Annons:
Etikettdejting
Läst 1914 ggr
Skede
9/9/13, 4:04 PM

Dejta någon man har känt en längre tid.

Hej!

Då var de dags att dela mina tankar i hopp om att ja kan få lite klarhet. 

Jag har börjat träffa en tjej igen som jag har haft känslor för nästan sen dagen vi första dagen vi träffades. Våran tidigare relation har varit gemensamma festkompisar dvs vi kanske sågs några helger i månaden. 

Vi började träffas för kanske 3-4 år sen under något år. Sen nu de senste åren har vi inte umgåtts pga att kompisar osv. 

Vi har aldrig kysst eller strulat på något vis. Men spänningen i mellan oss har alltid funnits blickarna. Om inte ja nu är helt inte och cyklar. Vilket jag kände igen när vi träffades efter "alla" dessa år. 

Hon är en blyg tjej och ja vet att om de finns något mellan oss vill hon inte gå allt för fort fram. Så min fråga är lite hur många gånger kan man ses utan att bli kompisar. När ska ja förklara för henne att ja vill mer än vänskap? 

Fråga gärna om de finns mer ni undrar över.

Annons:
[elmaek]
9/9/13, 4:10 PM
#1

Säg det så fort du vet att du vill mer än kompisar. Ärlighet varar längst, i alla lägen. ;) Du behöver inte pressa henne till en relation, absolut inte. Men var ärlig om dina känslor!

Skede
9/9/13, 4:21 PM
#2

Okej ja de kanske inte behöver vara svårare än så. För några problem att prata har ja inte utan är väl mest osäker på hur jag ska lägga upp de?

[elmaek]
9/9/13, 4:24 PM
#3

#2 Säg bara vad du känner.. visst är det krångligt. Men säg i stil med ''Jag har verkligen börjat få starka känslor för dig, jag vill att du ska veta det!'' :)

Skede
9/9/13, 4:32 PM
#4

Ja de löser sig säkert. Nu är de bara upp till mig att ta göra det med:)

[elmaek]
9/9/13, 6:44 PM
#5

#4 Kör hårt! 😃 Lycka till!

Sarah
9/10/13, 12:09 PM
#6

En fika på tu man hand är ett bra sätt. Alla vet att det är en dejt utan att det sägs rakt ut. Om ni inte umgås själva så fattar hon om du föreslår det.

Annons:
Skede
9/12/13, 5:24 PM
#7

På söndag gäller de ;)

cokolada
9/23/13, 10:32 AM
#8

Hur gick det?

Skede
9/26/13, 5:08 PM
#9

De gick jättebra hon kände lika dant och hon hade nog aldrig vågat ta initiativet. Så nu dejter vi och framtiden ser rätt ljus ut som sagt :)

Upp till toppen
Annons: