Annons:
Etikettsex
Läst 21310 ggr
plinglan
2013-09-09 09:08

killar som rakar sig

Jag har en fråga, kanske knäpp sådan men jag undrar killar som rakar sig "där nere" rakar de också benen  eller är det bara just könet?

Min kille är ju jättehårig hela han. Skägg, hårigt bröst, hår därnere och lurviga ben.

Vi testade en gång för kul att raka bort där nere. Men det såg ju inte klokt ut med helt slätt och sen fullt med hår på benen och han bara störtvägrade att raka benen för det gör ju bara tjejer sahan. Nu har håret där nere vuxit ut igen och han ser ut som vanligt igen. Men andra håriga killar som intimrakar sig hur gör ni med benen?

Annons:
Honestyisdead
2013-09-09 09:36
#1

Har aldrig träffat en kille som rakar benen.

Gia91an
2013-09-09 09:41
#2

De enda killarna jag träffat som rakat benen har varit homosexuella… (Jag menar alltså inte detta som någon förolämpning utan det är bara ren fakta… Har många homosexuella kompisar! ) 

:D

PennyScarlett
2013-09-09 10:10
#3

Haha nej dom rakar inte benen :) inte dom jag varit med iallafall. Men det är så olika…vissa rakar sig bara när dom är sexuellt aktiva eller har ett förhållande..

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

plinglan
2013-09-09 10:13
#4

okej.. vi tyckte bara det såg lite lustigt ut med jättemycket hår på benen sen tvärt helt slätt vid könet, men då vet vi att det "ska vara" så. eller om det är han som är ovanligt mycket hårig så det blev så markant typ.

ChristineL
2013-09-09 10:44
#5

Dom väljer väl själva hur mycket eller lite dom rakar :P Och det lär ju skilja sig mellan alla män som väljer att raka någon del av kroppen.

[WickedAlly]
2013-09-09 12:01
#6

Sambon rakar bort allt könshår men inget annat på kroppen. Men jag tycker inte att det ser konstigt ut i alla fall. Skulle aldrig få för sig att raka benen, det är en "kärringgrej" :P

Annons:
idaaforsling
2013-09-09 12:49
#7

Min sambo rakar pungen och och lite på sidorna "där uppe", resten spar han. Så det försvinner en del och blir lite fräschare men men det är ändå en hel del kvar, haha de var svårt att förklara men hoppas du förstår. Det gillar jag iaf :)

ru4real
2013-09-09 14:41
#8

Cyklister och simmare rakar ofta benen (simmare ibland hela kroppen, iaf på den tiden de inte hade de nya moderna baddräkterna). Anledningen för simmare var att minimera vattenmotståndet. Varför cyklister gör det har jag ingen aning om faktiskt, kanske för luftmotståndet?

Och självklart som kille så ansar man området runt k*ken och pungen. Dock inte benen, det blir alldeles för pyssligt ju :)

Vyer
2013-09-09 14:50
#9

#8 Jag har hört (av en cyklist) att det är för att underlätta vid eventuella skador - om de cyklar omkull så är det lättare att göra rent såret om det inte är hår ivägen.


ru4real
2013-09-09 14:51
#10

Misstänkte att det kunde vara ngt sådant också. AJ…

andersson..
2013-09-09 15:01
#11

ingen aning hur den stora massan gör men min sambo rakar ingenting någonstans på kroppen. Jo han trimmar skägget (i ansiktet) ibland men aldrig slätrakat.

[vertigo78]
2013-09-09 15:15
#12

Hejsan. Klart att det är fräscht att vara renrakad. Men jag skulle väl säga att det finns förmodligen lika många alternativ som det finns killar/skägg/mustacher etc.

Till Pinglan kan jag väl föreslå att antingen smyga in en utvidgad rakning eller så göra precis tvärt om…raka allt UTOM  just runt könet ;)

Vad gäller benrakning har jag endast hört talas om/sett det på Cyklister som gör det för att få in mer linnement snabbare samt som nämns ovan. på homosexuella män tillika kompetenta kollegor. Inget jag testat själv eller funderat på.

Sweety
2013-09-09 21:08
#13

Inte träffat någon som rakat benen. Bara könet. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Annons:
Anna4077
2013-09-09 23:17
#14

Gör inte cyklister det för att undvika skavsår från dräkten med svett och sånt?

Anna och taxen Max

Sarah
2013-09-10 12:06
#15

De cyklister jag känner säger att det är skönare att få benmassage om man är rakad :D

Men, rakad pung och trimmat ovanför är ett tips. Helrakad är ju obehagligt på en kille tycker jag, ser ut som barn.

Sarah
2013-09-10 12:08
#16

Om de dessutom har lite hår på bröst och mage blir det ju ännu konstigade om de rakar helt ovanför snoppen :) trimning som sagt.

John30
2013-11-18 14:47
#17

Jag brukar raka på själva skaftet lite för att det känns luftigare. Benen vill jag inte raka.

Fizzy
2013-11-18 17:24
#18

Aldrig benen. Rakar mellan benen mest för min partners skull eller för sommaren.

Så gammal som jag börjar bli är rakning nästan onödigt då allt växer ut lika fort igen.

May the Gerbils be with you :3

regskylt
2013-11-18 18:59
#19

Min håriga sambo rakar bara skägget och skrevet. Han har rejält med lurv på bröstet och em del på benen, men just skrevet är rakat.

teardrops
2013-11-18 23:28
#20

Mitt ex hade en vän som rakade allt,ben,armhålor och könsorganet.Han är inte bög :P

Annons:
Kimji
2013-11-19 00:28
#21

Alla män jag träffat har iaf periodvis rakat sig mellan benen. Ser inte dumt ut om dom har hår på benen och magen tycker jag. Men det beror väl på hur hårig han är =) För övrigt tycker jag att trenden att raka diverse kroppsdelar är tråkig. Det är grymt sexigt med håriga män ;)

#20 Onödig och omogen kommentar. Det har verkligen ingenting med sexuell läggning att göra.

teardrops
2013-11-19 00:32
#22

nej det sade jag inte heller men en ovanför hade sagt att alla hon kände som rakade sig överallt var bögar.Hon sade inte heller att det berodde på deras läggning bara att det råkade vara så bland dom hon kände.

fuckmybrain
2013-11-19 08:44
#23

Man behöver inte ren raka där nere. Kan använda maskin och lämna en halv cm så blir det inte nån kontrast till övrig kropps behåring. Föredrar att killar tar bort krullet med tanke på oralsex. Vill inte ha hår i munnen och näsan när jag ska go down there…hehe

bellanova
2013-11-19 14:25
#24

Tycker nog dom flesta ser bättre ut utan hår där nere. Alltså även killar.

Och av mina killkompisar som är rakade är inte en enda bög

ru4real
2013-11-19 18:13
#25

Antar, helt utan att ha undersökt saken närmare, att det finns orakade bögar och rakade heteros. Men jag vet inte så klart…

Onödigt att lägga till bög eller inte bög till debatten. De är väl som alla andra, har olika stort intresse av att ansa sig precis som alla straighta.

Intehärutandär
2013-11-20 10:42
#26

Jag har nog bara haft en riktigt hårig man, och jag kan inte minnas att han rakade sig. Men ansade.

SuperLimm
2013-11-20 13:32
#27

Jag va en gång med en kille som vaxade hela kroppen, förutom huvudet då. Visst är det lite ovanligt men jag ser inget fel med det iaf då jag ändå inte gillar hår.

Själv föredrar jag rakat men stubb, inte helt slätt.

Mvh Linn

Annons:
Underbarn
2013-11-20 22:01
#28

Killarna jag varit med och som jag bara är vänner med rakar sig där nere men inte på benen. Vissa rakar upp mot magen eller vaxar bröstet enstaka gång men aldrig benen. Min kille är inte särskilt hårig alls så på honom ser det inte konstigt ut :) aldrig varit med en orakad kille faktiskt

bellanova
2013-11-29 11:49
#29

Mina killkompisar är slätrakade. Och på akrobatik dansen finns 4 killar. Dom liksom alla vi tjejer är slätrakade En kille kom ny för ett tag sen o var då inte rkada men när han såg att alla andra var det så gjorde han det med Får erkänna att jag som tjej tycker det ser fräschare ut  både på killar o tjejer

FunkyShrimp
2013-11-29 23:29
#30

#3 det är inget att skratt åt i en kommentar, även om du senare säger att du aldrig vart med om det. Finns killar som rakar benen men inte är homo tex. De vill inte ha hår där, såsom många tjejer inte vill det.

[NellieLavec]
2014-01-13 14:49
#31

Min kille rakar könet, men inte benen. Jag tycker att det det normalt ut på honom, men det kan vara för att jag är van vid att se honom så :) två killar som gick i min klass i högstadiet rakade sina ben. Den ena bara för att han tyckte det var snyggare och den andra för att han tränade simning (tydligen så skär man genom vattnet bättre då?) Båda var hetro vad jag vet, inte för att det spelar någon roll :)

[Älskamig]
2014-05-19 20:10
#32

Min pojkvän rakar sig mellan benen. Möjligtvis lite på magen och så med, men inte på bröstet, benen eller armarna. :)

JodineFritzl
2014-05-19 22:14
#33

Min man rakar enbart könshåret (inte helrakat som tur är) och skägget. Varför han gör det vet jag inte men han har gjort det sedan han var i tidiga 20 åren så det är ju ett bra tag sen nu. Jag rakar mig för att det känns fräschare både vid hygien och sex och antar att han gör det av samma anledning. Jag gillar det och skulle tycka et var rätt ofräscht annars faktiskt. Han skulle dock aldrig raka sig någon annanstans om det inte var nödvändigt tex vid en skada eller så.

HenHedning
2014-05-20 01:36
#34

Jag rakar mig, under armar och kön. Har väldigt liten benväxt så det behöver inte rakas där. Ser heller ingen poäng i det. Jag ser inte ut som TS karl för då förstår jag om det ser lustigt ut hehe.. ;)

För min egen del är det mer hygieniskt helt enkelt, varför inte liksom?
orka svettigt hår..

Annons:
Malin688
2014-05-20 07:03
#35

Min sambo rakar mage, kön, armhålorna och ansiktet. Han lämnar en sträng från naveln ned till penis på ca 2-3 cm bred och bockskägget :) och det är för att han inte vill vara hårig och pga hygien :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

EternalWinter
2014-05-20 08:33
#36

Min sambo rakar sig inte där nere därimot kan han trimma det (så det blir typ en halv cm kvar) det är delvis för att jag tycker det är jobbigt när det är en hel skog där om man ska besöka de nedre regionerna så att säga. 😊

Sen så har jag faktiskt en kompis (hetro) som rakar både mage och bröstet av den simpla anledningen att han tycker det är fult att ha hår där. Armar och benen rakar han dock inte.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

SLCH
2014-05-21 17:37
#37

Nej man rakar inte benen som kille :P Eller ja i alla fall inte jag

[peter54]
2014-05-22 09:48
#38

Det är väl en ren myt att det är mer hygieniskt att raka sig runt könet? Så har jag uppfattat det när vi någon gång har berört det ämnet i diskussioner hemma (min fru är läkare och träffar på många unga med problem i de nedre regionerna i jobbet).

Det är klart att man ska raka sig överallt om man vill, men jag har aldrig begripit det, åtminstone inte så länge det handlar om normal behåring. Jag minns hur det var att raka sig under hakan på den tiden jag rakade hakan. När det var varmt kliade det så jag höll på att bli vansinnig. Jag slutade att raka hakan då för 18 år sedan och klipper bara. Aldrig att jag skulle våga riskera den klådan där nere 🤪

När det gäller tjejer/kvinnor tycker jag att hårtriangeln är viktig, den är själva kvinnosignumet. Utan den blir det en liten flicka istället. Jag tror att trenden att raka sig startades för länge sedan av pedofiler som ville att deras Kvinnor skulle se omogna ut ☝️

[Forest]
2014-05-22 11:23
#39

Har han hårig mage o bröst? då tycker jag man kan trimma ner/korta ner håret lite, och sen raka könet.

_Fisken
2014-05-23 17:43
#40

Jag rakar ansiktet!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: