Annons:
Etikettsex
Läst 2050 ggr
neasfotografier
2013-09-10 12:14

Testa sig för sjukdomar

Är det nån som har någon koll på hur många dagar efter oskyddat sex med okänd person man kan testa sig för sjukdomar?
Blir man smittad på en gång och kan testa sig dagen efter eller hur funkar det?

När jag testade mig förra gången gick det nog ett par veckor innan jag gjorde ett test och det visade ingenting.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
Anna4077
2013-09-10 12:37
#1

Ingen aning hur lång tid det tar innan det ger utslag men efter ett par veckor tycker man ju att det borde visa

Anna och taxen Max

Honestyisdead
2013-09-10 12:41
#2

Minst en vecka sedan samlaget ska gå, gärna lite mer. Klamydia kan dock visa negativt ibland trots att man är smittad. Vet inte hur vanligt det är. HIV är det nog flera månader man väntar. Eller man tar flera tester under lång tid för det kan visa sig långt senare.

neasfotografier
2013-09-10 12:52
#3

Okej. Tack för svar!
Får gå och göra det nästa vecka då kanske :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Honestyisdead
2013-09-10 13:00
#4

Ja har du haft oskyddat sex ska du absolut testa dig och få resultat innan du har sex igen.

andgustav
2013-09-10 13:29
#5

#1

Ska inte vara någon moralgubbe men se gärna se till att din partner har kondom (dykardräkt som vi kallade det i flottan). Jag använde alltid det när jag var sjöman och har aldrig åkt på några otrevliga sjukdomar. Det var många gossar som fick åka till KS efter ett utlandsbesök och de var oförsiktiga. En del blev av med sina plånböcker när de besökte dessa damer men jag var inte intresserad att följa med dessa damer för jag hade en söt flicka hemma i Sverige. Vi lyssnade på vad fartygsläkaren sade innan utlandsbesöket och det bör man tänka på. En gång i livet har jag besökt en könsklinik när en dam påstod att jag hade det men det var inget som visade det och jag hade även då använt kondom. Det visade sig att hon fått blåskatarr istället och dessutom varit med annan partner.

Var rädd om dig min vän!

neasfotografier
2013-09-10 13:34
#6

#5
Förstår! Ska försöka tänka på det i fortsättningen. Bara det att de jag haft sex med innan har inte kunnat använda kondom och därför har jag väl "vant" mig vid det och hade därför inte en enda tanke på det.
Sen att jag inte var särskilt nykter gjorde väl inte saken bättre :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
ChristineL
2013-09-10 14:04
#7

#6 - Vaddå inte kan använda kondom? Det var det dummaste jag hört! För både din och framtida partners säkerhet så ska du kräva att kondom används, det är bådas skyldighet att ha med sig det.

neasfotografier
2013-09-10 14:12
#8

#7
Det finns faktiskt de som är allergiska mot latex och därför inte kan använda kondom. Och man kanske inte jämt har möjlighet att få tag på latexfria?

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

andgustav
2013-09-10 14:14
#9

#7

Instämmer med dig. Kondom kan många ggr vara en s k livförsäkring en gång i tiden för många år sedan träffade jag en dam som hade det i sin handväska och det var på den tiden man varnade för AIDS.

ChristineL
2013-09-10 14:14
#10

#8 - Om dom är latexallergiker så är det ju ändå lika mycket deras ansvar att skydda sig?

andgustav
2013-09-10 14:36
#11

Vi som växte upp på 60-talet fick lära oss mycket om oskyddat sex det visas diabilder på läroverket om könssjukdomar i Flottan visades det likaså. Det ansågs på den tiden väldigt tabulagt med könssjukdomar och överlag i den bekantskapskrets hände det ibland att kompisar lånade kondomer. Det här var inget som mina föräldrar påtalade utan åkte någon på det blev det mycket snack. Ingen av våra barn har åkt på några sjukdomar och de har alltid använt insidan av hjärnan. Personligen anser jag att sådana fyllsex på firmafester inte leder till något och det är pinsamt att dra över en arbetskamrat. Dessutom skulle det vara mycket jobbigt att redogöra detta för sin fru. Sex bör ske under ordnade former och man respekterar varandra.

neasfotografier
2013-09-10 14:36
#12

#10
Jo, det är klart. Men vid dessa tillfällen hade vi inga. Och gjort är gjort.
Men ska tänka på det i fortsättningen.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Upp till toppen
Annons: