Annons:
Etikettoff-topic
Läst 876 ggr
Buffaomini
9/16/13, 4:39 PM

Inbjudan

Vet inte om de är rätt forum men är å andra sidan om människor emellan…

Ska ha kalas för vänner och familj.
Många av mina vänner har barn och de är också välkomna, tror ni att folk förstår de om jag skriver "Bästa familjen X" överst i inbjudan?

Fråga två:
Vi har inte blommor hemma för våra katter gärna käkar upp dem. Jag ids inte googla vilka som är giftigaa för dem och vilka som inte är de. Kan jag skriva på något snyggt sätt att vi (sambon och jag slår ihop födelsedagarna) undanber oss blommor för att katterna käkar upp dem?

Annons:
PennyScarlett
9/16/13, 6:05 PM
#1

Om ni har skrivit "Familjen" så ingår ju barnen, eftersom det trots allt är barn som skapar "familjen" ^^ Och ja, självklart kan ni undanbe folk att ge er blommor…att anledningen är att katterna äter upp dom är dessutom en lättsam och komisk anledning!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Honestyisdead
9/16/13, 6:11 PM
#2

Skriver ni familjen så ingår ju alla. Och visst kan man undanbe blommor :)

Gur4m1
9/16/13, 6:15 PM
#3

Jag skulle skriva en ramsa/dikt där era önskningar tas upp. Sett folk göra sådana som bröllopsbjudningar osv, så du kan säkerlige googla fram "rim" och "ramsosr" fö inbjudningar- för att få inspiration. Då kan man på ett kul/mysigt sätt berätta t.ex att barnen får komma och att katterna äter upp era blommor och därför vill ni inga ha.

Typ.

"Blommor i alla dess former är ju fina, men d ekommer massakreras av katterna mina…."  "Vi har fyllt faten med kakor och annat gott till mamma, pappa och barnen, hoppas ingen är allergisk mot havre flarnen."….what ever :P

Du kan säkerligen hitta på något bättre ;) Google!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Maria
9/16/13, 6:37 PM
#4

Man kan skriva "Hela familjen xxxxx" så har man ju poängterat att det gäller alla.

Ni kan skoja till det och skriva att "Katterna undanber sig blommor för det är sååå gott" eller något liknande…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Buffaomini
9/16/13, 6:38 PM
#5

Tack för alla tips!

#3 kul med rimmen/ramsan :)

ChristineL
9/16/13, 6:39 PM
#6

Jag har samma problem med blommor som du! Ändå får vi dom av nån anledning. Visst, vi har aldrig avböjt blommor men jag brukar klaga högljutt men diskret att katterna välter vaser osv…

Annons:
Upp till toppen
Annons: