Annons:
Etikettförhållande
Läst 8676 ggr
makeupbox
2013-09-11 20:29

Månadspresent

Om en vecka har jag nio månader med min pojkvän, vi brukar inte fira månadsdagarna något speciellt förutom att vi oftast är med varandra. Men han är bortrest nu och kommer inte hem förrän tre dagar innan månadsdagen och då har vi varit ifrån varandra i lite mer än två veckor så känns verkligen som att man vill göra något lite speciellt.

Antagligen kommer vi gå ut på resturang på kvällen eller äta på något brunch ställe på morgonen men tänkte ge honom någon present men  står helt stilla på idéfronten.. Tidigare presenter som jag gett i månadsdag / födelsedag: Bjudit på middag, skjorta, kalsonger och ansiktskräm.

Vill ge något roligt tillsammans med ett brev .. 
Ge förslag på simpla presenter! Förslag på annat att göra välkomnas också om någon vet något roligare :p

Annons:
Toxics
2013-09-11 20:33
#1

Alltså, Jag köpte en bok en gång som man själv fick fylla i, Det var inte en bok, snarare ett häfte med massor av roliga saker där jag fyllde i varför jag har valt att vara tillsammans med just honom och sånt där =) Det uppskattade han verkligen.
men sen är såna där kärlekscheckar roligt också=)

Jag vet att i alla hjärtansdagpresent förra året så köpte jag en ny växerlspak åt honom till bilen. Inte särskilt romantiskt men det var något han behövde så då vart de så =)

Du känner ju din kille bäst och vet vad han gillar så du kommer nog på något bra ska du se =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

makeupbox
2013-09-11 21:46
#2

Ja precis det är lite svårt för andra då ni inte känner mig kille men alltid roligt att höra vad andra gjort ;)
Ska nog göra ett par kärlekscheckar och se om jag kan hitta något roligt att köpa

Gur4m1
2013-09-12 06:15
#3

Tycker månadspresenter är tröttsamt, alltså….inge tilla menat men du är redan vid problemet "Vad ska jag ge honom", tänk hur du känne rom 5 år om ni ska fira månadsdag hela tiden ;)  Finns bara ett begränsat antal ideér.

Men …ja checkar är ju kul, på massage, kramar osv.

Annars om man vill slå på stort skulle jag Försöka göra något hemmavid (om ni inte bor hemma förståss-) med att laga en god middag och sedan ha det mysigt tillsammasn, när man varit isär så länge. Kanske köpa några fina underkläder eller en doftande olja för tillfället.

Annars är jag en "upplevelsemänniska" och vi brukar köra middagar, bio och utflykter. När det kommer till saker är du nog den som vet vad din pojkvän vill ha och behöver. Ibland kan saker iv tycker är praktiskta och tråkiga (T.ex en växelspak) vara den finaste gesten, för just honom- för det är något han verkligne ebhöver, vill ha och kanske inte förväntar sig att få från just dig! :D

Kan vara allt från en regnponcho till ny cykelkedja… Nu är det ju snart höstrusk och vinter, har han nämnt att han inte har mössa/vantar, varma sockar eller kanske behöver ett par nya vinterskor (det är ju dyt, men kanske ett presentkort i en skobutik) eller att han gillar att campa,osv?

Ett annat alternativ är att baka något och packetera det lite lyxigt- t.ex någr aolikakakor med hjärtan, eller göra godis :) finns massor med enkla och mer invecklade recept och inspiration på nätet. Känns lite lyxigt, och omtänksamt att få hembakat godis/kakor/bullar av någn som bryr sig om :) och gott!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
2013-09-12 10:29
#4

har aldrig förstått mig på månadspresenter, snacka om att sätta press känner jag! Vi har "firat" varje årsdag med att gå ut och äta på lite finare restaurang.

andersson..
2013-09-12 11:24
#5

att fira varje månad man varit tillsammans känns som något vissa kanske gör det första halvåret/året de är tillsammans men sen övergår det nog oftast till att fira årsdagen.  Vi firade dock inga "månadsdagar" i början av vårt förhållande. Jag gissar att det ofta är ganska unga personer som gör så.

Anna4077
2013-09-12 14:11
#6

Vi firar knappt varan årsdag :p

Anna och taxen Max

Annons:
makeupbox
2013-09-12 14:20
#7

Som sagt så brukar vi inte "fira" månadsdag då inte detta känns speciellt! Utan bara vara med varandra om det går. Men jag älskar att ge folk presenter och nu har jag ju varit ifrån honom i över två veckor och ville ha tips på något kul att ge? Tycker det är en fin gest då man varit ifrån varandra länge plus dessutom har månadsdag. Alla är ju olika :)

Gur4m1
2013-09-12 19:08
#8

#7 förstår :)

Jag är också sån där osm gillar att ge saker/visa uppskattning.

Man tänker ju lite extra på sådant när man är isär, dessutom. Hoppas du hittar på något så ni får en extra fin dag att minnas.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: