Annons:
Etikettförhållande
Läst 1271 ggr
ramm5tein_
2013-07-29 00:02

Vad behöver bättras i ditt förhållande?

Överanalysera förstås inte!! men om något saknas som du inte mår bra av. Motivera gärna så kan vi hjälpa till.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
ChristineL
2013-07-29 10:15
#1

13 röster och ingen har kommenterat, intressant…

Jag svarar tiden för varandra, nyblivna föräldrar som vi är har vi någon annan i centrum för tillfället ;)

citytjejen
2013-07-29 10:18
#2

Vi har inget som behöver förbättras faktiskt. Vi är båda väldigt nöjda med så som vi har det.

/Christina

fruktgumman
2013-07-29 10:19
#3

Allt känns bra så jag svarade att inget behöver förbättras

tlover
2013-07-29 10:22
#4

annat, hur jag tacklar mina funktionshinder behöver förbättras, dom gånger vi bråkar är det i princip alltid nått som hör ihop med det på nått sätt.

möjligen att man kan kalla det jämnställdheten då min man gör väl över 80% av allt som behöver göras hemma just pga mina funtionshinder.

l'm back

[jnfr]
2013-07-29 10:26
#5

Just nu är det tiden för varandra. Vi går mer eller mindre i skift här hemma pga jobb. När vi snart kan återgå till våra vanliga scheman hoppas jag att vi hittar tillbaka till våra stunder.

DivinA
2013-07-29 10:32
#6
Annons:
[Zorita]
2013-07-29 11:33
#7

Just nu kunde vi bli bättre på att lösa konflikter mer harmoniskt. Ofta blir det lite hetsigt och även om vi är duktiga på att bli sams snabbt kunde det gå lite snabbare tycker jag.

Vyer
2013-07-29 12:02
#8

Bli bättre på att kommunicera våra känslor.


Anna4077
2013-07-29 17:23
#9

#4 jag/vi jobbar med samma saker Jag är nöjd i vårat förhållande. Det som behöver förbättras är jag och min "sjukdom" bipolär och add och sånt. Behöver komma ut på arbetsmarknaden och sådant. I själva våran relation.. Tja lite mer sex skulle sitta fint men även det har med ovanstående att göra.

Anna och taxen Max

Sweelin
2013-07-29 18:00
#10

Hur vi hanterar konflikter

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

andgustav
2013-07-29 20:47
#11

Kommunicera med varandra och stänga av mobilerna en kväll. Laga en god middag med vin. Mer tid för varandra och coola ner.

Jessicahagstrom94
2013-07-29 21:25
#12

Allt..? hah

ramm5tein_
2013-07-29 21:47
#13

Tror det kan vara jättebra att "skriva kring det" ifall man känner att man har ett problem! Annars att det emellan åt är mer och mindre bråkigt, självklart 🙂 men man kan ju hjälpa och tipsa varandra här i tråden i alla fall.

#12 Bör ni verkligen vara tillsammans då? Har ni pratat om det?

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
Jessicahagstrom94
2013-07-29 21:56
#14

#13 Det borde vi förmodligen inte men det verkar bara vara jag som tycker att saker och ting är fel och han inser aldrig det hur jag än försöker prata om det :)

ramm5tein_
2013-07-29 21:59
#15

#13 Du får gärna utveckla om du vill! Vet hur det är att vara "ensam" om att något är fel. Samt att ta upp det. Det är riktigt jobbigt och tär verkligen på förhållandet om det fortsätter eller kanske alltid är så. Då fungerar det ju ärligt inte! Kommunikation från bägges håll är A och O.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Jessicahagstrom94
2013-07-29 22:27
#16

#15 Jag behöver verkligen få han att fatta annars kommer det ta slut. Jag kan inte umgås med vänner utan att han blir sur, men jag får inte bli sur om han umgås med sina vänner som dessutom hatar mig. Jag får inte ha killar som vän på facebook, får inte prata med andra killar över huvud taget om inte han känner killen, vi har olika åsikt om precis allting, han är djurallergiker och jag kan inte leva ett liv utan djur vilket resulterar i att han tycker att jag bryr mig alldeles för mycket om mina katter och älskar dem för mycket. Bland annat är det såna fåniga grejer som förstör..

ramm5tein_
2013-07-29 23:06
#17

#16 Är det så att han inte litar på dig eller varför får du inte umgås med vilka vänner du vill, och oavsett kön? Hur länge har ni varit tillsammans? Att han är sådär svartsjuk, kontrollerande och vill "köra över dig" med hans bestämmelser bådar inte gott. Om han inte vill förändra sig själv, och det verkar inte så?

Älskar man djur är det ju en stor del okcså. Han kan ju inte rå för att han är allergiker, men det känns som att det inte är bra nog för att du ska vilja ge upp att ha djur… Vissa vill ju inte det trots att allt är finemang.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Jessicahagstrom94
2013-07-29 23:10
#18

#17 Det vet jag inte för det finns ingen anledning till att inte lita på mig, vi ha snart varit tillsammans i fyra år. Han tänker inte förändra sig själv, det märks.

Jag kommer aldrig överge mina djur för han, det kommer inte på tanke. :) mina katter betyder mer än han någonsin kommer kunna göra.

ramm5tein_
2013-07-29 23:34
#19

#18 Men älskar du honom? Är du kär? Kan du tänka dig utan honom? Kan du tänka dig utan honom tycker jag inte du ska tvivla. Det finns killar där ute som INTE kommer vara så, jag lovar dig. Men jag vet hur det är när man själv är i det. Har haft en precis likadan pojkvän som du, fast värre. Han hotade med att göra slut om han inte kände sig bekväm i att jag träffade/pratade med någon etc 🙂

Du förtjänar att bli behandlad så som du behandlar och VILL BLI behandlad. Klarar han inte av det, så säg adjö. Då låter katterna som ett mycket, mycket bättre alternativ 🐱

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Jessicahagstrom94
2013-07-29 23:39
#20

#19 1. Jag vet inte om jag älskar honom på "vara ihop-sättet" och därför vet jag inte om jag är så himla kär som jag vill vara.

Jag kan tänka mig honom som min vän, men inte ett liv helt utan honom.

Min kille hotar också med att göra slut när han blir sur över något helt onödigt.

Ja, visst gör dom :) missarna skulle aldrig bete sig så direkt ;) ska vara noga med att hitta någon som tål djur..

Annons:
ramm5tein_
2013-07-29 23:45
#21

#20 Ja vänner kan ju funka, kanske speciellt efter ett tag. Och fastän man tror i nuläget att man inte kan vara ett helt liv utan någon så kan det ändras. Bryter man bara/gör slut så ser man ganska snabbt att det kanske inte var värt på något plan. Jag menar främst när han inte respekterar ditt övriga liv, vilka du vill träffa osv. Fastän du bara är vän med honom har han ändå behandlat dig illa.

Att hota med att göra slut när det inte passar är inte okej och inget du ska stå ut med. Gör inte det. Tycker valet är enkelt, du har ingen anledning att vara tillsammans med honom! Du vet ju inte om du älskar honom på riktigt och då GÖR du helt enkelt inte det. Du vet nog svaret själv på er situation 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Jessicahagstrom94
2013-07-30 12:13
#22

#21 Ja, du har så rätt. 

Mitt största problem är att jag inte vågar göra slut för att jag inte vet hur mitt liv ska se ut efteråt och om jag ens någonsin kommer hitta någon ny att dela mitt liv med. (det finns en anledning till att jag är rädd att inte hitta någon ny, men det vill jag inte prata om här)

Underbarn
2013-07-30 17:57
#23

Förr hade jag sagt tiden för varandra och konfliktlösning. Nu säger jag allt av det som stod utom jämnställdhet. Tyvärr. Därför har det tagit slut för ett halv år sedan och varit väldigt till och från hur i vill ha det men nu har vi börjat förbättra oss rejält. Tiden för varandra är än så länge bra, konfliktlösningen är bättre men nu är tilliten inte alls på den nivå som den var förr… Han har legat med en annan när jag var utomlands och jag har kysst andra efter det. Vi var iof inte riktigt tillsammans då men träffades…

eltorres
2013-07-30 19:23
#24

Tiden för varandra. Han jobbar så mycket o vi har inte så mycket tid att ses tyvärr. Men det blir det snart ändring på :)

Buffaomini
2013-07-31 00:48
#25

kommer inte på något specifikt utan vi tar de som de kommer. försöker hela tiden kommunicera så vi lära oss. relationen ska hela tiden underhållas. som en bil eller ens kondition :p

Gur4m1
2013-07-31 06:14
#26

Konfliktösning och komunikation. Vi bråkar iofs nästan adlrig- men tro mig, även det kan vara/bli ett problem för då kan man få saker i ansiktet rätt och slätt som man gärna fått veta om i ett tidigare skede, eller som man får skämmas för i efterhand. Min pojkvän "körs över" lätt av mig. Jag upplever att han tillåter det ske, då jag är otorligt kommunikativ, som i att jag försöker lyssna på honom och alltid berättar för honom hur jag känner, tycker osv- men han "vågar" inte, han är väldigt försiktig, så rädd "att såra" och "svag" i mina ögon, detta beror mer på hans föräldrar än på mitt beteende och stör mig något så enormt ibland.

Man vill inte truga och hatta runt någon som på glas, stör han sig på något vill jag kunna lita på att han säger ifrån/säger till, men nu måste jag leka tankeläsare (han FÖRSÖKER leka tankeläsare och det irriterar mig till tusen).

Så ja, ibland önskade jag att man fick gräla lite ordentligt och att vi båda kunde ta åt oss vad den andra tänkte och tyckte om något, viktiga saker. Är iofs otroligt tacksam över att slippa all drama jag haft med andra pojkvänner som kunnat bråka om allt från hur bestick ska placeras på bordet till hur jag klämmer ut tandkräm från en tub… *gah*

I övrigt har jag inget att klaga på, good sexytime, han är som sagt jävligt snäll och det är superfint i alla övriga sammanhang och lärt mig att vara lite mer "lätt i fingertopparna" också. Vi har den tiden vi har förvarandra, vi gillar egen-tid också, båda två- oh vet att vi har våra åtaganden som är viktiga. Jämställda är vi och vi har rätt så bra tillit för varandra, är ju den där biten att jag inte riktigt känner att jag kan lita på att han alltid säger vad han _egentligen_ känner och tycker om saker ibland- i rädsla/någon förvirrad inlärd sak att han som sagt inte vill såra mig. t.ex om jag gått upp 10 kg så vill jag hellre att han säger "du har lbivit lite tjock, jag älsjar dig ändå men helt ärligt var du mer attraktiv i din normalvikt". Ja, jag kan ta en sådan kommentar- hellre än "Du är så fin så min älskling" sen får man veta via omvägar att han inte alls uppskattar min viktuppgång, alls.

Det är ju jätteilla beteende och sådant som VERKLIGEN sårar. Eller tänker jag helt fel? et är i alla fall så jag upplever det och försökt förklara för honom- Hellre "såra" mig direktoch säga vad han tycker ås vi kan undvika missförstånd, än att jag på omvägar får höra hans riktiga känslor och därmed känna mig som en skit :P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

isafisa
2013-07-31 06:52
#27

Sexet och närheten, mest för att vi inte fått till det med jobb, plugg, hund och massa annat. Sen har han sömnproblem som ställer till det med tröttheten. Men kvaliteten på sexet är det inge fel på ;)

Annons:
annainorrland
2013-07-31 09:28
#28

Förhållandet är bra men behöver mer tid för varandra. Men svårt att göra så mycket åt när det är pga jobben som gör att vi får för lite tid över.

Sophie-Anne
2013-07-31 10:19
#29

Förhållandet är bra men när man är en perfektionist duger aldrig någonting så lite av allt kan förbättras.

pyromanen
2013-07-31 10:29
#30

Jag har kommit till ett nytt kapitel i mitt liv (barnen blir stora och flyger iväg) där jag har större behov av frihet och ensamhet än förut och den förändring har mannen svårt att tackla.. känner sig lite "övergiven och ensam" vilket ytterligare triggar mitt behov av att få vara ifred… en dålig spiral.  Vi behöver hitta sätt att hantera nya verkligheten så att båda trivs.

CelsiusT
2013-07-31 17:57
#31

Kommunikationen!

Alla våra bråk beror på brist på kommunikation. Vi säger saker till varandra, men uppfattar det som något helt annat. Ofta är det jag som säger något, sambon tror att jag menar något annat, han säger inget tillbaka utan blir bara sur, jag blir irriterad på honom för att han går runt och är sur, han blir irriterad på mig för att det var ju jag som började (huh?). Och då reder vi ut vad vi sa och vad vi menade, och så är vi sams igen.

Jag blir bara så trött på att vi inte kan prata!! Har en man här som vägrar ta upp något med mig. Allt som tas upp till ytan tas upp av mig. Han stänger allt inom sig. När han tycker att jag är dum så blir han tyst men grinig/sur.

Jag har försökt lösa det med att se när han grinar till sig, då säger jag 'jaha, så nu är du sur på mig. Vad har jag sagt/gjort nu då?' Så tvingar jag honom att pressa ur sig vad det är som är fel. Så pratar vi om det direkt och då kommer vi förbi det lite snabbare. Så vi är lite effektivare på att bråka nu. Men det är ändå irriterande att vi är så dåliga på att kommunicera. Antagligen är jag otydlig med vad jag menar ibland, och han har ju uppenbarligen problem med att konfrontera mig (och med att fråga om han inte förstår mig, då gissar han istället och antar det värsta).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Underbarn
2013-07-31 18:22
#32

#31 känner igen det där

Upp till toppen
Annons: