Annons:
Etikettförhållande
Läst 1169 ggr
itsem
9/2/13, 8:06 AM

vad vill han?

Jag har känt min sambo i 6 år nu. Varit bästisar fram tills feburari i år och då bestämde vi oss att bli tillsammans eftersom vi har varit kära i varandra sen början av vår vänskap. Bott tillsammans i några månader och vi trivs väldigt bra med det. Han säger att jag är den rätta och han vill göra allt med mig. Han säger att han inte är redo för barn än men han vill ha efter nästa sommar då han ska åka utomlands 1 vecka tillsammans med sina killkompisar. Är det en sån resa där han ska släppa loss och göra massa saker innan han blir "låst" han vet hur jag känner för detta men han vill att jag ska respektera detta. Men om han nu inte vill ha barn varför är det bara jag som ska skydda mig. Jag mår inte alls bra av detta..

Annons:
viktoria91
9/2/13, 8:09 AM
#1

Ni har bara varit tsm i några månader, lugna er med barn! inte alls konstigt att vilja uppleva saker innan man skaffare barn…

Honestyisdead
9/2/13, 8:11 AM
#2

Mår du dåligt över resan eller för att han inte vill ha barn just nu? Angående skydd så är jag den som skyddar mig i vårt färhållande. Och det gör jag gärna för att slippa kondom.

viktoria91
9/2/13, 8:18 AM
#3

Jag skyddar mig också i vårt förhållande, kondom är inte direkt något sexigt.

andersson..
9/2/13, 9:51 AM
#4

Om du vill att även han ska skydda sig så får du säga det, att du vill använda kondom iaf i början. Är ju bra då det även skyddar mot könssjukdomar osv. Är det därför du mår dåligt för att han inte vill ha kondom?

Anna4077
9/2/13, 11:16 AM
#5

Du kan ju säga "jag skiter i vad ni gör men du ska inte vara otrogen" och sedan sätta gränser för vad otrohet är. Sen om han dricker och allmänt beter sig barnsligt åt får man väl leva med. Men bara för att "släppa loss" innan han blir "låst" behöver ju inte betyda "ligga med allt som rör sig". Det där med att skydda sig. Alltså jag har själv väldigt svårt för det där med att "kondom är osexigt" tycker personligen klamydia, gonorré eller oönskad graviditet är mycket mindre sexigt. Vi har varit tillsammans i 3år och kör fortfarande hårt med kondom. Har lite med att göra att vi inte vill bli gravida och väldigt lite med att vi inte vill ha någon könssjukdom men vi båda tycker det är äckligt med kladd :p jag har riktigt mycket emot kladd. Vi kör först utan och sedan med kondom när det närmar sig sitt slut. Att jag äter ppiller är en annan historia. Iallafall. Vill du ha kondom så är det ganska enkelt. Ingen kondom = ingen sex även om du har p-piller. Finns många anledningar till varför man har p-piller och vill du inte äta det är det upp till dig inte han.

Anna och taxen Max

viktoria91
9/2/13, 4:23 PM
#6

#5 Fast, stabilt förhållande och p-piller så slipper man kondomprasslet!;-)

Annons:
Anna4077
9/2/13, 5:45 PM
#7

#7 jag har stabilt men det är inte alltid p-piller funkar och massa andra saker. Jag gillar kondom. Känns tryggt (även om den kan gå sönder osv)

Anna och taxen Max

viktoria91
9/2/13, 8:31 PM
#8

#7 Det har man dessvärre varit med om!

Upp till toppen
Annons: