Annons:
Etikettförhållande
Läst 1374 ggr
sosanna
2013-09-16 12:31

Ett längre förhållande

Folk i 40-års åldern kan säga till mig att de haft si och så många "längre förhållanden", ett som var 1 år långt, ett som varade i 2 år  och det längsta 3 år. Det beror väl på vad man själv har haft för förhållanden förstås hur man uppfattar det. Jag är i ett 12 år långt förhållande och kanske tyckte jag att det var långt när det varat i 1 eller 3 år, jag minns inte faktiskt men för mig är ett 3 års förhållande inte ett  "längre förhållande" Beror också på hur gammal man är. 

Vad ville jag ha sagt med detta? Ingen aning, jag ville skriva mina tankar som dök upp nu bara. Det var länge sen jag tittade in här🙂

Annons:
Maria
2013-09-16 13:03
#1

Trots att jag har varit tillsamman med min man i 33 år så kan jag ändå förstå de som tycker 1 år är ett längre förhållande.

Jag som bara haft korta misslyckade förhållanden på några månader innan jag träffade min man tyckte att 1 år var sååå länge när vi firade den gången.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sosanna
2013-09-16 13:05
#2

Ja jag menade inget negativt med mitt inlägg

ramm5tein_
2013-09-16 13:36
#3

Det där har säkert med åldern att göra! Jag som 21 tycker att 3 år är ett långt förhållande, men då har jag å andra sidan aldrig varit tillsammans med någon längre än så heller. Kan tänka mig att när man blir äldre och träffar någon ny, eller då man tänker tillbaks på första åren tillsammans som ung, att man minns att det kändes väldigt nytt och spännande trots att det hade gått 3 år och man då tyckte man varit tillsammans en väldigt lång tid🙂

Är man 16 och är i ett förhållande i 3-5 år är det ju ett jättelåååångt förhållande enligt mig. Ovanligt dessutom, utefter mina erfarenheter.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

[WickedAlly]
2013-09-16 13:55
#4

När jag var 19 avslutade jag ett fyra år långt förhållande. Då var det sjukt lång tid för mig, ett år till så hade det ju vart en fjärdedel av livet, ännu mer om man inte räknar med de första åren av livet som man ändå inte minns.  

Nu tycker jag dock inte att fyra år är så lång tid trots att det fortfarande är mitt längsta förhållande än så länge.

Honestyisdead
2013-09-16 14:03
#5

Tror alla ser olika på vad ett långt förhållande är.
Många har ju sina egna förhållanden som måttstock.
Har man då bara haft förhållanden som varat som längst 3 år så ser man ju oftast det som långt.

[rumelle]
2013-09-16 14:46
#6

När man var i tonåren verkade det vara många som tyckte att ett par månader var en lång tid i ett förhållande, och ett år var ju en livstid. Själv tyckte jag det var lite tramsigt.

Jag är fortfarande tillsammans med min första pojkvän, och det blir tio år till nästa sommar. Känns inte som någon ofantligt lång tid tycker jag. Inte jämfört med att vi har planerat att vara tillsammans i resten av våra liv. :)

Annons:
Anna4077
2013-09-16 15:11
#7

Jag ser allt som är över ett år som ett lite längre förhållande. Även om det inte är jätte längre så anser jag att om man varit tillsammans med någon i över ett år så har det hållit ett tag och borde anses som seriöst. Nu har jag varit tillsammans med min sambo i 3år och även om det inte är evigheter känns det som jag glömt bort allt som har med dejtande att göra. Skulle vara jätte jobbigt att börja dejta igen. Förhoppningsvis slipper jag det och får leva med denna mannen resten av mitt liv

Anna och taxen Max

Fjäril
2013-09-16 20:54
#8

Som andra nämnt så tror jag att det kan ha med åldern att göra. 3 år var länge för mig med en och samma kille mellan 13-16 år. Någon nämnde också hur tidigare förhållanden har sett ut, vilket innebär att har du levt i korta sådana hela tiden, med några "få" månader, blir 1 år väldigt långt.

Sen har inte längden på förhållandet någon betydelse egentligen då det är innehållet som räknas 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: