Annons:
Etikettvänskap
Läst 764 ggr
godismix
8/14/13, 11:54 AM

Att umgås med sitt X:s kompis - era åsikter?

Hej.

Vad anser ni om detta? Att umgås med sitt X:s kompis? 

Gjorde nyligen slut med min kille, vi bor i olika städer. Saken är den att under tiden vi var tillsammans har jag också blivit ganska bra kompis med hans bästa vän, som vi kan kalla M. 

Jag vill inte förlora M som kompis bara för att jag och mitt X har gjort slut. Nu ska jag även flytta till staden som mitt X och M bor i, för att studera. Där har jag inga kompisar, förutom M. 
Kan tillägga att M känner samma och vill fortsätta vara kompisar och umgås ibland. 

Vad är era åsikter kring detta? Är det okej att ibland umgås med M? Eller är det helt och håller respektlöst mot mitt X som fortfarande försöker komma över mig? 

Och vill gärna har era åsikter kring ämnet i allmänhet också, inte bara för just min situation.

Annons:
SuperLimm
8/14/13, 12:40 PM
#1

Så länge ni bara umgås som vänner tycker iaf jag att det är helt okej! M ska ju inte behöva sluta umgås med dig för att du och X:et gjort slut liksom.. Om ni skulle börja umgås som mer än vänner och ha sex eller annat så skulle det nog vara en annan sak, men det är ju isåfall mer M:s problem skulle jag gissa på.

När jag gjorde slut med mitt ex för 1,5 år sen fortsatte vi visserligen vara kompisar, mest för att jag inte kunde bli av med han. Men i våras, 1 år efter att jag gjort slut lyckades jag få honom att fatta att jag inte vill ha någon kontakt med honom. Min syster och min pappa snackar fortfarande med han dock (han bor på västkusten och jag på östkusten så det är långt emellan) och ibland har jag funderat på om jag ska be dom sluta prata med honom men jag tycker inte att jag har något med det att göra. Dom får helt enkelt vara kompis med han om dom vill! Kanske inte riktigt är samma sak men tog det som ett exempel.

Mvh Linn

Gur4m1
8/14/13, 12:40 PM
#2

Jag är inte brydd om regler rent så- vill två perosner vara vänner så är de vänner- oavsett relationer med andra. Om det sårar ditt ex så…går det över, lovar. Skulle du inte åka utomlands? Eller är det en del av dealen? :)

Men kör på och var vän med M- Varför bry dig om ditt ex´s känslor, han är väl history nu? M är din vän och finns där. Den du borde fråga är i så fall ditt ex. Ingen kan säkert säga hur ditt ex reagerar på det- han kankse rycker axlarna för han är så pass säker i sin relation med M, och ni har ing problem mellan er för ni skiljdes som vänner? Eller så…blir han jätteirriterad och svartsjuk, paranoid osv. Jag vill ju tro att han kan bete sig som folk och reagera som det förstnämnda.

Niär inte tillsammans länge, du behöver inte ta hänsyn till hans känslor på det viset. Såvida din plan inte är att även bli polare och umgås med ditt ex? :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Vyer
8/14/13, 12:48 PM
#3

Vill ni vara vänner och umgås - gör det! Ditt ex kan ju inte bestämma över vem du (eller vem M) ska umgås med. :)


Upp till toppen
Annons: