Annons:
Etikettsex
Läst 12470 ggr
Honestyisdead
9/8/13, 8:44 PM

Onanera ensam i förhållande

Är det ok för dig att din partner onanerar för sig själv? Eller du anser att man bara ska ha sex med sin partner när man är i ett förhållande?

Annons:
Calcifer
9/8/13, 8:47 PM
#1

Det skulle aldrig falla mig in att diktera om min partner får onanera eller inte. Eller se på porr heller, för den delen. Så länge det inte går ut över vårt sexliv för han/hon göra som de vill.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[rumelle]
9/8/13, 8:49 PM
#2

Naj, jag tycker det är bara bra om man kan roa sig på egen hand också. På något sätt är det inte samma sak som att vara med sin partner. Jag kan inte avgöra om det är bättre eller sämre, men det är liksom inte samma sak.

Honestyisdead
9/8/13, 8:54 PM
#3

Jag tror det skadar ett förhållande om man skulle förbjuda onani. Onani är mänskligt och normalt om det nu finns något som är normalt ;) Men nu gäller det ju inte sjuklig onani som blir en besatthet, så klart.

Vyer
9/8/13, 9:01 PM
#4

Min partner är den enda som bestämmer över sin kropp. Även om min partner inte vill ha sex med mig så skulle jag inte ta illa upp om hen onanerade.


ChristineL
9/8/13, 9:07 PM
#5

Klart han får onanera utan att jag är med, jag gör ju det utan honom. Alla behöver vi en stund för oss själva :)

viktoria91
9/8/13, 9:15 PM
#6

Jag kan bara komma vid onani så hade inte varit så kul för min del att förbjuda det.;-) Har inget emot porr så länge man inte smyger med det eller sexchattar.

Annons:
Gur4m1
9/8/13, 9:49 PM
#7

Som #1 sammanfattar det. ÄVen det #4 säger, dock kan ajg förstå att det gör en aprtner frustrerad och skapar frågor och känlsor som inte är så trevliga om partnern ständigt nekar sex men ändå onanerar och kollar på porr frekvent- men där tror jag inte beskyllande och förbud eller offerkoftan är rätt väg att gå. Då måste man fokusera på vad som är problemet (det är inte porren eller onanerandet - utan uppenbart varför man inte längre vill ha sex med sin partner- som kna bero på många saker).

Mest avtändande jag kan tänka mig är att min partner skulle börja gnälla över mina onanivanor och utifrån det- kräva hur/när/var vi ska ha sex. Känslan känns otroligt kvävande och känslodödande.

Man äger som sagt sin egen kropp. Att säga nej till att ha lust med sin partner är inte samma sak som att behöva säga nej till sin egen kropp. Men man har banne mig en skyldighet att även försöka lösa porblem man har med sin partner 😕, inte bara stänga ut med ett nej och sedan runka loss varje kväll.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Calcifer
9/8/13, 10:02 PM
#8

För mig skulle det vara ett problem om min partner under en mycket lång tid vägrade någon form av sex med mig, utan förklaring, men ville onanera frekvent på egen hand. Inte så att jag skulle börja bråka, men jag skulle naturligtvis vilja veta varför. Och skulle min partner fortsätta, alternativt säga att hen inte vill ha sex med mig utan bara onanera skulle nog förhållandet inte hålla.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

PennyScarlett
9/8/13, 10:03 PM
#9

Haha min kille får onanera med eller utan mig, tycker dock det är roligt när man får vara med på ett hörn :D 

 Tycker det är helt okej att onanera :) Porr har jag inga problem att diskutera om med min kille eller kolla på det tillsammans med honom (om det är för lustens/nöjets/intressets skull spelar ingen roll). 

Känner jag mig själv rätt hade jag väl kanske blivit lite grinig om jag funnits tillgänglig men kommer på honom att ligga och runka till porr, men hade troligtvis släppt det ganska fort igen :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Grytlapp
9/8/13, 11:19 PM
#10

Nja, ibland behöver nog vi alla en orgasm.. Tex jag sover mycket bättre efteråt. Finns inte gubben där så blir det ju där själv. Så är det ju för honom också. Man mår ju bra efter en orgasm. Men vi föredrar ju att göra det tillsammans. Man kan ju göra något "roligt" av det hela också så man blir mera "tillsammans" om det inte känns ok för den andra. För man måste ju mötas på vägen om man ska vara ett par. Kan tex smsa fantasier till varandra eller skicka en liten filmsnutt eller så för att göra den andra mera "delaktig" kanske (bara denne är förbered på det då). Det beror ju på lite vad man känner är ok och inte. Alla tycker om olika saker och andra mindre. Det finns nog en hel del man kan göra för att den andra partnen kan börja tycka att det är ok och att den kan känna sig delaktig. Jag tror alltid att man måste mötas över saker i ett förhållande, för båda måste ju må bra. Finns sällan några rätt och fel i ett förhållande. Tycker någon att det inte är ok. Sätt er ner och prata och vad skulle kunna göras för att det skulle kunna kännas ok och vad tycker den andre om det osv..

Wide Awake Dreamer
9/9/13, 12:17 AM
#11

Ser inga problem med onani i ett förhållande, så länge det inte går ut över "the real thing" så att säga.

[elmaek]
9/9/13, 5:12 AM
#12

Äh, kör på bara säger jag. Jag kommer enbart vid onani så om min partner skulle förbjuda mig så skulle jag bara ''talk to the hand!'' och sen köra ner den i mina brallor. 😎 Ha-ha lite rutten morgonhumor såhär på en måndagsmorgon!

fruktgumman
9/9/13, 7:42 AM
#13

självklart helt ok med onani även i ett förhållande

Annons:
Vyer
9/9/13, 8:45 AM
#14

Om en partner inte vill ha sex med mig, skulle jag inte tro att problemet ligger att ha den onanerar istället/väljer bort sex till förmån för onani.


OlgaMaria
9/9/13, 9:17 AM
#15

För vår del känns det inte rätt med onani, och det är vi överens om. Vi har varit tillsammans 7,5 år. Det kommer perioder då det är svårare med sex, t ex pga sjukdom eller graviditet/efter förlossning. Men vi upplever att vi bevarar enheten bättre om vi gör allt tillsammans även då. Det skulle vara så lätt att man slutade ha sex ett halvår efter förlossning och att min man onanerade då, men jag tror inte det skulle vara bra för oss. Jag har inte haft mycket lust då men jag har ändå velat vara intim, så då har jag hjälpt min man att komma. Det har varit härliga stunder som har fört oss närmre varann. Men hade onani på egen hand varit helt ok hade jag kanske inte brytt mig och vi hade gått miste om allt det, och kanske fått en hel del distans till varann. Det är en enorm påfrestning på ett förhållande när man får barn och om man slutar ha sex med varann, vilket lätt kan hända när ens underliv är torrt av alla amningshormoner och man inte får sova på nätterna, så kan man falla ifrån varann. Det är väl inga större fel på onani i sig, frågan är vad man missar. Men jag berättar bara hur vi tänker och gör. Man kanske inte ser att onanin påverkar förhållandet negativt men den kan ju komma att göra det i ett annat skede. Om man inte kan tillfredställa sig själv blir man ju dessutom beroende av varandra. Det gör att man bara ser till den personen för sin sexuella njutning. Jag tror det betyder mycket i längden för hur man ser på varann. Det är en bra grund för att tända på varann möjligen livet ut. :) Min man är min enda källa till sexuell njutning, och jag är hans enda källa. Det gör oss ödmjuka inför varandras behov, och vi förknippar bara varandra med sex i princip. Jag är i alla fall grymt nöjd. Jag vet att jag är min mans sexbomb, och han är min! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
9/9/13, 9:31 AM
#16

15 själv ser jag inte det som någon hälsosamt att vara helt beroende av någon annan. Att ha egna stunder, lite privatliv är det jag tror håller i längden. Att onanera ska som sagt inte påverka sexet man har med sin partner.

Vyer
9/9/13, 10:55 AM
#17

#15 oj vad… annorlunda, jämfört med min syn på relationer och sex. Det är väldigt intressant att höra om hur andra gör/hur det fungerar för andra!


OlgaMaria
9/9/13, 11:04 AM
#18

#17 :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

plinglan
9/9/13, 11:07 AM
#19

#15 men alltså.. om ni tex måste vara ifrån varann i en månad eller så då? Skulle ni inte få tillfredsställa er sexuellt själva då? Jag bara undrar för jag tycker det låter så konstigt.

Eller om en är sjuk, har influensa hög feber och inte orkar ens att "hjälpa till" Får inte den andra onanera då alltså?

OlgaMaria
9/9/13, 11:16 AM
#20

#19 Jag antar att det skulle komplicera situationen. Men vi har aldrig varit ifrån varann särskilt länge och jag tror inte vi kommer vara det heller de närmsta 5 åren eller mer. Det där är ju också en aspekt… kan man tillfredställa sig själv så är det kanske inga problem att vara borta 1 månad, och det kan skapa situationer där förhållandet får sig en törn. Jag drar det till sin spets här… ;-)

Vi klarar oss utan att ha sex stup i kvarten. Är den ene svag så kan man vänta. För det mesta har vi nog sex 2-3 gånger i veckan. Då är jag kroniskt sjuk och vi har två små barn. Vi skulle gärna ha det oftare men orkar/hinner inte mer.. men det är ok. Det är som sagt så lätt hänt att det blir problem i såna här tider… och fungerar inte sexlivet så kanske den ena helt plötsligt är otrogen, eller kollar på porr varje kväll. Jag drar det till sin spets igen. Men vi känner att det sätt vi tänker kring sex är ett skydd för oss och vår relation.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[WickedAlly]
9/9/13, 11:55 AM
#21

För mig är onani och sex ganska skilda saker, sex är så mycket mer. Ibland behöver jag bara få komma, vilket jag gör fort och lätt när jag onanerar. Andra gånger vill jag ha sex och då få uppleva kärleken och närheten till min partner utöver den fysiska njutningen beröringen ger. Min sambo resonerar likadant. Vi vet båda att även om vi har väldigt bra sex tillsammans så känner vi våra kroppar allra bäst själva, och det är det lättaste sättet att bara "lätta på trycket" när längtan efter närhet kanske inte är så jättestor.  
Dessutom så skadar ju aldrig lite egentid.

andgustav
9/9/13, 3:08 PM
#22

Hej!

Tycker att det är till var och en. Det är ingen annan som äger ens egen kropp och onani kan enligt experter förbättra sexlivet. Ett liv utan sex skulle nog vara rätt tråkigt.

[vertigo78]
9/9/13, 3:09 PM
#23

Klart man ska få onanera själv i ett förhållande =) Sen beror det ju på om det, som ovan beskrivs, tar sig uttryck som att självtillfredställelsen får mer fokus än att vara med sin partner.

isafisa
9/9/13, 3:33 PM
#24

Så länge jag inte "lider" av det så får han göra som han vill. Jag onanerar rätt mycket själv när han är borta, men det påverkar inte min sexlust negativt så på så sätt påverkas inte han heller negativt :)

[vertigo78]
9/9/13, 3:59 PM
#25

Håller med isafisa…det borde ju inte påverka sexlusten negativt…men alla är vi ju olika… bara att vara glad =)

SuperLimm
9/9/13, 7:28 PM
#26

Jag tycker det är okej åt båda hållen. Jag tycker även det är okej att kolla på porr så länge man inte chattar eller på annat sätt har kontakt med någon så. 

Mitt ex försökte förbjuda mig att onanera. Han blev sur och tyckte jag förstörde sexet vi hade ihop. Vi hade långdistans förhållande och träffades någon gång i månaden. Antingen i 1-2 veckor eller över en helg bara eller något där emellan. Jag har behov och jag gillar att onanera. Han tyckte det var onödigt att onanera en vecka eller så innan vi skulle ses. Det gjorde mig sur så jag slutade helt enkelt berätta för han när jag gjort det. Det han inte visste mådde han liksom inte dåligt av.

Mvh Linn

andersson..
9/9/13, 8:28 PM
#27

#26 Att berätta för sin partner att man onanerat är väl inget man direkt gör heller antar jag? Vad ska man säga liksom. "Du, jag onanerade igår medan du var på jobbet"

Nej min partner vet då inte när jag onanerar och jag vet inte när han gör det heller men jag antar väl att han gör det. Är ju inget ovanligt eller konstigt så.

Annons:
Individuell
9/9/13, 9:15 PM
#28

Jag tycker inte ens det är något man borde behöva diskutera. Det är ju så privat. Jag skulle kanske reagera konstigt ifall jag visste exakt när och hur ofta min pojkvän onanerade utan mig, samma gentemot mig kanske. Så ingenting att prata om tycker jag - om man nu inte är i en sådan situation att partnern vill onanera men inte ha sex.

Det är ju våra egna kroppar och jag onanerar inte för att jag inte vill ha sex med honom eller t.ex. behöver något annat hjälpmedel för att bli tänd (som porr). Jag gör det för att det blir lite annars då jag gör det själv (jag vet exakt vad som blir rätt osv, avslappnande), är extremt kåt eller vill ha en kick av något slag. Hur han gör behöver jag inte veta så länge det är bra mellan oss! Vi är ju den verkliga dealen, dessutom ger jag honom egen porr från mig - tips om man vill gå före den andra porren. ;) haha. Jag är dock lite väl känslig kring porr, kanske för att jag hade ett porrfreak till ex. Tycker dock inte det är något fel i att vara känslig kring porr, alla vill inte att sin partner ska titta jämt och ständigt. Att det sker ibland kan jag dock förstå! Särskilt när vi inte bor med varandra. Men definitivt, bodde vi ihop och hade ett asbra sexliv, sex så ofta vi kände för det, hade det tagit lite att jag kommit hem och sett honom runka till porr. That's it. Alla känner inte så, men jag vill gå före porren och vill vara så-pass-tillfredställande-och-het att porr inte behövs. DET har jag förklarat för honom och han är jättenöjd med att ha mig. Behöver inte porr för att han har mig säger han, men han har förklarat hans syn på saken och den respekterar jag :) Skulle han titta är det hans ensak ändå! Som sagt - så länge vi vet hur vi känner kring ämnet går det ju att lösa! Finns tillfällen då jag kan uppskatta porr med, men inte är det ofta i förhållanden. Porren är inget mot min partner och känner jag för att titta på porr kan jag lika gärna välja alternativet sex. Sjukt enkelt!

Upp till toppen
Annons: