Annons:
Etikettfamilj
Läst 5572 ggr
Honestyisdead
8/1/13, 10:40 PM

Vad ger man till mamma?

Min älskade mamma och bästa vän fyller år nästa vecka och plånboken ekar tom. Lite kan jag lägga ut. Men VAD ska jag köpa? Hon önskar sig inget och har allt. Hon blir 59. Tips? Vad har ni gett era mödrar?

Annons:
jossa5
8/1/13, 10:43 PM
#1

Min mor får i år lite tyg jag hittade på rea. Hon syr mycket, så det kommer hon bli glad för.

Så har din mamma nån hobby som du kanske kan fylla på lite? Eller om hon samlar på något, så hon "behöver" en till sak till sin samling?

Eller så köper du en presentkorg? Du vet en sån med massa gott i, som man slår in i cellofan. Behöver ju inte vara en stor, och gott kan ju vara allt från lite frukt och kex och ost, till vinflaskor och dyra choklader.

Hoppas du fått lite inspiration iaf. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Marinas Mix
8/1/13, 10:46 PM
#2

Vad tycker hon om?
En upplevelse av något slag, behöver ju inte ske samma dag som hon fyller år.
Har bjudit en av mina "mammor" på exempelvis inträdet till Fjärilshuset på Haga, eller Bergianska trädgården. Nu fyller hon ju i december, så vi har skjutit på det till mina sommarbesök i Södertälje.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Honestyisdead
8/1/13, 11:00 PM
#3

Tack för tipsen. Blir nog en presentpåse med lite hudvård. Sådant gillar hon :)

[elmaek]
8/1/13, 11:00 PM
#4

Detta är rätt… storslaget eller vad jag ska beskriva det. Men jag och min bror gick ihop oss och köpte mamma en ny soffa förra året. Hon hade tjatat så länge och jag och min bror hade råd att ge henne det.. och det täcker även flertals år framöver kom vi överens om, men hon får trots allt nåt litet i alla fall.
Men du ville veta vad jag gett 🤐

Men om hon har någon favorit musik så kan du köpa en skiva? En bok av hennes favoritförfattare? Gillar hon att sy så kanske du kan hitta nåt roligt? Eller om hon gillar att virka/sticka? Korsord? Ja.. vad hon än gillar. :) Så kan du alltid försöka ge henne nåt av det. Om hon gillar matlagning kanske du kan hitta någon kokbok som inte är allt för dyr?

alvaegrymm
8/1/13, 11:19 PM
#5

ett hett tips är att youtuba DIY ( do it youreself ) klipp! Alltid trevligare med personliga presenter :)

* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥                                                                      

   ♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥  

Anna4077
8/1/13, 11:20 PM
#6

Min mamma önskar sig alltid hemma gjorda wienerbröd av mig :p det gör förresten lillebror och mormor med. Men något hemma gjort är alltid uppskattat. Sylt, bakverk eller något annat. Men hudvårds produkter är ju en jätte fin idé om hon gillar sånt :)

Anna och taxen Max

Annons:
LinaLj
8/2/13, 12:15 AM
#7

Min mamma (som fyllde 74) fick tulpaner (hennes favorit blommor) och ett helt gäng olika handgjorda bokmärken. Hon älskar att läsa böcker men hon brukar förlägga sina bokmärken lite då och då. Så jag gjorde ett par virkade, ett par stickade, ett par flätade, ett par brickvävda och ett par knutna till henne. Nu klarar hon sig nog fram till jul 😃.

Nästa år när hon fyller halvjämt ska hon få en brodyrlampa. De är svindyra men hon älskar att brodera hardanger men hon tycker det är jobbigt på vintern då ljuset inte är så bra och hennes ögon inte ritkigt orkar med.

Honestyisdead
8/2/13, 12:18 AM
#8

Vad fina presenter ni gör :)

tlover
8/2/13, 6:57 AM
#9

Jag ger så olika, men eftersom min mamma levt nog länge för att ha skaffat sig det mesta av den lite billigare sorten försöker jag mig pålite annorlunda saker.

Ett år skrev jag en låt tex sånt tar ju inte plats eller dammar, i år hade vi tänkt bjuda henne på en svampplockningsresa (hon och jag ääälskar att plocka svamp, vi har alltid svampkniv med oss) men det hann inte organiseras och när mamma började undra om vårt extra gitarrfodral passar hennes gitarr så fick hon det istället, så det blir kanske nästa år.

Men nått sånt kan vara bra, att man far och gör nått med henne tex (vad beror ju på vad för intressen man har)

l'm back

andgustav
8/2/13, 8:22 AM
#10

Hej!

Det är knepigt när du kommit upp i åldern och har allt. Jag ger min mamma något personligt numera. Nu är min mamma mycket sjuk och det är mycket tråkigt):. Om din mamma tycker om att resa ta med henne till exempelvis Florens i Italien det kan jag varmt rekommendera.

tlover
8/2/13, 8:29 AM
#11

Böcker kan man ju aldrig ha för många av heller kom jag ju på

l'm back

fruktgumman
8/2/13, 8:32 AM
#12

Min mamma som fyller år i början av sommaren önskar sig alltid någon blomma/buske el liknande att plantera i trädgården.

ChristineL
8/2/13, 11:51 AM
#13

Litet hudvårdkit som du var inne på tror jag alltid uppskattas. Eller nåt eget ihoppysslat :) Det är inte lätt, vi har slutat fira varandra i min familj sen vi blev vuxna, lite tråkigt på ett sätt men ändå rätt skönt att slippa tänka på det.

Annons:
Honestyisdead
8/2/13, 12:51 PM
#14

10 bjuder du då? Skrev ju att plånboken ekar tom!

Evisen
8/2/13, 4:34 PM
#15

#0 Ett egengjort kort där det utlovas typ en storstädning hos henne, en middag som du lagar åt henne, en heldag på stan bara ni två, ett biobesök där hon får bestämma film och du står för biobiljetter och det som hör till?

Hudvårdsburkar osv som du skrev om, är också en smart sak som härligt badsalt/skum, peeling mm.

Det är alltid svårt och hitta på presenter åt de som är äldre för de har allt.

[Friton]
8/2/13, 5:25 PM
#16

Går att beställa en personlig kalender, kom inte ihåg vad det kostade men det var väldigt uppskattat. Satte in olika bilder på barn och barnbarn :) Fotprodukten "Baby foot" har hon också fått en gång. En annan gång fick hon en hortensia med en fin kruka.. beror ju helt på vad människan tycker om :) Jag är inte så duktig på att komma på saker som inte kostar så mycket pengar, haha. Fast ovanstående har inte varit så jätte dyrt, sen brukar jag och mina syskon gå ihop och köpa något ibland så då blir det priset delat på tre.

[Mustangcab]
8/2/13, 8:55 PM
#17

Min mor önskade sig alltid snälla barn oavsett hur gamla vi blev😃

tlover
8/2/13, 8:59 PM
#18

#17 min mamma gör liknande ibland, tex betala för en resa (inom Sverige men ändå), teater m.m. för att hon vill vara med oss. Vår present till henne är då att vi följer med.

l'm back

Monsva
8/2/13, 11:16 PM
#19

Hej!

Jag är en mamma, har 3 myndiga barn. När jag fyller år önskar jag mig inte saker av dem, vill inte att de ska "slänga ut" pengar på mig!🙂

Det som jag värdesätter att få är tex hjälp med hundpromenader, tvätta bilen eller gemensam tid som tex en picnic, långpromenad som avslutas med glass mm. ❤️

abelyn
8/3/13, 5:09 PM
#20

Även fast jag inte är ett barn längre så brukar jag ändå pyssla ihop något till henne, då det alltid är lika uppskattat. 😃

Så att pyssla ihop en stor fin blomma av något slag eller bara fixa ihop något snyggt funkar alltid bra! 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: