Annons:
Etikettsex
Läst 2340 ggr
andgustav
7/28/13, 8:53 PM

Hur får man ett bättre sexliv att funka!

Hej!

Efter många års äktenskap kan ett sexliv bli mycket slentrianmässigt och man orkar inte ta till sig alla experter. Om ett sexliv inte funkar så kan relationen börja att krisa. Nu känner jag att vi börjar glida ifrån varandra och jag har talat i förtroende med flickkompisar om detta. Skulle aldrig tjata mig till att ha sex med en kvinna om hon inte har lust. När det gäller sex hatar jag det där med mekaniskt sex bara för att jag har lust. Framför allt ska man respektera varandra men det ska inte bara vara på andras villkor. Det man kommer längst med är ärlighet. Idag ringde min dotter talade om att hon tröttnat på sin pojkvän och hon gjorde slut. Jag frågar aldrig varför för hon är en vuxen kvinna och har fast jobb sedan ett antal år tillbaka. Hur mitt förhållande kommer att bli är en gåta och jag avvaktar t v. Finns ingen anledning att stressa. En dialog med min fru kommer att äga rum så vi ser var vi står.

Annons:
[jnfr]
7/28/13, 10:03 PM
#1

En öppen kommunikation är alltid bra. Det är vad som saknats de gånger jag tyckt att sexlivet börjat dala. När vi tydligare talat om vad vi gillar har upplevelserna blivit bättre, vilket lett till att det skett oftare. Vad man gillar kan variera i perioder eller från gång till gång. Något som går att nämna/visa under akten, eller kanske diskutera under middagen? Det som känns bäst. Det kan kännas rätt jobbigt ibland att tala om vad man gillar, men när man väl börjat kan det gå lättare. Enkla och små saker som: jag tycker om när du tar mig på rumpan. Gärna visa eller berätta när ens partner gör något bra. Liksom berömma. Det kanske känns fånigt, men vem vill inte höra att man är bra i sängen? Som du skriver också: ärlighet och respekt. Även mot sig själv. Fungerar det verkligen inte, och man är på helt olika plan, kan det vara värt att ta en funderare..

andgustav
7/28/13, 10:17 PM
#2

Just nu känns det som vårt sexliv hamnat i bakvattnet.

ramm5tein_
7/28/13, 10:33 PM
#3

Prata länge och tydligt tycker jag! Sex är i slutändan väldigt viktigt tycker jag (att man får sina behov "tillfredställda, oavsett om det är mycket eller väldigt lite sex man vill ha). Men eftersom det verkar ha blivit ett problem med tiden har ni kanske inte så olika behov av sex.

När ni pratat och du hört vad hon säger om saken, om du vill dela med dig, kan vi kanske hjälpa ännu bättre!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

andgustav
7/29/13, 3:00 PM
#4

Hej igen!

Jag kommer att ta en dialog med min fru och vi tar en tur med en skärgårdsbåt. Lämnar badkläderna hemma tar med en picknick korg och vin. Sexlivet måste få krydda och det är jättemysigt att ligga nakna där man ❤️kan smeka varandra. Just nu bör vi kommunicera och hålla släkten tillbaka. Vi har blivit rådgivare för att lösa släktingarnas problem och det tär på min fru.

Upp till toppen
Annons: