Annons:
Etikettförhållande
Läst 1528 ggr
Anna4077
8/17/13, 8:45 AM

Stolt flickvän.

Idag är jag en stolt, trött men stolt, flickvän. Min sambo har idag efter många timmars jakt under snart ett år, skjutit sin första rådjurs bock. Tydligen ett klockrent skott utan lidande. Jag är egentligen emot jakt och har väldigt svårt för sånt men konstigt nog är jag stolt som en tupp :) självklart ringer hans telefon upp mig i fickan kl 6 på morgonen. Sedan ligger jag 2 timmar och väntar på att han ska ringa tillbaka. Min mycket "populära" pojkvän glömde ringa mig när han behövde ta hand om allt som tillkommer efter en lyckad jakt. Sova? Varför ska man sova när det är lördag? Det är ju jakt säsong. Gäsp Har ni någon gång varit stolt över något eran partner gjort/lyckats med trots att ni egentligen inte förstår poängen?

Anna och taxen Max

Annons:
Honestyisdead
8/17/13, 10:19 AM
#1

Vad kul :) Din pvs namn börjar inte på f och kommer från hbg? Min sambo tog en storgädda i förrigår, och visst blev jag stolt! Lite avis också, så jag förstår ju hans lycka ;)

Anna4077
8/17/13, 12:06 PM
#2

Nej vi bor norr om Göteborg på en ö :) där han kommer ifrån. Oj en stor fiskare :) va roligt för honom :)

Anna och taxen Max

andgustav
8/17/13, 1:02 PM
#3

#1

Han hade säkert varit välkommen att skjuta av råddjur i vårt radhusområde men här får men här får man inte skjuta av p g a att det är ett tätbebyggt område. Vi har givit upp att plantera tulpaner för det älskade de där råddjuren en del växter täcker vi med nylondukar. I början använde vi blodjord och ammoniak men det var alldeles för knöligt. En gång tyckte inte småflickorna om att jag skrämde bort råddjuren redogjorde för småflickorna att deras mammor blir nog inte så glada när råddjuren äter upp lökarna.

Han nu en kanonlördag och ge din pojkvän en stor kram från oss!

Anna4077
8/17/13, 1:50 PM
#4

Ja fast han vill sätta upp hörnen på väggen :S

Anna och taxen Max

Anna4077
8/17/13, 1:50 PM
#5

Hornen*

Anna och taxen Max

Honestyisdead
8/17/13, 2:31 PM
#6

2 aha, för min kompis hade fält precis samma djur och hans flickvän har samma namn som du. Horn på väggen låter lika lockande som ett fiskhuvud på väggen i huset ;)

Annons:
Anna4077
8/17/13, 2:38 PM
#7

#6 hehe roligt sammanträffande :) Ska jag vara ärlig trodde jag han skulle försöka få upp hela huvudet på väggen så jag kan tänka mig att kompromissa ang hornen även om jag inte gillar det är det bättre än hela huvudet. Kan tänka mig att kanske gömma det ovanpå en bokhylla :p men jag är stolt över honom och första går väl bra men sen är det stopp :p

Anna och taxen Max

Gur4m1
8/17/13, 5:52 PM
#8

Horn på väggen, men självklart (men där jag kommer från nöjer isg folk oftast med att de får hänga ute på garageväggen/uthuset/eller möjligen i källaren/garaget där mannen får ha sin "man-cave").

Förstår att du är stolt.

JAg blir lika stolt avrje gång min pojkvän kommer hem med ett "spikat" prov, vilket sker rätt ofta- men jag är lika stolt varje gång för det. Förstår iofs varför han gör det men ämnet han pluggar förstår jag mig rakt inte på (fysik 😭ochsånt därnt annat).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
8/17/13, 7:21 PM
#9

Jag är stolt över min man varje dag :) Av typ ingen anledning alls :P

Anna4077
8/18/13, 1:00 AM
#10

#8 min sambos farfar har ett helt rum fullt med horn. Bästa är ju när man får en bunt med foton på döda djur som han ska visa upp. Tur att man blivit lite härdad. Första gången ville jag bara gråta :p. Så hornen hamnar nog på väggen eller (helst) ovanpå varandra bokhylla/tv hylla. Bland alla annan skit och samlings grejer, arvegods och sånt som man vill ha framme men inte uppsatt på väggen :p som sagt är jag nöjd att han inte försökte få upp hela huvudet på väggen. Men bara dom första! Visst blir man stolt när dom gör bra ifrån sig på prov/jobb. Det får man ju hoppas att man är :) #9 va mysigt :) va bra att du har en man som man kan ta stolt över. Tänk va jobbigt om man skämdes för sin partner.

Anna och taxen Max

Novelia
8/18/13, 1:08 AM
#11

Det borde stå någon sorts varning i rubriken för oss som verkligen inte vill läsa om någons lycka över att ett djur fått mista livet för nöjes skull.. 

Det är upp till er vad ni gör av er tid, (även om det innebär att ta slut på någon annans för en stund eufori) men jag vill gärna inte gå och lägga mig med det här i tankarna. Och jag läste bara dom 2 första meningarna.

I have no sympathy for people without empathy

Anna4077
8/18/13, 1:40 AM
#12

#11 jag tänkte på det och tänkte mig därför för hur jag uttrycke mig och vad jag valde att skriva. Om du hade läst allt har jag skrivit att det skedde så smärtfritt som det bara kan och att jag själv har svårt för sånt. Förstår om du inte gillar tanken på det men måste säga att jag tyckte din kritik var lite överdriven. Jakt handlar inte om att döda för nöjes skull. Jag trodde också det förr och i vissa fall är det säkert så. Det är väldigt mycket mer till jakt. Dom ägnar sig till viltvård också och sätter ut saltstenar och sår mat bara för vilda djur. Sen går väldigt mycket tid och energi till att se till att man inte skadar djuret och låter det lida utan att allt går till så smärtfritt och stressfritt som möjligt. Är själv en väldigt stor djurvän och gillar egentligen inte jakt men när det sker på detta sättet tycker jag det är ok. Djuret ska komma i första hand och det finns så otroligt mycket dom gör för att saker ska gå rätt till och att djuren ska må bra. Finns regler vad man får jaga, mängden man får jaga och hur saker ska gå till. Sedan övar dom mycket och dom som min sambo jagar med och seriösa jägare står hellre över än att riskera att skada djuret så det lider. Jag är djurvän men ändå stolt över min sambo idag. Det hela gick rätt till och djuret led inte. Jag hade inte varit stolt om djuret hade fått lida. Hoppas du förstår lite mer vad jag pratar om och att det inte handla om att döda för nöjes skull.

Anna och taxen Max

Jespersen
8/18/13, 6:19 AM
#13

#11 Fast lite nytta är det ju också, man kan inte låta rådjursstammarna bli hur stora som helst. Och jag hade föredragit att bli skjuten framför att bli påkörd. 

Och i regel så brukar man äta rådjuren sen, och äter man kött så finns det ju inget bättre att äta än ett djur som har fått leva ett fint liv i skogen! 

Jag är också jätteblödig, men jag tycker att TS skrev på ett respektfullt sätt. 

Min sambo jagar också, och han är en stor djurvän. Han tar djurens väl på stort allvar och vill att det ska gå rätt till så att djuren slipper lida.

Annons:
Gur4m1
8/18/13, 7:45 AM
#14

Nu är detta inte ett veganforum heller för dne delen, set tbra mer "äkliga" saker skrivas utan att någon kommenterat att det ska stå någon varningstext.

själv tycker jag jakt är något jättefint, det är inte lätt att ta ett liv, inte ens djur och alla som jagar är inte "skjutgalna" och empatilösa- de gör det för kärleken till naturen och djuren och även för att få hem etisk mat. Hellre en jagad rådjursbock i frysen än ICAS- köttfärs, om man nu vill äta kött.

Hon skrev inte "tjoho nu har vi skjutit Bambi!". Man kunde slutat läsa vid första meningen om man tar så illa vid sig av vad andra gör. Än räknas inte jakt som mord (bland allmänheten och i lagen) så…

Jag respekterar folk som verkligen avskyr att människor äter kött, men det krävs lite respekt tillbaka. Att känna stolthet när ens sambo skjutit ner en bock han velat ha länge nu är ju fullt förståerligt, ganska respektlöst att försöka framställa det som någonting vidrigt anser jag- du kunde ju slutat läsa vid första meningen och valt att inte kommentera dina åsikter kring vad du anser om en jägares intresse för jakt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
8/18/13, 9:04 AM
#15

11 varning för vad? Det står inget osmakligt i texten, och nog vet du att djur dör var dag.

Inaarah
8/18/13, 9:35 AM
#16

#2: Får jag fråga var ni bor? Du behöver inte svara om du inte vill - blev lite nyfiken bara då jag själv också bor på en ö norr om stan. :)

Anna4077
8/18/13, 4:27 PM
#17

#16 vi bor på Tjörn :) vart bor du?

Anna och taxen Max

Inaarah
8/18/13, 4:32 PM
#18

#17: Jaha, men vad kul! Jag bor på Orust. :)

Då kan du hälsa din pojkvän att han kan åka över bron, för här har vi näst intill tama råbockar ;)

Anna4077
8/18/13, 4:46 PM
#19

#18 va roligt :) Glömde skriva till er andra. Tack för stödet efter den negativa kommentaren. Blev lite osäker på om jag hade skrivit på ett bra sätt. Skönt att ni håller med mig.

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: