Annons:
Etikettkänslor
Läst 1284 ggr
Unknown Name
2013-09-02 15:31

Förstörd.

Hej. Idag är andra dagen jag är singel. Jag blev dumpad på ett jättesnällt sätt och det var egentligen för det bästa. Men känslorna finns kvar och jag mår jättedåligt. Jag mår verkligen piss. Fast jag vet att det är bättre såhär. Hur fan gör man för att klara av sånahär saker? Vi var förlovade och hela förhållandet höll i 3 år. Jag är inte så gammal heller, så 3 år är lång tid för att vara i tonåren. Men jag har precis flyttat ut ur vår gemensamma lägenhet, vi ska vara vänner oså… men det gör så jävla ont? Varför är mina känslor så starka när jag ändå vet anledningen? Hur gör man för att må bättre? För att inte falla ner i depression?

Annons:
[Camia7]
2013-09-02 15:37
#1

Jag brukade göra massa saker för att inte behöva tänka på det så mycket, diska städa, ta promenad, umgås med kompisar, läs böcker, kolla på film.. sysselsätt dig hela tiden:)

Tänk dig hur han tänker/känner (han kanske inte mår så dåligt?), om han skiter i det så kan du skita i det:)

Hoppas mina tips hjälper lite :)

Lycka till <3

ChristineL
2013-09-02 17:43
#2

Håller med #1, gör bara saker för dig själv, tänk bara på dig själv. Ta bort hen från telefon, facebook, bilder mm. Prata inte, umgås inte, gör inte sånt som ni brukade göra.

Unknown Name
2013-09-03 00:22
#3

Men grejen är att vi funkar bra ihop som vänner också. Vi har samma humor och vi kan göra saker tillsammans med andra då vill säga. Jag vill inte bryta kontakten med henne och jag skulle absolut inte vilja att vi inte umgås alls. Hon var mycket ledsen också. Jätteledsen. Men vi båda visste att det var rätt beslut. Så det är ingens fel, jag har liksom ingenting att vara arg över heller vilket gör det svårare..? Jag är bara grymt ledsen över att vi inte kan vara tillsammans. För jag VILL det! Mitt hjärta vill det. Men hjärnan säger att det är bäst såhär.

[Camia7]
2013-09-03 00:37
#4

Svårt att ge bra svar när vi inte får veta varför osv

[elmaek]
2013-09-03 04:32
#5

#4 Att berätta öppet varför ett förhållande tagit slut skulle jag inte göra. Det är privat och nåt som bör respekteras.

Så.. gör saker du tycker om. Tillåt dig att vara ledsen. Kruxet är att många liksom fejkar det hela. Dom låtsas inte vara ledsna utan kör på som inget har hänt vilket kan ställa till det rejält. Så man måste tillåta sig själv att vara ledsen och förstörd över det (om det är så man känner). Bara man får utlopp för sina känslor så är det bra, att få rensa bland sina känslor så att säga. Så om du vill gråta en hel dag med en glassbytta framför dig så gör du det. Vill du spendera pengar på nåt roligt så gör du det. Gör det som faller dig i (nu pratar jag rimliga former). Få utlopp för din sorg och gråt om du måste. Att bearbeta känslor, är för mig, det enda rätta. Sedan ska man bara göra det man tycker om så man får en liten värme inom sig. :) Jag gillar t.ex att teckna och lyssna på mp3, då mår jag väldigt bra helt enkelt. Så försök göra nåt som får dig att må just bra och få det där lyckoruset.
Acceptera även läget och se det positivt: ni är trots allt vänner så du har inte förlorat henne helt!

Unknown Name
2013-09-03 08:30
#6

#5 Tack för svar!!

Annons:
[Yllhilda]
2013-09-03 23:03
#7

Som föregående talare påpekade; När man försöker förneka känslor man har brukar dem bli starkare, men när du tillåter dig själv att känna som du gör kommer det gå lättare. Det finns en logiskt anledning till att du känner som du gör, och det är okej.

Upp till toppen
Annons: