Annons:
Etikettsex
Läst 7070 ggr
idaaforsling
9/8/13, 2:41 AM

Förhållande med dålig närhet och sex

Jag är en tjej på 23år, han nu varit tillsammans med min 27årige pojkvän/sambo i cirka 2,5 år. Grejen är den att jag, som de flesta tjejer, behöver närhet och lite bekräftelse ibland. Men pojkvännen är dålig på att visa känslor. Vi har pratat om detta och på fyllan har han sagt att han är jätteledsen över att han är så dålig på att visa att han älskar mig och att de ska han minsan ändra på. Han blir bättre i cirka 1-2 dagar. Han kollar eller känner aldrig på mig. Jag brukar t.ex ta av mig tröjan och lägga mig för att han ska lägga märke till brösten, inte en blick. Går ofta runt i tröja och trosor, inte en blick. Jag har gått upp en lite i vikt sen vi träffades, väger idag cirka 85kg, men han säger att han tänder på mig än. Tvivlar ju dock på att han slut erkänna om han inte gjorde det. Sen är det de här med sex. Jag älskar sex, jag vill ha det ofta. Iaf några gånger i veckan. (Vi är ju faktiskt unga också, och inte varit tillsammans så länge). Men han är aldrig sugen.. förut frågade jag ofta, men blev nekad ofta (därigenom "förnedrad" ofta). Så jag har liksom gett upp lite och låter han säga till då han är sugen. Oftast dröjer det 1-1,5 vecka mellan gångerna. Och typ varannan av dom gångerna har vi inte ens sex utan använder bara händer/munnar. Jag har berättat att det funkar inte för mig, men vill INTE pressa honom heller såklart. Han berättade en gång på fyllan att han har inget större behov av sex och att det var en av anledningarna till att det tog slut med förra flickvännen (de var tsm i 7år). Jag vet inte om jag kan leva så länge till, jag känner mig ständigt frustrerad. Mun pojkvän kollar ju för sjutton inte ens på mig då jag är naken! Jag älskar att kollaoch känna på hans nakna kropp. Dessutom! Jag jobbade natten fredag-lördag, kom hem kl 8 på lördag morgon. Han hade varit ute å festat. Inget sex på 1 vecka, och jag kommer hem å upptäcker att han kollat på porr och funkat! Han var full och hade somnat utan att stänga av. Detta får mig att undra hur ofta han för detta, och varför han isf inte vill ha sex med mig? Tänder han inte på mig? Jag kan tillägga att jag har sagt att vi kan se porr när vi har sex, och har gjort det ibland. Jag skulle inte ha något emot att han hade sina egna stunder om det inte var för den saken att han inte vill ha dom ned mig. Jag vet inte va jag ska göra. Ursäkta för långt inlägg men jag behövde skriva av mig. Tack till dom som orkat läsa igenom allt!

Annons:
Harmonie05
9/8/13, 6:13 AM
#1

Hej! Jag känner igen mig själv i det du skriver. När jag träffade min pojkvän, så var vi två endast ute efter sex. Men allt eftersom så blev vi mer å mer ett par, efter att vi setts ett par månader blev vi tillsammans, båda tyckte iof då att sex var viktigt i ett förhållande. Jag är rätt krävande, jag vill att han säger att han älskar mig, vill att han ska visa det å allt det där andra du beskriver. Han däremot är inte alls sån, han var sån innan hans olycka 2010, då han var med i en rally olycka å var 1cm från att mista livet. Innan detta hände hade vi ett perfekt förhållande, dock har han ALLTID haft problem att yttra sina känslor, alla förutom när han är arg/ledsen det visar sig med att han blir arg. Han tycker att jag e jätte jobbig och tycker att jag e klängig flr hag gärna vill ligga tätt intill honom hela tiden. Det är alltid jag som säger att jag älskar honom å då svarar han, någon gång har han tagit mig med storm å faktiskt sagt "du vet hur mycket jag älskar dig va?" De två senaste åren har jag dock kommit på honom att smsa o mmsa med en tjej, som han vet att jah avskyr. När jag opererades förra våren så var han på riktigt otrogen med en annan tjej som jag oxå hatar! Nu i förra veckan kom jag på honom att mmsa och smsa med samma tjej som för 2 år aen.. Nu har han lovat att inte prata med henne osv så hoppas han menar det..:/ Jag har gått upp lite sedan vi blev tsm för 4 1/2 år sedan. Från 48kg till 60kg. Från storlek 32 i kläder till 36. Jag är dessutom inte så lång utan bars 156cm. Jag väldigt dåligt självförtroende pga det samt även otroheterna. Jag anser dock och dessutom klandrar mig själv för allt som har hänt. Så jag e fast besluten att gå ner iaf 10kg å må bra själv. Han säger att han älskar mig och vill va med mig, vi bor ej tillsammans,å att smsa ndey å mmsandet bara är fantasi…vilket jag tyvärr inte tror på. Jag är JÄTTE KÅT på honom, , även efter 4år.men hag ör då fortfarande rätt kär. Han däremot tycker inte att det är lika viktigt och skyller på att han blivit äldre å närmare 30…han e 28 å jag 25. Vi har dock sex 1-2gånger i veckan, vilket jag själv tycker är för lite.. Tycker att du kanske ska prata med honom? Berätta hur du känner m.m Kan ju dock säga att det inte funkade på min då han anser att är inte han tillräcklig så jan vi göra slut å jag får gå till någon annan, vilket jag aldrig skulle göra. .. Vi hade dock en issue samma som hos er att han kollar porr och inte inkluderade mig! Det gjorde mig JÄTTE LEDSEN då han även ratade mig om hag vsr på å ville ha sex. Det löste vi dock genom att prata om dey, varför. Fråga honom rätt ut vad han tycker om dig å sexet. nu kollar han bara porr när hag inte är med (tror jag) Känns som att jag kapade tråden å inte fav så mycket svar. Om du vill prata så e min mail liv.hammarkvist@hotmail.com Många styrkekramar! :)

[elmaek]
9/8/13, 8:50 AM
#2

För det första, nu kommer mitt klassiska råd, så behöver du prata med han om detta. Vet att du provat men du måste ta i med hårdhandskarna! Du ser, när en person inte lyssnar när man diskuterar i normal ton så måste man höja ribban ett steg.. dvs att du måste låta bestämd, säga att ni VERKLIGEN måste prata för du är på bristningsgränsen. Och när du väl börjar prata så var bestämd i rösten, det visar att du verkligen fått nog och menar allvar, och säg ALLT du skrev här nu. Att du vill ha mer, att du känner att han inte tänder på dig längre, att han inte lägger märke till din snygga nakna kropp m.m. Kommunikation är nyckeln till ett friskt och sunt förhållande. Börjar man diskutera med varandra, vara öppen med känslor, åsikter och tankar, så kommer man närmare varandra och kan förhoppningsvis utveckla sin relation och göra den starkare.

Men om man diskuterar med en person som inte verkar ta åt sig av det man säger så kan man inte säga ''Vet du älskling? Ååh nej jag känner mig så dum nu för jag vill inte puscha dig… men jag skulle verkligen vilja ha mer sex och jag tycker du inte verkar så attraherad av mig, jag går ju runt naken ibland och du lägger inte märke till mig.. jag blir ledsen. Åh, förlåt det var inte meningen att puscha dig nu!'' utan det måste bli mer ''Vet du vad? Nu får det räcka. Jag BEHÖVER sex och jag BEHÖVER bekräftelse. Du verkar inte vara attraherad av mig så om det är nåt som stör dig så säg det. Jag går tusan runt naken utan en reaktion från ditt håll! Så nu får det räcka!'' Ser du skillnaden? Ens tonläge i en diskussion gör mer än vad man tror. ;) Sen måste man anpassa tonläget efter individen. Vissa förstår om man ''daltar'' fram allt medan vissa behöver allvaret för att förstå allvaret.

Så prata med han på allvar först och främst, om han vill förbättra sig så ger du han tid för det men om det på några veckor är samma visa så får du ta och fundera på om du kan acceptera detta och lägga dina behov åt sidan eller om du rent utav ska gå vidare. Ens behov är väldigt viktiga, tro det eller ej.
Har ett ex som EN gång under nästan 3 år tillsammans sa vad jag betydde för han. Annars var det bara ''Jag älskar dig'' dag in och dag ut. Inga komplimanger fast jag hade fixat mig jävligt snygg och såg väldigt bra ut. Enda gången jag vart överöst med komplimanger var när jag såg ut som HAN ville att jag skulle se ut som. ;) Jag stod inte ut.. jag väntade i 3 år på att få höra VARFÖR han ville vara med mig och VARFÖR han ville vara förlovad med mig men inget kom.. han sa att han behövde tid men jag tyckte 3 år var väldigt snällt av mig att ge han. Så jag gick vidare och idag är jag tillsammans med en kille som öser på med komplimanger och kärleksförklaringar. När jag inte duschat på två dagar, när jag har kass hud, när jag är osminkad, när jag går i mjukisbyxor och uttvättat linne.. komplimangerna bara öser ner och DET är vad JAG behöver i ett förhållande: kärlek i form av ord OCH handlingar.
Det jag vill säga var att man har sina behov. Vare sig det handlar om sex, komplimanger, beröringar, kyssar, få sin rygg kliad innan sängdags, ett godnatt sms som innehåller mer än ''god natt''. Du förstår nog vart jag vill komma. Och ens behov bör man ha i tankarna och finna en partner som delar ens behov någorlunda. Vissa behov kan man dämpa medan vissa bara måste få bekräftelse.
Det är knepigt med kärlek.. man ska hitta någon som delar så mycket åsikter med en så det inte är sant! Man ska vara på samma nivå i mycket helt enkelt..

OlgaMaria
9/8/13, 6:28 PM
#3

Det har skrivits en del i tidningarna på sistone om unga killar som drabbas av impotens eller oförmåga att komma vid sex, därför att de konsumerat porr för mycket. Har man i långa perioder endast kommit i samband med porr och att man runkar, så påverkas hjärnan så mycket att koppla ihop det med att komma, att sex hamnar helt i skymundan och det blir inte naturligt att komma vid sex.

Personligen skulle jag inte på något sätt acceptera att min man tittade på porr (eller höll på och onanerade utan mig heller). Jag tycker sex ska vara mellan oss, och tittar han på porr och runkar har han sex utan mig. Det är som otrohet för mig. Låter kanske överdrivet, men jag tror det är väldigt sunt, och att man bevarar hettan mellan sig som par. Vi har varit gifta 6 år och det har aldrig varit ok för oss med porr eller att onanera själva. Det har funkat skitbra. Och jag tror vi bara blir hetare för varandra.

Sex mellan två personer är ju det naturliga. Ägnar man sig för mycket åt annan njutning kan det vanliga sexet tappa sin hetta. Inser man sitt problem kan man sluta upp med porr och annat och börja ägna sig åt varandra. Ge varandra tid att njuta och utforska varandra, utan press. Så småningom tror jag det kommer bli hur bra som helst, om båda vill satsa på varandra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
9/8/13, 10:16 PM
#4

och jag tycker att #3 är ngt av det dummaste jag hört :) Sex och onani är olika saker och att din kille onanerar har inte med erat sexliv att göra. Vill han inte ha sex med dig har ni ngt annat problem, det har inte med hans onani att göra. 

Huruvida man onanerar eller inte har ju ingenting med om man vill satsa på varandra att göra. Efter sju år tillsammans kan jag säga att jag och killen fortfarande har det jäkligt bra.

Anna4077
9/9/13, 8:10 AM
#5

Alltså det kanske bara är jag men man behöver inte ha sex varje dag. 1-2gånger i veckan tror jag är ganska standard när man varit tillsammans ett tag? Alla tror att alla andra har sex typ varje dag men jag tror inte att det är så.

Anna och taxen Max

Anna4077
9/9/13, 8:27 AM
#6

Om jag går halv naken och inte får en reaktion när jag vill ha det brukar jag säga typ "Hallå ser du något?" Eller "här går man och visar upp sig och inte får någon uppmärksamhet" och då får jag alltid det. Jag kan ibland få hjälpa min kille på vägen med vissa saker och vara övertydlig med vad jag vill det vill säga, säga det rakt ut. Annars kan jag hinta tills tidens slut utan att något händer. Dock tror jag att man inte ska "fjanta runt" eller använda hård hand. Prata från hjärtat och kräv uppmärksamhet och inte sex. Man kan aldrig kräva sex från någon samt att ibland har man olika sexuella behov. Om man inte lyckas kommunicera tycker jag att man inte har mycket att bygga på. Sedan glöms det ofta att även vi tjejer kan använda oss av onani när sexet är litet. Visst är det inte samma sak som sex men kan hjälpa mot en del av sina sexuella lustar när behovet ser olika ut.

Anna och taxen Max

Annons:
OlgaMaria
9/9/13, 8:52 AM
#7

#4 Det jag sa var hur vi gör, och att man kan få problem om man konsumerar för mycket porr. Det finns olika sätt som kan fungera bra… Man behöver bara ha balans och sundhet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Individuell
9/9/13, 9:34 PM
#8

Håller med dig #7. Kan definitivt tänka mig att det kan bli så. Det är ju jättebra att så många i tråden och i forumet är så positiva till aktivt porrtittande hos partnern, I guess! Inget jag märkt av att några vänner till mig uppskattar osv, mest accepterar, men nu är vi ju på internet. Men här har vi ju ett problem - han tittar på porr men vill inte ha sex med henne. Jag hade inte velat vara i en sådan situation, men är det okej för er är det ju det? Men pusha inte på att det inte har något med porren att göra, för det kan det mycket väl ha att göra med. Porren funkar alltid, behöver inte läggas ner så mycket energi på, porr väljs före sex för att det är bekvämt och alltid funkar smidigt. Ingen som ser en connection?

Tycker verkligen inte det är något fel i att vilja vara det centrala i partners sexliv 🙂 Eller det enda. Jag respekterar det! Fastän jag kan acceptera porr till viss del. Trodde det var det man ville vara! Gå före porr och vad som helst. Tycker inte det är något konstigt att vilja vara det hetaste och "the only" även på det planet. Men folk är olika och det är ju tur! Kom bara ihåg att respektera oss i förhållanden som faktiskt inte kräver porr. Alla förhållanden gör faktiskt inte det. DET är ett grymt förhållande tycker jag - då sexet är så pass tillfredställande (och ofta, om man nu vill ha det så) att porr ärligt talat inte ägnas så mycket fokus åt. Kan vara värt att sträva efter?

Sarah
9/10/13, 11:51 AM
#9

Porr är en annan sak tycker jag och jag skrev ju inget om just porr i #4 eller hur. Porr kan antingen vara ett hjälpmedel för onani eller så kan mycket porrtittande vara ett symptom på att ngt annat är fel.

Upp till toppen
Annons: