Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 3620 ggr
taggigarosen
7/30/13, 7:06 PM

Hen är oskuld. Hur reagerar du?

Tänk dig in i att du är singel och blir intresserad av en person.

Hen berättar  att hen är oskuld. Hur skulle du tänka/tycka om det?

(Menar då typ vuxen person. Inte typ 15-16 åring. Är ju troligt att personen är oskuld då.)

Men i vuxen ålder.

Alternativen

Jag skulle backa. Vill inte dejta en som är oskuld

Skulle tycka det var konstigt men ge henom en chans

Skulle inte bry mig ett dugg om hen är oskuld

Annat (förklara)

Annons:
Calcifer
7/30/13, 7:07 PM
#1

Skulle inte störa mig ett spår. Är jag intresserad av personen så är jag det oavsett om de aldrig haft sex eller inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Vyer
7/30/13, 7:09 PM
#2

Jag skulle inte bry mig.


LinaLj
7/30/13, 7:10 PM
#3

Jag skulle inte bry mig egentligen men jag skulle vara väldigt nyfiken på varför.

pinku
7/30/13, 7:11 PM
#4

Skulle inte heller bry mig, och brydde mig heller inte när jag träffade min nuvarande :D Och det är jag glad för, tänk att missa en sån fantastisk kille som jag har, över något så otroligt banalt.

Aniara4
7/30/13, 7:19 PM
#5

Det är ju lite beroende på ålder också. Nu är jag över 40, och om man utgår från att mannen är i samma ålder skulle jag nog tycka det var en smula egendomligt och verkligen undra varför. Men när jag var yngre (20-årsåldern) träffade jag faktiskt flera oskulder och tyckte inte det var särskilt konstigt.

Honestyisdead
7/30/13, 7:31 PM
#6

Jag hade tyckt det var mycket konstigt. Hade sedan baserat på anledning se om det var något att gå vidare med. Hade det varit nuvarande som varit oskuld hade jag nog acceperat det utan problem. Känslorna kom före sexet.

Annons:
MarajLowajz
7/30/13, 7:34 PM
#7

Bryr mig inte då jag dejtar en 30+ som var oskuld tills jag kom in i bilden haha :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Jetaime
7/30/13, 7:42 PM
#8

Jag skulle nog tyckt det var lite konstigt, men skulle absolut ändå vilja fortsätta träffa personen oavsett.

citytjejen
7/30/13, 8:20 PM
#9

Det har jag varit med om, fast jag fick veta om oskuldsgrejen först efteråt. I och för sig så förstod jag att så var fallet under själva akten, men det var lite skumt ändå med tanke på personens ålder.

/Christina

pyromanen
7/30/13, 8:28 PM
#10

Jag skulle bli mycket förvånad (det kommer alldrig hända!). Eftersom jag dels är 45 år gammal dels brukar tycka män med massa livserfarenhet är mest attraktiva.  Om jag skulle få för mig att byta ut maken nångång är det betydligt större chans att det skulle bli någon 10 år äldre än mig med 3 kapsejsade äktenskap bakom sig :-)

fruktgumman
7/30/13, 8:33 PM
#11

Jag skulle bli väldigt förvånad då jag gissar att väldigt få män i min ålder  är oskulder. Men nog skulle jag fortsätta träffa honom ändå om allt känns rätt.

ChristineL
7/30/13, 8:39 PM
#12

Hade inte brytt mig, alla har vi nån gång varit oskuld oavsett när vi förlorade den.

tlover
7/30/13, 8:58 PM
#13

Skulle inte bry mig, oddsen att det skulle ske (altså att jag skulle bli singel och börja dejta) är dock inte så stor för tillfället

l'm back

Annons:
Buffaomini
7/30/13, 9:33 PM
#14

Svårt, jag vill samtidigt inte "lära upp" hen om hur allt fungerar men om känslorna är starka nog så kanske. lite splittrad som sagt…

Sophie-Anne
7/30/13, 9:54 PM
#15

Skulle anse att det var konstigt men inte bry mig speciellt mycket.

Nwmo
7/30/13, 10:39 PM
#16

Är själv oskuld, skulle ju vara bra för mig.

- Emil

Portie
7/30/13, 11:36 PM
#17

Skulle inte bry mig om det speciellt mycket, det är ju inte precis det man går efter om man är ute efter ett förhållande (i alla fall inte jag). Om det däremot hade varit en 40 åring så hade jag nog tyckt att det hade varit konstigt.

Anna4077
7/31/13, 12:48 AM
#18

Hade inte brytt mig men nyfiken hade jag varit :)

Anna och taxen Max

Intehärutandär
7/31/13, 1:43 AM
#19

Jag svarade att jag skulle tycka det var konstigt, men ge en chans. 

Har hänt mig då jag var 19 år och han jämngammal. Efter några gångers frustrerande fiffel från hans sida och ett par lyckade samlag, så frågade han hur många jag varit med. Då han skulle svara så sa han "en".  Jag som då satt upp med ryggen emot honom, skrattade för jag trodde det var en skämt. Men då det började smälta in, så kändes det lite pinsamt och obekvämt. Vi var dock tsm 6 månader, så efter det samtalet så förstod jag att han varit otroligt nervös. Och vi hade ett bra sexliv, men jag skulle aldrig vilja lära upp någon igen. Föredrar äldre män som vet vart allt sitter…

Gurky
7/31/13, 5:04 AM
#20

Jag skulle inte bry mig, men det är en fördel om tjejen har erfarenhet tycker jag.

Annons:
DivinA
7/31/13, 6:18 AM
#21

Jag skulle känna: Yeyyy hoppas jag får ta den 😋

Gur4m1
7/31/13, 6:20 AM
#22

JAg skulle inte bry mig, haft några oskulder som pjkvn i vxen ålder. MEN min erfarenhet ÄR att…ja…

Det har ju inte slutat bra, de har alla haft svårt att binda sig, blivit nyfikna på "världen där ute"osv ;) Jag skulle inte backa för att oksuld i sig är konstigt, jag skulle bara inte tro att en oskuld är redo för att binda sig seriöst till en relation på samma sätt som en som haft några relationer före mig- eftersom jag själv haft flera relationer och anser mig ha haft nytta av det- och kanske utvecklat mig till någon som inte är ett bra första experiment för en oskuld:> Nu säger jag inte att en oskuld inte kan ha haft seriösa relationer före, men så har det varit i mina fall.

Säger inte heller att man måste ha haft sex för att kunna stanna i en relation men det är alltså min erfarenhet igen- att de börjat snegla och vara nyfikna, precis som jag var när jag var rätt ny inom området sex- nyfiken, rastlös…öppen för nya äventyr :P Men jag gjorde bort det som tonåring. En del vågar eller får inte chansen förens de är 20+ …++++

Så jag röstade "inga problem" typ, men idag skulle jag ändå helst söka efter en mer erfaren kille om jag skulle söka efter en partner. Men så är jag 30+ att hitta en kille som skulle uppfylla alla mina övriga krav + vara oskuld är ganska liten, men såklart inte omöjlig.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

annainorrland
7/31/13, 9:43 AM
#23

Jag hade inte brytt mig, men blivit förvånad förstås då det säkert inte finns alltför många oskulder som är 30+

#22 Jag hade nog tänkt tvärtom. Att om nån verkligen väntat så länge på att ha sex så är det nog för att han inte ville ligga runt med vem som helst utan vänta på den rätta. Och hade han varit nyfiken på världen där ute skulle jag tänkt att han borde väl velat utforska den innan 30 iaf och inte väntat tills han var i min ålder (36)🙂

Åsa S
7/31/13, 9:56 AM
#24

Som jag förstått finns det fler i högre ålder som är oskulder än man tror ibland är det nog för man aldrig träffat nån som det har funnits såna möjligheter med så man har inte kunnat bli av med oskulden även om man velat (alla vill inte köpa sex) + sedan har man ju de som haft möjlighet men som ändå velat vänta på den rätta.

Tror det är mycket vanligare än man tror men många skäms och säger ingenting för många ser ner på de som väntar med sex idag. Var medlem på dejtingsiter tidigare och fick faktiskt en del meddelanden från män 40+ som var oskulder, orsaken till varför jag inte nappade på deras meddelanden var för att man kunde utläsa i deras meddelanden att de mest var intresserade av att bli av med oskulden och jag sökte nått som var mer seriöst än så.

SuperLimm
7/31/13, 10:24 AM
#25

Jag valde att jag skulle tycka de va konstigt men ge personen en chans. Jag har varit med en kille som var oskuld när jag träffade honom. Vi var tillsammans i 2,5 år ungefär och det var det bästa sexet jag haft. Han var iofs bara 17 när vi träffades så för mig var det inte så konstigt att han var oskuld.

Mycket skulle nog bero på hur personen är i sättet. Mitt ex är inte blyg eller orädd att testa nya saker. Han hade heller inga problem att konversera under sex och det gör väldigt mycket tycker jag. Men om personen är blyg och osäker och inte vågar så vet jag inte om det skulle kunna bli bra. Jag känner mig oftast väldigt säker vad det gäller sex men jag har aldrig varit med någon som varit osäker så jag vet faktiskt inte hur jag skulle reagera.

Mvh Linn

Gur4m1
7/31/13, 3:42 PM
#26

#23 ja folk tänk rju olika, jag har inget emot, eller nedvärderar att någon "knullat runt" så att säga, då jag snarare ser det som en fördel- istället för att han väntat på den rätte (en romantisk syn jag själv inte levt efter och därför inte skulle direkt hurra för hos min partner)- att han utforskat och faktiskt vet vad som finns och att JAG har det han söker :) Jag är en sådan person som lever så, därför förstår jag det beteendet mer och kan relatera till det. En oskuld har helt enkelt inte levt ett liv som jag tror att det krävs för att kunna tillfredställa mig (och då menar jag inte sexuellt, för oskulde rkna vara grymt bra i sängen-). Jag vill veta att han valde mig för mig, inte i rädsla för att kanske aldrig mer få en tjej, eller för att vi ftt band just för att jag var hans första osv osv…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[silkesnosen]
7/31/13, 3:56 PM
#27

#26 Alltså att vara oskuld är ju inte ngt hinder för att man ska ha karriär, rest några varv runt jorden och så vidare. Jag har känt ett antal och majoriteten är fullt fungerande på de flesta plan. Jag ser inget som helst hinder för en relation om man är kär. Det är väl ändå människan man ska leva med och sex är ju inte rocketsience. Det handlar ju mer om lyhördhet…

Annons:
Gur4m1
7/31/13, 4:30 PM
#28

#27 …jag är vuxen, jag förstår sådana ting som du just sade- Att sex inte har med karriär osv att göra. Men sex är _oftast_ en stor del i en relation, och en oskuld har ofta haft relationer (som jag inte skulle kalla för relationer om jag haft dem själv) eller inte haft relationer alls. Jag är inte redo att "lära upp" en 30åring i hur man hanterar konflikter, problem, etc i en relation. JAg vill alltås ha någon som gått igenom liknande saker som mig- haft problem, löst problem, "hittat hem" och vet vad han vill ha och framförallt- hur han fungerar med en partner och behöver/kan ge i en relation :) Kort och gott. Man anställs inte som butiskchef utan några hundår på "golvet" men en del är ju naturligt duktiga så det finns ju okulder där ute som säkerligen är både bra i sänghalmen och på relationer…:) Såklart. Men det är så jag generaliserar när jag tänker att jag nog trots allt vill ha någon mer erfaren om jag skulle bli singel igen. Däremot har det ju absolut inget att göra med sexet egentligen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Thaeri
7/31/13, 5:23 PM
#29

Jag är asexuell och har noll behov av sex, även om jag kan ha det och tycka om det, och vill helst ha ett förhållande med någon som är likadan, så om den personen skulle vara oskuld eller inte är skit sak samma.

[silkesnosen]
7/31/13, 5:36 PM
#30

#28 Jag lyssnar till vad du säger, men bara för att ngn är oskuld eller inte har haft en relation, så innebär ju inte det att personen har levt som en eremit. Relationer har vi ju dagligen till alla möjliga människor. Jag anser att det är ett sjukt stort tabu i vårt märkliga västerländska samhälle, som om man automatiskt skulle förvandlas till en annan person för att a haft person…jag var definitvt densamma både före och efter. Vad som förändrat mig som person har ju haft med helt andra delar att göra i mitt liv.

Personligen så är jag sjukt trött på äldre män, som har hundratvå relationer bakom sig och massor av fixa ideer om hur en relation ska fungera. Jag menar oavsett vem man träffar så måste man ju finna ett nytt sätt att relatera, bråka och lösa konflikter. Tja så tänker jag iaf…

Underbarn
7/31/13, 6:31 PM
#31

Nu är jag bara 20 så jag skulle undrat varför men sedan inte brytt mig mer… Det hade nog inte påverkat våran relation. Hade jag varit 30-40 hade jag kanske reagerat annorlunda…

pinku
7/31/13, 7:14 PM
#32

#30 Precis så tänker jag också. Jag har haft relationer med män med flera förhållanden i bagaget, och de är helt klart sämre på förhållanden. Jag upplever att min nuvarande, som var oskuld när vi träffades, är så sjukt mycket bättre. Han har inga förutfattade meningar, eftersom han inte har nåt att jämföra med. Han har aldrig fått lära sig "the game" så att säga, spela otillgänglig, tre-dagarsregler osv. Han har aldrig blivit sårad, och är därför inte misstänksam. För mig är det en enorm förbättring mot tidigare bittersnoppar. Sen förstår jag inte riktigt ni som säger att man måste lära upp en oskuld sexuellt. Jagmenar, de har sett f*ttor förut, de är inga roskindade småbarn. För att ett sexliv i ett förhållande ska funka måste man väl alltid lära upp varandra, i vad man själv gillar. Jag menar hela in-ut-grejen, det förstår även oskulder ;) allt utöver det är ju egentligen personligt tycke, som man alltid måste berätta för att få ut mesta möjliga av sexet.

[silkesnosen]
7/31/13, 7:17 PM
#33

#32 Tack, började undra. Alltså det känns som om vi väst har tappat insikter i vad som är viktigt i en relation, som om sex är allt. Jag förstår inte…

annikanyfiken
7/31/13, 8:23 PM
#34

Jag skulle bli förvånad men självklart ge honom inte bara en chans utan flera chanser. Det går ju inte att begära att sexlivet ska vara perfekt efter en eller två försök. Och förresten mindre bra sex har jag även haft med erfarna män så jag dissar absolut inte oskulder. Sex är något man jobbar på tillsammans tycker jag.

Annons:
[Victoria93]
7/31/13, 9:46 PM
#35

Finns inget som skulle gjort mig lyckligare än om min pojkvän vart oskuld innan vi träffades….😭

Bättre fråga skulle varit om man hade gått in i ett förhållande där hen hade legat med 1xxx antal personer…man borde vara glad om man träffade någon man gillade som aldrig varit i ett förhållande förut!!

Gur4m1
8/1/13, 6:01 AM
#36

Varför borde man avra glad åt att någon aldrig haft någon före en då? :) Ifrågasätter inte, är nyfiken på tankarna bakom det. Jag är ganska avundsjuk av mig men har aldrig stört mig på att en kille haft många före mig- han är ju med mig nu och de andra dög ju uppenbart inte :) En del är ju bara sämre på att välja rätt de första gångerna, så att säga.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
8/1/13, 6:07 AM
#37

#30 efteroms du ppenbart inte läst alla mina inägg men envisas med att försöka skriva till dem så tänkte jag återgälda det med at tinte alls läsa ditt inlägg :( Föruotm de första raderna: Nej man ahr såklart inte levt som en eeremit, (Men en del har det, många oskulder har även skippat hela relationsbiten och Nej att ha vänskapsrelationer är inte samma sak som att leva med någon). JAg var tydlig med att jag pratar om MIN erfarenhet så jag förstår inte allas vad du argumenterar emot? :) Jag har haft många relationer, sex är långt ifrån det viktigaste men tillhör ofta en AKT man har när man är nära med någon och "sexuell" som i mitt fall-- jag dejta rju inte asexuella så att säga- eftersom jag själv inte är det- och även om sex inte är allt så är det viktigt! men om någon orkat läsa något av mina inlägg så är jag tydlig med att SEX inte är problemet, aldrig varit problemet i mina relationer med oskulder- utan problemen har _alltid_ varit i övriga relationen (precis som någon som har mist oskulden) och det har faktiskt varit för DEM som sexet blivit mer viktigt än innan- när de slutat vara oskulder. Har 4 seriösa försök med relationer med oskulder bakom mig, ingen slutade speciellt bra, vi var på helt olika våglängder när det kom till själva relationen- som jag upplevde berodde på bristande erfarenhet.

Men jag skrev även om det i mitt första inlägg, att det såklart inte är så för alla- en del har säkert haft relationer och är bra på det. Minerfarenhet gör dock att jag har uppenbart gett oskulder en chans men jag skulle nog inte göra det en femte gång…

Har alltås inget med sexuell erfarenhet att göra (även om den biten också är bra att ha koll på men jag upplever att en oskuld ändå oftast blivit erfaren oh bekantat sig med sig själv på ett grundligt sätt :P En oskuld berättade inte förens långt senare att han var oskuld och jag "märkte" inget. Jag gillar sex, men när det kommer till kärlek är sex inte viktigt alls för mig då sex inte är ett sätt ja uttrycker min kärlek med.

(själv ville jag vara tydlig med att jag inte talat om att lära upp oskulder- sexuellt- heller aldrig dejtat killar som kör med "the game" eller "tredagars regler" etc, klart ickeoskulder kan vara skitstövlar eller otroligt omogna de med! och jo, jag upplevde att mista oskulden förändrade saker runt mig- det där är nog helt olika).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[silkesnosen]
8/1/13, 10:13 AM
#38

#37 Hahha visst har jag läst dina inlägg, men givetvis reflekterade jag utifrån dem , då jag anser att det är en intressant diskussion. Ingen anledning att gå i taket ;)

Sarah
8/1/13, 11:46 AM
#39

Hur många vettiga killar spelar spel och kör med regler hit och dit? De är ändå inte mycket att hänga i granen. Jag har aldrig träffat ngn som håller på med sådant.

Både jag och killen har långa och korta relationer bakom oss och jag hade inte velat ha det på ngt annat sätt.

Ngn 30+ oskuld hade jag förmodligen backat från och undrat vad som var fel…

[Victoria93]
8/1/13, 11:53 AM
#40

#36 är ju olika för alla men jag skulle känna mig mer "speciell" om man var först. Sen så gjorde min pojkväns ex slut med honom och inte tvärtom så han var ju typ tvungen att avsluta relationen. Plus att mindre än en månad innan vi blev tillsammans satt han och klängde på sitt ex i en bar när jag var där så det känns inte så kul för mig, tror att vi tom "höll på" då…i och för sig har de ingen kontakt nu men det är för att jag inte vill det, kanske hade de umgåts annars. Sen så har han gjort otroligt många grejer med exet som jag aldrig skulle gå med på och han har berättat allting så det är inte så kul för mig att sitta och tänka på det…jag får skylla mig själv för att jag frågade men ändå..😕

Gur4m1
8/1/13, 12:50 PM
#41

#38 äh..jobbigt att känna sig helt missförstådd bara 😢

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[silkesnosen]
8/1/13, 2:26 PM
#42

#41 hm alla tänker vi olika kring olika saker och ting. Skickar en kram från en gammal tant :)) 🤗

pinku
8/1/13, 2:32 PM
#43

The game var en överdrift för att göra en poäng. Men det är väl bra för er om ni enbart lyckats träffa okomplicerade killar som inte är bittra, och enbart lärt sig och blivit bättre för varje rasat förhållande. Jag skulle säga att det är få förunnat. Och om jag kunde ta tillbaka alla år av konflikter, svartsjuka, martyrskap och nedtryckta känslor skulle jag gärna byta ut dem mot min rättframma, öppna, happy-go-lucky-oskuld any day of the week! :D

Gur4m1
8/1/13, 9:26 PM
#44

#43 jo men såklart blir en del bittra om de blivit illa behandlade av andra tjejer :) Men de vet cokså ofta vad de vill ha och det framkommer och då kan man ju själv alltid välja om man vill vara med och leka eller inte. Alla oskulder jag mött har varit helt nya på relationsfronten och även om de varit skittrevliga har det alltid kommit till "Du….jag har bara haft dig….jag är nyfiken på andra" ungefär. Man vill va speciell? Kul när jag kan säga "Du är den bästa pojkvän jag haft" och hans svarar"Du är min bästa flickvän…inte för att jag har någon att jämföra med…VAD VET JAG!" ;D ungefär så.

Nu när jag är med min pojkvän så vet jag…vilka hemska killar jag dumpat för att komma fram hit. Han vet att jag valt honom och vet vad jag vill haoch att han har det jag söker i en partner  ^_^

Inget illa om oskulder bara, har inte fungerat så bra för mig bara- sexet har däremot fungerat skitbra, men vad hjälper det när personen inte hunnit göra alla de där misstagen jag själv hunnit göra i andra relationer och man måste gå igenom allt igen… nej tack. Nej tack till bittra killar och till hattiga oskulder  :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

pinku
8/1/13, 10:34 PM
#45

#44 Ja, vi kanske kan enas om att det finns alla sorter av alla läger ;) Viktigast är ju ändå att man är nöjd med det man har, annars är det dags att söka en ny, oskuld eller ej :D

VildaVittra
8/1/13, 10:49 PM
#46

Jag skulle se det som något positivt, då han inte skulle ha någon att jämföra mig med. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Tilde]
8/1/13, 11:18 PM
#47

Jag skulle inte bry mig, skulle snarare tyckt det var något positivt. Så kan jag bli den första och sista (om förhållandet håller). 😛

Kimji
8/3/13, 1:08 PM
#48

Jag skulle verkligen inte uppfatta det som någon fördel. Gud vad mycket jobb att lära upp honom. Är van vid män som vet "hur dom ska göra jobbet" ;) Men om jag tyckte om killen på riktigt så skulle jag såklart fortsätta träffa honom ändå.

Annons:
isafisa
8/4/13, 8:53 PM
#49

Jag skulle väl tycka att det var lite konstigt, baserat på åldern jag har dejtat killar i. Men det är väl inget som skulle hindra mej från att dejta honom, men nyfiken på varför han fortfarande var oskuld skulle jag nog vara :)

Druiden
8/4/13, 9:14 PM
#50

Jag skulle nog inte bry mig. Fast jag vill helst ha en erfaren som kan dominera lite och som man kan lära av

Medarbetare på Pokémon Ifokus

cBrodin
8/4/13, 9:27 PM
#51

Lite förvånad skulle jag nog bli, aldrig stött på en oskuld i min ålder. Gillar man verkligen människan skulle det nog funka, men fick jag veta det tidigt i vårt möte hade jag nog tvekat. Men aldrig varit med om det, så svårt att svara på.

Muszimba
8/5/13, 8:43 AM
#52

På ett sätt en fördel, då får man det på det viset som man tycker om bäst. Nackdelen är att det är knöligt att hela tiden behöva berätta hur man vill ha det för att få den orgasmen man vill ha.

Jag vet en som vid första gången visste hur hen skulle göra, men då en "van" person… Fick skönaste stunderna med personen.

[Lindixo]
8/5/13, 12:35 PM
#53

Vad spelar det för roll, kan jag tycka. Hade någon kille sagt till mig att han var oskuld så hade jag ryckt på axlarna. Jag respekterar hans val att ha väntat och då hoppas jag även att han respekterar mitt att jag redan haft sex. 

Min tjejkompis till exempel, hon är 20 år och oskuld. Jag respekterar det fullt ut. Hon träffade en kille, 22 år gammal, som ICKE var oskuld och då ville hon inte ha honom. Man får helt enkelt respektera folks tidigare val i livet.

[Taxie]
8/5/13, 3:19 PM
#54

Jag är 18 år och har pojkvän och vi har vart tsm i 3 & ett halvt år… Har erfarenheter och vart aktiv med sex i 4 år. Så om jag vart singel skulle jag inte orka lära upp någon. En kille med erfarenheter ska det va :)

Gur4m1
8/6/13, 6:08 AM
#55

Ok, håller med om att mer erfarna män har mer "knep" i rockärmen men allt snack om att man msåte lära upp en oskuld? Jag har mött många usla älskare som inte varit oskulder men också trott att min fabrik fungerar på samma sätt som hans ex´s fabrik. Min fabrik är unik och behöver läras uppoavsett. Bara mött en kille som klarade biffen helt utan hjälp från mig i början men han var också många…många…okej han var en generation äldre än mig. En oskuld är ny på grejen att _ha sex_ med en _riktig kvinna_ men en oskuld har nog sett en hel del porr, runkat, fantiserat, TÄNKT på sex. Jag upplever rent av att de oskulder jag varit med har varit mer experimenterande och öppna/nyfikna på saker och väldigt villiga att vilja lära sig hur just jag ska få det riktigt skönt.

Måste man inteoftast prata om sex ibland, oavsett erfarenhet? Menar vi är ju alla olika, så vad hjälper det att en kille haft sex med 15 andra Kvinnor än mig om vi ändå fungerar/tänder helt olika?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
SuperLimm
8/6/13, 11:30 AM
#56

#55 Jag håller med dig!

Sen tycker jag också att om man själv är bra i sängen och vet vad man gillar så är det inte alls svårt att få bra sex bara båda parter klarar av att komunicera med varandra. Man kan ju inte förvänta sig att någon ska vara bra i sängen när man har sex första gången, oavsätt om den är oskuld eller har haft mycket sex. Alla är vi olika och gillar olika saker. :)

Mvh Linn

pinku
8/6/13, 12:09 PM
#57

#55, 56 Och jag håller definitivt med er båda två. Vad är sex utan kommunikation? Jag har hittills inte träffat någon kille som är tankeläsare. Alla är oskulder med varandra från början, så att säga :) och personligen älskar jag när sex är opretantiöst och lekfullt. Killar som tror att de vet "vad alla Kvinnor gillar" nej tack!

Polish
8/7/13, 3:43 PM
#58

Inget konstigt anser jag, det är nog många fler än vad folk tror som har sex för första gången sent i livet.

Jag fattar inte varför folk gör så stor grej av det, som om det skulle vara något fel med det.

Det är lite av en mobbarattityd över det här och mycket annat i vårt samhälle.

Jag tycker du borde uppskatta att vara dennes första partner.

TN

[Zorita]
8/7/13, 4:45 PM
#59

Jag skulle tycka det var lite underligt att en man i min ålder inte haft sex. 30 år är trots allt ganska gammalt. Jag skulle främst undra varför. Skulle det vara pga religion skulle ett förhållande gå bort helt. Och jag skulle nog undra hur det kom sig att människan inte haft åtminstone ett seriöst förhållande under den tiden. Jag tycker jag har lärt mig mycket från mina förhållanden som hjälper mig i mitt nuvarande förhållande. Därför skulle jag tänka efter en gång till innan jag gav mig in i ett förhållande med någon som inte har haft ett seriöst sådant tidigare. Inte för att jag skulle tro mig behöva lära upp någon i sängen, det är inte så viktigt, utan allt annat runt omkring. Men om känslorna ändå fanns där skulle jag ge personen en chans ändå. Så viktigt är det inte. Fast jag uppskattar att min sambo haft förhållanden innan mitt där han gjort sina misstag, på samma sätt som jag tror det är bra för mig att jag gjort mina misstag innan honom.

JossanH
8/7/13, 9:01 PM
#60

Jag skulle inte bry mig men jag skulle förstås vara nyfiken på om det varit ett medvetet val eller vad som gjort att han varit oskuld. Jag skulle se det lite som en utmaning att visa vad han inte upplevt ännu, att få vara först med det. Men, jag är ändå glad att min sambo själv inte var oskuld. Det blir mer spännande med lite mer i bagaget :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

MsSofieG
8/14/13, 1:20 PM
#61

Jag skulle bara tycka det var kul. Tänk att vara den allra första lixom. Vilken grej! :D

[NinaCrown]
8/14/13, 2:24 PM
#62

Svarade "Skulle tycka det var konstigt men ge henom en chans".

Skulle kännas som att jag tränger mig på på något vis. Jag sätter inte så höga värderingar i att förlora oskulden, men jag vet att många andra gör det. Det tillsammans med att jag är en person som gärna "provkör" innan jag startar en seriös relation och helst är med lite äldre karlar (5-10 år äldre än mig, jag är 23) gör att det känns lite olustigt.

Men klickar allt, och karln verkligen vill, så skulle jag nog ge det en chans.

Annons:
Upp till toppen
Annons: