vill absolut inte ha barn nu! Dock vet jag inte om jag skulle kunna göra abort….

Sen tror jag inte jag hade märkt att jag var gravid förrän det typ var för sent. Jag får ingen mens då jag äter Cerazette och viktökning skulle jag knappt märka då vi inte har någon våg… 🤐 Jag mår illa ibland ändå, så jag vet inte om jag skulle uppfatta något symptom på graviditet…

Annons:
Niini
8/2/13, 9:56 AM
#70

#69 Du lär nog börja fundera då byxorna börjar bli för små i midjan ;)

[Tilde]
8/2/13, 10:09 AM
#71

#70 Jo till slut ja, haha! :P Menade bara att jag förmodligen inte hade märkt något innan abort inte längre var ett alternativ. Jag pendlar i vikt ganska mycket nu för tiden, så ja… 🤐

Josse5233
8/3/13, 11:24 PM
#72

Jag hade gjort abort, är endast 17 (:

Ha en trevlig dag! 

majalisa e
8/4/13, 10:04 AM
#73

Jag hade behållit barnet. Vi vill gärna ha barn snart o vi pratar om att jag eventuellt snart ska sluta med p-piller nu

[Devya]
8/4/13, 10:26 AM
#74

Jag skulle definitivt behålla barnet. Jag tror dock att den kille som jag dejtar inte skulle vara särskilt glad över det.

Han vet dock att jag inte skulle göra abort om jag råkade bli gravid. Han skulle förstås få välja om han ville stanna kvar eller ej. Jag skulle inte kräva att han var närvarande. Han skulle få avsäga sin roll som far och jag skulle inte ha något emot att bli ensamstående mamma. Jag är tillräckligt stark för det.

VildaVittra
8/4/13, 10:49 AM
#75

Det är något jag skulle diskutera igenom med "fadern", då det är hans barn också och jag inte anser att det bara är mitt val, utan bådas. Jag tror inget barn blir lyckligt av att inte vara önskad.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gur4m1
8/4/13, 10:50 AM
#76

Behålla, förmodligen så skrev kankse. JAg vill ha barn men min partner är inte riktigt redo för det ännu och vår livssituation lämpar sig inte heller för ett barn just nu eftersom vi inte bor ihop och har inga planer på att göra det ännu på ett tag (skönt att bo ihop tror jag om man ska ha barn tillsammans). Sen vet jag inte ens om jag vill bo i den här staden när jag  har barn…älskar Östergötland men norr känns mer tryggt och närheten till släkten och vänner.

Men kanske, kanske inte :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
MsSofieG
8/14/13, 3:20 PM
#77

Är varken rätt tillfälle eller tid nu då jag och pojkvännen ska till skottland om ett år och bo där. Min första tanke skulle vara abort men skulle självklart prata med honom först då vi vet att vi vill ha barn bara inte just nu.

[WickedAlly]
8/14/13, 3:31 PM
#78

Svarade annat då jag redan är gravid, en efterlängtad och planerad liten skatt :)

Maria
8/14/13, 3:35 PM
#79

Då hade jag kommit med i Guinnes rekordbok😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Elsa
8/14/13, 3:58 PM
#80

Både jag och min sambo är väldigt barnkär, han ska få ett syskonbarn nu beräknat 22 augusti, och jag ett syskonbarn beräknat 3 december.

Dock så pluggar jag till förskollärare just nu, börjar mitt andra år nu i september, så vi vill vänta tills jag är färdig med studierna. Men skulle jag bli gravid skulle jag nog inte klara av en abort, så då får det bli så. Vi vill också att han ska ha ett jobb här, eller åtminstone i Sverige. Just nu jobbar han i Norge.


Gimbergsson
8/14/13, 5:10 PM
#81

Det är en svår fråga. Med tanke på min ålder, alldeles snart 18 så vore det vettigaste att göra en abort. Men samtidigt så vet jag inte om jag skulle klara av det, det skulle ju liksom vara mitt barn som låg i min mage och grodde. Det är inget jag skulle vilja "döda". 

Samtidigt har jag stora framtidsplaner med studier och arbeten och ser mig själv inte ha barn förrän jag är närmare 30. Skulle det hända att jag blev gravid skulle jag dock utgå från den exakta situationen. Till exempel skulle det vara lättare att behålla ett barn om personen som skulle vara pappan skulle vilja vara med och uppfostra barnet. Man är ju alltid två, och om båda är med på det så skulle det vara större chans att jag, med mina framtidsplaner skulle ha möjlighet att utföra dem samtidigt som jag slapp genomgå en abort och blev mamma. Så svaret är jag vet inte, kanske. För jag skulle verkligen vela hur länge som helst, nu hoppas jag dock att det inte händer. Att p-medlen fungerar som de ska tills jag åtminstone pluggat klart!

[erikam]
8/15/13, 11:44 AM
#82

Jag svarade att jag skulle göra abort. Jag har varken tid, lust, ekonomi eller stabilitet för att få barn nu. Dock känns det ändå lite svårt, jag är 22 år och vill inte eventuellt minska min chans att bli gravid senare i livet för att jag gör en abort. Runt 25 vill jag nog ha barn (förutsatt att man har ekonomi och sin sambo kvar vill säga, man vet aldrig vad som händer) och då skulle det vara tungt att en abort hindrar det.

ettlitetalias
8/16/13, 10:55 AM
#83

Behålla. Pojkvännen vill skjuta upp det och tror att ingenting går att kombinera med barn (studier, jobb, köpa hus etc), medans jag är helt hundra på att det visst går att plugga fast man har barn om man vill (mamma gick ju på universitetet två gånger när jag var liten), jobba gör ju de flesta föräldrar, och köpa hus kan man ju göra precis när som helst så länge man sparat ihop.

Annons:
Itchy
8/16/13, 4:49 PM
#84

beror lite på, har alltid sagt att jag inte vill ha barn, men har oxo som "regel" att skulle det trots allt ske, ja då var det väl meningen att det skulle ske, så jag skulle nog inte göra abort, men fadern har ju oxo ngt att säga till om, det krävs ju 2 för att hamna i den situationen

ett exempel är mina 2 KK's, ena vill aldrig ha barn då han bär på ett ärftligt handikapp (men som jag inte ser som ngn big deal)

den andre vill mer än gärna ha en liten mini nörd att klä ut & ta med på convent, och få en ny generation frälst av star trek & JRR Tokien ;)

You can't spell Bitchy without Itchy

[Majbot]
8/17/13, 12:47 AM
#85

Fyller 19 i år. Ska börja högskola om någon vecka. Har 0 intresse för barn, tycker de är jobbiga och jag skulle inte vilja ta på mig det arbete som ett barn kräver. Skulle inte bli förvånad om jag aldrig skaffar barn… Jag har redan tänk över en möjlig situation där det kan hända att jag blir gravid, har också diskuterat det med min pojkvän sedan snart 2 år tillbaka. Jag skulle göra abort, helt klart. Jag ser inte det som 'mord' eller liknande… Varför ge liv till ett barn som man ändå inte kan ta hand om? :L

Novelia
8/18/13, 1:13 AM
#86

Jag är livrädd för att bli gravid nu för samtidigt som det inte passar in i vårat liv just nu med mannens utbildning och allt så har vi boende, ekonomi & åldern inne, och resten som behövs. Så jag vet inte om jag skulle göra abort. Därför är jag livrädd för samtidigt som jag vill ha barn så vill jag inte ha det nu och hoppas att det dröjer några år innan det är dags.

I have no sympathy for people without empathy

emmashrna
8/18/13, 7:56 AM
#87

Jag tror att jag och min partner skulle nog behålla barnet om det passar in just nu med tiden. Annars så vill vi både vänta ett tag. Tanke på att han är bara 26 och jag 23 (snart). Och vi har en del planer med vårt liv…

Så vi får se om vi ens skaffar barn :)

Juicy
8/18/13, 10:54 AM
#88

Verkligen inte, tänker aldrig skaffa barn.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Gasoline
8/18/13, 12:23 PM
#89

Jag skulle nog fullfölja, oavsett om jag var yngre eller om jag inte hade ett fast förhållande. Men det finns självklart situationer där en abort kanske är ett bättre alternativ, speciellt om man varit noga med att skydda sig. Alla är olika och valet är upp till var och en om detta beslut. Så som min situation ser ut nu så skulle jag absolut inte göra abort även om jag känner att jag vill vänta ett tag till. :-D

Upp till toppen
Annons: