Annons:
Etikettsex
Läst 2426 ggr
Blomman235
8/12/13, 10:06 PM

Det går inte!!!

Hej alla.

Jag har ett stort problem. Jag och min pojkvän kan inte ha sex längre. Det började svida när vi hade sex för länge sen. Sen mer och mer. Jag funderar verkligen om jag tåg latex eller kondom över huvud taget? Jag ska själv utforska och höll på själv idag med en dildo. 

Jag fick definitivt inte in ens 2 centimeter av den. Men gned liksom med den och efteråt hade jag så ont av svidande att jag grät. Det gör otroligt ont. Det sved inte mycket när jag höll på. Men efteråt…

Vi har även prövat med alla möjliga kondomer både med och utan latex samt olika glidmedel. Nu har vi även andra problem men jag vill bara veta om man kan vara allergisk mot både vanliga och latexkondomer? Kan man testa sig för det på något vis?

Vore tacksam för all hjälp och tips jag kan få!

Annons:
[TheMiko]
8/12/13, 11:06 PM
#1

Sök hjälp! Det där låter inte normalt alls och jag hade för egen del kollat upp det med en gång.

Aniara4
8/12/13, 11:13 PM
#2

Det låter som vestibulit, sök upp en gynekolog så du får hjälp och gör definitivt ingenting som gör ont!

Gur4m1
8/13/13, 5:37 AM
#3

mm vestibulit om det pågåttlänge, kan även bli så om man har en infektion där nere- så far och kolla upp. Kan ju även vara allergisk reaktion mot något som finns i kondomen eller dina sexleksaker.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Blomman235
8/13/13, 6:30 AM
#4

Var inte alls länge sen jag var på undersökning och det var inget som helst fel där nere. Det är problem med min och killens sexliv. Så min kropp har börjat skydda sig själv. Jag och barnmorskan pratade om det. Jag berättade allt och hon nämnde då inte vestibulit…

Jag tror att det börjat med kondom helt enkelt och att han inte förstår att en tjej behöver förspel. Det är inte bara att sticka in den. Men det tror han. Jag tror helt enkelt att jag blivit mer och mer allergisk ju mer jag utsatts för kondom. Vi körde dumt nog utan i början och då hade jag aldrig ont. Men jag kan tyvärr inte minnas om jag ALLTID haft ont när vi haft kondom.

Jag vet att jag haft det länge länge. Har sagt att det svider efter ett tag när vi kör med kondom men sen blev det mycket värre!!! Har även sen dag ett haft problem med dildos. Vissa gånger har det varit skönt men sedan ändå svidit. Andra gånger har jag fått avbryta lååångt i förväg för att det svider så förbannat.

ChristineL
8/13/13, 8:38 AM
#5

#4 - Om han tror att det bara är att sticka in den så kanske det är honom du ska prata med? Det är ju knappast dig det är fel på då.

Sarah
8/13/13, 10:14 AM
#6

Men, ha inte sex om du inte är upphetsad! Klart din kropp skyddar sig om han inte bryr sig om förspel. Kommunikation!!

Annons:
Aniara4
8/13/13, 10:27 AM
#7

Eller, jag tänkte nog på vaginism. Det är när slidan stänger till sig när man trycker vid öppningen. Precis som du är inne på är det en skyddsreaktion om det tidigare har gjort ont vid sex. Jag skulle nog påstå att det är din kille som har orsakat det genom att "stoppa in den" innan du varit redo. Sen kan det ha bidragit om du haft känsliga slemhinnor pga t.ex. svampinfektion, hormonsvängningar (p-piller) eller liknande.

Att en tjej är tillräckligt kåt visar sig inte bara genom att man blir blöt, utan även tjejer får "stånd" då svällkroppar i slidan blodfylls och gör att slidan öppnar sig och blir längre, lite som en ballong som går från ihopsjunken till utspänd. DÅ och inte förr är det dags för ev. penetrering.

Kondom gör att det går lite trögare, dess yta glider inte lika lätt som penisens även om den har glidmedel. Därför blir det ännu viktigare att du ska ha hunnit tillverka glidmedlet, så att säga. Min misstanke är att det inte är materialet i kondomen du reagerat på (även om det alltid kan vara idé att testa latexfria om man får besvär, ifall det är det) utan att den ökat motståndet ännu mer så att din killes ganska taskiga teknik blivit ett riktigt stort problem.

Sättet att komma ur det här är att långsamt och tålmodigt lära om kroppens reaktion och få bort associationen mellan "penetrering" och "smärta". Därför är det oerhört viktigt att du inte har sex som gör ont! Inte efteråt heller. Avstå från penetrerande sex tills du fått rätsida på problemet. Sen börjar du mycket försiktigt träna med först ganska smala saker (typ ett finger) och bara när du är tillräckligt upphetsad. Små, små steg tills du tränat bort krampreaktionen. Ta gärna hjälp av en gynekolog eller sexolog.

Om din kille inte kan acceptera att du behöver det här, trots att det sannolikt är han som orsakat problemet genom att vägra förspel, så kanske du ska omvärdera hur bra han är som partner.

Anna4077
8/13/13, 11:48 AM
#8

Min kompis hade ett liknande problem som visade sig vara en kraftig svamp reaktion. Blev också som #7 pratade om att kroppen försökte skydda sig. Jag tycker du ska söka igen. Man kan få hjälp för sådant som du beskriver. Om det "bara" är det som #7 berättar så kan du få lära dig hur du ska göra.

Anna och taxen Max

Blomman235
8/13/13, 3:30 PM
#9

Ja jag har pratat med honom om att en tjej MÅSTE ha förspel! Men han vill inte fatta det! Han menar att jag ska hålla på själv lite innan så jag blir upphetsad…hur upphetsande är det egentligen? Sedan påstår han att det är mitt fel att jag inte sa till i TID! Jag medger att jag ett par gånger inte sa något men då sved det inte alls så mycket. Sedan sade jag till och han sa då att jag inte skulle tänka på smärtan och försöka ändå.

Jag har tyvärr allt för ofta fått ge honom njutning men sedan knappt fått något själv över huvud taget. Jag kan få en puss, eller att han kittlar mig på ryggen (vet att det låter konstigt) Så det tror iallafall jag är en stor orsak till att jag tappat gnistan. Men sen skyller han på att jag inte säger till när jag vill ha sex. Jag har alltid varit blyg med den men nu hade jag faktiskt haft mens i 3 månader med…  Sedan lovar han att vi ska göra ditten och datten till helgen. Många gånger har han brutit sitt löfte. Sedan påstår han att jag snöar in mig på saker. 

En gång ville jag han skulle pulla mig men då hade dessa problem redan börjat och det gjorde bara ont. För ett par dagar sedan ville jag att han skulle slicka. Men då hade jag tydligen snöat in mig på att det ska vara skönt. Han hade ju lovat att göra det?!! Jag fattar inte varför han tror att jag snöar in mig på saker och sätter griller i huvudet på mig själv. Tydligen är allt mitt fel…

Jag måste vänja kroppen långsamt ja, men det är svårt tycker jag. Försökte här om dagen. Fick in ett finger gick bra men sedan försökte jag två eftersom med ett kändes det inget speciellt alls. Men jag får hellre göra det för det gjorde ont med två.

Blomman235
8/13/13, 3:36 PM
#10

Tyvärr känns det som om han aldrig kommer ändra sitt beteende. Det ska vara så jävla besvärligt med tjejer sa han en gång när vi bråkade om sex och förspel. Han verkar helt enkelt tycka det är för jobbigt….

Ska be han prata med barnmorskan eftersom hon erbjöd sig att prata med honom. Jag började berätta och grät och pratade ut om hur vi hade det. Det lät så fruktansvärt fel i hennes öron men min pojkvän verkar inte tro på det hon säger. Hon kan prata med honom ensam och ska då givetvis inte skälla ut honom sa hon. Hon ska ge honom information om sex eftersom han inte verkar fatta ett skit…

Jag ska hålla på med mig själv och ta det löjligt försiktigt nu. Vägrar han jobba med mig med detta så är vi inte ämnade för varandra helt enkelt. Jag har tom börjat leta lägenhet för att se vad som finns och så. Det känns hopplöst men jag vill såklart inte kasta bort våra 4 år tillsammans. Jag vill ändå FÖRSÖKA få det att funka.

Calcifer
8/13/13, 3:36 PM
#11

Ursäkta, men din pojkvän låter inte som en trevlig person direkt. Fråga honom om det är ok att du kör upp en dildo i arslet på honom utan någon som helst förberedelse så får han känna på hur ont det gör. Det är inte ditt fel att din kropp reagerar som den gör. Vissa personer gillar när det gör lite ont, och då njuter de av att bara köra på utan förspel. Men de flesta personer njuter inte av det utan lider bara. Som din pojkvän bör han kanske ha lite förståelse för detta, annars tycker jag du ska avsäga dig sex med honom helt och hållet tills han fattar att han gör illa dig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ChristineL
8/13/13, 3:43 PM
#12

En kille som inte kan respektera dig kan du slänga i soptunnan! Det är inte bara du som behöver långt förspel, och du måste inte hålla på med dig själv "bara för att", du ska göra det som DU njuter av, ta det lugnt och känn efter, det ska inte göra ont! Och ha inte sex med honom mer!

ramm5tein_
8/13/13, 3:43 PM
#13

Nej jag håller med ovanstående, det låter inte bra. Jag var med en kille innan som körde på alldeles alldeles för hårt och för tidigt. Var dum nog och sa inte ifrån på ett bra sätt så det upprepades fastän jag fick rätt ont, och därefter kunde jag inte ha sex med honom mer utan att det gjorde ont! Musklerna i slidan vänjer sig vid att "ohno, nu blir det sex" eller "ohno, nu blir det med honom" och kommer helt enkelt ihåg att det gjorde ont, så då spänner man sig automatiskt. Vilket gör att det fortsätter svida/göra ont.

Jag vet ju inte om så är fallet, men jag har varit där och tänka sig. Så fort vi gjort slut och jag senare låg med min nya gjorde det inte ALLS ont. Märkte jag när jag hade en annan i ett uppbrott med föregående kille också. Problemen var som bortblåsta, för att jag hade sex med en ny person som respekterade mig och som kroppen inte kände till någon smärta med.

Men sure. Den idioten har fortfarande sabbat så att jag spänner mig per automatik ibland. HA INTE PENETRERANDE SEX NÅGONSIN om det gör ont. Det skadar dig i längden, och kan göra i dina kommande sexliv med. Jag är glad att det inte påverkat mig så mycket, trots allt.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
Blomman235
8/13/13, 3:44 PM
#14

#11 Han påstår att jag aldrig har sagt till! Jag har sagt till så jääävla många gånger. Jag ska helst rida på honom tydligen. Han har sett att jag lider men då är det tydligen mitt fel för att jag tänker så mycket på smärtan…..Ska jag ignorera den eller?!!! Jag kanske ska ta och köra upp en dildo i arslet på honom och säga: jasså gör det ont? Men ignorera det då!!!

Problemet med att avsäga sig från sex är att det inte gör ett enda dugg för honom. Bara han får sin njutning med att jag suger av honom så är han lycklig. Nej fan alltså ändrar han inte sitt beteende så är det slut. Jag orkar inte mer. Jag vill inte skada mig själv genom att vara kvar i ett sånt här förhållande om det inte sker en förändring.

ramm5tein_
8/13/13, 3:45 PM
#15

#14 Du ska inte suga av någon DET MINSTA om han inte gör det skönt för dig tillbaka.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

ChristineL
8/13/13, 3:46 PM
#16

#14 - Jag tror inte han kommer ändra sitt beteende, det här verkar ju ha pågått länge och du låter det fortsätta så. Du måste ta tag i saken!

Blomman235
8/13/13, 3:48 PM
#17

#13 Det är det jag är så himla fundersam över med. Träffar jag någon annan kommer det vara samma sak eller inte? Jag har verkligen undrat över det. Men då finns det hopp. Det känns nämligen så dumt om jag skulle träffa en ny och så har jag sådana problem… Fy så tråkigt att du också haft en sån kille. 

Som sagt blir det inte en totalförändring på vårat sexliv så är det slut. Jag tänder ju inte på honom längre när jag inte blir våt. Har sagt att jag vill han grabbar tag i mig, smeker mig VISAR mig att han vill ha mig. Men näää då han ser ut som ett frågetecken och vet inte hur han ska göra… Trots att man säger hur.

ramm5tein_
8/13/13, 3:51 PM
#18

#17 Det finns mycket, mycket, mycket bättre killar och samspelta sexliv där ute - tro mig! Det ska du inte vara orolig för. Och skulle förhållandet inledas med att du har lite ont, han förstår om han är din pojkvän och vill vara med dig.

Är det någon du ligger med en gång bara för att, typ ett one-night-stand är det kanske inte så smart om du är osäker på om det kommer göra ont. Men enligt min erfarenhet sitter det i hjärnan och i musklerna.

När du träffar en ny kommer han antagligen vara mer brydd om att du har det skönt också och då kommer du inte ens behöva fundera på om det gör ont. Du kommer få det bättre om du lämnar honom! Ni kan definitivt prova jobba på det, men han verkar ju vara en envis självisk man/kille. Och det vill man definitivt inte vara med om, inget man står ut med i längden. Återigen: been there too long.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Blomman235
8/13/13, 3:52 PM
#19

#15 Han är så dum och ger mig skuldkänslor om jag inte gör det. Ibland tjatar han som en unge som vill ha lördagsgodis på en onsdag! Jag har två tjejkompisar som jag verkligen kan lita på och bo hos ett tag om det skulle hända någonting så att säga. Så det känns som en enorm trygghet och jag kan alltid prata med dom. 

#16 Tyvärr tror inte jag heller han kommer ändra sig. Men jag måste åtminstone ge det en chans. Han ska prata med barnmorskan så han får lite kunskap. Vägrar han är det good bye!

ChristineL
8/13/13, 3:54 PM
#20

#19 - Tycker du inte att han har fått chanser? Han är ju ett as!

Annons:
ramm5tein_
8/13/13, 3:57 PM
#21

#19 Att han tjatar som en barnunge och ger dig skuldkänslor… får jag fråga om han någonsin gått ner på dig? Gett dig oral njutning? Förutsatt att du nu gillar det.

Alltså, jag läser om ett svin. Visst att andra saker i förhållandet kan vara bra, men det där är bara ett äckligt, respektlöst beteende och detta ska vara din pojkvän.

Jag tycker också det verkar som att han har fått nog med chanser! Att köra med chans-kortet är bara ett utnyttjande från hans sida, för att fortsätta få ha det som han vill. Att allt är på hans villkor.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Anna4077
8/13/13, 4:00 PM
#22

Kan mycket väl vara så att din kropp säger att det är dags att göra slut. Fy jag som tyckte jag hade ett dåligt sexliv innan jag träffade min nuvarande. Dom låtsades åtminstone att dom ville att jag skulle ha det skönt med. Gå vidare. Om du inte ens tänder på honom, han respekterar dig inte eller något, vad finns det då?

Anna och taxen Max

Blomman235
8/13/13, 4:00 PM
#23

#20 Jo :(….

Usch jag vet inte varför jag är så rädd för att göra slut. När jag tänker på det får jag ont i magen och tänker bara nejnejnej vi kan få det att funka! Men andra gånger tänker jag fan ta det här jag måste göra slut. 

Jag måste inse att jag kommer få det mycket bättre med någon annan. Jag vill ha en kille som tycker om att kramas, kyssas, pyssla om en och själv vilja bli ompysslad. Hjälper till i hushållet trots att jag inte jobbar full tid. En som jag kan ha ett fungerande liv med helt enkelt. 

Tack så väldigt mycket för era värdefulla tips. Jag ska absolut inte gå tillbaka till mitt liv och bara låta det vara det lovar jag er! Jag SKA göra något åt detta!

ramm5tein_
8/13/13, 4:03 PM
#24

#23 Det låter jättebra tjejen!! Självklart är det svårt, men nu har du fått dig en rejäl tankeställare. STÅ PÅ DIG 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Blomman235
8/13/13, 4:04 PM
#25

#21 I början gjorde han det. Det finns stunder då han varit romantiskt och verkligen försökt allt han kan för att jag ska ha det skönt. Sen är det precis som att det blev mindre och mindre. Han frågar mycket hur det känns och så. Jag säger då kanske att det känns nästan ingenting eller att det gör ont. Då försöker vi med att ändra ställningen en liiiten aning så att det är skönt igen ett litet tag så känns det nästan inget igen.

#22 Jo det måste vara så :/

Blomman235
8/13/13, 4:05 PM
#26

#24 Tack det ska jag! :)

Calcifer
8/13/13, 4:39 PM
#27

Jag tycker inte din kille låter som någon du bör vara tillsammans med överhuvudtaget. Han respekterar dig ju inte alls.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aniara4
8/13/13, 4:55 PM
#28

Om han inte fattar hur man gör när man har sex med en tjej och tycker det är "så jävla besvärligt", ja, då kanske han ska hålla sig till fröken Höger som alltid ställer upp utan att ha några egna önskemål eller behov?

vallhund
8/13/13, 5:21 PM
#29

Självklart skall det vara skönt för båda att ha sex, oavsett hur man gör. Man skall heller inte ha sex för att man lovat det tidigare, vill man inte just då så vill man inte. Gillar din kille att tillfoga smärta får han skaffa sig en partner som tänder på det. Släng ut skitstöveln!

Uppsök gynekolog, man har inte mens i tre månader!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sarah
8/14/13, 7:56 AM
#30

Wtf!? En majoritet av alla killar jag varit med har varit mest måna om att jag ska ha det skönt. Det är så det ska vara. Den där killen skulle jag dumpa direkt, du förtjänar bättre. Och sug för i h*lvete inte av honom mer!

Blomman235
8/14/13, 3:46 PM
#31

#28 Ja precis han får fan hålla på själv!

#29 Förlåt jag var otydlig då. Det är så att jag tog p spruta och då är det väldigt vanligt att man har oregelbundna blödningar och kan som jag gjorde blöda lääänge. Det var inte alls mycket som kom för det mesta men jag kände ändå att jag absolut inte ville ha sex just då.

Nej precis och jag har sagt att det känns bara som att jag betalar honom med att suga av för att han lovar att vi ska göra ditten och datten sen… 

#30 Nej jag ska inte. Även om han tjatar. Även om han blir sur. Blir man sur för en sån sak så får man väl som Aniara sa hålla på själv om man är så jäkla kåt!

Tack alla ni är underbara :)

Känner mig väldigt elak som skriver om honom här och pratar så här om honom. Men jag måste ju få höra från andra och deras åsikter vad dom tycker. Inte bara från barnmorskan och mina vänner.

Anna4077
8/14/13, 5:45 PM
#32

Ibland är det skönt att få perspektiv från en opartisk person :) eller ja fler :) hoppas du kan ta dig ur den situationen du är i

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: