Annons:
Etikettotrohet
Läst 2849 ggr
sofielundinn
2013-08-05 14:27

Hur gör man nu...

Jag och min kille sitter i en klämd sits, såg på hans fb här om dagen att han raggar och klänger på andra tjejer, bestämmer träff mm, När jag påpekade det här skrattade han och sa att jag ej ska ta det hårt och att han driver med de, han gör det för bekräftelse och för det är kul. Jag blev förbannad på hur han flinade, så jag drog upp att jag låg med 2st under den tiden vi gjorde slut för 2månader sedan (i ca ''2v''). Han blev jätte ledsen fick ångest och grät, jag tröstade honom, men sen slängde han skit över mig och kallade mig hora och sa jag var otrogen, men samtidigt hade han gjort slut med mig då och jag tog det hårt då. Känner inte att jag ska behöva be om förlåtelse eftersom han dumpat mig. Men nu då han raggar på andra tar det väldigt hårt på mig, han skriver till dom ''gillar du inte mig längre?'', och ''hoppas vi springer på varandra'' och bestämmer träff, frågar om de bor själv mm. Tycker inte det är ok ALLS! han säger att han inte skulle träffa dom, men jag tar det hårt. Han bryr sig inte då jag pratar med honom, då han ''driver med dom och tycker det är kul'' vad ska jag göra?

Jag är allmänt ostabil och haft en del problem tidigare, så står inte riktigt på egna ben och då sånt här händer så tar det verkligen hårt. Varit tsm snart 2år.

Är det ok att de raggar påsidan av förhållandet i smyg? Hur ska jag hantera det

Annons:
skotty
2013-08-05 14:48
#1

Två ord, avsluta det.

zzzAnGeLzzz
2013-08-05 14:59
#2

Gör slut med honom, han värkar ju inte så klok.

andgustav
2013-08-05 15:01
#3

Avsluta detta förhållande omedelbums!

Zolah
2013-08-05 15:03
#4

Låter inte bra alls, jag skulle nog säga att det är bättre att göra slut once for all. Det är inte OK att låtsas flörta med andra, och det säger sig självt.

Det låter som det finns en risk att ni hamnar i en spiral där ni sårar varandra som 'hämnd' , och det finns ingen direkt väg uppåt ur ett sådant förhållande fören nån tar det större steget och skärper sig.

Det är alltid tungt att göra slut, men man ska inte heller falla i fällan där man blir ihop igen för att det kändes tryggt innan det var bråk . Det är väldigt ofta man sätter på sig rosa hjärtformade glasögon och bara minns det som är bra.

Om du kan försök överblicka vad som igentligen händer, vad säger ni till varandra? var gör ni emot varandra? är allt verkligen bra? ta sedan ett beslut utifrån det.

sofielundinn
2013-08-05 15:48
#5

tack så mycket för svaren, nu vet jag vad jag ska göra!

ramm5tein_
2013-08-05 16:37
#6

Kan bara hålla med ovanstående. Att ragga på andra på nätet när man är i ett förhållande - inte okej alls! För jag antar att ni inte har ett öppet förhållande. Och att han säger att han gör det för bekräftelse och att han dessutom på något sätt lurar dem? Nej, han verkar inte vara mogen för att vara i ett förhållande. I ett förhållande (som ej är öppet och dylikt) har man automatiskt bara ögon för varandra. Annars är det något som är galet.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
Sweelin
2013-08-05 18:04
#7

Jag själv har ett flörtigt sätt att skämta på så jag kan ju själv bete mig sådär fast pojkvännen har ju inga problem med det osv. 

Tycker du ska prata med honom ordentligt faktiskt då jag inte tycker det verkar direkt så allvarliga texter att man måste göra slut.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Emma--]
2013-08-05 19:50
#8

Är det inte okej för dig, så är det inte okej.

Individuell
2013-08-05 20:05
#9

#8 Håller med. Tycker absolut att det hade varit allvarligt om min pojkvän suttit och flörtat och stämt träffer med tjejer över internet. Tror nog att de flesta inte skulle gilla att en partner gjorde så.

polgara
2013-08-05 23:14
#10

Låter som mitt ex, ja han blev snabbt mitt ex när jag fick reda på vad han höll på med

Calcifer
2013-08-06 07:19
#11

Tycker han agerar väldigt fel som gör som han gör och tycker du gjorde väldigt fel när du drog upp att du legat med andra helt sonika som hämnd. Ni är inte bra för varandra, helt klart.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

nlinds
2013-08-06 10:30
#12

men gud, dumpa kräket !!

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Upp till toppen
Annons: