Annons:
Etikettförhållande
Läst 889 ggr
[JohannaCivic]
2013-07-27 04:03

Vad ska jag göra?

För ett par år sedan började jag umgås med en kille som jag känt i ytterligare några år. Vi blev snabbt bra vänner och umgicks varje dag. Han började sedan få starka känslor för mig som vi inte spelade på förrän i dec nu förra året och då blev vi tillsammans. Allt var verkligen jättebra. Dock ca 2-3 månader senare började jag bli väldigt upptagen med mitt stall och mina 3 hästar och jag kan känna att jag inte var lika 'där' för honom. Jag vårdade inte förhållandet som jag gjort i början. Ca 2 månader efter det gjorde han slut hemma hos mig och det bröt mig samman totalt. Han bröt all kontakt under 1 månad tills vi talades vid över telefon och där bestämde vi oss för att vara vänner eftersom vänskapen vi hade innan vi blev tillsammans var så bra och betydelsefull. Vi har varit vänner nu sen dess och börjat träffas ofta igen och det mår vi båda bra av men jag tror att vi mår bra av det på två olika sätt han verkar bara se mig som en vän numera medans jag fortfarande älskar honom.

Jag hoppas ju innerligt på att vi ska bli tillsammans igen. Jag har inte nämnt något om det alls så han tror att jag inte har känslorna kvar. Anledningen till att jag inte sagt något är att jag är rädd att han inte anser att vi bör vara vänner om jag fortfarande älskar honom. Jag har en väldigt stark kärlek och klarar mig nog inte utan honom.

Vi har dock börjat bete oss som om vi är tillsammans. Vi har sex, kramas, pussas, kyssas och alla de där sakerna som man gör med sin respektive. Vi träffas ofta, han sover över ibland, vi gör roliga saker ihop.

Han har sagt att han fortfarande har något kvar för mig och att jag betyder mycket eftersom jag varit hans flickvän. Dock får jag ibland känslan av att han aldrig kommer vilja inleda ett förhållande med mig igen.

Eftersom jag seriöst spelar att jag inte har någon som helst kärlek kvar för honom som ovan skrivet att jag är rädd att förlora honom kommer jag aldrig veta om det kan bli något igen.

Därför vänder jag mig till er: Vad tycker ni att jag ska göra? Jag vill se om det kan bli något igen men vet ärligt inte hur.

Är något oklart fråga snälla!

Annons:
ramm5tein_
2013-07-27 04:35
#1

Har ni pratat om eran framtid/vad ni vill tillsammans sedan ni började umgås igen? Ifall du känner att du kan ha starkare känslor än honom är det viktigt för din egen skull att du får veta vad han har för ambitioner. Han kanske känner att det kan leda till något mer, till ett förhållande bara ni ses och har roligt… Eller så är han väldigt långt ifrån det.

Det finns risk att du blir sårad ifall du inte frågar, men vill du vänta ut tiden är det ju helt okej det med! Nyckeln är ju såklart att kommunicera. Det är nödvändigt, så att ni "spelar med lika regler".

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

[JohannaCivic]
2013-07-27 06:55
#2

Det ända framtidamässiga som jag kan komma på att han sagt är att om han hade haft en flickvän hade jag betytt lika mycket och han hade 'dödat lika mycket för mig' och det fick mig att känna herregud. Annars har vi inte pratat om framtida saker alls.

Jag vill veta om det kan bli något mellan oss igen men jag vet inte hur jag ska agera eller fråga. Om jag frågar rakt ut och förklarar mina känslor kanske han som jag skrev tagit ett steg tillbaka och ansett att det nog inte är bra om vi fortsätter umgås om jag känner så som jag gör?

Det som förvirrar mig är att vi beter oss som vi gör. Han har inga problem med att visa 'kärleksfulla saker' som sex och kyssar men jag vet inget om han känner kärlek eller inte. Ska kanske tillägga att allt kärleksfullt vi gör är inte alltid förknippat med sex utan vi kramas och kysser och myser även utan sex dagarna ut.

[Yllhilda]
2013-07-27 16:29
#3

Personligen hade jag testat den ärliga approachen och säga som det är, och då får personen göra som han/hon vill med den informationen eftersom osäkerheten i längden varit värre än att veta.

[JohannaCivic]
2013-07-27 18:43
#4

Men hur ska jag gå tillväga när jag säger det? När han gjorde slut var en del av anledningen att han 'ville vara fri' och vem vet han kanske är nöjd med att ha förhållandeliknande saker med mig utan själva förhållandet. Ska jag då vänta ut allting och se vart det lider iom att vi faktiskt beter oss som vi gör eller ska jag riskera allt och berätta hur jag känner men då är frågan hur jag gör det på bästa sätt?

Tack för alla tips

ramm5tein_
2013-07-27 18:46
#5

#2 Jag tycker det är konstigt det där han säger att han hade brytt sig precis lika mycket om dig ifall han hade haft en annan flickvän… Vill man inte vara the one and only ifall man är tillsammans med någon? Låter lite som att han både vill äta kakan och ha den kvar. Finns risk att han utnyttjar situationen lite…

Gör som #3. Tror inte du mår bättre i längden av att inte veta! Och då förstår han allvaret dessutom, för du är ju allvarlig med honom.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Kaiia
2013-07-27 19:44
#6

#4 Han kanske vill ha ett öppet förhållande?

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: