Annons:
Etikettkänslor
Läst 1055 ggr
andgustav
2013-08-05 11:40

Självförtroende och släkten är värst!

Då och nu!

Jag känner igen detta för jag hade lärare i skolan som knäckte självförtroende på oss och när jag växte upp fanns det inga dagis. Lärarinnan var en gammal oskuld som bodde i skolbyggnaden man ansåg att de som inte hängde med var dumma i huvudet. Skolan blev en plåga för många och det förekom mycket mobbning. Dessa personer hade aldrig fått blivit lärare idag och när man lär sig saker måste man få tid på sig. Det som kan vara jobbigt att höra är när föräldrar fortfarande lägger sig i vad man göra och de talar om hur bra det var på 50 och 60-talet. Ibland har de lagt sig i barnuppfostran och när våra barn åker till Thailand. Senast i lördags ville de inte att min brors son ska gifta sig i Thailand bevis på att de lägger sig grejor som inte de har med att göra. Idag skolas barn in på dagis och pedagogiken är mycket bättre. När vi skolade in Gabriella på dagis stod en skylt "Inte Retas"! Nu är hon 25 år och jobbar som civilingenjör. När hon var nyfödd ringde mina föräldrar x antal ggr och frågade om hon fått mat. Min före detta bad dom till slut att åka dit där det är varmare.

Annons:
Maria
2013-08-05 12:05
#1

Jag förstår inte riktigt vad du vill säga?

Är det dina föräldrar du har problem med?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

andgustav
2013-08-05 13:52
#2

#1 

Har haft.

Upp till toppen
Annons: