Annons:
Etikettkänslor
Läst 14519 ggr
emiliee
2013-08-18 18:59

Välja bort ngn pga utseende?

Jag behöver RÅD. Har träffat en kille som är världens mysigaste trevligaste men enligt mig har han ett väldigt oattraktivt utséende. Men jag ska ta det från början.

Vi träffades på ett väldigt oseriöst ställe på nätet. ingen kontaktsida utan en sexchatt där alla söker folk att ha sex med ungefär. Jag brukade logga in där ibland bara men sällan skriva till nån. Tills den här killen började skriva till mig. Han hade ett lite annorlunda sätt att uttrycka sig. Inte som alla andra som bara pang på "är du kåt" ungefär. Nej han var intressant rolig och verkade inte alls sexfixerad utan vi "pratade" om allt möjligt och satt i flera timmar och skrev till varann. Likadant i flera kvällar. Samtalsämnena tog inte slut.  Vi bytte tel.nr och allt klickade där med. Han hade mysig röst.

Jag skickade bild på mig men han ville inte göra detsamma för han var "så ful" sa han. Jag viftade bort det och tänkte att så ful kan han ju inte vara. Han hade ju beskrivit sig (längd,vikt hårfärg ögonfärg) och inget verkade ju udda där, han gillade att träna precis som jag osv.

I onsdagseftermiddag bestämde vi att ses irl på ett neutralt ställe i våran stad (vi bor en dryg mil ifrån varann bara)

Ja och han var lika trevlig som tidigare och nej han hade inte ljugit om sitt utséende men, jag kan bara inte se honom som attraktiv. Liksom ansiktsdragen och ja helheten. Jag känner mig riktigt elak och hemsk som om jag själv vore någon modell vilket jag INTE är utan väldigt vardaglig är jag men jag tycker hans ansikte är riktigt fult. Jag vet att han hade ju sagt till mig innan att han tyckte att han var ful men på något sätt trodde jag det var bara något som han inbillade sig.

Han blev ju jätteintresserad av mig när vi sågs, sa att allt verkligen kändes jättebra och att han såklart ville träffa mig igen och att han hoppasdes att det kunde bli vi eftersom vi hade så många likheter och klickade så bra. Jag sa ju inte emot direkt för förutom utséendet så ÄR han underbar och den sorts person jag vill leva med. Jag vill verkligen inte vara så ytlig att jag dissar nån pga utséende. Hans kropp är nog helt underbar, den kan jag nog tända på. Men jag vet inte om man i längden kan ha en partner som man tycker har ett motbjudande ansikte och ansiktsdrag som man tycker är fula?

Idag ringde han och ville höra att allt var okej och så att han inte skrämde mig när vi sågs. "nejdå" svarade jag. För jag kan ju knappast säga att du är underbar på alla sätt men jag klarar inte av att dejta en som är så ful" Så jag spelade med och han tror att jag är kär i honom också. Och det kan jag säga att det var jag också verkligen innan jag såg honom. Det bara pirrade i kroppen av att höra hans röst osv. Men nu när jag sett hans ansikte så sjunker allt.

Har ni dejtat nån eller varit ihop med nån fast ni tyckt att personen är ful men att personen har så underbar personlighet att ni ändå fallit för personen? Skulle ni kunna tänka er att göra det eller backar ni direkt om det är någon ni riktigt tycker har fult ansikte?

Annons:
Calcifer
2013-08-18 19:00
#1

Jag skulle personligen aldrig i livet vilja vara tillsammans med någon som ansåg att jag var ful. Aldrig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[erikam]
2013-08-18 19:03
#2

Jag tycker det var intressant och läsa det du skrev, känner igen mig lite.

Insidan är vacker, man faller för den och det där den som gör personen till den människa den är. MEN, man är bara människa och går också därför efter utseendet. Det är problematiskt, man ska ju också känna sig attraherad av personen (rent utseendemässigt menar jag, man känner ju även attraktion till personligheten).

Jag "dejtade" en kille som jag inte tyckte var speciellt snygg men han var rolig, snäll och egentligen precis som jag. Dock blev det aldrig något mellan oss, jag har ett behov (precis som de flesta andra) att känna att jag tycker personen i fråga är snygg när jag ska dejta.

Jag gav dig inga vidare råd, men delade med mig av mina tankar.

VildaVittra
2013-08-18 19:11
#3

Jag skulle träffa honom igen, det är ju inte så att alla kärlekar börjar med kärlek vid första ögonkastet. Och utseenden vänjer man sig vid.

Men var ärlig, säg att du måste lära känna honom mer.

Tänk så här att om du blev blind, vem skulle du vilja leva med? Honom som du passar ihop med, eller en snygging som inte matchar lika bra?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
2013-08-18 19:13
#4

Jag har varit tillsamman med flera som inte är bildsköna, attraktion som bygger på utseende är ytligt o fåfängt. Personlighet o attraktiva egenskaper sitter inte i utseendet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gur4m1
2013-08-18 19:44
#5

Jag tycker samhället prackarpå både skönhetsideal men även ljuger om att "utseende inte har någon betydelse" så det bildas tåv läger- antingne är man ytlig eller inte. Jag tror alla är ytliga men vi attraheras helt enkelt av olika saker. Själv har jag faktiskt valt bort killar för att jag inte är nog attraherade av t.ex deras ögon. De kna avra fina människor och ha en fin kropp men vad hjälper det då ögonen skrämmer mig eller inte "ger mig något", för mig är ögonen jätteviktiga. För en del är symetriska drag jätteviktigt osv.Eller att man inte är för smal eller för fet.

Men tror även att…utifrån det du känner…

1. Träffas några fler gånger, på neutrala platser så du int ebehöver känna press på att mer ska hända. Du kanske vänjer dig, det osm får dig att finna hans utseende som motbjudande beror kanske på vissa detaljer som är allt du ser just nu (t.ex hans enorma öron) så du missar att han har väldigt sexiga läppar och en vacker käke eller…näsa? Sånt. Eller enormt sexiga händer!  ;)

Jag tycker inte att dina känslor gör dig till en hemsk person, däremot att förleda honom och tro att du på något vis är snäll genom att låta honom tro att allt är okej trots att det inte är det- är inte snällt alls! Det är mycket egoistiskt!

Du måste inte säga att du finner honom som otrolgt motbjudande, säg bara som det är- ni klickade men för dig klickade ni mer som vänner än  som ett framtida kärlekspar- man måste inte gå in på detaljerna om varför det inte blir mer, men låt honom inte gå och kära ner sig totalt och tro att det är besvarat!

Man måste inte välja mellan att ha en skitsnygg, korkad, trkig person eller en ful men "intressant perosnlighet". Man måste kunna känna attraktion. Det är milsvid skillnad att inte gilla allt i en perons utseende- att faktiskt känna "Nej det här går inte han är helt enkelt inte attraktiv" och att kanske bara säga "okej hans näsa kund evarit mindre men det vägs upp av hasn härliga leende som jag verkligen älskar!.

Så jämförelsen med en blind människa med en tråig men snygg perosn och en ful men intressant perosn förstår jag då rakt inte alls. TS är inte blind och om man blir blind lär man ju skita i vilket som. Då styr ju såklart andra saker attraktionen. Men hon ska alltså blunda eller "vänja" sig vid "klockaren från notre damme" (precis som Esmeralda INTE gjorde, hon fick minsan prinsen -_- som också var en kul och bra kille).

Det finns säkert en tjej för den här snubben som tycker han är attraktiv. Jag tycker att min pojkvän är det snyggaste jag sett och mina vänner förstår inte alls hur jag kan tycka det, själv undrar jag om de är blinda eller något ;))) Så skönhet och attraktion är minst lika viktigt när man väljer en partner, även den visuella.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
2013-08-18 19:53
#6

Kort sammanfattat TS: Nej du är inte en dålig person som förtjänar attleva i ensamhet på ett berg för att du känner såhär, det är fullkomligt normalt och sunt att du inte inleder en relation med någon du inte känner dig dragen till rent fysiskt- ska man leva ett hetl lvi ihop bör man iaf vilja se på varandras ansikten coh känna mer än att alla andra positiva känslor flyger ut genom fönstret. Du är fullkomligt normal, men att vara emd honom utifrån sympatier är inte snällt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[silkesnosen]
2013-08-18 20:09
#7

Jag förstår precis. Jag är i precis samma situation. Jag tycker inte han är ful, mer att han har ett lite skarpare svenssonutseende. Bristen på avsaknad attraktion gör det bara omöjligt. Vem vet om vi är vänner ett år, så kanske det växer fram känslor, men det är ursvårt att lära känna med intentionen av att dejta.

Jag säger som så här träffas fler ggr så sakta, en del växer på en. jag dejtade ngn med ett verkligt udda ansikte, men han blev sjukt fin i mina ögon för att jag blev kär, medan jag tyvärr inte blir kär i den jag träffat nu och då kan jag helt enkelt inte ens se mig kyssa killen.

Calcifer
2013-08-18 20:16
#8

Kan ju förtydliga min åsikt:

Jag tycker det är helt naturligt att man inte finner alla råsnygga eller att man inte är attraherade av alla människors utseende. Vi har ju olika smak, det är inget fel i det. Däremot är det för mig extremt stor skillnad på att inte tycka någon är attraktiv och att rent ut sagt tycka de är fula. Ska ett romantiskt förhållande fungera så ska man inte tycka sin partner är ful. Det kan inte fungera då, det är inte schyst mot vare sig partnern eller en själv.

Tycker du inte att personen är attraktiv så kan det vara något som möjligtvis kan växa fram i framtiden. Tycker du personen i fråga är direkt ful så tycker jag du ska låta denne hitta någon som inte har den åsikten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

viktoria91
2013-08-18 20:42
#9

Attraktion är ett måste i ett förhållande för min del.

Vyer
2013-08-18 20:54
#10

Människor jag tycker om/respekterar/har positiva känslor brukar bli snyggare i mina ögon. 

Ett exempel: jag tycker att min expojkvän är ful/oattraktiv. När jag var kär i honom tyckte jag att han var snygg/attraktiv. Hans utseende har inte ändrats men min syn på honom har det och hans dåliga beteende mot mig har "gjort honom ful". 

Jag skulle inte inleda en relation med någon jag finner oattraktiv, men jag skulle inte bli förvånad om jag blir attraherad av en "ful" person när jag lär känna den bättre och tycker bra om den. 

… öh, om det låter begripligt. 😃


Honestyisdead
2013-08-18 21:06
#11

Det måste enligt mig klicka på alla plan. Jag behöver tycka att personen är attraktiv på både insida och utsida för att det ska kunna leda till ett förhållande. Det är inte ytligt, det är naturligt att välja det som är attraktivt. Sen vad som är attraktivt är individuellt. Kanske förändras han i dina ögon om ni träffas mer, eller inte. Frågan är om du redan känner att det är kört eller ej.

[Yllhilda]
2013-08-18 22:57
#12

Ur ett psykologiskt och sociologiskt synfält anses folk som utstrålar självförtroende mer attraktiva än de som tror dem är fula, i synnerhet de som mår bra.

Kanske att det är hela hans sätt att vara du inte tänder på? Osäker och undergiven med uppdragna axlar och sorg och bedjan i blicken.. Sånt kan verkligen sabba om det i grund och botten är en "stark man" du söker.

skotty
2013-08-19 00:44
#13

Mitt ex är allt annat än snygg.. Folk frågade mig till och med hur jag kunde vara tillsammans med honom. Vidriga människor, tycker jag. Han har världens finaste insida och jag ångrar så att jag gjorde slut. Utseendet spelar ingen roll, tycker jag. Men samtidigt finns det en stil på killar som jag verkligen inte kan ta. Men annars kvittar det.. Fast om jag va "kär" i en kille utan att veta hur han såg ut och sen visade sig se ut sådär, så skulle jag nog ge det ett försök.

Annons:
Anna4077
2013-08-19 01:32
#14

Jag va i din sits när jag va typ 15-17 eller hur gammal jag nu va. Blev förälskad online men 0 attraktion irl. Det funkade inte för mig. Jag är nu med en man som kanske inte är snyggast i världen. Finns många fler som har snyggare kropp osv men min kille får mig att tända till mer än någon annan nånsin gjort. Jag tror att insidan gör utsidan vackrare men finns inte attraktionen där så blir det svårt. Träffa honom igen och se om det var så "illa" som du tyckte första gången. Ibland har man online byggt upp en förväntan som ingen kan leva upp till. Försök att träffa honom igen fast med en mer realistisk förväntan på hans utseende. Du är ingen dålig människa om du inte vill träffa honom pga det. Attraktion är viktigt. Man behöver inte vara ytlig för att man inte blir fysiskt attraherad av en person som man psykiskt sett och med fantasin blivit attraherad av.

Anna och taxen Max

Jessicahagstrom94
2013-08-19 17:59
#15

Min pojkvän är INTE världens snyggaste men vi har varit tillsammans i fyra år. :)

pyromanen
2013-08-19 18:09
#16

De jag varit ihop med liknar långt ifrån reklamkillar. Men däremot har de varit snygga i mina ögon.  Nån jag inte tyckte var snygg skulle jag nog inte kunna vara ihop med.

Samtidigt tänker jag på alla länder där det finns arrangerade äktenskap och där man inte får se sin blivande man/fru förrän bröllopet. Då måste det ju förekomma ganska ofta att utseendet inte faller i smaken direkt…  Antagligen vänjer man sig 🤐, fast det är inget som lockar mig.

Gur4m1
2013-08-19 20:05
#17

#16 ja men nu är ju TS inte i ett arrangerat äktenskap ;) Så hon slipper sådant barbariskt! (jag kan tänka mig att arrangerade äktenskap är lcokande för många också- just pga detta). Klart man vänjer sig om man inte har något val.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Zorita]
2013-08-19 22:13
#18

Mitt ex är riktigt ful. Det tyckte jag nog att han var hela tiden, men vi jobbade ihop så jag lärde känna honom innan vi blev tillsammans. Sen insåg jag att han var ful på insidan också och då tog det slut ;P För mig är det viktigt att allt funkar, utseendet också, men enligt min erfarenhet brukar man kunna tycka någon är snygg bara för att man gillar dem. Så var det med min första pojkvän, alla andra tyckte han var ful men för mig var han finast i världen… så länge jag var kär i honom. Sen efteråt såg jag det där som alla andra såg. Det är inte alls ytligt att välja bort någon pga utseendet, det är många olika saker som ska klaffa och det är upp till var och en att bestämma vad för kriterier de har. Men om du vill ge det ännu en chans ger jag samma råd som några ovan, att träffa honom igen och se hur det känns. Det kan ju hända att du ser bortom utsidan efter ett tag.

[WickedAlly]
2013-08-20 12:18
#19

Min sambo är världens vackraste och jag älskar honom innerligt, men om jag tar mig tid att studera honom så upptäcker jag flera "fel" som gör att han inte direkt platsar i en kalsongreklam. 
Men för mig finns det ingen man i världen som är finare ändå.

Jag är inne på samma som någon ovan, att det kanske är något i hans sätt som förstärker att du känner såhär. Han kanske är osäker och visar det tydligt genom hållning och sätt att uppföra sig på.

Sen funderar jag lite på om man hade tänkt lika mycket på att en person var "ful" om människan själv inte hade sagt något om det. Har själv varit med om det nämlligen, både en och två gånger. Det har liksom etsat sig fast om de sagt så.

emiliee
2013-08-20 13:48
#20

Tack för svar. Nej det är inget i hans sätt eller hållning. Det är helt och hållet saker han inte kan rå för. Hans extremt glest sittande ögon i kombination med udda ansiktsform. Man hajar liksom till. Inte 3-4 cm mellan ögonen utan betydligt mer. Ser udda ut. Men som sagt inte hans fel och skulle kännas jättehemskt att välja bort en så snäll omtänksam och go person för detta.

Men jag har iaf sagt till honom nu att jag vill att vi ska ta det lugnt. Träffas mer. I första hand som vänner och se hur det utvecklas. Han är i vilket fall en underbar vän (och säkert underbar livskamrat också) men som sagt man ska ju attraheras av varandras utseende helst också.

Annons:
taggigarosen
2013-08-20 14:12
#21

Jag har valt bort en kille pga utseende en gång. Vi chattade och han skickade bild som jag inte gillade. Jag avstyrde det hela när han ville ses. Han var säkert toppen men nu har jag en kille som både är toppen OCH snygg

Grytlapp
2013-08-20 23:39
#22

#20 Bra gjort tycker jag! Jag tror att man kan "vänja" sig vid utseende. Jag har varit med om lite liknande i yngre dagar. Det personen såg inte lika ut efter ett tag i mina ögon. Det är trotts allt insidan som är det allra viktigaste ;) Lycka till!

Aniara4
2013-08-21 00:00
#23

Jag upplever också att människor utseende förändras när jag lär känna dem. En del blir finare, och en del… åt andra hållet. 🤐

Det finns förstås ingen garanti för att det händer, men det är värt att hänga kvar och se efter!

[elmaek]
2013-08-21 10:20
#24

Hur jag fungerar: Utsidan och insidan går hand i hand för min del. Insidan betyder mer än utsidan, utan tvekan. Men jag kan inte vara med någon som inte attraherar mig alls. 

En situation jag var med om: Jag jobbade med en kille som har VÄRLDENS snällaste insida i denna värld (vi är vänner idag, lite mer bekanta då vi inte alls träffas men pratar nästan dagligen) och han hjälpte mig när jag lämnade min f.d fästman. Han fanns där morgon som natt, skickade alltid godnatt sms för han visste att nätterna var hemska för mig och hörde jag inte smset innan jag somnade hade jag det när jag vaknade och det gjorde hela min dag. Han var jätte kär i mig och försökte verkligen man jag var inte redo eftersom det bara hade gått 2-3 månader efter jag vart singel och det var en tuff period. Men han försökte verkligen och jag är han evigt tacksam för allt han gjort för mig. Men.. han har inte den utsidan jag behöver för att bli attraherad. Och det tog emot mycket för mig. Hur mycket jag än försökte gilla han mer än vän så gick det inte.. han var inte min typ alls och jag kände mig JÄTTE elak som var så ytlig men vad skulle jag göra…? Attraheras jag inte så gör jag det inte liksom.

Det är inget fel med att vara ytlig. Men för vissa kommer inte kärleken på ett ögonkast. Med vissa människor måste man umgås med ofta för att känslor ska spricka upp. Och jag tror att om man ger det en chans så kan man vara tillsammans med någon som inte attraherar en på första ögonkastet, men det är också individuellt det där.. vissa är villiga att försöka medan vissa är mer som mig; det går hand i hand.

Roamer
2013-08-21 11:15
#25

Om du tycker det är ok att bli bortvald för att du inte är snygg nog så kan du lugnt välja bort annan. Tycker du det är fel och oursäktligt att bli bortvald för du har olika stora bröst, stor näsa, haltande eller blå ögon så ska du väl inte välja bort andra heller. Jag väljer bort tjejer som är gulliga men inte tilltalar mig fysiskt, och blir inte illa berörd när Kvinnor väljer bort mig för jag inte tilltalar dem. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. 

OT: Tycker det har blivit ännu högre krav på män än det var innan den sexuella revolutionen och sex in the city liknande serier. Nu ska man som man vara muskulös, snygg med 3 dags tätt skäggstubb, välutrustad, rik, inte en dag äldre än 25 och dessutom en givmild och öm personlighet med ett bad boys yttre. Däremot när kraven ställs motsvarande på en kvinna blir det himlastormande debatter om hur ytliga vi män är. Lustigt fenomen indeed.

Gur4m1
2013-08-21 11:29
#26

Olika stora bröst är btw mer vanligt än lika stora bröst! *_* Ser inga problem med att man själv inte vill bli bortvald pga utseendet- men ändå väljer bort någon som MAN SJÄLV inte attraheras av. VILL man som tjej vara med någon som tycker att man ser ut som en spya? Nej tack. Samma sekund min pojkvän säger "Asså….jag får inte upp den, du ser förjävlig ut" så drar jag. Pang bom. 35 eller 75 år…sayonara! men rättstavat.

Idealen du talar om..är nog nte problemed med TS fall. Menar… jag tänkte på detta idag (har mycke dötid, what can I say) och det är ju en skillnad på att _ helt enkelt inte attraheras_ , och att välja bort någon pga att en näsa är sned, eller att ja, perosnen är inte PERFEKT och stämmer inte med ens bild av hur ens partner ska vara. T.ex jag föredrar mörka män (som mörkt hår) men har ändå varit med många blonda killar, för de har haft en sexig mun eller ja, allmänt sympatiskt och inte avskräckande utseende- men fortf lååååångt ifrån mitt ideal.

Idag är jag tillsammans med min idealkille, men han är inte..muskulös alls, jag önskar att han kunde spara tredagars stubb för han ser ut som en tonåring när han rakar sig…men gawd. Menar..alla har rätt att känna så, det är något man ska känna inte "vänja sig vid" eller "tolerera för att vara rättvis" tycker jag. Sen om min pojkvän plötsligt börjar utveckla en gigantisk kronisk varböld mitt i pannan, då får vi ta det därifrån. JAg skulle nog stanna…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Roamer
2013-08-21 11:58
#27

#26 Jag vet det. Därför tog jag det som exempel för det är något de flesta Kvinnor funderat på. 

Dessutom, klart att idealen är olika för olika personer, men faktum kvarstår ändå att känslan att kraven ökat mer på män efter det är ok för Kvinnor att gå ner till samma låga nivå som männen är/varit på. Mina idealkvinnor är säkerligen inget som alla män skulle föredra då det innebär en rätt vrickad personlighet i kombo med lite eget utseende. IOM att FB har kommit så starkt så ska allt man är/har visas upp och den som inte har det som ser bäst ut på ytan är misslyckad, eller så det framställs iaf. Så samhället/hollywood framställer högre krav på att allt ska vara perfekt i minsta detalj fast i bakgrunden så fungerar det knappt alls. De av mina bekanta som postar en illusion av ett perfekt liv på FB är också de som har den mest kaotiska liven bakom kulisserna.

Däremot, som jag tidigare sa, kan du välja bort andra pga utseendet, var säker på att du klarar av att bli bortvald av samma anledning, i annat fall är du i mina ögon en kass person. Ta vad du ger helt enkelt, och ställer du krav på andra ska du själv leva upp till dem. Sen är det väl bättre att välja en fast partner som du faktiskt attraheras av både mentalt och fysiskt, men det är ju inte alla förrunt och jaga en dröm som inte kommer hända är väl bortkastat liv?

Annons:
Aniara4
2013-08-21 12:23
#28

Sen finns det ju faktiskt en skillnad mellan att tycka att någon är snygg och att bli fysiskt attraherad. Jag kan konstatera att någon är, enligt mig, "snygg" men ändå känna mig helt oberörd. Och jag kan bli helt knäsvag i närheten av en tämligen alldaglig person som på något sätt har "något visst" som är svårt att sätta fingret på.

Det kan vara en utmaning, särskilt när man är ung, att fokusera på hur det verkligen känns inne i en när man är nära någon, snarare än att ängsligt fundera på om personen kan räknas som tillräckligt "snygg" eller "status" och vad ens vänner ska tycka.

Och nej, insidan kan inte utgöra hela attraktionen. Det har hänt mig också att det har funnits en person som har varit jättebra på alla sätt och som jag verkligen har önskat att jag kunde bli tänd på, men det vill sig bara inte. Då är det inte så mycket att göra åt.

Men som sagt, jag tycker det ofta kan vara värt att ge det lite tid och se om man ändrar uppfattning. Min nuvarande fick mig inte direkt att vrida på huvudet och bara WOOOOW första gången jag såg honom, men nu älskar jag ju att han ser ut som han, liksom.

Gur4m1
2013-08-21 16:08
#29

#28 ja, jo, jag kna ju ta t.ex Brad Pit som helt uppenbart är skapad som en gud, men han gör ingenting för mig. Aldrig gjort. Precis som Pamela Andersson städnigt förs fram som en idealkvinna som många män säger "visst hon är väl…rätt..snygg, men…kunde inte bry mig mindre om henne egentligen." Menar jag är ju inte blind, Brad Pit är skitsnycgg, men jag tycker mer att hans utseende är tråkigt och jag blir nästan ansiktsblind av honom…

#27 jag menar mer att…det är ganska svårt at leva upp till att GILLA läget att man själv blir bortvald, för att man själv väöjer bort nån av samma sak- rent käsnlomässigt, är det nog inte kul att bli bortvald även om man själv valt bort andra för samma sak, tycker inte det gör en till en kass människa. Så för at tjag väljer bort någon för det yttre så ska jag vara beredd att utsättas för samma sak, typ karma? För som sagt, skulle en man fundera på att välja bort mig pga mitt yttre/attraktion så skulle jag låta honom slippa fundera på det. Vem vill egentligne vara med någon som säger/tycker att man är oattraktiv?

Förstå då att attraktiv inte är = Perfekt, Dvs att "jaga" efter någon man attraheras av både fysiskt och mentalt är inte EN så stor och omöjlig grej, inte svårt alls faktiskt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Elsa
2013-08-21 23:30
#30

När jag var 13 år blev jag tillsammans med en kille som jag till en början inte var särskilt fin i ansiktet, men han hade en fin insida och jag blev kär ändå. Vi träffades också på internet, på lunarstorm ;p. Vi höll ihop i mer än 2 år, och under tiden så blev han väldans snygg i mina ögon. Träffade honom för några månader sen och nu tycker jag inte att han är speciellt snygg! Knepigt hur man kan fungera ;p

Min sambo, är enligt mig den snyggaste killen som finns :) tycker att hela han är perfekt! Har jag tyckt sedan första gången jag såg honom 😍


Underbarn
2013-08-26 12:07
#31

Skillnad på ideal och på att inte känna attraktion… Mitt ideal på män har alltid varit mörka ögon, brunt hår, vältränad, bredaxlad och hyfsat stora händer. Jag har ändå BARA varit med blonda blåögda killar, en vältränad, en väldigt smal och inte alls bredaxlad och en bredaxlad och stark. Men jag dissar många killar pga utseendet faktiskt. Men jag har även dissat killar pga personligheten. Nu senast för några dagar sedan! skit snygg kille men hans personlighet tilltalar mig inte mer än som vän. Utseende och personlighet ska gå hand i hand. Jag tycker även killar har "krav"/ideal på tjejer (#25) inte alla såklart. Men man ska ha lagom stora bröst, naturligt vacker och inte för mkt spackel, smal, inte för lång, lagom stor lagom fast rumpa, långt hår osv. Och nu blir det mer och mer att även tjejer ska vara hälsosamma med någorlunda vältränad kropp. Eller så ska man vara jätte kurvig timglasformad men liten midja - vilket är få som har i den kombinationen. Men det är ju inte så att man omöjligt får en kille om man inte uppfyller "kriterierna". Jag har en killkompis med väldiga krav och ideal men i slutändan är han med tjejer som inte alls är särskilt wow men såklart väldigt fina ändå :)

Gur4m1
2013-08-26 12:49
#32

#31 ja…:D JAg har varit med om att en möjlig engångsligg/eller framtida kk faktiskt ratade mig när jag klippte mitt långa hår. Långt hår hade så pass stor betydelse för honom. "så ska en kvinna ha det". Vet att min nuvarande skulle bli väldigt förvirrad om jag miste mina bröst, men han älskar mig, så det skulle säkerligen gå att lösa på något vis om det vill sig illa med dem (sånt man inte vet).

Man sitter såhär "😮" när killarna i min omgiving raddar upp sina "vill ha"-lista på tjejer. Man funderar hur de någonsin ska hitta någon. Men så är de flesta singlar och de som väl hittat sig en tjej- well…inte är det den superpuma som de målat upp att de kunde "nöja sig med" 😎. haha…

Jag är iallafall ihop med min idealman just nu, men det är bara en slump. Ratat många apsnygga killar cokså pga att man inte klickat på andra plan. Precis som jag ratat fula killar av samma anledning.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: