Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1209 ggr
höstbarnet
2013-08-02 21:46

Favoritårstid?

Vilken är din favorit årstid och varför är den det?

Annons:
ramm5tein_
2013-08-02 21:49
#1

Höst, men även vinter! Det är sååå vackert här uppe på vintern så det är galet. Sommaren är såklart skön i och med att man inte fryser, men fryser gör jag hellre än svettas.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Migobus
2013-08-02 21:52
#2

Hösten. Det blir så härliga färger på träden och jag tycker att det är mysigt när det regnar. Vintern och våren är också rätt trevliga. Men sommaren hade jag gärna hoppat över 😛

[VSK]
2013-08-02 21:54
#3

Höst av flera anledningar.

man kan fiska stor fisk

man kan plocka svamp

det är inte så himlans varmt

fina färger om man fotograferar

bandysäsongen börjar snart 🙂

Evisen
2013-08-02 22:08
#4

Sommaren :).

Men bara om det är en riktigt varm sommar (som nu), för då slipper jag ha ont i mina leder.

Inkl. att man slipper halka på isfläckar😃

Gur4m1
2013-08-02 22:10
#5

Alla årstider har sina styrkor och jag skulle itne vilja leva någonstans där det ständigt var vinter eller sommar. Här i Linköping suger vintern, men fördelen är att den är otroligt mycket kortare än vintern i Norrbotten där jag växte upp. Jag saknar dock de stora snömängderna, däremot inte att snöröjningen fungerar, att trafiken inte blir helt kaos eller det faktum att lite blåst + snö blir kallad för storm här nere och folk verkar få panik. Samma sak varje år.

Vintern är sval och skön, man kan klä på sig om man fryser. Nackdelen är mörkret och det faktum att det är tyngre att stiga upp tidigt på morgonen när allt är mörkt och kallt! Sen vetskapen att man ska stå i kylan och vänta på bussar, halka runt på is/i slask…nej…det är inte kul.

Sommaren är skön, varm och härlig om man fyller den med aktiviteter och har turen att vara ledig från jobbet/semester på de soligare/Varmare dagarna, och när det åskar såklart ;) Regn är inte så hemskt att cykla i men visst, det undviker man gärna. Här i södern är myggen inte så många men agressiva :P Och sen är det sånna där äckliga färstingar som sabbar allt spontant i högt gräs.

Våren och höstens fördelar är att det är nu allt smått sover/dött, vackra färger och otroligt bekväma temperaturer. Varmt men med viss måtta. Svala nätter och förhoppningsvis inte bara regn. :>

Jag gillar alla årstiderna men skulle jag behöva välja en så skulle det vara vårvintern uppe i norr, eller våren just när frukträden börjat slå ut sina blommor och det är lagomt med småkryp vakna, dagarna varma och lite frostbitna nätter. *mys*

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Fridaaaa
2013-08-02 22:13
#6

Sommaren: Varmt och skönt.

Våren: långt till vintern och i regel lagom temperaturer. Det börjar bli grönt runt omkring också 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
2013-08-02 23:28
#7

Vintern när det är snö , men även sommaren så man kan fiska hela dagarna utan att frysa :)

ChristineL
2013-08-03 08:53
#8

Våren! När det börjar grönska och och små blommor ploppar fram här och där :) Och man kan lätta på klädseln, det är gött!

erspers
2013-08-03 09:19
#9

Våren tror jag är min favorit-årstid..åtmindstone känslan av att ha hela våren o sommaren framför sig o att slippa klä på sig alltför mycket o att det blir varmt o skönt..iof så gillar jag inte när det är alltför varmt o solen steker men lagom är ju alltid bäst..😎

S

Inaarah
2013-08-03 10:07
#10

Hösten - alla gånger! Jag älskar även våren, sommaren och värmen, men hösten är något speciellt. Gillar att komma in i rutinerna igen efter en lång sommarledighet, gillar när luften blir lite krispig och älskar lövens alla färger. Tycker även om mörkret, att mysa inomhus på kvällarna och att ta på sig stickade tröjor och varma halsdukar. Det är det bästa!

andgustav
2013-08-03 10:25
#11

Sommaren. Helst innan midsommar när man hör fåglarna kvittra.❤️

viktoria91
2013-08-03 12:53
#12

Höst! Lagom varmt, inte en massa insekter, ma kan plocka svamp, alla härliga färger, mysa under filten med en bra bok när dte är ruggigt ute m.m.!

[Zorita]
2013-08-03 13:05
#13

Alla svenska årstider är så fina! Här i Spanien har vi bara två, regnperiod och varmt. Av dem föredrar jag den regniga tiden. Men det jag saknar allra mest med Sverige är de vackra årstiderna!

Annons:
citytjejen
2013-08-03 14:15
#14

Min favorit är sommaren! Det är den årstid som jag alltid längtar mest efter. Tycker även mycket om hösten, för då får jag alltid den där nystartskänslan som i år gäller nytt jobb! Våren är också underbar och vintern helt okej när det är runt tio minus och snö.

/Christina

Intehärutandär
2013-08-03 15:18
#15

Sommar! Det är (förhoppningsvis) varmt och soligt. Man kan njuta fullt ut av trädgården. Vi har sommarregn och regnbågar. Live-musik utomhus. Grillkvällar. Sommar-evenemang (cruising, nostalgidagar, marknader osv). 

Och framförallt mindre ont i lederna och höstvinter-depression.

Kaiia
2013-08-03 15:36
#16

Höst! Då blir mörkret på kvällarna som siden, man slipper dö av värmeslag, det är halloween och alla kommer in i en lite spooky jättemysig stämning :3

Sen kommer vintern, för då kan man åka snowboard, och det älskar jag! Och pulka (a)

Sen våren, för då väcks allt till liv igen.

Sist sommaren. Visst att det är mysigt att bada och vara ledig, men det är så varmt :/

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

[Emma--]
2013-08-03 15:36
#17

Sommar alla gånger, även om det är en riktigt dålig sommar så älskar jag sommaren. 
På plats nr 2 kommer våren. 
Plats nr 3 hösten. 
Och allra sist vintern, den är så lång, mörk och kall och hemsk.

Afturelding
2013-08-03 15:40
#18

Alla är lika bra, jag trivs väldigt bra med vårat skiftande väder :) Jag blir tokig på sommaren för att det är för varmt för länge, och på vintern för att det är snö för länge.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

lkmf
2013-08-03 16:34
#19

Hösten… hade nog tyckt lika mycket om våren om det inta var för min allergi för det är himla mysigt när det börja blomma efter en kall vinter… tycker inte särskilt mycket om sommaren då jag tycker det är för varmt

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Angelfish
2013-08-03 16:50
#20

Jag sa sommaren och det är egentligen bara av en orsak; det är ljusare på sommarhalvåret än vinterhalvåret. Jag får vinter-depression av mörkret så därför tycker jag sommaren är bättre.

Skulle älska vintern om det inte var så mörkt då.

Å andra sidan är jag allergisk mot gräs, björk och gråbo så det är ett minus för sommaren (och våren och hösten).

Fast jag tar allergin över depressionen alla gånger.

Så sommaren vinner trots allt.

Annons:
jollycox
2013-08-03 19:02
#21

Min favoritårstid är nog hösten men jag är en äkta vintermänniska.
Sommaren hatar jag med allt vad den innebär. Skulle gärna skippa den och bara ha höst, vinter, vår, höst, vinter, vår…

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

LinaLj
2013-08-03 19:41
#22

Jag älskar alla årstider, de har alla något som gör att jag blir lika glad när de kommer.

Jag älskar våren för att det är så underbart med all grönska och vårvärmen efter vintern.

Jag älskar sommaren för att det är underbart att kunna gå rakt ut utna att behöva ta på sig åtta lager kläder. Jag älskar att kunna sitta i trädgården och att se grönsakerna växa och kunna äta färska bär och frukter.

Jag älskar hösten för att den är så vansinnigt vacker maed alla färger och det doftar så gott när löven faller till marken.

Jag älskar vintern för min astma mår deffinitivt bäst då. Det är dessutom mysigt att sitta inne framför brasan och mysa med gott samvete. Och det är vackert med all snö och Trixie (hunden) älskar att leka i snön.

[Yllhilda]
2013-08-04 00:50
#23

Jag gillar hösten eftersom den alltid för något gott med sig, först svalare väder, sen vackra färger, sen för den vintern med sig.

[elmaek]
2013-08-04 01:02
#24

Jag gillar alla årstider på sitt sätt.

majalisa e
2013-08-04 10:02
#25

Jag gillar våren bäst då det blir ljusare för var dag det börjar grönska o knoppar slår ut

majalisa e
2013-08-04 16:54
#26

Vad många som röstat för höst förresten. Jag trodde den skulle komma sist. Jag tycker det är så jobbigt när det börjar bli mörkare på kvällarna och sen när det är som värst är det mörkt redan kl 15.00 på em. Riktigt deppad blir jag. Och sen kommer den hemska vintern. Enda fördelen med vintern är att min favorit årstid kommer därnäst 😃 Älskar våren!

isafisa
2013-08-04 20:54
#27

Vår, det är fint ute och lagom varmt. Det känns som att allt ljusna upp och all ledighet osv ligger framför en :)

Annons:
Jetaime
2013-08-04 20:59
#28

Våren. Allting bli alltid lite bättre på våren, även när det är som sämst liksom. Och sen gillar jag när det är tillräckligt varmt för att slippa massasasaa kläder och tillräckligt kallt för att ändå kunna ha en extra tröja på sig, och sen när det börjar bli ljusare på kvällarna. Ja, våren, lätt!

Gurky
2013-08-05 07:52
#29

Alla årstider har sina fördelar.

Aniara4
2013-08-05 08:52
#30

Sommar! Jag ääääälskar att bada och vara ute och känna vinden direkt mot huden. Och jag har jättesvårt för mörkret. Har börjat boka utlandsresor varje år i november för att mota depressionen som hotar varje år när löven har fallit och det bara regnar och är mörkt hela tiden. För några år sedan var det en höst när det regnade flera veckor i sträck mer eller mindre, det var i alla fall tjocka moln hela tiden och regnade av och till, och jag höll på att förlora förståndet av att inte se solen ALLS på 2-3 veckor. (Jag ska aldrig flytta till norra Sverige! 😮)

Sen när det blir december känns det lite lättare, jag tycker det är mysigt med alla ljus och julpynt och sånt, så då är det ok igen.

Bananbullar
2013-08-05 09:28
#31

Jag valde våren! Därför att då blir jag lite som Ronga Rövardotter, jag blir glad och lycklig och skriker vårskrik. Det är så skönt att äntligen tina upp och se allt komma åter till liv (jag fryser konstant på vintern).


Upp till toppen
Annons: