Annons:
Etikettförhållande
Läst 3955 ggr
godismix
2013-08-05 20:14

Försöka? Göra slut? Ångest..

Jag är snart 18 och är tillsammans med en kille som fyller 20 i år. Vi har varit tillsammans i snart två år.

På de här två åren har vi gått igenom mycket tillsammans. Han kysste en annan person precis i början av förhållandet, jag förlät honom. Efter ca. 6 månader bodde vi tillsammans i stort sett.

Efter ytterligare någon månad tvingades han flytta till en stad längre bort, jag följde med. Flyttade ifrån min familj, vänner, bytte skola, allt. 

Vi bodde där i tre/fyra månader tillsammans. Under största delen gick vi varandra på nerverna, vi bråkade.

Det hela slutade med att vi flyttade tillbaka till hemstaden, och flyttade isär (men fortfarande tillsammans). Någon vecka gick, sedan gjorde han slut. 

Uppehållet höll i ca 1-2 månader. Under den tiden träffade jag andra. Jag tvingades sedan träffa honom eftersom min post kommit fel till honom, efter den träffen insåg han att han fortfarande var kär i mig och bad om en andra chans. Han fick den, och vi var som nyförälskade igen ett tag. 

Nu är vi tillbaka som det var innan uppbrottet. Vi har fler bråk än glada stunder tillsammans. Så nu sitter jag här med "göra-slut-känslor" igen, det är alltså inte första gången jag har dem.

Vet inte när det är dags att sluta försöka? 

Om ni faktiskt orkat läsa, ge mig gärna era åsikter..

Annons:
Calcifer
2013-08-05 20:15
#1

Det är dags att acceptera att ett förhållande inte är rätt om det negativa väger mer än det positiva.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[elmaek]
2013-08-05 20:19
#2

Man vet när det är dags när man vet det. Alltså, det går inte att säga exakt vilka känslor man ska ha för att göra slut. Kanske kan ta upp mitt exempel med mitt ex?

Jag bodde hos han och hans far i deras hus, det gick faktiskt väldigt bra förutom att man vart utnyttjad (det är en annan historia) och jag vart mobbad av hans familj face to face och på internet och bakom min rygg. Så en kväll fick jag nog, packade min saker, gjorde en flyttanmälan, packade bilen och flyttade till mamma vid midnatt. Jag hade inte tänkt göra slut med han utan jag ville bara må bra. Men han slutade prata med mig, svarade drygt när han väl svarade osv. DÅ visste jag att det var över.

Man liksom vara känner det.. när gränsen är nådd. Man funderar på hur man skulle bli lyckligare och om singellivet väger över förhållandelivet så vet man vad man ska göra.

Om du känner att det är slut, att du inte orkar mer och att det inte går att reparera så är det antagligen sanna känslor.

nlinds
2013-08-06 10:31
#3

förlåt men… "att dejta sitt ex är som att se samma film två gånger..man vet redan hur det slutar" ..

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

SuperLimm
2013-08-06 11:33
#4

#3 Det beror ju lite på hur lång tid det gått från det man gjorde slut ;) Har det gått flera år kan man ju hoppas att båda mognat och vuxit på sig, då kan det funka bra. Men i TS fall håller jag med dig.

Mvh Linn

Gur4m1
2013-08-06 12:06
#5

TS din kille låter inte mogen för en relation, iallafall inte på det sätt du verkar förvänta dig- t.ex att han inte kan hantera att du haft sex med andra (sökt bekräftelse) när ni haft uppbrott- men han själv ska ser det som ok att söka bekräftelse hos andra tjejer UNDER ert förhållande? Då står ju någonting inte rätt till.

Han respekterar inte dig och verkar inte vilja vika sig för hur du upplever situationen- som får dig att må dåligt. Så om du inte kan finna i ditt hjärta att tillåta sådant beteende- och han ändå fortsätter så skulle jag göra slut. Clean break. Hej svejs med dejs" mhm :)

Jag har varit med en bekräftelseberoende kille och det slutade inte bra lls, mer skrik och tårar och skadat självförtroende. Han "stötte" också på tjejer över nätet fast jag uttryckte mina känslor runt det- och han kallad emig för svartjsuk, fjantig, och jag upplevde att han betedde sig som en junkie…men sökte sina "silar" med bekräftelse hos andra över nätet- som slutligen blev även irl.

Först kränker han dig genom att göra så, sen kränker han di ytterligare genom att skita i det du säger. Stannar man så kränker man sig själv ytterligare och….jag tycker inte det låter som en relation värd att  kämpa för och stanna. Han behöver ta itu med sin egen osäkerhetoch det där behovet han har av att bekräftas på det där sättet…eller hitta en tjej där det är okej.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

PennyScarlett
2013-08-07 15:24
#6

Ex blir ex av en anledning och i det flesta fall är det bäst att låta ex förbli just ex

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
Sarah
2013-08-08 10:23
#7

Jag är förlovad med mitt ex och det går utmärkt :) Allt handlar om varför man gör slut. 

Men, de gånger jag gjort slut har jag gått och velat fram och tillbaka länge, men sen en dag så har jag bara vetat och då har jag inte velat längre. Man når en punkt. Ändå tycker jag att man kanske ska speeda upp processen om relationen är så dålig att man bråkar mest.

godismix
2013-08-14 11:54
#8

Sen uppdatering: Det slutade med att vi avslutade förhållandet. Ett beslut som jag är nöjd över!

Skapade en ny tråd, där jag också vill ha era åsikter. Inte enbart om min situation utan också allmänt vad ni tycker om ämnet. 

"Att umgås med sitt X:s kompis - era åsikter?" heter den.

Upp till toppen
Annons: